Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - Fortuna Sittard

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zaterdag 14 februari 20.00
Johan Cruijff ArenA, Amsterdam

Carrizo is nog niet speelgerechtigd, verder hebben we een 100% fitte selectie. Jammer dat Carrizo nog niet kan meedoen, dit was een mooie gelegenheid geweest om hem voor het eerst in te laten vallen.

Cruciale wedstrijd, want als we deze winnen, hebben we volgende week de uitgelezen mogelijkheid om afstand te nemen van NEC. Zij spelen morgenmiddag uit bij Sparta - wat ze ook nog niet zomaar gewonnen hebben - en hun inhaalpartij tegen Utrecht hebben ze midweeks verloren.

Eerst dus Fortuna. Staan 11e en kunnen er niet heel veel van. Van de 5 wedstrijden dit kalenderjaar er pas 1 gewonnen. De uitwedstrijd wonnen we begin december met 1-3.

Als ik Grim was - en gezien zijn haarlijn ben ik blij dat dat niet het geval is, overigens - zou ik gewoon eens starten met Gloukh en Zinchenko. Lekker veel voetbal in de ploeg. Fortuna is niet zo van het hakken en zagen dus als je zorgt dat je voetballend de betere bent, kun je best een leuk potje krijgen.

Jaros
Gaaei, Sutalo, Baas, Zinchenko
Regeer, Gloukh, Steur
Bounida, Dolberg, Godts

Hier hoop ik op. Liever nog Fitz-Jim voor Regeer, maar dat gaat Fred sowieso niet doen.

+3/-0

^

Ik zou Regeer eraf halen en Klaassen in zijn plaats; Klaassen en Steur met Gloukh ervoor. Rosa op plek van Gaaei.

+1/-0

Opstelling Ajax: Jaros; Rosa, Sutalo, Baas, Zinchenko; Klaassen, Mokio, Steur; Bounida, Dolberg, Godts

Zelfs nu negeert Grim Gloukh, haha. Nja, hopelijk vanwege contract Mokio, die eind van de maand 18 wordt.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - Fortuna Sittard