Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 472
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Almere City FC-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 24 februari 2025 om 11:03:
Laten we eerlijk zijn: het zit ons vaak mee! Afgelopen week heb ik PSV en Feyenoord in de Champions League gezien en daarna Ajax tegen Union. In mijn ogen wordt daar beter voetbal gespeeld.
Toch staan wij bovenaan, simpelweg omdat we de minste punten verspelen. Maar laten we realistisch blijven en toegeven dat het niet altijd sprankelend is en dat we regelmatig een beetje geluk hebben.
En als we het hebben over het geklaag van hun forum, haha ja, dat is grappig. Maar dat gebeurt hier ook (kijk maar eens topics terug van vorig jaar) en ook op het forum van andere clubs. Dat hoort erbij als het even wat minder goed gaat.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 1.999
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 24 februari 2025 om 11:05:
Laten we eerlijk zijn: het zit ons vaak mee! Afgelopen week heb ik PSV en Feyenoord in de Champions League gezien en daarna Ajax tegen Union. In mijn ogen wordt daar beter voetbal gespeeld.
Toch staan wij bovenaan, simpelweg omdat we de minste punten verspelen. Maar laten we realistisch blijven en toegeven dat het niet altijd sprankelend is en dat we regelmatig een beetje geluk hebben.
En als we het hebben over het geklaag van hun forum, haha ja, dat is grappig. Maar dat gebeurt hier ook (kijk maar eens topics terug van vorig jaar) en ook op het forum van andere clubs. Dat hoort erbij als het even wat minder goed gaat.
Ik noem het liever "geen pech hebben", omdat de beslissingen terecht in ons voordeel vallen. Zoiets heet geen geluk, maar gerechtigheid zoals het normaal hoort.
Het zijn vooral andere ploegen die geluk hebben dat we er niet meer inschieten.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 24 februari 2025 om 11:07:
Ik noem het liever "geen pech hebben", omdat de beslissingen terecht in ons voordeel vallen. Zoiets heet geen geluk, maar gerechtigheid zoals het normaal hoort.
Exact. In relatie tot Ajax - GAE over 'geluk' spreken, slaat echt nergens op. 21 schoten (6 op doel) van Ajax tegen 6 schoten (1 op doel) van GAE. Wat nou geluk? GAE had geluk dat het bij 2 tegengoals bleef.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 februari 2025, 11:16:45.
Forumreacties: 3.775
Reg.: 8 augustus 2001
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 24 februari 2025 om 12:17:
Laat ons hopen dat Feyenoord ze de genadeslag geeft in de titelstrijd.
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 24 februari 2025 om 11:10:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 24 februari 2025 om 11:07:
Exact. In relatie tot Ajax - GAE over 'geluk' spreken, slaat echt nergens op. 21 schoten (6 op doel) van Ajax tegen 6 schoten (1 op doel) van GAE. Wat nou geluk? GAE had geluk dat het bij 2 tegengoals bleef.
Verder valt me op dat fans van andere clubs Kooij een slechte scheids vinden, omdat hij zijn beslissingen met behulp van de VAR terugdraait. M.a.w. als hij zijn foute beslissingen laat staan, is hij een wereldscheids.
Hoe haat verblindt..
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.387
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Man van de Wedstrijd Almere City FC-Ajax: Matheus Lima Magalhães
wit rood wit in ons bloed
Fan van Ajax
Vak: 128
Forumreacties: 316
Reg.: 7 april 2008
Ik zal wel als een complotdenker worden gezien maar ik zeg het in ieder geval vooraf.
Go ahead gaat van de week door naar de finale van de beker, zaterdag wordt het een simpele overwinning voor Psv.
Voor Psv is die beker een leuke prijs voor erbij maar ze hebben die overwinning voor de competitie tegen Go ahead nu echt nodig om kampioen te worden en daar geven ze alles voor op.
Leer mij ze kennen, deze deal is al lang gemaakt.
