Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Voormalig Ajacieden om terug te halen

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Gezien de huidige geruchten die rondgaan over een mogelijke terugkeer van Christian Eriksen, leek het me wel aardig om een topic te openen over voormalig Ajacieden die we in de toekomst graag zouden zien terugkeren.

Een terugkeer van een oudgediende is lang niet altijd succesvol (Heitinga, Mido), maar ik vind het toch altijd wel mooi als een voormalige topper besluit om zijn carrière bij ons af te sluiten. Ondanks dat spelers als Davids en Litmanen ook niet bijster succesvol waren bij hun terugkeer, vind ik het toch gaaf dat ze terugkwamen.

Ik vond het destijds ook mooi dat Menzo terugkwam, alleen jammer dat een hardnekkige blessure roet in het eten gooide. De terugkeer van Rijkaard was natuurlijk een sprookje.

Dat we toppers als Kanu, Van der Sar, Finidi, De Boer, Seedorf, Van der Vaart en Zlatan nooit terug hebben proberen te halen, blijf ik eeuwig jammer vinden. Ik kan me nog herinneren dat Kanu destijds, voordat hij naar Portsmouth ging, openlijk solliciteerde naar een terugkeer. Was niet nodig want hij hadden Rosenberg :denk


Voormalig spelers die ik graag - niet nu, maar in de herfst van hun carrière - zou zien terugkeren:

Arek Milik (nog 2 jaar contract, daarna wellicht iets?)
Matthijs de Ligt
Frenkie de Jong
Ryan Gravenberch
Jurrien Timber
Lisandro Martinez


Twijfel over:

Justin Kluivert
Davinson Sanchez
André Onana
Donny van de Beek (alleen als het nog wat wordt, carrière dreigt nu als een nachtkaars uit te gaan)


Andere meningen/spelers?

 

+2/-0

Gravenbergh ben ik niet zo gek van eerlijk gezegd.

Davinson Sanchez heeft het die korte periode bij ons natuurlijk geweldig gedaan maar is daarna wat van de radar verdwenen. Kans om hem terug te halen heeft men laten lopen. Heb daar ook rare verhalen rond gehoord dat hij 5 zaakwaarnemrs had en niet op een fijne manier vertrokken is. Geen idee wat daar van waar is.

Onana heeft het hier natuurlijk gewoon helemaal verknald met zijn houding.


Tagliafico is ook nog altijd 'maar' 31 (deze zomer 32). Die zou ook nog 1-2 jaar mee kunnen misschien.

Dit bericht is gewijzigd op 28 mei 2024, 08:28:47.

 

+1/-0

Het beetje flauwe antwoord is dat van mij iedereen terug mag die op dat moment goed genoeg is. Was bijvoorbeeld nooit een fan van Daramy, maar als die zich ontwikkelt ben ik er ook niet tegen als ie terug komt.

Begrijp uit de vraagstelling dat het meer gaat om legendes die terugkomen. Een Noa Lang valt dan buiten de boot, goede speler, maar die heeft nooit bij Ajax heel veel status opgebouwd. Tagliafico en Mazraoui zou je dan wellicht nog wel kunnen noemen.

Ik wil Suarez noemen. 37 inmiddels maar nog steeds prachtige statistieken bij Inter Miami. Die zie ik echter niet terugkomen en dat is hoogstwaarschijnlijk maar beter ook.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 28 mei 2024 om 08:22:

Gravenbergh ben ik niet zo gek van eerlijk gezegd.

Davinson Sanchez heeft het die korte periode bij ons natuurlijk geweldig gedaan maar is daarna wat van de radar verdwenen. Kans om hem terug te halen heeft men laten lopen. Heb daar ook rare verhalen rond gehoord dat hij 5 zaakwaarnemrs had en niet op een fijne manier vertrokken is. Geen idee wat daar van waar is.

Onana heeft het hier natuurlijk gewoon helemaal verknald met zijn houding.


Tagliafico is ook nog altijd 'maar' 31 (deze zomer 32). Die zou ook nog 1-2 jaar mee kunnen misschien.


Tagliafico zou inderdaad kunnen, maar dat zou dan eigenlijk nu wel direct moeten. Met zijn speelstijl moet je wel nog 90 minuten gas kunnen geven. Als ze Wijndal en Sosa verpatsen, kun je hem proberen binnen te halen. Heb je direct een nieuwe aanvoerder voor als Henderson ook vertrekt.

Aangaande Onana: eens hoor, maar stel dat die over een paar jaar in een interview zegt: weet je, het zit me niet lekker hoe ik toen ben weggegaan, ik heb daar wat fouten gemaakt en vind het jammer dat ik mijn Ajaxperiode niet goed heb afgesloten, maar als de kans zich voordoet zou ik graag op het eind van mijn carrière terugkeren om dat te repareren.
Dan zou jij 'm buiten de deur willen houden?

 

+2/-0

Tagliafico zou dan inderdaad deze zomer al moeten, anders is het te laat.

Ben bij de Ligt en De Jong ook bang dat op het moment dat ze terug willen keren het gewoon al te laat in hun carriere is. Maar wie weet willen ze op een gegeven moment met hun gezin terug naar Nederland en de familie.

Dat van Onana, dat is wel een hele grote als. Dat zie ik niet snel gebeuren. Zal er ook vanaf hangen wat voor keeper we op dat moment hebben.

Verder als de kans ich voordoet Ziyech misschien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 28 mei 2024 om 09:28:

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 28 mei 2024 om 08:22:

Gravenbergh ben ik niet zo gek van eerlijk gezegd.

Davinson Sanchez heeft het die korte periode bij ons natuurlijk geweldig gedaan maar is daarna wat van de radar verdwenen. Kans om hem terug te halen heeft men laten lopen. Heb daar ook rare verhalen rond gehoord dat hij 5 zaakwaarnemrs had en niet op een fijne manier vertrokken is. Geen idee wat daar van waar is.

Onana heeft het hier natuurlijk gewoon helemaal verknald met zijn houding.


Tagliafico is ook nog altijd 'maar' 31 (deze zomer 32). Die zou ook nog 1-2 jaar mee kunnen misschien.


Tagliafico zou inderdaad kunnen, maar dat zou dan eigenlijk nu wel direct moeten. Met zijn speelstijl moet je wel nog 90 minuten gas kunnen geven. Als ze Wijndal en Sosa verpatsen, kun je hem proberen binnen te halen. Heb je direct een nieuwe aanvoerder voor als Henderson ook vertrekt.

Aangaande Onana: eens hoor, maar stel dat die over een paar jaar in een interview zegt: weet je, het zit me niet lekker hoe ik toen ben weggegaan, ik heb daar wat fouten gemaakt en vind het jammer dat ik mijn Ajaxperiode niet goed heb afgesloten, maar als de kans zich voordoet zou ik graag op het eind van mijn carrière terugkeren om dat te repareren.
Dan zou jij 'm buiten de deur willen houden?


Ik zou de deur dicht doen wat betreft Onana, als je het (ook aan) mij vraagt.

Kan je niet beter in Sosa investeren dan in Tagliafico, vraag ik mij af?

 

+1/-0

Er is bij mij een verschil tussen status en kwaliteit. Een speler als De Ligt is een no-brainer, die jongen straalt nog steeds in elk interview als het over Ajax gaat. Tagliafico en Eriksen ook. Voor zulke spelers staat de deur altijd open en hebben op een mooie manier een verdiende transfer gemaakt, en ik denk dat zij met alle liefde salaris inleveren om straks weer bij Ajax te kunnen spelen.

