Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 juni 2021 om 10:06:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 29 juni 2021 om 08:25:

(...) Gewoon een 5km zone: naar de finish risico's minimaliseren en zoveel mogelijk rechtuit.



Waarom gaan ze geen beschermende kleding dragen?! :denk

In elke sport met risico is dat aan de orde.


Je kunt je niet beschermen tegen een val met 50km per uur, omdat het peloton haast heeft door een te nauwe bocht te gaan in de buurt van de finish.

Je zou welhaast een American football pak aan moeten trekken en daar rijdt je geen +- 170Km mee. Gewoon meer veilige aankomsten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 29 juni 2021 om 13:14:

Je kunt je niet beschermen tegen een val met 50km per uur, omdat het peloton haast heeft door een te nauwe bocht te gaan in de buurt van de finish. (...)



Je kunt je in ieder geval beter beschermen dan nu.
Er zijn allelei materialen (kunststoffen, rubbers, leer) toe te passen die meer/extra bescherming bieden op vitale plekken.
Kijk bijvoorbeeld eens naar fietscross. Niet zo zeer naar wat ze dragen maar wel hoe ze zich beschermen met een betonnen ondergrond.

Wielrennen is een conservatieve sport met 'stront eigenwijze' beoefenaars.
Als ze niet willen remmen voor bochten en opstakels en liever gewond willen raken dan bescherming willen dragen, moeten ze ook de verantwoording nemen voor de gevolgen.

Als ze in de formule 1 ook zo dwars zouden zijn, ze elkaar geen ruimte gunnen en er niet geremd wordt voor bochten, liggen er in bocht 1 20 auto's in de grindbak.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 29 juni 2021 om 22:14:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 29 juni 2021 om 13:14:

Je kunt je niet beschermen tegen een val met 50km per uur, omdat het peloton haast heeft door een te nauwe bocht te gaan in de buurt van de finish. (...)



Je kunt je in ieder geval beter beschermen dan nu.
Er zijn allelei materialen (kunststoffen, rubbers, leer) toe te passen die meer/extra bescherming bieden op vitale plekken.
Kijk bijvoorbeeld eens naar fietscross. Niet zo zeer naar wat ze dragen maar wel hoe ze zich beschermen met een betonnen ondergrond.

Wielrennen is een conservatieve sport met 'stront eigenwijze' beoefenaars.
Als ze niet willen remmen voor bochten en opstakels en liever gewond willen raken dan bescherming willen dragen, moeten ze ook de verantwoording nemen voor de gevolgen.

Als ze in de formule 1 ook zo dwars zouden zijn, ze elkaar geen ruimte gunnen en er niet geremd wordt voor bochten, liggen er in bocht 1 20 auto's in de grindbak.


Dit is gewoon blaming the victim wat je doet.

Pogacar heeft terecht al geroepen om een 5 km zone. Klaar. Die renners zijn er niet om jou een leuk plaatje te geven voor de aankomst hoor.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 30 juni 2021 om 09:09:

(...) Klaar. (...)



Niks "klaar". Het begint met de eigen verantwoordelijkheid van de renners.

Hoe vaak zie je dat ze vlak voor een belangrijke klim allemaal voorin willen rijden? Er is 'plek voor 5 en er schuiven er 30 naar de eerste rij'.
En het maakt in die voorbeelden niet uit waar dat in het parcours is. Het staat helemaal los van de laatste kilometers.

Voetballers dragen scheenbeschermers. Waarom dragen wielrenners geen bescherming bij hun sleutelbeen?

 

+2/-1

Nou, vdPoel laat maar weer even zien waarom het een fenomeen is. Wel gehoopt, maar niet gedacht dat ie dit zou kunnen in een tijdrit. Geweldig!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 30 juni 2021 om 20:23:

Nou, vdPoel laat maar weer even zien waarom het een fenomeen is. Wel gehoopt, maar niet gedacht dat ie dit zou kunnen in een tijdrit. Geweldig!



Hij blijft verbazen, wat blijft er nu nog over? Straks vliegt hij volgende week nog in een streep solo de Mont-Ventoux op. :D

 

+1/-0

Doodzonde dat de Olympische Spelen dit jaar zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 30 juni 2021 om 20:23:

Nou, vdPoel laat maar weer even zien waarom het een fenomeen is. Wel gehoopt, maar niet gedacht dat ie dit zou kunnen in een tijdrit. Geweldig!


Een secondje achter Van Aert. Had ik ook niet verwacht. Kelderman valt me enorm tegen zeg.

MvP gaat flink wat truien pakken zo. En Schelling ook B)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 30 juni 2021 om 21:40:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 30 juni 2021 om 20:23:

Nou, vdPoel laat maar weer even zien waarom het een fenomeen is. Wel gehoopt, maar niet gedacht dat ie dit zou kunnen in een tijdrit. Geweldig!


Kelderman valt me enorm tegen zeg.



Mij niet. Net als Kruijswijk zit er gewoon niet meer in dan meedoen in de marge met een incidentele uitschieter naar boven. Op het beslissende moment zakken beiden door het ijs zoals eerder ook met Geesink gebeurde toen die nog kopman moest zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 30 juni 2021 om 11:28:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 30 juni 2021 om 09:09:

(...) Klaar. (...)



Niks "klaar". Het begint met de eigen verantwoordelijkheid van de renners.

Hoe vaak zie je dat ze vlak voor een belangrijke klim allemaal voorin willen rijden? Er is 'plek voor 5 en er schuiven er 30 naar de eerste rij'.
En het maakt in die voorbeelden niet uit waar dat in het parcours is. Het staat helemaal los van de laatste kilometers.

Voetballers dragen scheenbeschermers. Waarom dragen wielrenners geen bescherming bij hun sleutelbeen?


Jij weet het beter dan de renners zelf kennelijk. Dan weet ik wel hoeveel waarde ik aan je getoeter moet hechten.

Niet veel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 30 juni 2021 om 21:57:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 30 juni 2021 om 21:40:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 30 juni 2021 om 20:23:

Nou, vdPoel laat maar weer even zien waarom het een fenomeen is. Wel gehoopt, maar niet gedacht dat ie dit zou kunnen in een tijdrit. Geweldig!


Kelderman valt me enorm tegen zeg.



Mij niet. Net als Kruijswijk zit er gewoon niet meer in dan meedoen in de marge met een incidentele uitschieter naar boven. Op het beslissende moment zakken beiden door het ijs zoals eerder ook met Geesink gebeurde toen die nog kopman moest zijn.


Kelderman doet zonder blessures gewoon in de top 5 van grote rondes mee als kopman, en in de top 10 van de Tour.

Punt is dat hij te vaak onderuit gaat. Zoals je ook aan Gesink zag, heeft dat niets te maken met onkunde, onzekerheid of i.d. Gesink werd meegesleurd doordat de renner voor hem viel.

Overigens reed Kelderman een puike Giro en een prima tijdrit daarin. Dus ik volg je niet helemaal. Ook in de Dauphine weer een sterke. En die is in de regel maatgevend voor de Tour.

Schijnt dat een valpartij en de fietshouding een rol heeft gespeeld. Niettemin had ik hem op zeker in de top 10 verwacht. Ik hoop op verbetering, de tijdsverschillen zijn nog klein.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 30 juni 2021 om 22:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 30 juni 2021 om 21:57:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 30 juni 2021 om 21:40:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 30 juni 2021 om 20:23:

Nou, vdPoel laat maar weer even zien waarom het een fenomeen is. Wel gehoopt, maar niet gedacht dat ie dit zou kunnen in een tijdrit. Geweldig!


Kelderman valt me enorm tegen zeg.



Mij niet. Net als Kruijswijk zit er gewoon niet meer in dan meedoen in de marge met een incidentele uitschieter naar boven. Op het beslissende moment zakken beiden door het ijs zoals eerder ook met Geesink gebeurde toen die nog kopman moest zijn.


Kelderman doet zonder blessures gewoon in de top 5 van grote rondes mee als kopman, en in de top 10 van de Tour.

Punt is dat hij te vaak onderuit gaat. Zoals je ook aan Gesink zag, heeft dat niets te maken met onkunde, onzekerheid of i.d. Gesink werd meegesleurd doordat de renner voor hem viel.



Van sommige renners reken ik er zowat op dat wanneer er een valpartij is ze er weer bij liggen. Kelderman is er daar één van. Sommige renners voelen zich gewoon niet prettig bij het rijden in een peloton.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 30 juni 2021 om 22:05:

Jij weet het beter dan de renners zelf kennelijk. (...)



Dat is jouw conclusie. Ik denk dat de renners het beter weten.
Zij kunnen iets veranderen maar hebben blijkbaar een reden om dat niet te doen.

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 30 juni 2021 om 22:05:

(...) Dan weet ik wel hoeveel waarde ik aan je getoeter moet hechten.

Niet veel.



Tja, en als je er wel waarde aan zou hechten schieten we er ook niets mee op.

Verandering moet mijn inziens vanuit de renners zelf komen. Als ze de keuze maken om in dunne stofjes zonder bescherming te blijven rijden, en daarbij schaafwonden en botbreuken voor lief nemen, die vrijheid hebben ze. Prima.
Mij maakt het niets uit, ik kan er goed naar kijken. Maar ik ben overtuigd dat het anders kan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 30 juni 2021 om 21:57:

Mij niet. Net als Kruijswijk zit er gewoon niet meer in dan meedoen in de marge met een incidentele uitschieter naar boven. Op het beslissende moment zakken beiden door het ijs zoals eerder ook met Geesink gebeurde toen die nog kopman moest zijn.



Mij ook niet. Die jongens rijden al zo lang mee dat wel duidelijk is wat ze kunnen. Ze halen er uit wat er in zit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 30 juni 2021 om 22:21:

(...) Sommige renners voelen zich gewoon niet prettig bij het rijden in een peloton.



Is dat het? Of bedoel je eigenlijk 'sommige renners kunnen niet rijden in een peloton'? Ik neig meer naar het laatste.

Maar een verkeerde houding op de fiets kan ook zeker meespelen. Alleen vind ik het dan vreemd voor een prof dat er jaren over heen moeten gaan voordat daar een juiste balans in gevonden is.
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je zo snel mogelijk 'één met de fiets' moet zien te geraken als je op 'dat ding' risico's neemt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 juli 2021 om 02:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 30 juni 2021 om 22:21:

(...) Sommige renners voelen zich gewoon niet prettig bij het rijden in een peloton.



Is dat het? Of bedoel je eigenlijk 'sommige renners kunnen niet rijden in een peloton'? Ik neig meer naar het laatste.



Ja, deels. Dat is bij veel renners zo, maar bij Kelderman, Kruijswijk en Geesink speelt ook nog eens dat het nog al gevoelige jongens zijn en naast de vaardigheden ze ook het lef missen om hun plek op te eisen en te verdedigen.

 

+1/-0

Pogacar op 3.43".

Ik zou een streep zetten door de Olympische Spelen.
Eeuwige roem lijkt mij meer waard dan een gouden medaille in een la vol met gouden medailles.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 02 juli 2021 om 17:42:

Pogacar op 3.43".

Ik zou een streep zetten door de Olympische Spelen.
Eeuwige roem lijkt mij meer waard dan een gouden medaille in een la vol met gouden medailles.



Die voorsprong is in twee bergritten weggewerkt hoor, als Pogacar echt wil morgen al met in de finale drie beklimmingen van de eerste categorie. Als (bijv.) INEOS morgen al vroeg druk gaat zetten om Pogacar te isoleren gaat er al helemaal met minuten gesmeten worden en dan gaan renners als vd Poel en van Aert niet tot het einde bij de klassementsmannen zitten. De voorsprong van vandaag hebben ze gekregen omdat Pogacar er van de klassementsmannen het beste voorstaat en alles wat er voor hem staat never nooit drie weken Tour met vele beklimmingen van de eerste- en buitencategorie gaat overleven op hun huidige positie. Als er een echte bedreiging voor het eindpodium mee zou zijn gegaan in de ontsnapping zouden ze nooit zoveel tijd hebben gekregen en zouden de andere grote ploegen er als bezetenen achteraan hebben gereden.

Te vroeg de gele trui pakken als kandidaat eindwinnaar is een verschrikking met de pers en sponsoren iedere keer te woord moeten staan. Gaat allemaal ten koste van de rust. Pogacar en co. vinden het momenteel wel prima dat iemand als bliksemafleider fungeert.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Vooralsnog staat hij op 3.43" en moet hij het eerst nog maar eens dicht rijden.
B)

Aangezien Van der Poel maling heeft aan de 'wielerwetten' ga ik er eigenlijk vanuit dat hij morgen alleen probeert weg te komen, a la Virenque, en de voorsprong uitbouwt ...

 

+2/-0

Dit is toch zijn 1e tour?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen