Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - Feyenoord

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Bam! Eindelijk afgemaakt. Terecht ook na al die gemiste kansen.

+3/-0

Vieze vuile viezerikken, godverdomme, morgen genieten hier in Rotterdam!

+1/-0

Geen idee wat ik entertainender vind. Ajax die met 2-0 wint of de wetenschap dat al die vuurwerktoeters niet aanwezig konden zijn en daardoor de overwinning hebben gemist. Ik zou ze nog een wedstrijdje of 5 aan hun broek lappen, omdat het kan.

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 14 december 2025 om 16:45:

Geen idee wat ik entertainender vind. Ajax die met 2-0 wint of de wetenschap dat al die vuurwerktoeters niet aanwezig konden zijn en daardoor de overwinning hebben gemist. Ik zou ze nog een wedstrijdje of 5 aan hun broek lappen, omdat het kan.

Ik denk niet dat iemand ze gemist heeft vandaag. Zou die vakken vullen met "normale" supporters of zoals ik in een eerdere post schreef, jeugdspelers vanuit het hele land uitnodigen :)

+2/-0

Het valt allemaal even lekker, ook Mokio die nog scoort, hopelijk komt het ballieritme nu bij hem terug. Itakura veel sterker centraal achterin. Steur echt goed. Gloukh prima in vrije rol, maar neemt ook z’n defensieve verantwoordelijkheid.

Fredje doet normale dingen, meer hoef je niet te doen. Toont des te meer aan wat voor voorspelde puinhoop Sjonnie ervan heeft gemaakt.

+3/-0

https://www.vi.nl/nieuws/hadj-moussa-baalt-we-hadden-hier-meer-verdiendlink

Hadj Moussa: "We hadden hier meer verdiend"

🤣

+2/-0

Mensen die vuurwerk afsteken of leuk vinden moet je sws nooit meer in de Arena toelaten. Vuurwerk is echt alleen een hobby voor Tokkies.

+3/-0

Mja, op basis van de statistieken....

xg Ajax 1.25
xG Feyenoord 1.89

Schoten Ajax 15
Schoten Feyenoord 18

Ik lees ook media in trent van: sterker Feyenoord verliest toch van efficient Ajax.

Naja boeien! We hebben de meeste goals gemaakt! Hoppaa!

+1/-0

Quido schreef op 14 december 2025 om 16:50:

Fredje doet normale dingen, meer hoef je niet te doen. Toont des te meer aan wat voor voorspelde puinhoop Sjonnie ervan heeft gemaakt.

Hear, hear!

+1/-0

BertjeK schreef op 14 december 2025 om 17:16:

xg Ajax 1.25
xG Feyenoord 1.89

Schoten Ajax 15
Schoten Feyenoord 18

Ik lees ook media in trent van: sterker Feyenoord verliest toch van efficient Ajax.

Op basis van de beelden kunnen ze dit soort statistieken in hun reet steken.

Als we efficient waren, was de eindstand 5-0. Wat een kansen.

+7/-0

De media is touch altijd negatief over Ajax? Is een groot complot. Heb zelf in de media gewerkt dus weet er alles van! Alle kritiek op Ajax als organisatie, de directie, het management, de technische staf, de spelers of het publiek is vooraf afgestemd met de media en de Vrijmetselaars!

+1/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 14 december 2025 om 17:23:

De media is touch altijd negatief over Ajax? Is een groot complot. Heb zelf in de media gewerkt dus weet er alles van! Alle kritiek op Ajax als organisatie, de directie, het management, de technische staf, de spelers of het publiek is vooraf afgestemd met de media en de Vrijmetselaars!

Ik hou er niet van om off topic op de man te reageren, maar ik vind je echt irritant. Maar goed, dat is je bedoeling ook als trol. Hopelijk doen de moderators hier wat aan.

*drukt snitch knopje in*

(Deze post wordt hopelijk ook verwijderd worden)

+3/-0

Dus als je het niet eens bent met de mening van iemand anders, moet dat verwijderd worden?

+1/-0

BertjeK schreef op 14 december 2025 om 17:16:

xg Ajax 1.25
xG Feyenoord 1.89

Schoten Ajax 15
Schoten Feyenoord 18

Heb je wellicht ook een statistiek hoeveel van de schoten op doel zijn gegaan? Leuk om 3 schoten meer te hebben, maar bij de statistieken die ik zie heeft Ajax meer schoten op doel dan Feyenoord.
Maar goed, terecht dat je dat niet plaatst, want het moet natuurlijk wel zo lijken dat Ajax de overwinning gestolen heeft.

