Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker - 2020/2021] Ajax - FC Utrecht

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Wat een wedstrijd. Dramatische verdediging: een speeltuin voor Gakpo Malen en Gotze. Dit moet echt zó veel beter worden.

Ekkelenkamp vond ik overigens wèl goed invallen/spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sverre Isachsen schreef op 16 december 2020 om 23:14:

(...) Dramatische verdediging: een speeltuin voor Gakpo Malen en Gotze. (...)



Goede opmerking! Ik heb ook de indruk dat ze geen idee hebben wat ze in januari kunnen verwachten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 december 2020 om 22:33:

(...) Leerzame avond dit.



In ieder geval dan voor Rensch. Voor hem is zo'n ervaring goed:
- een 'foutje' dat meteen serieuze consequenties heeft;
- kramp, als teken van het niveauverschil.

 

+1/-0

Ik neem het Rensch niet kwalijk, de ervaren verdedigers Blind en Nico lieten het afweten waardoor hij hun puin moest ruimen.
Nico was echt dramatisch achterin.
Scherpen was ook niet echt scherp gisteren.
Heb wel genoten van een paar mooie aanvallen die afgemaakt werden, en die 5-4 was wel lekker zo vlak voor tijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 december 2020 om 22:33:

De vraag of Scherpen de nieuwe doelman van Ajax zou moeten worden is ook weer beantwoord. Rensch nog maar een jaartje in Jong Ajax laten.

Leerzame avond dit.



Zei je dat ook toen Onana blunder na blunder maakte in Jong Ajax?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 17 december 2020 om 10:26:

Ik neem het Rensch niet kwalijk, (...)



De 'balaanname' waaruit de tegengoal volgde vind ik wel helemaal fout op dit niveau.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mark B schreef op 17 december 2020 om 11:31:

Zei je dat ook toen Onana blunder na blunder maakte in Jong Ajax?



Waarom vergelijk je met Jong Ajax?! Dat is nu juist het podium om dit soort flaters te maken en daarna af te leren.

Als je ze in het eerste nog maakt moet je serieus op je fl*kker krijgen!

 

+2/-0

Potje hoor... Ik denk dat als ik in het stadion was geweest behoorlijk uit mn dak was gegaan bij de 5-4. Sfeer in de croky cup is dan vaak toch best goed.

Maar wat was het hemeltergend slecht zeg. Zo'n beetje iedereen zakte door de ondergrens heen en door middel van een flink portie geluk mag je toch door.

Er wordt her en der wel geklaagd over uitholling van de selectie en dat Marc en consorten het niet goed doen, maar met zoveel geblesseerden is het bijna niet te doen om een volwaardige selectie op de been te brengen. Of willen we als Ajax echt 30 man hebben, waardoor er geen ruimte meer is voor jeugd? Aankopen die het niet brengen, kan je over discussieren. Alvarez al vaak het pispaaltje onder de supporters, Labyad idem dito. Wel twee mooie goals overigens. Daar tegenover staan wel een aantal aankopen die het wel goed doen (of hebben gedaan).

Dat de trainer vervolgens begint te praten over reclame voor het voetbal... Daar gaan mn nekharen toch wel van overeind staan als supporter, maar voor de neutrale kijker heeft hij natuurlijk wel een punt ;) Zet hij het tactisch dan niet goed neer? Ik denk dat de aanvallende intenties best goed waren, maar de spelers die het moeten brengen, geven dat balletje net niet goed of te laat. Als het wel lukte, sneden ze er zo doorheen met twee goede goals tot gevolg.
Verdedigend stond het natuurlijk helemaal klote. Zoveel ruimte telkens in de omschakeling. Die Kerk moet zich in luilekkerland hebben gewaand. Het gat tussen verdediging en middenveld was vaak op dat moment veel te groot waardoor ze zo konden oversteken.

Verder lees ik veel over discussie Scherpen/Drommel. Echt een onzin discussie naar mijn mening en was het dan ook wel eens met Bruggink. Bij Twente mag het allemaal, bij Ajax moet je. Ik vind, afgaande wat ik zie in jong Ajax, dat Scherpen echt een prima keeper is. Ook denk ik dat er dus ook geen significant verschil is momenteel tussen Drommel en Scherpen, zoals die er wel is met Onana. Als Ajax dan toch een keeper wil halen, dan zul je dus gewoon minimaal 10 miljoen moeten neerleggen, die er echt meteen staat. Die verwachting heb ik echt niet bij Drommel dat hij dan ook enigszins niveau Onana benadert.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mark B schreef op 17 december 2020 om 11:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 16 december 2020 om 22:33:

De vraag of Scherpen de nieuwe doelman van Ajax zou moeten worden is ook weer beantwoord. Rensch nog maar een jaartje in Jong Ajax laten.

Leerzame avond dit.



Zei je dat ook toen Onana blunder na blunder maakte in Jong Ajax?



Ik volg Jong Ajax al jaren. Het verschil tussen Onana en Scherpen is dat je bij Onana de pure klasse al zag toen hij met Barca tegen ons speelde. Scherpen bij Emmen was een matige Eredivisie keeper die gered werd doordat zijn leeftijd destijds nog een redelijk excuus was. Bij Onana was het talent altijd te zien. De vraag was alleen of het er ook op het hoogste niveau uit zou komen. Hij maakte af en toe fouten, maar de klasse droop er van af. Scherpen is simpelweg niet te vergelijken qua talent en het niveau Onana is wel het niveau waar Ajax voor moet gaan bij de nieuwe keeper. We hebben al op genoeg posities kwaliteit ingeleverd de laatste twee jaren.

Het moment dat Onana eerste doelman werd stond hij er als rots in de branding en dat is het enige dat telt. Als de rest van het team al faalde kon je altijd nog vertrouwen dat Onana vaak nog redding wist te brengen. Bij Stekelenburg hebben de meeste Ajacieden nooit dat gevoel gehad. Scherpen was matig bij Emmen, bij Jong Ajax pas dit seizoen vrij betrouwbaar en zijn fout van gisteren laat weer eens zien dat hij een keeper in de geest van Stekelenburg is en niet Onana. Wat er niet in zit kun je er ook niet uithalen.

 

+1/-0

De volgende ronde is in januari.

Daar kan dus zo maar nog een toppertje bijkomen ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 december 2020 om 23:25:

De volgende ronde is in januari.

Daar kan dus zo maar nog een toppertje bijkomen ...



En zo geschiedde ...

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker - 2020/2021] Ajax - FC Utrecht