Gravenberch, Mazraoui, Sánchez etc. heb ik toch een ander gevoel bij. Hebben het goed gedaan bij Ajax, maar hebben niet de status van eerdergenoemde spelers. Het zijn goede voetballers, maar tonen geen leiderschap of andere extra kwalteit. Daarnaast zijn dat toch meer de spelers die Ajax als een van de opties zien, maar dan wel tegen hun (salaris)voorwaarden. Beetje hetzelfde verhaal als Wijnaldum, die openlijk heeft toegegeven niet (veel) salaris te willen inleveren om weer bij Feyenoord te kunnen spelen.

Iemand met het karakter van Lisandro Martínez zou deze selectie zo veel goed doen. Maar ik denk dat we beter de volgende Martínez kunnen scouten, dan zo'n speler terug te halen over een paar jaar. Ik zie hem eerder teruggaan naar Argentinië dan naar Nederland komen.

Kluivert, Van de Beek etc. moet je natuurlijk nooit aan beginnen. Vonden zichzelf belangrijker dan de club, hebben zichzelf fantastisch overschat en hebben niet het karakter en de ervaring die Ajax verder gaat helpen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 28 mei 2024 om 08:22:

Gravenbergh ben ik niet zo gek van eerlijk gezegd.

Davinson Sanchez heeft het die korte periode bij ons natuurlijk geweldig gedaan maar is daarna wat van de radar verdwenen. Kans om hem terug te halen heeft men laten lopen. Heb daar ook rare verhalen rond gehoord dat hij 5 zaakwaarnemrs had en niet op een fijne manier vertrokken is. Geen idee wat daar van waar is.

Onana heeft het hier natuurlijk gewoon helemaal verknald met zijn houding.


Tagliafico is ook nog altijd 'maar' 31 (deze zomer 32). Die zou ook nog 1-2 jaar mee kunnen misschien.


D. Sánchez was afgelopen zomer een hele interessante optie. PSV was zelfs gelinkt aan hem toen, maar uiteindelijk ging hij naar Galatasarai. Hij is daar gewoon basisspeler en op zijn plek, denk ik. Natuurlijk bij Spurs geflopt, maar voor zowel Turkse als Nederlandse ploegen een goeie. Wij (Mislintat met name) kozen echter voor Sutalo (en ik ook overigens). Helaas geen geweldige eerste seizoen, maar ik denk dat ook Sutalo een goede verdediger is. Dit waren exact de twee namen wie ik afgelopen zomer het liefste als onze nieuwe rechtercentrale verdediger zou willen zien.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 28 mei 2024 om 11:27:

Er is bij mij een verschil tussen status en kwaliteit. Een speler als De Ligt is een no-brainer, die jongen straalt nog steeds in elk interview als het over Ajax gaat. Tagliafico en Eriksen ook. Voor zulke spelers staat de deur altijd open en hebben op een mooie manier een verdiende transfer gemaakt, en ik denk dat zij met alle liefde salaris inleveren om straks weer bij Ajax te kunnen spelen.

Gravenberch, Mazraoui, Sánchez etc. heb ik toch een ander gevoel bij. Hebben het goed gedaan bij Ajax, maar hebben niet de status van eerdergenoemde spelers. Het zijn goede voetballers, maar tonen geen leiderschap of andere extra kwalteit. Daarnaast zijn dat toch meer de spelers die Ajax als een van de opties zien, maar dan wel tegen hun (salaris)voorwaarden. Beetje hetzelfde verhaal als Wijnaldum, die openlijk heeft toegegeven niet (veel) salaris te willen inleveren om weer bij Feyenoord te kunnen spelen.

Iemand met het karakter van Lisandro Martínez zou deze selectie zo veel goed doen. Maar ik denk dat we beter de volgende Martínez kunnen scouten, dan zo'n speler terug te halen over een paar jaar. Ik zie hem eerder teruggaan naar Argentinië dan naar Nederland komen.

Kluivert, Van de Beek etc. moet je natuurlijk nooit aan beginnen. Vonden zichzelf belangrijker dan de club, hebben zichzelf fantastisch overschat en hebben niet het karakter en de ervaring die Ajax verder gaat helpen.


L. Martínez was zo ongelooflijk goed en belangrijk voor ons. Ik zei toen al dat hij onze beste speler was en niet Timber of Antony. Natuurlijk kunnen we alleen maar dromen van hem, aangezien hij komende zomer geen optie voor ons is. Ik zou dan met liefde Hato een seizoen of wat als linksback bombarderen, om lekker Martínez in het hart te zetten (en dan Kaplan als ideale stand-in).

Kluivert kent een veel betere carrière dan Donny. Ik denk dan ook dat Justin geen optie voor ons is, want ik zou hem welkom heten hoor. Hij kan zowel op 10 als beide vleugels. Ideaal! Donny zou ik hooguit huren met optie tot koop, want je weet maar nooit hoe bij thuiskomen uit gaat pakken.

Tagliafico en Eriksen zijn natuurlijke interessante opties, onder de juiste voorwaarden. Een nieuwe Martínez scouten zie ik als onmogelijk. Hij is uniek.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 28 mei 2024 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 28 mei 2024 om 11:27:

Er is bij mij een verschil tussen status en kwaliteit. Een speler als De Ligt is een no-brainer, die jongen straalt nog steeds in elk interview als het over Ajax gaat. Tagliafico en Eriksen ook. Voor zulke spelers staat de deur altijd open en hebben op een mooie manier een verdiende transfer gemaakt, en ik denk dat zij met alle liefde salaris inleveren om straks weer bij Ajax te kunnen spelen.

Gravenberch, Mazraoui, Sánchez etc. heb ik toch een ander gevoel bij. Hebben het goed gedaan bij Ajax, maar hebben niet de status van eerdergenoemde spelers. Het zijn goede voetballers, maar tonen geen leiderschap of andere extra kwalteit. Daarnaast zijn dat toch meer de spelers die Ajax als een van de opties zien, maar dan wel tegen hun (salaris)voorwaarden. Beetje hetzelfde verhaal als Wijnaldum, die openlijk heeft toegegeven niet (veel) salaris te willen inleveren om weer bij Feyenoord te kunnen spelen.

Iemand met het karakter van Lisandro Martínez zou deze selectie zo veel goed doen. Maar ik denk dat we beter de volgende Martínez kunnen scouten, dan zo'n speler terug te halen over een paar jaar. Ik zie hem eerder teruggaan naar Argentinië dan naar Nederland komen.

Kluivert, Van de Beek etc. moet je natuurlijk nooit aan beginnen. Vonden zichzelf belangrijker dan de club, hebben zichzelf fantastisch overschat en hebben niet het karakter en de ervaring die Ajax verder gaat helpen.


Een nieuwe Martínez scouten zie ik als onmogelijk. Hij is uniek.


Dan hadden we de club na Cruijff op kunnen heffen.

Dat is juist wat Ajax Ajax maakt (of hoort te maken ipv met geld te smijten).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 28 mei 2024 om 11:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 28 mei 2024 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 28 mei 2024 om 11:27:

Er is bij mij een verschil tussen status en kwaliteit. Een speler als De Ligt is een no-brainer, die jongen straalt nog steeds in elk interview als het over Ajax gaat. Tagliafico en Eriksen ook. Voor zulke spelers staat de deur altijd open en hebben op een mooie manier een verdiende transfer gemaakt, en ik denk dat zij met alle liefde salaris inleveren om straks weer bij Ajax te kunnen spelen.

Gravenberch, Mazraoui, Sánchez etc. heb ik toch een ander gevoel bij. Hebben het goed gedaan bij Ajax, maar hebben niet de status van eerdergenoemde spelers. Het zijn goede voetballers, maar tonen geen leiderschap of andere extra kwalteit. Daarnaast zijn dat toch meer de spelers die Ajax als een van de opties zien, maar dan wel tegen hun (salaris)voorwaarden. Beetje hetzelfde verhaal als Wijnaldum, die openlijk heeft toegegeven niet (veel) salaris te willen inleveren om weer bij Feyenoord te kunnen spelen.

