Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 21 juli 2022 om 17:55:

(...) Een groot compliment aan Vingegaard vanwege zijn sportiviteit bij de valpartij van Pogacar. Andersom was het 't tegenovergestelde.



Een groot compliment aan Pogacar. Vanwege zijn sportiviteit na afloop en zijn felicitatie aan Vingegaard.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 21 juli 2022 om 18:37:

(...)

Het moet raar lopen wil Vingegaard de Tour niet winnen maar dat dachten we 2 jaar geleden ook toen Roglic een ruime voorsprong had.



Parijs is nog ver.

 

+1/-0

Normaal gesproken geeft Vingegaard dut niet meer uit handen natuurlijk. Op z'n fiets blijven zitten en geen covid test meer doen zou voldoende moeten zijn.
Had dit van te voren niet verwacht, maar hij is echt met afstand de beste dit jaar. Leuk voor Jumbo ook, nu doorpakken en de Tour met een NL-er winnen. (althans, dat zou de doelstelling moeten zijn vind ik)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 22 juli 2022 om 07:11:

Normaal gesproken geeft Vingegaard dut niet meer uit handen natuurlijk. Op z'n fiets blijven zitten en geen covid test meer doen zou voldoende moeten zijn.
Had dit van te voren niet verwacht, maar hij is echt met afstand de beste dit jaar. Leuk voor Jumbo ook, nu doorpakken en de Tour met een NL-er winnen. (althans, dat zou de doelstelling moeten zijn vind ik)


Wie zou dat moeten zijn, zijn er jonge talenten die daar in aanmerking voor kunnen komen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 22 juli 2022 om 08:11:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 22 juli 2022 om 07:11:

Normaal gesproken geeft Vingegaard dut niet meer uit handen natuurlijk. Op z'n fiets blijven zitten en geen covid test meer doen zou voldoende moeten zijn.
Had dit van te voren niet verwacht, maar hij is echt met afstand de beste dit jaar. Leuk voor Jumbo ook, nu doorpakken en de Tour met een NL-er winnen. (althans, dat zou de doelstelling moeten zijn vind ik)


Wie zou dat moeten zijn, zijn er jonge talenten die daar in aanmerking voor kunnen komen?



Op overzienbare termijn zie ik alleen Arensman en die is al naar Ineos.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 juli 2022 om 23:34:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 21 juli 2022 om 18:37:

(...)

Het moet raar lopen wil Vingegaard de Tour niet winnen maar dat dachten we 2 jaar geleden ook toen Roglic een ruime voorsprong had.



Parijs is nog ver.



Nog 228 KM. Zondag niet mee gerekend.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 juli 2022 om 23:33:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 21 juli 2022 om 17:55:

(...) Een groot compliment aan Vingegaard vanwege zijn sportiviteit bij de valpartij van Pogacar. Andersom was het 't tegenovergestelde.



Een groot compliment aan Pogacar. Vanwege zijn sportiviteit na afloop en zijn felicitatie aan Vingegaard.



Appels met peren vergelijken. Gaat helemaal nergens over. Dit is reageren om maar zoveel mogelijk posts hier te krijgen.

 

+1/-3

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 juli 2022 om 12:17:

Nog 228 KM. Zondag niet mee gerekend.



Ja. Ze zijn er nog niet. ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 juli 2022 om 12:19:

Appels met peren vergelijken. Gaat helemaal nergens over. (...)



Het gaat wel degelijk ergens over. Het was een heel nette reactie van Pogacar na afloop.
En dat geldt ook voor zijn uitgestoken hand onderweg toen Vingegaard op hem wachte.

Hij had het allebei niet hoeven doen maar deed het wel. Ik vind het een sympathieke renner.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 22 juli 2022 om 07:11:

(...) Leuk voor Jumbo ook, nu doorpakken en de Tour met een NL-er winnen. (althans, dat zou de doelstelling moeten zijn vind ik)



Ik verwacht dat ze meerdere doelstellingen hebben. In het wielrennen is niets zeker. Zie Roglic en Dumoulin. Prima dat ze meteen met Vingegaard hebben kunnen doorschakelen.

Volgend jaar keert Wilco Kelderman terug. Ook een ronderenner, net als Steven Kruijswijk. Zij kunnen hoog eindigen in rondes. Maar dan moet alles, maar dan ook alles mee zitten.