Ik kom voor me werk in heel Nederland, nergens is het volk geniepiger en achterbakser dan in Brabant en dan steekt de regio Eindhoven daar nog ver bovenuit.
Ooit deden ze het met Utrecht die lieten ze winnen in de beker om een paar dagen laten in de competitie makkelijk te kunnen winnen.
En veder weten we toch allemaal wat er achter de schermen gebeurde in 2007 en 2016.
De Graafschap hadden ze zo gek gemaakt dat ze vochten of hun leven er vanaf hing terwijl er niks meer te winnen was.
Een paar dagen later de play-offs voor degradatie waren veel belangrijker, al hun energie verspeeld om voor Psv Ajax dwars te zitten, plus heel de heisa erna resulteerde in jarenlang KKD voor die club, alleen Psv lachte.
In 2007, Willem 2 stond 2-0 achter maar gooide zich nog steeds met ziel en zaligheid voor elke bal en juichte of ze zelf kampioen werden na weer een gesmoord schot van Ajax.
Terwijl Vitesse de oude club van Cocu en getraind door de Mos zich gewillig liet afslachten.
Toen het niet snel genoeg ging wisselde De Mos zelfs zijn keeper die blijkbaar niet op de hoogte was en teveel tegenhield.
Forumreacties: 3.488
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:wit rood wit in ons bloed schreef op 24 februari 2025 om 13:32:
Ik zal wel als een complotdenker worden gezien maar ik zeg het in ieder geval vooraf.
Go ahead gaat van de week door naar de finale van de beker, zaterdag wordt het een simpele overwinning voor Psv.
Voor Psv is die beker een leuke prijs voor erbij maar ze hebben die overwinning voor de competitie tegen Go ahead nu echt nodig om kampioen te worden en daar geven ze alles voor op.
Ik kom voor me werk in heel Nederland, nergens is het volk geniepiger en achterbakser dan in Brabant en dan steekt de regio Eindhoven daar nog ver bovenuit.
Ooit deden ze het met Utrecht die lieten ze winnen in de beker om een paar dagen laten in de competitie makkelijk te kunnen winnen.
En veder weten we toch allemaal wat er achter de schermen gebeurde in 2007 en 2016.
De Graafschap hadden ze zo gek gemaakt dat ze vochten of hun leven er vanaf hing terwijl er niks meer te winnen was.
Een paar dagen later de play-offs voor degradatie waren veel belangrijker, al hun energie verspeeld om voor Psv Ajax dwars te zitten, plus heel de heisa erna resulteerde in jarenlang KKD voor die club, alleen Psv lachte.
In 2007, Willem 2 stond 2-0 achter maar gooide zich nog steeds met ziel en zaligheid voor elke bal en juichte of ze zelf kampioen werden na weer een gesmoord schot van Ajax.
Terwijl Vitesse de oude club van Cocu en getraind door de Mos zich gewillig liet afslachten.
Toen het niet snel genoeg ging wisselde De Mos zelfs zijn keeper die blijkbaar niet op de hoogte was en teveel tegenhield.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 24 februari 2025 om 10:54:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 24 februari 2025 om 10:18:
Op aanraden van Sevic ben ik het Ajax-topic op het PSV-forum gaan volgen en het stelt inderdaad niet teleur. Het is eén klaagfestijn waarbij iedereen het er met elkaar over eens is dat Ajax door de arbirage bevoordeeld wordt. Degene die daar het hoogste woord heeft, spendeert post na post na post aan het jammeren over de arbitrage. Gisteren ontstond er zelfs een soort conspiracy dat Kooij eerst fluitte tegen Ajax om de schijn op te houden, maar dan na de ingreep van de VAR snel weer Ajax te bevoordelen. Afgesproken werk allemaal natuurlijk
Ook heel mooi is deze post:
"Gedeeltelijk met je eens, maar blijft een feit dat zij nu voor staan op ons. En een hoop onterechte punten hebben. Straks worden zij kampioen met 1 punt verschil, dan ga je nog wel eens terugdenken aan alle meevallers die ze gehad hebben.
