Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Ajax in de media » Ajax mediateam

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Sinds een paar is niet alleen de standaard van het voetbal weer omhoog gegaan bij Ajax, maar ook mediateam wil zich blijkbaar meten met de top. Er worden, zeker voor de Europese avonden, echt mooie video's gemaakt. Het begon (volgens mij) tijdens de Europa League-campagne onder Bosz:



En daar werd op voortgeborduurd op tijdens de CL-run twee jaar terug:





Maar ook zwaardere onderwerpen kregen een mooie productie:



En nu het nieuwe Champions League-avontuur weer gaat beginnen, gaan ze weer verder:



Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het dus prachtige video's die bijdragen aan de uitstraling van Ajax. Jullie ook, of vinden jullie het maar onzin?

 

+1/-0

Het is slim.. alleen vrij laat ingezet. Dit hadden ze bijvoorbeeld al kunnen doen toen Youtube/social media groot werd.

Voor de naamsbekendheid is het zeer goed. Zeker internationaal. Je hebt nou eenmaal minder bereik met de Eredivisie. EL/CL is een ander verhaal. En mensen uit het buitenland hebben bewondering voor Ajax omdat ze jarenlang zelf spelers opleiden en attractief spelen. Echt een club met een unieke identiteit. De gunfactor ligt vrij hoog. Behalve in NL zelf dan.

De volgende stap zou moeten zijn om hier financieel gewin uit te halen. Maar dat is vrij lastig. Dan zou je regelmatig een seizoen moeten hebben zoals 18/19.

Nationaal is het ook goed om de jeugd aan te spreken. Nieuwe aanwas van fans gaat je op termijn ook veel opleveren.
Ik kan er alleen maar positief over zijn.

Ik denk zelfs dat het nog beter kan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 21 oktober 2020 om 09:58:

(...)

Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het dus prachtige video's die bijdragen aan de uitstraling van Ajax. Jullie ook, of vinden jullie het maar onzin?



Ik heb er niks mee. ;)

Ajax is bijzonder en uniek door de manier van voetballen en de grote voetballers die zijn voortgebracht.

Laat dat zien, voetbalbeelden!

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 21 oktober 2020 om 10:46:

(...) Dit hadden ze bijvoorbeeld al kunnen doen toen Youtube/social media groot werd. (...)



Anderzijds, liefhebbers die gericht zoeken kunnen nu ook mooie Ajaxbeelden vinden op YouTube.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 21 oktober 2020 om 10:46:

(...) mensen uit het buitenland hebben bewondering voor Ajax omdat ze jarenlang zelf spelers opleiden en attractief spelen. (...)



En ook in het binnenland!

Ik schreef hierboven overigens in reactie tot Drie Kruizen 2.0 iets met gelijke strekking, voordat ik jouw quote goed gelezen gehad. Maar dat is een belangrijk en mooi aspect waarop best vaker het accent gelegd mag worden. Som nl. de grote spelers maar eens op die zijn voortgebracht per club in relatie tot Ajax.

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 21 oktober 2020 om 10:46:

(...)

Ik denk zelfs dat het nog beter kan.



Zeker weten!

Ik zou het accent puur leggen op voetbalbeelden met akties, goals en successen.
Daarin komt het unieke en bijzondere perfect tot uiting. Mede omdat het een avondvullend programma wordt, er komt geen einde aan. In de ingekorte versie ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



Ik denk zelfs dat het nog beter kan.



In wat voor zin? En hoe?

open/sluit de onderstaande quote:

Ik heb er niks mee. ;)



Ik denk, met alle respect, dat jij ook niet helemaal in de doelgroep hiervoor valt. Je hebt volgens mij de succesjaren 70 meegemaakt, wat betekent dat je in ieder geval 50+ bent. De social media-kanalen zijn echter op een veel jongere doelgroep gericht. En succesvol.

open/sluit de onderstaande quote:

Ajax is bijzonder en uniek door de manier van voetballen en de grote voetballers die zijn voortgebracht.

Laat dat zien, voetbalbeelden!



Dit is dan ook precies een goed voorbeeld. Ik snap dat voor jou dit soort content gewenst is, omdat het ook een gevoel van nostalgie oproept. Er worden echter regelmatig klassieke wedstrijden geupload op YouTube, maar je ziet dat die video's veel minder views trekken dan de video's uit de eerste post. Het is niet interessant genoeg voor de doelgroep.

Of heb je een andere manier in gedachten?

open/sluit de onderstaande quote:

En ook in het binnenland!

Ik schreef hierboven overigens in reactie tot Drie Kruizen 2.0 iets met gelijke strekking, voordat ik jouw quote goed gelezen gehad. Maar dat is een belangrijk en mooi aspect waarop best vaker het accent gelegd mag worden. Som nl. de grote spelers maar eens op die zijn voortgebracht per club in relatie tot Ajax.



Hier valt inderdaad wel iets mee te doen. Van Cruijff tot Sneijder (en straks de laatste generatie met De Ligt en De Jong), dit zijn wel namen die tot de verbeelding spreken bij ook de jongere doelgroep. Daar valt wellicht wel iets uit te halen.

open/sluit de onderstaande quote:

Zeker weten!

Ik zou het accent puur leggen op voetbalbeelden met akties, goals en successen.
Daarin komt het unieke en bijzondere perfect tot uiting. Mede omdat het een avondvullend programma wordt, er komt geen einde aan. In de ingekorte versie ...



Maar dit zou in mijn ogen dus een fout zijn, om daar het accent op te leggen. Eerder als toevoeging.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 22 oktober 2020 om 13:34:

Ik denk, met alle respect, dat jij ook niet helemaal in de doelgroep hiervoor valt. Je hebt volgens mij de succesjaren 70 meegemaakt, wat betekent dat je in ieder geval 50+ bent. De social media-kanalen zijn echter op een veel jongere doelgroep gericht. En succesvol.



'Sociale media' is leeftijdonafhankelijk.

Als ik de filmpjes bekijk val ik inderdaad buiten de doelgroep. Ver buiten de doelgroep. Maar dat heeft niets met leeftijd te maken. Er zullen ongetwijfeld leeftijdsgenoten van mij wél geïnteresseerd zijn.

Hoeveel procent van de Ajaxsupporters denk jij dat specifiek geïnteresseerd is in deze flmpjes?
Ik vind 5% al veel.

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 22 oktober 2020 om 13:34:

(...)

Dit is dan ook precies een goed voorbeeld. Ik snap dat voor jou dit soort content gewenst is, omdat het ook een gevoel van nostalgie oproept. (...)



Heeft nauwelijks iets met nostalgie of verleden te maken maar alles met 'de schoonheid' van de beelden. Gisteren had ook de mooiste goal uit de Ajaxhistorie kunnen vallen. Of wellicht valt ie zaterdag.

En je kunt ook alleen maar beelden uit het verleden laten zien en niet uit de toekomst ...

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 22 oktober 2020 om 13:34:

(...)

Maar dit zou in mijn ogen dus een fout zijn, om daar het accent op te leggen. Eerder als toevoeging.



Dat zou goed kunnen. Ik ben niet bekend met die doelgroep.
De doelgroep waar ik onder val is alleen geïnteresseerd in voetbalbeelden en geen toevoegingen. B)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 oktober 2020 om 21:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 22 oktober 2020 om 13:34:

Ik denk, met alle respect, dat jij ook niet helemaal in de doelgroep hiervoor valt. Je hebt volgens mij de succesjaren 70 meegemaakt, wat betekent dat je in ieder geval 50+ bent. De social media-kanalen zijn echter op een veel jongere doelgroep gericht. En succesvol.



'Sociale media' is leeftijdonafhankelijk.

Als ik de filmpjes bekijk val ik inderdaad buiten de doelgroep. Ver buiten de doelgroep. Maar dat heeft niets met leeftijd te maken. Er zullen ongetwijfeld leeftijdsgenoten van mij wél geïnteresseerd zijn.

Hoeveel procent van de Ajaxsupporters denk jij dat specifiek geïnteresseerd is in deze flmpjes?
Ik vind 5% al veel.

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 22 oktober 2020 om 13:34:

(...)

Dit is dan ook precies een goed voorbeeld. Ik snap dat voor jou dit soort content gewenst is, omdat het ook een gevoel van nostalgie oproept. (...)



Heeft nauwelijks iets met nostalgie of verleden te maken maar alles met 'de schoonheid' van de beelden. Gisteren had ook de mooiste goal uit de Ajaxhistorie kunnen vallen. Of wellicht valt ie zaterdag.

En je kunt ook alleen maar beelden uit het verleden laten zien en niet uit de toekomst ...

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 22 oktober 2020 om 13:34:

(...)

Maar dit zou in mijn ogen dus een fout zijn, om daar het accent op te leggen. Eerder als toevoeging.



Dat zou goed kunnen. Ik ben niet bekend met die doelgroep.
De doelgroep waar ik onder val is alleen geïnteresseerd in voetbalbeelden en geen toevoegingen. B)



Ik snap dat er heus ook 'ouderen' (;)) op social media zitten die deze video's leuk vinden, maar als een marketingteam een doelgroep bepaald, wordt leeftijd daarin meegenomen. Het gedrag en de interesses zijn namelijk significant anders per leeftijdsgroep. En omdat er in doelgroepen gedacht moet worden, is het logisch om te bedenken dat de grootste markt die van de jongeren is. Zij die de hele dag door op hun telefoons zitten te koekeloeren en het concentratievermogen van een kanarie hebben. En die houden (blijkbaar) van dit soort korte, spectaculaire video's.

Neemt dus niet weg dat juist de voetbalbeelden (die jij graag ziet, maar ik ook, dus we zitten best op een lijn) ook een goede toevoeging kunnen zijn, maar ik snap heel goed dat daar niet perse het accent op ligt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Ajax in de media » Ajax mediateam