Iemand met het karakter van Lisandro Martínez zou deze selectie zo veel goed doen. Maar ik denk dat we beter de volgende Martínez kunnen scouten, dan zo'n speler terug te halen over een paar jaar. Ik zie hem eerder teruggaan naar Argentinië dan naar Nederland komen.

Kluivert, Van de Beek etc. moet je natuurlijk nooit aan beginnen. Vonden zichzelf belangrijker dan de club, hebben zichzelf fantastisch overschat en hebben niet het karakter en de ervaring die Ajax verder gaat helpen.


Een nieuwe Martínez scouten zie ik als onmogelijk. Hij is uniek.


Dan hadden we de club na Cruijff op kunnen heffen.

Dat is juist wat Ajax Ajax maakt (of hoort te maken ipv met geld te smijten).


Cruijff is ook uniek natuurlijk. Iedereen eigenlijk, maar sommige voetballer op een speciale manier.

Een goede speler scouten kan altijd. Laten we daar op hopen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 28 mei 2024 om 11:47:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 28 mei 2024 om 11:27:

Er is bij mij een verschil tussen status en kwaliteit. Een speler als De Ligt is een no-brainer, die jongen straalt nog steeds in elk interview als het over Ajax gaat. Tagliafico en Eriksen ook. Voor zulke spelers staat de deur altijd open en hebben op een mooie manier een verdiende transfer gemaakt, en ik denk dat zij met alle liefde salaris inleveren om straks weer bij Ajax te kunnen spelen.

Gravenberch, Mazraoui, Sánchez etc. heb ik toch een ander gevoel bij. Hebben het goed gedaan bij Ajax, maar hebben niet de status van eerdergenoemde spelers. Het zijn goede voetballers, maar tonen geen leiderschap of andere extra kwalteit. Daarnaast zijn dat toch meer de spelers die Ajax als een van de opties zien, maar dan wel tegen hun (salaris)voorwaarden. Beetje hetzelfde verhaal als Wijnaldum, die openlijk heeft toegegeven niet (veel) salaris te willen inleveren om weer bij Feyenoord te kunnen spelen.

Iemand met het karakter van Lisandro Martínez zou deze selectie zo veel goed doen. Maar ik denk dat we beter de volgende Martínez kunnen scouten, dan zo'n speler terug te halen over een paar jaar. Ik zie hem eerder teruggaan naar Argentinië dan naar Nederland komen.

Kluivert, Van de Beek etc. moet je natuurlijk nooit aan beginnen. Vonden zichzelf belangrijker dan de club, hebben zichzelf fantastisch overschat en hebben niet het karakter en de ervaring die Ajax verder gaat helpen.


L. Martínez was zo ongelooflijk goed en belangrijk voor ons. Ik zei toen al dat hij onze beste speler was en niet Timber of Antony. Natuurlijk kunnen we alleen maar dromen van hem, aangezien hij komende zomer geen optie voor ons is. Ik zou dan met liefde Hato een seizoen of wat als linksback bombarderen, om lekker Martínez in het hart te zetten (en dan Kaplan als ideale stand-in).

Kluivert kent een veel betere carrière dan Donny. Ik denk dan ook dat Justin geen optie voor ons is, want ik zou hem welkom heten hoor. Hij kan zowel op 10 als beide vleugels. Ideaal! Donny zou ik hooguit huren met optie tot koop, want je weet maar nooit hoe bij thuiskomen uit gaat pakken.

Tagliafico en Eriksen zijn natuurlijke interessante opties, onder de juiste voorwaarden. Een nieuwe Martínez scouten zie ik als onmogelijk. Hij is uniek.