Tuurlijk ligt het vooral aan onszelf, maar als alles ''eerlijk'' was gegaan hadden we nu gewoon bovenaan gestaan. Dit baggerspel van ajax hoeft ook nog niet eens beloond te worden door de arbitrage."
Claimen dat het allemaal "niet eerlijk" is. Hoe meer Calimero kun je worden?
Je kunt die gasten uit het gebruikelijk spel van PSV halen, maar hoe haal je PSV uit die gasten?
Het zit ons ook wel mee, maar je kunt moeilijk stellen dat zo'n wedstrijd van gisteren bijvoorbeeld niet volgens de spelregels verloopt. Die aanvaller van Go Ahead raakt toch echt de bal aan met z'n arm, en dat mag niet. Ja, het is een gelukje dat die bal tegen z'n arm komt, maar nee, het is niet oneerlijk.
Als dat soort goals gewoon worden toegekend, is het hek natuurlijk van de dam. Het is niet aan de scheidsrechter om de competitie of wedstrijd spannend te houden, het is aan de scheidsrechter om de regels toe te passen, en dat gebeurde gisteren prima (na interventie van de VAR, welteverstaan). Handsbal van Rugani zelfde verhaal: handen langs het lijf kan nooit hands zijn, volgens de regels. Nou, dat deed Rugani.
Dat gejank op dat PSV-forum is echt priceless ja. Ze zien het zelf ook echt niet.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 24 februari 2025 om 14:17:
Op aanraden van Sevic ben ik het Ajax-topic op het PSV-forum gaan volgen en het stelt inderdaad niet teleur. Het is eén klaagfestijn waarbij iedereen het er met elkaar over eens is dat Ajax door de arbirage bevoordeeld wordt. Degene die daar het hoogste woord heeft, spendeert post na post na post aan het jammeren over de arbitrage. Gisteren ontstond er zelfs een soort conspiracy dat Kooij eerst fluitte tegen Ajax om de schijn op te houden, maar dan na de ingreep van de VAR snel weer Ajax te bevoordelen. Afgesproken werk allemaal natuurlijk
"Gedeeltelijk met je eens, maar blijft een feit dat zij nu voor staan op ons. En een hoop onterechte punten hebben. Straks worden zij kampioen met 1 punt verschil, dan ga je nog wel eens terugdenken aan alle meevallers die ze gehad hebben.
Tuurlijk ligt het vooral aan onszelf, maar als alles ''eerlijk'' was gegaan hadden we nu gewoon bovenaan gestaan. Dit baggerspel van ajax hoeft ook nog niet eens beloond te worden door de arbitrage."
Je kunt die gasten uit het gebruikelijk spel van PSV halen, maar hoe haal je PSV uit die gasten?
Het zit ons ook wel mee, maar je kunt moeilijk stellen dat zo'n wedstrijd van gisteren bijvoorbeeld niet volgens de spelregels verloopt. Die aanvaller van Go Ahead raakt toch echt de bal aan met z'n arm, en dat mag niet. Ja, het is een gelukje dat die bal tegen z'n arm komt, maar nee, het is niet oneerlijk.
Als dat soort goals gewoon worden toegekend, is het hek natuurlijk van de dam. Het is niet aan de scheidsrechter om de competitie of wedstrijd spannend te houden, het is aan de scheidsrechter om de regels toe te passen, en dat gebeurde gisteren prima (na interventie van de VAR, welteverstaan). Handsbal van Rugani zelfde verhaal: handen langs het lijf kan nooit hands zijn, volgens de regels. Nou, dat deed Rugani.
Dat gejank op dat PSV-forum is echt priceless ja. Ze zien het zelf ook echt niet.
Signore Rugani gaat zich naar mijn mening op een gegeven moment wel opzichtig te buiten aan vasthouden in de 16 meter. Het zou overigens kunnen dat dat begon buiten de 16, maar dat zijn nog wel dingen die je aan kunt stippen. De goal en de handsbal zijn inderdaad gewoon volgens de regels behandeld.
