Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Andere sporten » Formule 1

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Zo, er gaat een formule 1 race komen in Saudi Arabië.

Dan ben ik benieuwd hoe Hamilton hier op gaat reageren.
'Black lives matters' vindt hij belangrijk.
Zou hij het leven van de Saudiër ook belangrijk vinden?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 06 november 2020 om 00:26:

Zo, er gaat een formule 1 race komen in Saudi Arabië.

Dan ben ik benieuwd hoe Hamilton hier op gaat reageren.
'Black lives matters' vindt hij belangrijk.
Zou hij het leven van de Saudiër ook belangrijk vinden?



Inderdaad, want als er één land voorop loopt in het schenden van mensenrechten, dat woord kennen ze niet eens, is het Saudi Arabië.

 

+1/-0

Wat een heerlijke openingsrace gisteren.
Jammer dat Max z'n 1e plek moest terug geven aan Lewis.
Als dit een voorbode is , dan krijgen we een mooi en spannend seizoen te zien.

 

+1/-0

Absoluut een verschrikkelijke sport geworden, de tijden van het echte racen met o.a. Senna, Schumacher zullen nooit meer wederkeren. Onze BLM strijder maakte zo n 29 overtredingen geloof ik en dan mag Max zijn plek cadeau geven. Nogmaals echt een sissy sport geworden voor gepamperde chaffeurs als Hamilton. Wat een verschrikking is dat, die moeten ze muilkorven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 29 maart 2021 om 19:34:

Absoluut een verschrikkelijke sport geworden (...)



De veranderingen in de regels de afgelopen jaren maken het er niet leuker op in ieder geval.

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 29 maart 2021 om 19:34:

(...) Onze BLM strijder maakte zo n 29 overtredingen geloof ik en dan mag Max zijn plek cadeau geven. (...)



Dat is belachelijk ja. Merkwaardig dat dit zo makkelijk geaccepteerd is door Red Bull. Juist door de onrechtvaardigheid had ik verwacht dat ze iets zouden forceren tijdens de race, om de wedstrijdleiding te confronteren met de competitievervalsing.

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 29 maart 2021 om 19:34:

(...) Nogmaals echt een sissy sport geworden voor gepamperde chaffeurs als Hamilton. Wat een verschrikking is dat, die moeten ze muilkorven.



Of aanspreken op hun hypocrisie c.q. domheid. Ik verwacht dat ze dan eerder hun mond houden.

 

+1/-0

Ik ging ook echt slecht op Hamilton dat ie gelijk begon te zeiken dat Verstappen van zijn lijn was. Gast, je doet de hele wedstrijd niks anders. Wat dat betreft ook gekke call van het team om vervolgens ook niet in beroep te gaan. Voor het kampioenschap was het wel fijn als Verstappen alvast de puntjes binnen had gehad. Zeker omdat je weet dat de RedBull niet altijd even betrouwbaar is.

Overigens zijn die laatste rondes natuurlijk wel zoals je het wil hebben. Twee gasten die het gevecht aangaan voor de overwinning. Dat mag wat mij betreft nog vaker gebeuren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 30 maart 2021 om 14:24:

(...) Zeker omdat je weet dat de RedBull niet altijd even betrouwbaar is. (...)



... en ze bij Merdcedes gewoon goed zijn.

Is de auto onder dezelfde omstandigheden op pure snelheid gelijk of minder, pakken ze de Red Bull dus op tactiek.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 30 maart 2021 om 19:46:

open/sluit de onderstaande quote:

El Grande Ghacied schreef op 30 maart 2021 om 14:24:

(...) Zeker omdat je weet dat de RedBull niet altijd even betrouwbaar is. (...)



... en ze bij Merdcedes gewoon goed zijn.

Is de auto onder dezelfde omstandigheden op pure snelheid gelijk of minder, pakken ze de Red Bull dus op tactiek.


Hamilton is ook gewoon echt goed. Ik denk dat de tactiek op zich nog goed genoeg was om te winnen, maar dan had Verstappen wellicht iets meer zijn kans moeten afwachten.

Anyway, na de vorige race is dit aardig rechtgezet. Doodzonde van Perez alleen...Die had hem er tussen kunnen parkeren en Hamilton naar de 3e plaats kunnen verwijzen. Had Max aan kop gestaan. Dat zou zo'n boost hebben gegeven. En je had meer punten in de constructeurs stand gehad. Denk dat een Ricciardo dat wel zou zijn gelukt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 24 april 2021 om 10:01:

Hamilton is ook gewoon echt goed. (...)



Ja. Die is nog lang niet verslagen.
En volgens mij is Merdcedes tactisch ook beter dan Red Bull.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 24 april 2021 om 12:47:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 24 april 2021 om 10:01:

Hamilton is ook gewoon echt goed. (...)



Ja. Die is nog lang niet verslagen.
En volgens mij is Merdcedes tactisch ook beter dan Red Bull.


Moet zeggen dat Verstappen amper kan winnen vanaf pole, terwijl Hamilton dat heel makkelijk laat lijken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 24 april 2021 om 22:41:

Moet zeggen dat Verstappen amper kan winnen vanaf pole, terwijl Hamilton dat heel makkelijk laat lijken.



Mijn algemene indruk is dat bij Mercedes alles makkelijker lijkt te gaan.
(Behalve de pitstops B) )

 

+1/-0

Hij heeft de beste auto sinds jaren, maar alle kleine dingen zitten tegen. Niet te filmen. Trage auto's die hem een laatste snelle ronde in de quali's voorkomen, nu een crash terwijl hij pole aan het pakken was op een circuit waar dat (eindelijk eens) een garantie lijkt voor winst, Hamilton gaat 30x de baan over in een wedstrijd maar dat wordt gedoogd, Max doet het 1x keer, maar moet de leiding dan weer teruggeven, omdat hij er een voordeel mee behaalt. Terwijl als je 30x op die manier de baan gebruikt, je ook tijd pakt wat natuurlijk een voordeel is, hij verliest een bonuspunt voor de snelste ronde wegens iets vergelijkbaars, hij haalt Lewis in op eigen kracht, maar zijn team wordt tactisch verslagen door het team van Mercedes, etc etc.

Het zou pure poetic justice zijn geweest als Leclerc een nieuwe versnellingsbak had moeten gebruiken en zo pole zou verliezen door een gridstaf, omdat exact hetzelfde bij Max gebeurde een paar jaar terug, waardoor Leclerc pole kreeg...Maar nee hoor.

Max moet rustig blijven, maar toch een wonder realiseren. Ik zie het niet gebeuren, want Leclerc kent zijn manier van inhalen en ik vind Leclerc daar echt sterk in.

 

+1/-0

Denk dat er vandaag veel achter de pacecar gereden gaat worden.

 

+1/-0

Als Max zich maar rustig houd, en geen domme inhaal acties doet. Via de Pits kan je ook voor Lec terecht komen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 23 mei 2021 om 12:18:

Als Max zich maar rustig houd, en geen domme inhaal acties doet. Via de Pits kan je ook voor Lec terecht komen.



Wil hij wereldkampioen worden?
Dan moet hij zich primair focussen op Hamilton.

Stel Hamilton overkomt iets waardoor hij de race niet kan uitrijden.
Moet Verstappen dan Leclerc willen inhalen met de nodige risico's?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 mei 2021 om 12:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Dex77 schreef op 23 mei 2021 om 12:18:

Als Max zich maar rustig houd, en geen domme inhaal acties doet. Via de Pits kan je ook voor Lec terecht komen.



Wil hij wereldkampioen worden?
Dan moet hij zich primair focussen op Hamilton.

Stel Hamilton overkomt iets waardoor hij de race niet kan uitrijden.
Moet Verstappen dan Leclerc willen inhalen met de nodige risico's?

Als hij wint is dat uiteraard beter dan 2e worden. Hij moet het maar beoordelen in de wedstrijd.

 

+1/-0

Hij was superieur vandaag, onbedreigd naar de overwinning en WK leider, we moeten genieten van dit moment.
Het seizoen is nog lang en er komen genoeg races waar de Mercedes sneller zal zijn dan de Red Bulls

 

+1/-0

Heerlijk en eindelijk valt het kwartje zijn kant op. Mooi dat Lewis die vileine sneren eens in zijn kont kan steken. Hij wordt nu zelf voorbij gereden op grond van bandenstrategie en meneertje is woest. Elke keer dat hij won lag het aan Max. Leiding in WK en constructeursstand overgenomen. Geweldige slag van RB.

Dit bericht is gewijzigd op 24 mei 2021, 08:47:10.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 23 mei 2021 om 18:30:

(...) Geweldige slag van RB.



Mmmh ...

Waarom hebben ze niet geprobeerd via Peréz de snelste raceronde te rijden?
Hij had de marge voor een pitstop.
Nu doen ze dat punt cadeau aan Hamilton.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 mei 2021 om 19:31:

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 23 mei 2021 om 18:30:

(...) Geweldige slag van RB.



Mmmh ...

Waarom hebben ze niet geprobeerd via Peréz de snelste raceronde te rijden?
Hij had de marge voor een pitstop.
Nu doen ze dat punt cadeau aan Hamilton.


Perez is 4e geworden. Dat zijn al een boel punten erbij. I'm a happy camper hoor.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Ajax Forum » Andere sporten » Formule 1