Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Uit: Antwerpen-Wilrijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 3.011
Reg.: 23 juli 2002
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 22 december 2024 om 19:03:
Indrukwekkend hoe Slot Liverpool nog beter laat voetballen dan Klopp. Op dit moment de beste ploeg ter wereld.
Forumreacties: 1.092
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: 4-3-3
Onherkenbaar vandaag tegen PSG. Ze worden helemaal weggetikt en in balbezit klopt het van geen kant. Enige pluspunt is dat PSG *nog* niet heeft gescoord (dankzij Alisson).
-edit
En dan maken ze gewoon uit het niets de 0-1.. Volgens mij de eerste echte kans van de wedstrijd voor Liverpool.
-
Statistieken PSG - Liverpool:
Balbezit: 71% - 29%
Schoten: 27 - 2
Schoten op doel: 10 - 1
Corners: 14 -2
Eindstand: 0-1
Echt niet normaal hoe Liverpool hier zo goed wegkomt. Ik vond alleen Alisson en Van Dijk hun niveau halen. Gravenberch deed het in eerste instantie goed qua onderscheppingen en in duels, maar zijn passes waren allemaal ruk. Bij Salah lukte ook helemaal niets. Liverpool werd compleet overlopen en niemand had het vreemd gevonden als ze met 5-0 of erger waren afgedroogd. Slot had ook geen idee wat hij moest doen, maar toen was daar zijn gouden wissel Elliot die bij zijn eerste balcontact scoort.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 6 maart 2025, 11:41:20.
Forumreacties: 3.686
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-5-1
Forumreacties: 12.923
Reg.: 1 november 2008
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.231
Reg.: 25 april 2004
Hij kwam bij Liverpool ook wel een beetje in een gespreid bedje terecht natuurlijk. Iedere toptrainer kan er afhankelijk van de omstandigheden slecht uitzien. Daarom vond ik het de laatste jaren ook een beetje ergerlijk hoe er over Ten Hag werd gepraat. Als je naar de aankopen kijkt ziet dat er zo op het eerste gezicht niet eens zo slecht uit. Ik denk alleen dat ze misschien ook wat te laat hebben doorgeselecteerd met hun succesteam. Dan kan je in een situatie komen waarin je teveel nieuwelingen tegelijkertijd in moet passen.
Ik vind juist niet dat dit gespreid bed verhaal klopt. Hij kwam in een groep terecht die duidelijk de gang naar beneden had ingezet en die Klopp niet meer op het oude niveau kreeg.
Hoe vaak was er al afscheid genomen van Van Dijk als topverdediger? Zou het niveau niet meer hebben na zijn blessure. Salah was volgens mij ook minder, er waren geen aankopen.
Slot is net wat anders gaan spelen, heeft een sleutelrol voor Gravenberch bedacht waardoor je een nieuw scharnier op het middenveld kreeg, liet Van Dijk op een andere manier opbouwen, Salah kreeg een topseizoen, middenveld om Gravenberch heen werd omgedraaid.
Het is ook niet zo dat er nu dragende spelers zijn vertrokken, waardoor hij niet meer in dat 'gespreide bedje' ligt. Integendeel zelfs. Hij heeft gewoon door kunnen selecteren en hele dure, hele goede spelers kunnen halen.
Het is zelfs vrij onverklaarbaar, nu het team grotendeels intact is.
Wel fascinerend, maar de PL ruikt gewoon bloed. Beetje zoals bij City en United. Als je eenmaal in de hoek waar de klappen vallen zit...
Toch ga ik er vanuit dat hij het nog weet te draaien. TH vormt geen enkele vergelijking wat mij betreft. Slot is een topcoach, TH niet.
Je hoeft niet in een perfecte situatie terecht te komen om in een gespreid bed terecht te komen. Je krijgt uiteindelijk nog wel een selectie van veelal topspelers die jarenlang samen hebben gespeeld. De basis van waaruit je kan werken ligt een stuk hoger dan bij Manchester United, Tottenham en Chelsea. Financieel was de situatie ook goed volgens mij. Ze hebben vorig seizoen weinig geïnvesteerd omdat er ook niet echt veel belangrijke spelers vertrokken van wat ik kan zien.
Dat je Ten Hag geen topcoach noemt vind ik wel treurig. Hij heeft topsportmentaliteit en fantastisch voetbal gebracht. Zeker als je kijkt wat er na zijn vertrek allemaal is gebeurd zou je dat toch moeten waarderen.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 01 november 2025 om 14:24:
Je hoeft niet in een perfecte situatie terecht te komen om in een gespreid bed terecht te komen. Je krijgt uiteindelijk nog wel een selectie van veelal topspelers die jarenlang samen hebben gespeeld. De basis van waaruit je kan werken ligt een stuk hoger dan bij Manchester United, Tottenham en Chelsea. Financieel was de situatie ook goed volgens mij. Ze hebben vorig seizoen weinig geïnvesteerd omdat er ook niet echt veel belangrijke spelers vertrokken van wat ik kan zien.
Dat je Ten Hag geen topcoach noemt vind ik wel treurig. Hij heeft topsportmentaliteit en fantastisch voetbal gebracht. Zeker als je kijkt wat er na zijn vertrek allemaal is gebeurd zou je dat toch moeten waarderen.
Dit bericht is gewijzigd op 1 november 2025, 20:18:34.
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 01 november 2025 om 20:11:
Iedereen zijn mening hoor, maar ik vind het een beetje achteraf gepraat. Niemand verwachtte dat Liverpool na met Klopp op de derde plaats en op ruime afstand van de nr 1 te zijn geëindigd, nu met een in de top onbewezen coach een impact zou maken. Laat staan weer om de titel zou meedoen. Laat staan ook echt de titel pakken.
En dan al helemaal niet wanneer ze de oude garde, die op de weg naar beneden zou zijn, niet zouden vervangen.
Ik zie ook dat je niet ingaat op wat Slot heeft gewijzigd en dat alle analytici, ongeacht clubvoorkeuren, unaniem SLot de credits gaven voor het slimmere veldspel en het nieuw leven inblazen van het team. Salah lag in de clinch met Klopp, maar onder Slot werd hij zo vaak weer 1 op 1 en in kansrijke positie gezet. Die bloeide volledig op.
open/sluit de onderstaande quote:Verder zie ik dat jij best snel met uitspraken over een afwijkende mening komt als 'treurig'. Moet je zelf weten hoor, maar ik vind dat niet zo sterk overkomen. Dit is gewoon een inhoudelijk verschil van mening en zo moet je dat kunnen bespreken. Op de inhoud.
Ik vind TH geen topcoach, ook nooit gevonden. Kreeg nul verbetering in het spel nadat hij Keizer afloste. Sterker nog, de druk die Keizer er net in had, verdween weer. De vleugels presteerden veel minder, het werd trechtervoetbal. Wel een verdienstelijke coach. Hij had een uniek goede selectie, waar Overmars spelers als Ziyech en De Ligt met beloften nog aan zich had gebonden terwijl de verwachting was dat die zouden vertrekken.
Bij de gratie daarvan ontstond er voor Ajax begrippen echt een uitzonderlijk sterke selectie met recordaankopen als Tadic en Blind tegen record salarissen aangetrokken uit een topcompetitie. Het kostte TH lang genoeg er iets van te maken, want voor de winterstop was het nog steeds veel trechtervoetbal en een nederlaag tegen PSV die met een zeer voorspelbaar game plan kwamen.
Pas nadat Neres er weer in kwam, die TH wegens een zogenaamd gebrek aan rendement eruit hield wat toen al onbegrijpelijk was imo, kwam er weer diepgang en dynamiek in.
Prachtseizoen, maar nooit meer in de buurt gekomen. Zeperds tegen Valencia, Getafe, Benfica. Gered door Overmars van in de competitie verslagen te worden door Slot met AZ, dat niet eens een kwart van de begroting had schat ik in.
Tja. Ik gun hem het beste en had ook het liefste dat hij United met indrukwekkend voetbal naar zijn hand had gezet. Hadden we tenminste weer een topcoach erbij. Maar dat is hij niet. Een processenman, zeer toegewijd, en met een goede selectie kan hij wat.
Forumreacties: 1.092
Reg.: 14 mei 2024
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Buitenlandse competities » Liverpool