Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker - 2020/2021] AZ - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 21 januari 2021 om 00:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 20 januari 2021 om 23:57:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 20 januari 2021 om 23:06:

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 20 januari 2021 om 23:04:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 20 januari 2021 om 22:58:

Verdiende overwinning. Gravenberg erg goed. Alvarez ook prima. Centrum zag er zo ook beter uit.



Zou jij opperen voor het centrum Martinez/Blind de komende wedstrijden? Oogde vandaag inderdaad veel meer solide dan de afgelopen weken (en dat tegen een sterke tegenstander).



Nee Schuurs Martinez. Blind moet daar weg.



Nee. Sterker nog Martinez-Alvarez. Zowel Schuurs als Blind als Timber gewoon banken.

Blind is helaas echt niet meer de oude sinds zijn hart probleem(en). Meeste tv analisten kwijlen erop wanneer Blind een wereld paas geeft, maar tegenwoordig levert hij eerst 6 ballen in vóórdat hij één zo'n wereldpaas geeft. Sorry met alle respect, maar ik kan dat ook zo in de 4de klasse zondag.

Schuurs moet zich echt in een rap tempo gaan ontwikkelen. Even banken zou hem goed down. Ik denk dat de druk hem te veel wordt. Die jongen heeft echt wel potentie om uit te groeien tot een stabiele verdediger, maar dat het nu even te veel voor hem is.

Timber moet echt even wachten en zich verder ontwikkelen. Is een super talent voor de toekomst en ik schat hem zelfs hooger dan Schuurs.

Verder ben ik echt benieuwd hoe onze aanval zou opereren wanneer Tadić op 10 zou spelen.

Neres-Haller-Antony met daarachter Tadić op 10 die samen met Graneberch, Klaassen en Kudus op het middenveld opereren.



Schuurs moet in dat geval natuurlijk gewoon niet banken.

Schuurs (voetballend) en Martinez/Alvarez in de stofzuigerrol gaat prima.
De combinatie Alvarez/Martinez betekent twee stofzuigers en dat gaat weer niet werken.

Duidelijk is wel geworden na Feyenoord en AZ dat Blind echt weg moet uit het centrum van de verdediging.

Schuurs moet blijven staan met of Alvarez of Martinez naast hem.


Ja. Kijk. En dit vind ik dus niet.
Ik weet niet of er meerdere mensen met mij eens zijn (hoeft ook niet), maar ik vind dat Martinez naast pit en stofzuiger mentaliteit, ook degelijk wel techniek heeft. Die jongen kan goed overwegen wanneer hij een slimme paas moet geven, wanner hij slim weg moet draaien en dus ook wanneer je moet stofzuigen.

Ook wat Schuurs betreft even banken kan hem goed doen. Die jongen heeft een hele zware taak gekregen om De Ligt te vervangen en ik denk dat die druk hem iets te veel is. Ik ken genoeg spelers die sterker terug zijn gekomen en zich sterker terug hebben geknokt nadat ze gepasseerd waren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 21 januari 2021 om 00:27:

(...) Die jongen heeft een hele zware taak gekregen om De Ligt te vervangen en ik denk dat die druk hem iets te veel is. (...)



Ik heb niet de indruk dat Schuurs last heeft van een bepaalde druk.
Dat hij zo wendbaar is 'als een koe' heeft eerder met kwaliteit te maken en zul je ook zonder druk bij hem zien.
En dat hij regelmatig verkeerd positie kiest zie ik ook als onderdeel van een bepaald kwaliteitsniveau. Maar dat positie kiezen kan hij (door ervaring) verbeteren.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 21 januari 2021 om 00:13:

Ja hoor. Gewoon blijven wachten op die ene wedstrijd waarin je je punt kunt maken.



Hoe kom je daar nu bij?!

Ik heb nl. helemaal geen wedstrijden nodig om 'mijn punt' maken.
Wat heb ik al allemaal niet geschreven in winterstops en zomerstops.
Je zou er als lezer doodmoe van kunnen worden.

 

+1/-0

In de eerste helft gevoetbald en het verschil kunnen maken, de 2e helft AZ professioneel uit de wedstrijd gehouden door heel vroeg te storen. Maar laten we ook niet vergeten dat we met VAR hier zomaar een penalty tegen, afgekeurde goal voor ons en een goal tegen hadden kunnen hebben...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 20 januari 2021 om 23:09:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 20 januari 2021 om 23:06:

open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 20 januari 2021 om 23:04:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 20 januari 2021 om 22:58:

Verdiende overwinning. Gravenberg erg goed. Alvarez ook prima. Centrum zag er zo ook beter uit.



Zou jij opperen voor het centrum Martinez/Blind de komende wedstrijden? Oogde vandaag inderdaad veel meer solide dan de afgelopen weken (en dat tegen een sterke tegenstander).



Nee Schuurs Martinez. Blind moet daar weg.



Blind naar het middenveld, pal voor de defensie?



Zou kunnen maar voorlopig op de bank ook. Hij is geen LCV.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 21 januari 2021 om 09:34:

In de eerste helft gevoetbald en het verschil kunnen maken, de 2e helft AZ professioneel uit de wedstrijd gehouden door heel vroeg te storen. Maar laten we ook niet vergeten dat we met VAR hier zomaar een penalty tegen, afgekeurde goal voor ons en een goal tegen hadden kunnen hebben...


We mogen inderdaad niet klagen dat er geen VAR aanwezig was.
Qua spel is ondanks een B team de overwinning meer dan verdiend.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker - 2020/2021] AZ - Ajax