Naja boeien! We hebben de meeste goals gemaakt vandaag! Hoppaa!

+3/-0

s0lido schreef op 14 december 2025 om 17:27:

Al is het maar vanwege het gebruik van zowel 'wordt' als 'worden' in 1 zin. Dat terzijde, goede pot. Grim laat het team beter functioneren. Regeer op 6 en ook Steur in de basis waren goede keuzes. Feyenoord wist geen raad en staat op instorten, zie Valente. Van Persie onder hoge druk. Niet enkel Ajax, maar zelfs NEC kan druk op ze gaan uitoefenen.

+3/-0

Kopkans Gloukh, schot Gloukh terwijl anderen vrij staan, Gloukh bijna vrij voor de keeper (mooie steekpass Fitz-Jim), schot Fitz-Jim terwijl afgeven een betere optie was.

Dit zijn enkele mogelijkheden die ik ff makkelijk kan opnoemen. Bij 3 van de 4 lag het aan onszelf dat we het niet afmaken. Steekpass op Gloukh was gewoon heel goed verdedigd.

+2/-0

Kiki schreef op 14 december 2025 om 17:42:

Al is het maar vanwege het gebruik van zowel 'wordt' als 'worden' in 1 zin. Dat terzijde, goede pot. Grim laat het team beter functioneren. Regeer op 6 en ook Steur in de basis waren goede keuzes. Feyenoord wist geen raad en staat op instorten, zie Valente. Van Persie onder hoge druk. Niet enkel Ajax, maar zelfs NEC kan druk op ze gaan uitoefenen.

Scherp, haha.

Eens over Grim. Hij zoekt in ieder geval in de juiste richting in tegenstelling tot Heitinga die maar wat deed. Je ziet dat spelers die het goed doen, blijven staan. En dat compact verdedigen met z'n allen bevalt me ook.
-
Titel op Feyenoord netwerk: "Sterker Feyenoord creëert nauwelijks gevaar en verliest Klassieker"

😬🙄🤣 Wtf is er sterker aan als je niets creëert.

Dit bericht is gewijzigd op 14 december 2025, 17:54:23.

+2/-0

Vet! Erg blij met deze overwinning! Lijkt er op dat er meer lijn, afstemming, drive en tactiek in het team zit. Ik zag eindelijk weer eens wat voetbal. En zoals Solido ook al aangeeft, er waren momenten waar er in de laatste fase van een aanval nét de verkeerde keus werd gemaakt, anders win je met 4-0 ofzo. In ieder geval lekker om weer ff een degelijke reeks neer te zetten, nice!

+3/-0

s0lido schreef op 14 december 2025 om 17:47:

Kiki schreef op 14 december 2025 om 17:42:

Scherp, haha.

Eens over Grim. Hij zoekt in ieder geval in de juiste richting in tegenstelling tot Heitinga die maar wat deed. Je ziet dat spelers die het goed doen, blijven staan. En dat compact verdedigen met z'n allen bevalt me ook.
-
Titel op Feyenoord netwerk: "Sterker Feyenoord creëert nauwelijks gevaar en verliest Klassieker"

😬🙄🤣 Wtf is er sterker aan als je niets creëert.

Ze hadden een optisch veldoverwicht maar qua kansen vond ik ons veel sterker. 8-2 qua schoten op doel ook in ons voordeel ok.

Heerlijke overwinning dit. Wat mij het meest goed doet is dat met name Steur gewoon verdienstelijk speelde. Bouwman ook wel maar die had een aantal slippertjes die er toch uit moeten. Gaat bijv. 2x de fout in tegen Ueda.

Moet overigens ook toegeven dat Dolberg beter is dan Weghorst. Zoveel technischer en wendbaarder. Als je de bal niet hebt, heb je er echter wel weinig aan. Weinig energie en duelkracht. Die heeft de 2e helft echt niks gebracht.

Itakura moet gewoon lekker achterin blijven en ik moet zeggen dat ik Rosa defensief sterk vond. De instructies begrijpt ie nog niet zo goed: Berghuis en Branco moeten een verzekeringskwestie worden, Klaassen niet.

+4/-0

Zal Van Persie dan uiteindelijk toch ook een Sjonnie blijken te zijn?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - Feyenoord