Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 02 juli 2021 om 19:31:

Dit is toch zijn 1e tour?



Klopt, zelfs nog niet eerder een grote ronde gereden.

Maar het zou me erg verbazen als vdPoel morgen het geel houdt, het kan overigens wel. Vandaag heeft er flink ingehakt bij iedereen, dus als ze morgen niet al te hard koersen is het mogelijk. Hij heeft al gezegd er alles aan te gaan doen. (getuige de beelden van na de finish heeft ie dat vandaag trouwens ook gedaan) Ben benieuwd!

 

+1/-0

Hij houdt Wout van Aert in de gaten, hij zal hem niet uit het oog verliezen.
Een leuke vijandigheid tussen die twee.
Poelidoor blijft mij verbazen deze ronde.
Ik denk zo maar dat hij in het hooggebergte lang mee zal gaan met de beste.

 

+1/-0

Hij blijft verbazen maar het kan ook dat ie in het hooggebergte 10 minuten of meer aan zijn broek krijgt. Een ander probleem is of hij wel ervaring heeft om met topsnelheid steile bergen af te rijden, als je dat niet ligt kun je daar ook veel tijd verliezen. Mocht het helemaal fout gaan dat heeft hij een geweldige week gereden en heeft hij een veel ervaring opgedaan voor volgende grote koersen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 02 juli 2021 om 23:18:

Hij blijft verbazen maar het kan ook dat ie in het hooggebergte 10 minuten of meer aan zijn broek krijgt. Een ander probleem is of hij wel ervaring heeft om met topsnelheid steile bergen af te rijden, als je dat niet ligt kun je daar ook veel tijd verliezen. Mocht het helemaal fout gaan dat heeft hij een geweldige week gereden en heeft hij een veel ervaring opgedaan voor volgende grote koersen.



Ik verwacht dat hij bij probeert te blijven, maar op het moment dat hij merkt dat hij op zijn limiet zit en de kopmannen weg lopen hij het helemaal laat lopen en op vele minuten eindigt. Dat heeft hij tot nu toe elke keer gedaan in dergelijke situaties in meerdaagse wedstrijden om energie te sparen voor de rest van het seizoen. Het zal van het verloop van de wedstrijd en de intenties van de andere ploegen afhangen hoe het eindigt. Zelfs mee gaan in een ontsnapping zal waarschijnlijk niet genoeg zijn om een veilige marge te houden.

 

+1/-0

Van der Poel is 44ste geëindigd op 21.47.

 

+1/-0

Extreem veel te sterk die Pogacar voor iedereen in het peloton, en hij is nog piepjong.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 02 juli 2021 om 23:51:

Ik verwacht dat hij bij probeert te blijven, maar op het moment dat hij merkt dat hij op zijn limiet zit en de kopmannen weg lopen hij het helemaal laat lopen en op vele minuten eindigt. Dat heeft hij tot nu toe elke keer gedaan in dergelijke situaties in meerdaagse wedstrijden om energie te sparen voor de rest van het seizoen. (...)



En zo geschiedde ... ;)

 

+1/-0

Zijn tour en dat van zijn team is meer dan geslaagd.
Nu wordt het een saaie tour, helemaal als Poelidoor uit de tour gaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 03 juli 2021 om 18:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 02 juli 2021 om 23:51:

Ik verwacht dat hij bij probeert te blijven, maar op het moment dat hij merkt dat hij op zijn limiet zit en de kopmannen weg lopen hij het helemaal laat lopen en op vele minuten eindigt. Dat heeft hij tot nu toe elke keer gedaan in dergelijke situaties in meerdaagse wedstrijden om energie te sparen voor de rest van het seizoen. (...)



En zo geschiedde ... ;)



Helaas wel. Ik had gehoopt dat hij nog iets beter voor de dag zou komen vergeleken met "modale" klimmers die normaal voor hem eindigen, maar ook dat zat er niet in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 03 juli 2021 om 18:40:

Helaas wel. Ik had gehoopt dat hij nog iets beter voor de dag zou komen vergeleken met "modale" klimmers die normaal voor hem eindigen, maar ook dat zat er niet in.



Volgend jaar nog maar eens bekijken, als er geen Olympische Spelen zijn.

 

+1/-0

vdPoel heeft zich in Frankrijk in ieder geval onsterfelijk gemaakt, als kleinzoon van `poupou` in het geel en dan ook nog met een geweldige koersinstelling. Maar klassementen gaat hij niet rijden in een grote ronde, hij heeft er de bouw niet voor. Voor nu lijkt (vanuit NL oogpunt) de bollentrui voor Poels of nog een ritoverwinning het hoogst haalbare. Ben wel benieuwd of Pogacar dit vol gaat houden tot Parijs trouwens, hij steekt er wel erg ver bovenuit...

 

+1/-0

Van der Poel stapt af ...

 

+1/-0

Wout van Aert is Van der Poel even (?) voorbij in de pikorde ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 juli 2021 om 23:29:

Wout van Aert is Van der Poel even (?) voorbij in de pikorde ...


Ik denk dat Wout vrijer rijdt als Matthieu er niet bij is.
Maar wat een talent is Wout ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 19 juli 2021 om 07:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 juli 2021 om 23:29:

Wout van Aert is Van der Poel even (?) voorbij in de pikorde ...


Ik denk dat Wout vrijer rijdt als Matthieu er niet bij is.
Maar wat een talent is Wout ook.



Het was wat geweest als die twee samen hadden gestreden voor de laatste etappe, zo'n lange keiharde sprint is ook wel wat voor Van der Poel.

 

+1/-0

Vond het wel schitterend hoe ze Cav insloten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 19 juli 2021 om 18:29:

Vond het wel schitterend hoe ze Cav insloten.



Dat mocht ook wel een keer. Alle andere etappes die hij won legden de andere ploegen gewoon de rode loper voor hem uit.

 

+1/-0

Mooie overwinning van Fabio Jakobsen in de Vuelta.

 

+2/-0

Mooie overwinning van Lars van der Haar.

Prima afgerekend met de Belgen en een zeer goede wedstrijd gereden.

 

+3/-0

Mooie zege voor lars. hij maakte het zich zelf niet makkelijk, voor een ervaren rijder als lars mag dat eigenlijk niet.. netjes terug gekomen

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen