Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 14 15 16 17 18

Omdat de bijnaam 'de kannibaal' al is weggegeven aan een andere grootheid, geef ik VDP bij deze de bijnaam 'de kanwelbaal'.

 

+1/-0

Tja, iemand moet winnen hè... haha. Ik vind hem echt geweldig. Zou me niet eens verbazen als ie de eerste etappe in z`n eerste Tour de France ook gewoon wint.

 

+1/-0

Ik hoop ook dat hij Parijs haalt.
De kannibaal haalde Parijs ook wel eens ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 juni 2021 om 11:24:

Ik hoop ook dat hij Parijs haalt.
De kannibaal haalde Parijs ook wel eens ...



Die kans acht ik dan weer niet zo groot ivm de Olympische Spelen (wat toch echt zijn hoofddoel is dit jaar)

 

+2/-0

Hij had een rustdag vandaag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 09 juni 2021 om 12:36:

Die kans acht ik dan weer niet zo groot ivm de Olympische Spelen (wat toch echt zijn hoofddoel is dit jaar)



Ja. Daar heb ik niet aangedacht.

Als ik van beide evenementen de data's naast elkaar leg is de kans dat hij door fietst tot Parijs: "0".
Jammer. Ik had ook wel eens willen zien wat hij op de Champs-Élysées kan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 juni 2021 om 20:46:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 09 juni 2021 om 12:36:

Die kans acht ik dan weer niet zo groot ivm de Olympische Spelen (wat toch echt zijn hoofddoel is dit jaar)



Ja. Daar heb ik niet aangedacht.

Als ik van beide evenementen de data's naast elkaar leg is de kans dat hij door fietst tot Parijs: "0".
Jammer. Ik had ook wel eens willen zien wat hij op de Champs-Élysées kan.

Daar wint hij niet denk ik. Van Aert is al sneller, andere echte massa spurters ook in zo'n korte, vlakke etappe.

Laat Groenewegen die maar winnen, mag MVP de rest B)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 09 juni 2021 om 23:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 juni 2021 om 20:46:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 09 juni 2021 om 12:36:

Die kans acht ik dan weer niet zo groot ivm de Olympische Spelen (wat toch echt zijn hoofddoel is dit jaar)



Ja. Daar heb ik niet aangedacht.

Als ik van beide evenementen de data's naast elkaar leg is de kans dat hij door fietst tot Parijs: "0".
Jammer. Ik had ook wel eens willen zien wat hij op de Champs-Élysées kan.

Daar wint hij niet denk ik. Van Aert is al sneller, andere echte massa spurters ook in zo'n korte, vlakke etappe.



Dat ligt er aan in wat voor Tour hij dat zou proberen. Als er bij het ontwerpen van het parkoers echt gekozen wordt voor veel klimwerk en er nog wat sprinters wegvallen door andere zaken als ziektes of blessures sluit ik het niet uit dat hij na drie zware weken Tour die sprint wel zou kunnen winnen als de pure machtsprinters grotendeels uit zijn geschakeld of zelfs gekozen hebben de Tour helemaal niet te rijden.

Mij maakt het overigens niet zoveel uit al zou hij nooit Parijs halen al zou de groene trui winnen wel een keer leuk zijn. In de eerste anderhalve week kun je de buit al ruimschoots binnen hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 09 juni 2021 om 23:30:

Daar wint hij niet denk ik. Van Aert is al sneller, andere echte massa spurters ook in zo'n korte, vlakke etappe. (...)



Daarom had ik het wel eens willen zien, met drie weken tour in de benen.
En waar eindigt Van der Poel in het algemeen klssement als hij drie weken serieus zijn best doet?

En tja, de Olympische Spelen ...
Over wie hebben we het nog, Bart Brentjes of Joop?

Waar denken we aan bij de naam Bart?
En waar denken we aan bij de naam Joop ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 juni 2021 om 23:58:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 09 juni 2021 om 23:30:

Daar wint hij niet denk ik. Van Aert is al sneller, andere echte massa spurters ook in zo'n korte, vlakke etappe. (...)



En waar eindigt Van der Poel in het algemeen klassement als hij drie weken serieus zijn best doet?



Top 15-20 schat ik. Tegen de top 10 aan als alles mee zit. Hij is gewoon te lang en te "zwaar" door een andere spieropbouw en meer witte (explosief) dan rode (duurvermogen) spiervezels. Dumoulin bijv. is ook vrij lang, maar die heeft dan weer totaal geen sprint en juist wel dat duurvermogen. Bij plek 10-20 zie je dat er ineens met minuten gesmeten wordt tussen de ene en de volgende plek waardoor ook bonificaties niet meer genoeg zijn om echt het verschil te maken. Hij is redelijk in een tijdrit, maar ook geen geweldenaar en al zeker niet met de kanonnen onder de klassementsrijders.

VdP is meer sprinter dan klimmer en ik zie dan ook meer een rol a la Sagan voor hem in de Tour.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 10 juni 2021, 00:19:20.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 10 juni 2021 om 00:11:

(...)

VdP is meer sprinter dan klimmer (...)



En meer 'vluchter' dan 'sprinter'.
Ik had 'm toch graag 3 weken het beste uit zichzelf zien halen.

Overigens, ik heb geen idee wie er nog meer in zijn ploeg zit en hoe sterk die ploeg is.

Maar goed, hopelijk haalt hij goud op de Olympishe Spelen.
Dan kan dat van zijn agenda. B)

 

+1/-0

Alpecin Fenix is vooral gericht op sprints en meezitten in de vlucht. Met o.a. Merlier, Philipsen en vdPoel hebben ze daar ook gewoon een erg goede ploeg voor (staan 6e in de WT ranking).
Ik hoop voor vdPoel ook op een Olympische medaille, maar dat is echt een behoorlijke uitdaging gezien zijn voorbereiding en de tegenstand. Aan de andere kant, als er één het op deze manier kan is hij het wel.

Ronderenner gaat ie niet worden, daar heeft ie het lichaam niet voor en niet de instelling. Dan moet je op elk mogelijk moment in de koers je benen sparen, dat gaat niet gebeuren. Groene trui zou een keertje kunnen, maar lijkt me niet iets waar hij blij van wordt. (puntjes sprokkelen en meezitten voor de tussensprints) In ieder geval zin in de Tour, ben benieuwd wat ie daar gaat laten zien!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 10 juni 2021 om 07:52:

Alpecin Fenix is vooral gericht op sprints en meezitten in de vlucht. Met o.a. Merlier, Philipsen en vdPoel hebben ze daar ook gewoon een erg goede ploeg voor (staan 6e in de WT ranking).
Ik hoop voor vdPoel ook op een Olympische medaille, maar dat is echt een behoorlijke uitdaging gezien zijn voorbereiding en de tegenstand. Aan de andere kant, als er één het op deze manier kan is hij het wel.

Ronderenner gaat ie niet worden, daar heeft ie het lichaam niet voor en niet de instelling. Dan moet je op elk mogelijk moment in de koers je benen sparen, dat gaat niet gebeuren. Groene trui zou een keertje kunnen, maar lijkt me niet iets waar hij blij van wordt. (puntjes sprokkelen en meezitten voor de tussensprints) In ieder geval zin in de Tour, ben benieuwd wat ie daar gaat laten zien!


Eens, VDP gaat ook niet in de buurt van een top 10 in de Tour komen. Die gaat krachten sparen en als hij ooit eens top 40 haalt, zou dat al bijzonder zijn. Hij gaat voor sprint etappes en overgangsetappes.

De aankomst in Parijs is niets voor hem. Topsprinters die de bergen hebben verteerd hebben nog steeds hun pure snelheid. VDP heb ik nog nooit een sprint met de kanonnen zien winnen op topsnelheid na een vlakke etappe. Misschien kan hij een keer verrassen. Maar Van Aert op inhoud kloppen is toch wat anders dan een massasprint.

En dat sprokkelen van punten is op zich niets voor VDP, ook mee eens, maar zijn pa heeft dat publiekelijk een beetje uit zijn hoofd proberen te praten :D Dus dat idee leeft wel. En er zijn maar twee NL groene trui winnaars ooit hè. Dus eigenlijk is zo'n trui meer bijzonder dan een etappe in historisch opzicht.

Ik zie hem er voor gaan, juist omdat hij de massasprints niet zal winnen, maar wel in de top 5 kan komen en in de lastige etappes voor winst kan gaan, waar de sprinters afhaken. Eigenlijk zoals Sagan en Matthews dat de laatste jaren hebben gedaan. Zou geweldig zijn man.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 10 juni 2021 om 07:52:

Ronderenner gaat ie niet worden, daar heeft ie het lichaam niet voor en niet de instelling. Dan moet je op elk mogelijk moment in de koers je benen sparen, dat gaat niet gebeuren. (...)



Ik kan me niet herinneren dat Merckx en Hinault de benen spaarden ...
Armstrong laat ik maar even buiten beschouwing.

Merckx en Hinault waren trouwens ook geen 'slanke' renners.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 10 juni 2021 om 08:10:

(...) De aankomst in Parijs is niets voor hem. Topsprinters die de bergen hebben verteerd hebben nog steeds hun pure snelheid. VDP heb ik nog nooit een sprint met de kanonnen zien winnen op topsnelheid na een vlakke etappe. Misschien kan hij een keer verrassen. Maar Van Aert op inhoud kloppen is toch wat anders dan een massasprint. (...)



Allemaal redenen waarom ik hem graag een volledige tour zie rijden. B)
Wat kan hij wat we nog niet gezien hebbben?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 juni 2021 om 11:22:

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 10 juni 2021 om 07:52:

Ronderenner gaat ie niet worden, daar heeft ie het lichaam niet voor en niet de instelling. Dan moet je op elk mogelijk moment in de koers je benen sparen, dat gaat niet gebeuren. (...)



Ik kan me niet herinneren dat Merckx en Hinault de benen spaarden ...
Armstrong laat ik maar even buiten beschouwing.

Merckx en Hinault waren trouwens ook geen 'slanke' renners.



Onvergelijkbaar met nu. De niveauverschillen zijn zo klein tegenwoordig. Kijk naar Yates in de Giro van 2018. Te vaak zich bemoeid met tussensprints/bonificaties en op een gegeven moment is het op en dan sta je geparkeerd.
Ze staan ook allemaal zo scherp dat er weinig nodig is om ziek te worden. Plus dat je in die tijd nog wel eens een wandeletappe had. Merckx besloot dan dat ie geen zin had en legde de boel gewoon plat. Tegenwoordig zijn de commerciële belangen zo groot dat dat weinig meer gebeurd. En alles is in beeld ook hè, vroeger kon je makkelijker sjoemelen met geduwd worden bergop of aan de auto hangen enzo.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 10 juni 2021 om 11:35:

Onvergelijkbaar met nu. De niveauverschillen zijn zo klein tegenwoordig. Kijk naar Yates in de Giro van 2018. Te vaak zich bemoeid met tussensprints/bonificaties en op een gegeven moment is het op en dan sta je geparkeerd.
Ze staan ook allemaal zo scherp dat er weinig nodig is om ziek te worden. Plus dat je in die tijd nog wel eens een wandeletappe had. Merckx besloot dan dat ie geen zin had en legde de boel gewoon plat. Tegenwoordig zijn de commerciële belangen zo groot dat dat weinig meer gebeurd. En alles is in beeld ook hè, vroeger kon je makkelijker sjoemelen met geduwd worden bergop of aan de auto hangen enzo.



Ik begrijp het allemaal wel. En het klopt wat je schrijft.
Maar ik leg me er niet bij neer. B)

En van der Poel heeft nog jaren om te groeien.
Ik kijk uit naar de wedstrijden waar hij pas na de finish de hongerklop krijgt.

 

+2/-0

:B Ja, dat is zeker waar! B)

edit: vdPoel is in de leiderstrui in de aanval in de eerste bergrit in Zwitserland... Lijkt erop dat je op je wenken bedient wordt haha!

Dit bericht is gewijzigd op 10 juni 2021, 14:22:20.

 

+1/-0

Ik weet van vandaag niet of hij niet kón of wilde klimmen. Op Eurosport allerlei wielerwedstrijden rechtstreeks maar de Ronde van Zwitserland niet, merkwaardig want het is al jaren een serieuze voorbereidingskoers op de Tour. Oom Sammen is nu beste Nederlander in het Algemeen Klassement op de achtste plaats.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 10 juni 2021 om 17:29:

Ik weet van vandaag niet of hij niet kón of wilde klimmen. Op Eurosport allerlei wielerwedstrijden rechtstreeks maar de Ronde van Zwitserland niet, merkwaardig want het is al jaren een serieuze voorbereidingskoers op de Tour. Oom Sammen is nu beste Nederlander in het Algemeen Klassement op de achtste plaats.



Hij ging in de ontsnapping om voorsprong op te bouwen om evt. de trui te kunnen behouden. Toen de voorsprong te klein werd liet hij zich inlopen door het peleton en vervolgens uitzakken om energie te sparen omdat hij renners als Carapaz toch niet zou kunnen volgen.

Althans dat filter ik uit het liveblog want een flutsport als tennis is belangrijker bij Eurosport.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 14 15 16 17 18

Ajax Forum » Andere sporten » Wielrennen