Het zit zo diep in de cultuur verankerd bij PSV om zich zoveel met Ajax bezig te houden en zich benadeeld te voelen dat het bijna komisch is. Dat Ajax steeds maar weer oneerlijk door de arbitrage geholpen wordt, stelt niemand ter discussie. Ze hebben het er allemaal over. Sommigen leggen dan wat meer de nadruk op het falen van de eigen ploeg, maar velen komen ook niet verder dan gezanik en beklag.
Zelf kan ik het vaak niet opbrengen om een samenvatting van 4 minuten van PSV te bekijken. Als Ajax niet de juiste resultaten boekt hebben we onze eigen mensen die we af kunnen fakkelen. Compleet andere beleving.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 24 februari 2025 om 14:31:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 24 februari 2025 om 14:17:
Signore Rugani gaat zich naar mijn mening op een gegeven moment wel opzichtig te buiten aan vasthouden in de 16 meter. Het zou overigens kunnen dat dat begon buiten de 16, maar dat zijn nog wel dingen die je aan kunt stippen. De goal en de handsbal zijn inderdaad gewoon volgens de regels behandeld.
Het zit zo diep in de cultuur verankerd bij PSV om zich zoveel met Ajax bezig te houden en zich benadeeld te voelen dat het bijna komisch is. Dat Ajax steeds maar weer oneerlijk door de arbitrage geholpen wordt, stelt niemand ter discussie. Ze hebben het er allemaal over. Sommigen leggen dan wat meer de nadruk op het falen van de eigen ploeg, maar velen komen ook niet verder dan gezanik en beklag.
Zelf kan ik het vaak niet opbrengen om een samenvatting van 4 minuten van PSV te bekijken. Als Ajax niet de juiste resultaten boekt hebben we onze eigen mensen die we af kunnen fakkelen. Compleet andere beleving.
Dat vasthouden was inderdaad geen handige actie, en begon inderdaad buiten de 16 meter. Daar was het ook het meest heftig. Ik had daar als scheids een vrije trap voor gegeven. Beetje vergelijkbaar met al die situaties (zeker vroeg in het seizoen) waarbij Brobbey zo ongeveer uit z'n shirt werd gesleurd door verdedigers, al was het daar vaak heftiger en langduriger.
PSV heeft het echt volledig zelf weggegeven als ze geen kampioen worden. Ze stonden op comfortabele voorsprong en hebben de punten laten liggen tegen laagvliegers. In topwedstrijden zien we dat ze een stuk beter kunnen presteren dan ze vaak doen, dus is het ook een mentaal probleem. Dat mag Bosz ook worden aangerekend. Ik vond PSV vorig seizoen een stuk overtuigender.
Ik denk ook dat de TD niet geheel buiten schot kan blijven. De verdediging is eenvoudigweg niet op niveau. Ja, je zit met relatief veel blessures, waaronder Dest die je al het hele seizoen mist, maar wat er dan overblijft, is niet van hetzelfde niveau als de voorhoede en het middenveld. Ledezma valt tegen, Mauro staat elke week ergens anders en zo'n Karsdorp is uiteindelijk ook gewoon een heel matige aanwinst.
Wat je de TD ook kunt kwalijk nemen - en ik val wat in herhaling - is het te langdurig vasthouden aan een speler als Schouten. Had zo'n gozer weggedaan en had dat geld geïnvesteerd op plekken in het team waar je versterking nodig hebt. Spelers als Babadi en Saibari zitten continu op de bank, terwijl die goed genoeg zijn voor de basis. Had doorgeselecteerd en had een echt goede back erbij gehaald, bijvoorbeeld.
Matig spelersbeleid, een coach die het mentale deel niet meer helemaal op orde krijgt, een redelijk gevulde ziekenboeg en spelers die hun niveau niet halen (Schouten, Lang): tja, dan ontspoort het.
Ik zag trouwens dat Ajax op hetzelfde puntenaantal na 23 wedstrijden staat als in de laatste 3 seizoenen dat we kampioen werden. Los van dat PSV het zelf laat liggen, presteren wij dus ook gewoon prima qua resultaat.
Dit weekend kon weleens cruciaal worden. PSV moet vanavond thuis tegen GAE, maar aankomende zaterdag uit. Dat terwijl wij met een week rust in de benen naar Almere gaan. Dat moet je normaal gesproken natuurlijk winnen. Ik moet nog maar zien of PSV het weekend zonder schade doorkomt, GAE is toch geen makkelijke tegenstander, zeker niet op hun eigen veld. Als je op 7 of 8 punten zou komen, breekt de pleuris daar natuurlijk geweldig uit.
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.249
Reg.: 3 mei 2004
Het is inderdaad wel hemeltergend om te lezen hoeveel geluk wij zouden hebben... Ik zie het niet. Waar is ons geluk?
Wat ik zie is dat PSV plotseling heel veel punten laat liggen, want voglens mij stonden ze 9(?) punten op ons voor tot wij ze -terecht- versloegen? daarna zijn ze volgens mij zelf punten gaan verliezen. Want zelfs als het ons mee zou zitten, zou je gewoon 6 punten voor kunnen staan als je zelf niks was verloren. Daar heeft geeen scheids wat mee te maken.
Natuurlijk had Kooij bij Rugani een pingel tegen kunnen geven, maar aan de andere kant heeft hij zijn hand op de schouder liggen en lijkt hij niet te duwen of vast te houden. Is wel heel lichtjes natuurlijk. Voor de 16 hield hij vast, dat zeker. Was nt handig. Maar goed. De rode kaart was terecht (in iedre geval de tweede geel). En natuurlijk zoekt Fitz Jim hem op, hij is ook niet gek. Maar ja, dat is het probleem met geel op zak.De goal wordt terecht afgekeurd, hands is hands.
Maar verder kan ik me niet herinnerne waar het mee zat met een scheidsrechter hoor. Tegen Feyenoord krijgt Hancko of Trauner (?) geen rood voor neerleggen doorgebroken speler omdat het een penalty wordt. Volgens mij was dat geen penalty. En aangezien die penalty gemist wordt, waar is dan het voordeel?
Verder hoor ik de PSV'ers ook niet over enkele makkelijk gegeven rode kaarten voor tegenstanders van PSV. (Moller Wolfe tegen AZ na 10 minuten). Dus, als we het over 'meezitten' hebben...
Forumreacties: 3.018
Reg.: 21 januari 2021
Man van de Wedstrijd Almere City FC-Ajax: Kenneth Taylor
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 26 februari 2025 om 15:11:
Het is inderdaad wel hemeltergend om te lezen hoeveel geluk wij zouden hebben... Ik zie het niet. Waar is ons geluk?
Forumreacties: 3.452
Reg.: 14 december 2005
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 24 februari 2025 om 13:49:
open/sluit de onderstaande quote:wit rood wit in ons bloed schreef op 24 februari 2025 om 13:32:
Dat andere scenario (spelers op wat voor manier dan ook stimuleren extra hun best te doen) is voor zo ver ik weet legaal. Hoewel moreel gezien misschien lichtelijk dubieus mag jij speler X €1000,- beloven als hij minimaal gelijkspeelt in een bepaalde wedstrijd.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.387
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Man van de Wedstrijd Almere City FC-Ajax: Matheus Lima Magalhães
open/sluit de onderstaande quote:
Forumreacties: 2.976
Reg.: 27 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 26 februari 2025 om 22:25:
open/sluit de onderstaande quote:
Gifbekertje zit aardig vol daar. Hopelijk nog een bodempje voor dit weekend.
Uit: Antwerpen-Wilrijk
Forumreacties: 2.988
Reg.: 23 juli 2002
Ajax Forum » Binnenlandse competities » PSV