Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 525
Reg.: 13 september 2022
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Shelbourne FC-Ajax
Man van de Wedstrijd PEC Zwolle-Ajax: -
Ik open deze topic om een centrale plek te creëren waar het functioneren van de arbitrage (en VAR) in de Nederlandse Eredivisie besproken kan worden. Dit onder het mom van quis custodiet ipsos custodes.
Wat mij het meeste interesseert, is of een club van de traditionele top 3 het meeste hinder/voordeel ondervindt van arbitrale beslissingen die dubieus en/of controversieel te noemen zijn. Misschien kunnen we samen gaandeweg bepalen of iets aannemelijkerwijs tot puntverlies (of -winst) heeft geleid en dit dan wellicht in een lijstje bijhouden.
Maar het staat iedereen natuurlijk vrij om ook opvallende arbitrale beslissingen in wedstrijden van andere Eredivisie-clubs te bespreken.
Om maar meteen het spits af te bijten, ik las dit net op VI.nl:
open/sluit de onderstaande quote:Feyenoord kwam zondag met de schrik vrij op bezoek bij Sparta Rotterdam: Milan Zonneveld dacht de thuisclub langszij te brengen, maar zijn treffer werd meteen geannuleerd vanwege een duwfout. Kenneth Perez vond dat niet terecht.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 4.775
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 10 augustus 2026 om 00:05:
Om maar meteen het spits af te bijten, ik las dit net op VI.nl:
open/sluit de onderstaande quote:Feyenoord kwam zondag met de schrik vrij op bezoek bij Sparta Rotterdam: Milan Zonneveld dacht de thuisclub langszij te brengen, maar zijn treffer werd meteen geannuleerd vanwege een duwfout. Kenneth Perez vond dat niet terecht.
Nu heb ik helemaal niets met Kenneth Perez en ik heb het moment zelf niet gezien, dus geen idee of hier wat voor te zeggen valt. Ik las dat er bij PSV ook wat duw- en trekwerk was voorafgaand aan de 1-1 (uit een corner). Gek genoeg zat dit doelpunt niet in de ESPN-samenvatting, dus ook daar kan ik niets over zeggen. Maar goed, PSV speelde uiteindelijk sowieso gelijk, dus echt invloed zal het niet gehad hebben.
PEC-Ajax heb ik wel gezien, en ik vond de arbitrage wat warrig. Noppen in het onderbeen van Regeer, recht voor de neus van de scheids, was helemaal niets, Ouazane kreeg wel meteen geel, dus toen Flor-anus de enkel van Rosa dubbel liet klappen, verwachtte ik eigenlijk hooguit geel, maar dat werd toen toch opeens (meer dan terecht) rood.
Vak: -
Forumreacties: 1.278
Reg.: 21 mei 2008
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 10 augustus 2026 om 08:01:
Ouazane kwam niet met de noppen vooruit in, maar met het scheenbeen vooruit. Zat ook nog een bal tussen. Het was wat onbehouwen inkomen, maar geen rood.
Floranus viel met de noppen vooruit en gestrekt been van achter aan op de achillespees van Rosa. Textbook red card. Die kan in de scheidsrechterstraining.
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Ajax Forum » Binnenlandse competities » VARbitrage