Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Telstar - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 30 augustus 2026 om 17:36:

s0lido schreef op 30 augustus 2026 om 17:23:

Hoekschop Berghuis, goal Klaassen.. Ben blij met de voorsprong, maar niet met de verantwoordelijken :P

Ja kijk ik ben absoluut geen fan van Davy Klaassen maar feit is ondertussen wel dat dit z'n vijfde goal van het seizoen is. En we zitten nog in augustus.

Berghuis vind ik het grootste probleem. Leuk zo'n cornertje maar in het veldspel voegt ie niets meer toe.

Eens. Ik vind Klaassen zeker bruikbaar, maar vind hem geen onbetwiste basisspeler en natuurlijk ook geen leider.

+2/-0

s0lido schreef op 30 augustus 2026 om 17:37:

NW86 schreef op 30 augustus 2026 om 17:35:

Dat gezeik op Klaassen en Berghuis. Je zou je leven maar zo erg haten, dat je je iedere week druk kan maken om twee spelers die door elke trainer worden opgesteld. Zetten Ajax gezamenlijk weer op voorsprong. De prutsers!

Ja, je zou maar betere spelers op hun positie opgesteld zien worden.

In het geval van Berghuis zou dat over een paar weken zomaar zo kunnen zijn. Al mogen jullie je volgende week nogmaals ergeren, want tegen PSV zal Berghuis ook gewoon beginnen. Tsygankov zal dan vast van de bank komen. Maar goed, ik verwacht ook dat Tsygankov gedurende het seizoen vaker de voorkeur zal krigjen.

Klaassen staat erin omdat hij tot de betere spelers behoort. Like it or not. Speelt vandaag gewoon beter dan Brandt, die één keer stijlvol afrondt en voor de rest weinig tot niets heeft laten zien en de bal een paar keer heel stom inlevert. Men blijft Klaassen beoordelen op dingen waarvoor hij niet in het veld staat. Niet iedere speler hoeft hakjes, scharen of steekballen te geven. Klaassen staat erin met een andere rol en in die rol doet hij eigenlijk altijd wat hij moet doen. Zo ook vandaag weer.

+1/-2

Die Maduro in de rust over het buitenspelmoment van Brandt.

"Het was heel lichtelijk buitenspel. Ik vind dat als je het niet met je ogen kunt zien, dat het dan geen buitenspel is. Maar dit kon je op zich wel zien."

:denk

Oké dan, Poirot. Los van dat ie z'n eigen punt onderuit haalt: er is dus kennelijk een categorie buitenspelmomenten die met het blote oog niet waarneembaar zijn, begrijp ik hieruit?

Die lui weten soms ook gewoon niet wat ze moeten zeggen he.

+2/-0

s0lido schreef op 30 augustus 2026 om 17:36:

Blijkbaar is shirtje trekken geen probleem als het on Tolu gaat..

Wat een kutscheids.

Het Brobbey-syndroom. Je ziet het ook bij die Zeefuik van Fortuna. Alsof als je groter bent er andere regels gelden. Ergerlijk.

+1/-0

NW86 schreef op 30 augustus 2026 om 17:35:

Dat gezeik op Klaassen en Berghuis. Je zou je leven maar zo erg haten, dat je je iedere week druk kan maken om twee spelers die door elke trainer worden opgesteld. Zetten Ajax gezamenlijk weer op voorsprong. De prutsers!

'Weer'?

Net een statistiekje in beeld dat dit de eerste assist van Berghuis sinds begin augustus 2025 (!!) was. Toegegeven, Klaassen produceert goed dit seizoen, maar Berghuis bakt er gewoon bar weinig van, kom op jongens.

Wel geinig trouwens, die commentator zodra hij die statistiek ziet: "Tja, je kunt wel kansen creëren, maar als teamgenoten ze niet afmaken, telt het niet als assist."

:D

Het ligt uiteraard weer aan anderen, niet aan Berghuis zelf, ben je gek. Dat Berghuis er geen reet van bakt, past immers niet in het gangbare narratiefje dat het zo'n enorm creatieve speler is.

+2/-0

Quido schreef op 30 augustus 2026 om 17:50:

s0lido schreef op 30 augustus 2026 om 17:36:

Blijkbaar is shirtje trekken geen probleem als het on Tolu gaat..

Wat een kutscheids.

Het Brobbey-syndroom. Je ziet het ook bij die Zeefuik van Fortuna. Alsof als je groter bent er andere regels gelden. Ergerlijk.

Precies. Vandaar dat ik wel snap dat spelers overdreven neergaan of blijven liggen alsof ze door een vrachtwagen zijn geramd. Anders fluiten dit soort scheidsrechters niet.

+1/-0

Tijd voor wissels.... anders krijgen we zo een doelpunt om de oren.

+1/-0

Berghuis, topper, altijd al gevonden.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2026/2027] Telstar - Ajax