Kluivert rende weg toen het moeilijk werd bij Ajax. Heeft geen passie voor Ajax en is een broodvoetballer. Dat is zijn goed recht, maar ik hoef hem niet terug te zien.

Een nieuwe Martínez scouten kan zeker: https://www.transfermarkt.nl/valentin-gomez/profil/spieler/985383link.

 

+2/-0

Ik vraag me af of Kluivert wel haalbaar zou zijn op dit moment. Hij is nu bij Bournemouth helemaal opgekrabbeld en ik vind hem echt een heel goede speler. Als hij niet was gezwicht voor het geld van AS Roma op een tamelijk idioot moment dan had hij een veel betere carrière kunnen hebben. Je komt dan als jong talent onder coaches als Mourinho en Rainieri te werken en krijg dan ook niet zo snel een kans. Vervolgens kom je dan jaar op jaar in een kansloos verhuurtraject terecht en gaat je CV je ook niet helpen bij het vervolg van je carrière (vergelijkbaar met Akpom), ook al heb je misschien wel de kwaliteiten om aanzienlijk hoger te spelen.

Als je hem wel voor een haalbaar bedrag kan kopen zou ik het heel serieus overwegen. Hij heeft de perfecte leeftijd en kan daadwerkelijk goed op beide flanken spelen. Ik zou het onzinnig vinden zo'n kans te laten omdat hij eerder in zijn carrière te vroeg vertrokken is. De club heeft er in elk geval nog wel een transfersom voor gekregen, in tegenstelling tot Brobbey. Die heeft je zelfs tientallen miljoenen gekost met zijn belachelijk hoge transfersom en salaris, en hij is momenteel de populairste speler waarschijnlijk.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 28 mei 2024 om 19:15:

Ik vraag me af of Kluivert wel haalbaar zou zijn op dit moment. Hij is nu bij Bournemouth helemaal opgekrabbeld en ik vind hem echt een heel goede speler. Als hij niet was gezwicht voor het geld van AS Roma op een tamelijk idioot moment dan had hij een veel betere carrière kunnen hebben. Je komt dan als jong talent onder coaches als Mourinho en Rainieri te werken en krijg dan ook niet zo snel een kans. Vervolgens kom je dan jaar op jaar in een kansloos verhuurtraject terecht en gaat je CV je ook niet helpen bij het vervolg van je carrière (vergelijkbaar met Akpom), ook al heb je misschien wel de kwaliteiten om aanzienlijk hoger te spelen.

Als je hem wel voor een haalbaar bedrag kan kopen zou ik het heel serieus overwegen. Hij heeft de perfecte leeftijd en kan daadwerkelijk goed op beide flanken spelen. Ik zou het onzinnig vinden zo'n kans te laten omdat hij eerder in zijn carrière te vroeg vertrokken is. De club heeft er in elk geval nog wel een transfersom voor gekregen, in tegenstelling tot Brobbey. Die heeft je zelfs tientallen miljoenen gekost met zijn belachelijk hoge transfersom en salaris, en hij is momenteel de populairste speler waarschijnlijk.


Kluivert zou een uitstekende aanwinst voor ons zijn, maar Bournemouth zal hem niet willen verkopen en al helemaal niet voor een bedrag dat wij kunnen betalen. Ga er maar vanuit dat hij minstens 30 miljoen moet kosten. Ze hebben een relatief jonge aanvaller met nog een vierjarig contract op de loonlijst die een veelbelovend seizoen achter de rug heeft - dat zijn de duurste spelers.

 

+4/-0

Wie ik in elk geval niet terug wil zien komen, ookal is hij nu transfervrij. Davy Klaassen..

Blijft toch op de achtergrond een vrees zo lang hij geen nieuwe club heeft. Moet er niet aan denken dat we een derde periode met Klaassen op 10 krijgen.