En dat gaat niet gebeuren. Ze zijn beide te vaak betrokken bij domme, onnodige valpartijen. Kunnen niet 3 weken lang geconcentreerd op een fiets zitten.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 22 juli 2022 om 08:11:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 22 juli 2022 om 07:11:

Normaal gesproken geeft Vingegaard dut niet meer uit handen natuurlijk. Op z'n fiets blijven zitten en geen covid test meer doen zou voldoende moeten zijn.
Had dit van te voren niet verwacht, maar hij is echt met afstand de beste dit jaar. Leuk voor Jumbo ook, nu doorpakken en de Tour met een NL-er winnen. (althans, dat zou de doelstelling moeten zijn vind ik)


Wie zou dat moeten zijn, zijn er jonge talenten die daar in aanmerking voor kunnen komen?



Voor nu even irrelevant wat mij betreft. Ze hebben met Jumbo een sponsor voor onbepaalde tijd, dus het gaat om de intentie. Sky heeft het ook op die manier gedaan, hebben vanaf het begin gezegd dat ze de Tour met een Brit wilden winnen. En dat is volgens mij 6 x gelukt.

 

+1/-0

Wederom succes voor Jumbo Visma. Laporte was de slimste van allemaal. Drie uitgebluste renners worden zo goed als achterhaald door het peloton, tenminste wat er van over was, en op het juiste moment zet hij aan en kan niet meer achterhaald worden.

Nog één dag een man tegen man gevecht en dan hebben ze hopelijk definitief geel in handen. Rest alleen nog de zondag voor een ware triomftocht door Parijs.

 

+2/-0

Leuk voor Frankrijk en Laporte, mooi gedaan ook. Had persoonlijk liever Groenewegen of Jakobsen zien winnen.

 

+1/-0

Wat een mooie tour voor Jumbo Visma.
En dat zonder Roglic en Kruiswijk.
Benieuwd of Roglic nog in de Tour gaat rijden de komende jaren aangezien Vingegaard hem voorbij is gestreefd.
Ik zie Roglic namelijk niet knechten voor Vingegaard, hij zal de andere 2 rondes gaan rijden denk ik.

 

+1/-0

Roglic misschien ook wel een beetje over z'n top inmiddels, maar nog steeds een wereldtopper natuurlijk. Maar ik denk dat Kelderman toch ook niet alleen maar komt knechten, wordt weer dringen in de grote rondes...
Ontwikkeling van Vingegaard is ook wel snel gegaan hoor. Nu houdt hij ook weer huis in de tijdrit, erg knap!

 

+1/-0

Ik ben benieuwd. Hebben mensen bij deze prestatie van Jumbo meteen een gevoel van gevalletje doping? Of gewoon te goed ten opzichte van de rest?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 23 juli 2022 om 18:53:

(...) Hebben mensen bij deze prestatie van Jumbo meteen een gevoel van gevalletje doping? Of gewoon te goed ten opzichte van de rest?



Te goed t.o.v. de rest.

Ik hoorde gisteren dat de gemiddelde snelheid de hoogste is uit de geschiedenis.
Nu is elke tour anders qua parcours maar dat gegeven viel mij wel op.
Ik had verwacht dat een tour waarin nog volop doping (epo) gebruikt werd, deze lijst zou aanvoeren.

 

+2/-0

Nou, als we één ding hebben geleerd uit het verleden is het dat je het nooit 100% kunt vertrouwen. V Aert en Vingegaard zijn wel heel erg veel beter dan de rest. Maar goed, wellicht hebben ze gewoon hard getraind ofzo. Geen verdenking wat mij betreft, maar ik steek mijn hand er echt niet voor in het vuur.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 23 juli 2022 om 19:27:

Nou, als we één ding hebben geleerd uit het verleden is het dat je het nooit 100% kunt vertrouwen. V Aert en Vingegaard zijn wel heel erg veel beter dan de rest. Maar goed, wellicht hebben ze gewoon hard getraind ofzo. Geen verdenking wat mij betreft, maar ik steek mijn hand er echt niet voor in het vuur.



Wat een achterdocht.

Tegenwoordig wordt alles tot in detail geregeld. Voeding dat letterlijk afgewogen wordt
De computertjes die vanaf de fiets de data doorsturen en die realtime uitgelezen worden in de thuishaven. Aantal watts die getrapt worden. Lichaamsanalyse wordt erop losgelaten en de renner krijgt precies door wat hij aankan.
Ook de tegenstander wordt geanalyseerd.
Op basis van deze cijfers wordt ook tijdens de race afgewogen welk eten ze moeten nemen. Gelletjes, drankjes etc.

Door deze ontwikkelingen kunnen de renners veel beter presteren. Daarbij zijn Vingegaard en van Aert uitzonderlijke renners.

 

+3/-0

Tja, achterdocht... Door schade en schande wijs geworden zou ik zeggen. Het beïnvloedt mijn plezier in het wielrennen niet in het minst, maar wat ik zei: ik steek mijn hand voor niemand in het vuur. Die naïviteit heb ik niet meer.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen