Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Buitenlandse competities » Champions League 2025/2026

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Hoogwaardig potje ook van Atlético Madrid en Arsenal (1-1). Wel een strafschoppen regen de eerste 2 waren in mijn optiek wel makkelijk gegeven beiden. De 3e was gelukkig geen strafschop.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 30 april 2026 om 09:29:

Hoogwaardig potje ook van Atlético Madrid en Arsenal (1-1). Wel een strafschoppen regen de eerste 2 waren in mijn optiek wel makkelijk gegeven beiden. De 3e was gelukkig geen strafschop.

Die eerste was technisch gezien wel een overtreding en ook pingel, maar wel erg licht ja. Die aanvaller lokt het behoorlijk uit. Dom van die verdediger om z'n arm te gebruiken.

Ik vind bij dit soort gevallen altijd wel: als het andersom zou zijn (dus aanvaller zou op deze manier verdediger onderuit duwen) wordt er wél voor gefloten. Dus waarom nu niet?

Handsbal 100% strafschop. Overduidelijk contact en die arm zwiept alle kanten op, is zeker niet langs het lijf. Daar kan Makkelie echt niks anders dan een pingel geven. Zou wat zijn als je 'm niet geeft, dan negeer je gewoon de spelregels.

Bij die derde situatie kun je gewoon niet zien of er contact is. Ik denk zelf dat ze met de schoenen langs elkaar schampen. Die had ik ook teruggedraaid. Gozer ziet die voet van de verdediger komen en besluit dan al dat ie gaat liggen, dat zou ik niet belonen.

Geen idee waarom die Spanjaarden nu zo zitten te gillen dat Makkelie er een bende van gemaakt zou hebben. Ik vond het prima te volgen allemaal.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Buitenlandse competities » Champions League 2025/2026