(niks tegen de persoon Klaassen overigens, maar de voetballer Klaassen komt gewoon te kort en is in niks een verfijnde Ajax voetballer, maar stond wel altijd 90 minuten basis met rugnummer 10, heb ik me kapot aan geergerd)

Dit bericht is gewijzigd op 2 juni 2024, 01:56:32.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

skimovic schreef op 02 juni 2024 om 01:03:

Wie ik in elk geval niet terug wil zien komen, ookal is hij nu transfervrij. Davy Klaassen..

Blijft toch op de achtergrond een vrees zo lang hij geen nieuwe club heeft. Moet er niet aan denken dat we een derde periode met Klaassen op 10 krijgen.

(niks tegen de persoon Klaassen overigens, maar de voetballer Klaassen komt gewoon te kort en is in niks een verfijnde Ajax voetballer, maar stond wel altijd 90 minuten basis met rugnummer 10, heb ik me kapot aan geergerd)


Klaassen mag pas terugkomen als assistent bij Jong Ajax of zo.

 

+1/-0

In principe ben ik geen voorstander van het terughalen van oudspelers. Hooguit bij exceptionele kwaliteit (Cruijff, Rijkaard). En laten we eerlijk zijn: Bij alle genoemde spelers is dat niet het geval m.u.v. misschien De Jong, De Ligt en Martinez. Ook was ik persoonlijk erg gecharmeerd van Sanchez en Onana, maar beiden hebben aangetoond te weinig gezonde loyaliteit te bezitten. Kortom niet doen. Het lijkt alleen maar tot teleurstelling, frustratie en geldverkwisting. :-(

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Camus schreef op 02 juni 2024 om 15:06:

In principe ben ik geen voorstander van het terughalen van oudspelers. Hooguit bij exceptionele kwaliteit (Cruijff, Rijkaard). En laten we eerlijk zijn: Bij alle genoemde spelers is dat niet het geval m.u.v. misschien De Jong, De Ligt en Martinez. Ook was ik persoonlijk erg gecharmeerd van Sanchez en Onana, maar beiden hebben aangetoond te weinig gezonde loyaliteit te bezitten. Kortom niet doen. Het lijkt alleen maar tot teleurstelling, frustratie en geldverkwisting. :-(



Ik denk dat je gewoon zonder sentiment moet kijken naar de kwaliteit van de speler en dat leidend moet maken. Soms gaat het namelijk ook erg goed, zoals met Daley Blind, en die is niet van exceptionele kwaliteit.

Davy Klaassen is dan een duidelijke "nee". Justin Kluivert volg ik niet zo, maar ik zou er gezien zijn cv niet heel ver voor willen gaan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 02 juni 2024 om 16:24:
Ik denk dat je gewoon zonder sentiment moet kijken naar de kwaliteit van de speler en dat leidend moet maken. Soms gaat het namelijk ook erg goed, zoals met Daley Blind, en die is niet van exceptionele kwaliteit.


Ah.... Daley Blind was ik eventjes vergeten. Je hebt gelijk. Dat ging inderdaad erg goed. :-)
(Ben nog steeds zwaar geïrriteerd hoe er met hem is omgesprongen waardoor hij genoodzaakt zag te vertrekken, maar dat is een ander verhaal).

 

+1/-0

Gaat er vooral ook om dat ze terugkeren op een moment dat ze ook nog echt iets toevoegen..

Neem een De Ligt als voorbeeld. Als die op zijn 30-31 en fit terug wil komen om hier nog een paar jaar te spelen dan graag.
Als hij op zijn 34e een keer komt omdat de echte top geen interesse meer heeft dan hoeft het wat mij betreft niet.

Oud spelers moeten echt nog een meerwaarde kunnen zijn, niet hier nog een laatste seizoentje meepikken terwijl ze al serieus op hun retour zijn.

Los daarvan ook spelers die kwalitatief iets toevoegen, geen spelers terug halen die eigenlijk in hun eerste periode het nieveau amper aan konden. (Klaassen / Siem de Jong).

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Voormalig Ajacieden om terug te halen