Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 5.601
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Fortuna Sittard-Ajax: -
Prima wedstrijd. Je creëert indrukwekkend veel tegen een erg defensief en goed georganiseerd Fortuna, dat zelf ook niet zoveel kansen krijgt. Dan heb je zelfs nog een beetje pech bij die tegengoal. Ter Stegen deed dat net als bij zijn prachtige redding in de eerste helft toch heel goed, en ik vond het ook curieus dat de VAR geen lijnen trok om te kijken of het buitenspel was. De arbitrage was sowieso wat irritant. Ajax kreeg kaarten voor vergrijpen die bij Fortuna geen kaart opleverden.
Tot aan de goal van Brandt ging het nog wel wat stroef overigens. Je bent ook nog niet helemaal compleet natuurlijk. Dat maakt je wat voorspelbaarder met noodgedwongen keuzes op bepaalde posities. Wat dat betreft was het zeer positief dat Tsygankov weer minuten heeft kunnen maken met een uitstekende invalbeurt. Amrabat en Kehrer (een echte upgrade ten opzichte van Bouwman) hebben zelfs de wedstrijd uit kunnen spelen. Ik denk dat Kehrer, Tsygankov en Adingra nog heel veel dynamiek gaan toevoegen aan je spel. Tsygankov is een soort betere versie van Berghuis, die ook overal voorin graag loopt, in tegenstelling tot Berghuis. Brandt is nog niet eens op 100% en nu al indrukwekkend.
Verder heb je dit seizoen aanzienlijk meer creativiteit in de ploeg. Die Ouazane valt ook weer echt heel sterk in. Dat is best een luxeprobleem als iedereen beschikbaar is. Amrabat en Tolu brengen ook een stuk meer power, wat ook een achilleshiel was afgelopen seizoen. De impact daarvan zie je direct in het veld. Ik vond Tolu nog niet eens zo enorm gelukkig spelen, maar toch kan je hem altijd aanspelen en weet hij bij de 0-1 en 1-2 de verdedigers flink bezig te houden. De spitsen worden ook daadwerkelijk bediend dit seizoen.
Forumreacties: 4.811
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Fortuna Sittard-Ajax: -
Tegen ploegen als Fortuna levert Berghuis wel. Gelukkig viel Tsygankov goed in; dat smaakt naar meer. Ik zou in de zware wedstrijden Tsygankov opstellen. We hebben tegen PSV al gezien dat het Berghuis moeilijk afgaat en dat is slechts een voorbeeld. Zo heb je wat mij betreft duidelijkheid die je hier creëert als Michel ook hiervoor kiest. Baas en Kehrer met Janse en Bouwman als diens stand-ins respectievelijk lijkt mij de beste keuze om een hechte verdediging vorm te gaan geven. Ja, ik hoopte en gunde Janse al wat meer, maar een stand-in speelt normaal gesproken ook meer dan genoeg. Waarom Ajax Blind heeft gehaald... snap ik niet zo.
Op best wel veel posities heb je een mooie tweede optie. Mokio en Klaassen gaan tevens de strijd met elkaar aan! Amrabat moet er allicht nog inkomen, maar ik denk dat hij gewoon onze #6 is. Een jeugdspeler als diens stand-in gebruiken? Johnson?
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Fortuna - Ajax