Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Ajax - Galatasaray

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Hoe Godts af en toe werd weggezet leek het inderdaad wel mannen vs jongetjes

+1/-0

Godts had het zwaar ja, tegen die rechtsback. Goeie speler trouwens. Maar goed, al onze spelers hadden het zwaar. Pasveer keepte uitmuntend, anders ga je er zomaar met 0-6 af.

En, eerlijk is eerlijk, ik vond Wijndal onder de omstandigheden heel behoorlijk spelen. Lokte slim overtredingen uit op momenten dat we echt even lucht nodig hadden en had die rechtsbuiten redelijk onder controle. Nam geen onnodige risico's en zorgde ervoor dat hij geen balverlies leed op eigen helft. De spaarzame momenten dat we eruit konden, stoomde hij richting achterlijn. Echt prima.

+1/-0

Was veelal pech. Dit is nu de 8e? 10e penalty tegen dit seizoen? Allemaal ongelukkige momentjes, inclusief die handsballen. Ongelofelijk wat een pech daar bij zit.

Verder was het jongetjes tegen mannen. En dat zag je in alles. Scheidsrechter had ook niet de beste dag van z'n leven, maar daar lag het verder ook niet aan.

Pasveer: zeer goed gekeept. Kan niks doen aan die goals.
Gaaei: weer typisch Gaaei. Opportunisme kunnen we best beetje gebruiken in dit huistuinkeukenteam, maar hij is technisch gewoon niet goed genoeg.
Sutalo: prima pot. Was Oshimen 1x kwijt.
Baas: gewoon weer goed. Lullige handsbal.
Wijndal: eigenlijk ook wel OK. Slim gespeeld.
Alders: goede invalbeurt. Lullige handsbal.
Regeer: redelijke pot. Niks bijzonders natuurlijk.
Klaassen: veel dichtgelopen, maar vooruit niks kunnen doen.
Oscar: onze beste speler. Die verdient betere medespelers.
Godts: hebben ze die al bij die rechtsback uit z'n kontzak gehaald? Oh en die misser is onvergeeflijk. Die moet altijd zitten.
Weghorst: ik geef het je te doen. Gewoon geen ballen krijgen.

Dus al met al was iedereen best redelijk. Maar je had gewoon nooit kans om te winnen. En dat zegt genoeg over de algemene kwaliteit van de spelers.

+3/-0

Sutalo een prima pot? Heb je de wedstrijd gezien?

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 06 november 2025 om 10:24:

Sutalo een prima pot? Heb je de wedstrijd gezien?

Ik vond hem ook ontzettend zwak spelen.

+2/-0

Derk Johanssen schreef op 06 november 2025 om 10:18:

Was veelal pech. Dit is nu de 8e? 10e penalty tegen dit seizoen? Allemaal ongelukkige momentjes, inclusief die handsballen. Ongelofelijk wat een pech daar bij zit.

Verder was het jongetjes tegen mannen. En dat zag je in alles. Scheidsrechter had ook niet de beste dag van z'n leven, maar daar lag het verder ook niet aan.

Gaaei: weer typisch Gaaei. Opportunisme kunnen we best beetje gebruiken in dit huistuinkeukenteam, maar hij is technisch gewoon niet goed genoeg.
Godts: hebben ze die al bij die rechtsback uit z'n kontzak gehaald? Oh en die misser is onvergeeflijk. Die moet altijd zitten.

Dus al met al was iedereen best redelijk. Maar je had gewoon nooit kans om te winnen. En dat zegt genoeg over de algemene kwaliteit van de spelers.

Het heeft in mijn ogen geen zin om individuele spelers te gaan beoordelen als je tactisch en strategisch zó abominabel in elkaar wordt gedraaid door clown Bassie de trainer. Zo kun je uiteindelijk concluderen dat bijna elke speler wel enigszins redelijk presteert, terwijl je op basis van de kansenverhoudingen gewoon met 0-6 of 1-6 naar bed kunt worden gestuurd.

We hebben eerst een normale trainer nodig. Tot die tijd wil ik de spelers maar gewoon ontzien.

+3/-0

Er is weinig overgebleven van de Sutalo onder Farioli.

+2/-0

Sevic schreef op 06 november 2025 om 10:48:

Derk Johanssen schreef op 06 november 2025 om 10:18:

Het heeft in mijn ogen geen zin om individuele spelers te gaan beoordelen als je tactisch en strategisch zó abominabel in elkaar wordt gedraaid door clown Bassie de trainer. Zo kun je uiteindelijk concluderen dat bijna elke speler wel enigszins redelijk presteert, terwijl je op basis van de kansenverhoudingen gewoon met 0-6 of 1-6 naar bed kunt worden gestuurd.

We hebben eerst een normale trainer nodig. Tot die tijd wil ik de spelers maar gewoon ontzien.

Mee eens. Eigenlijk heeft het geen zin om nindividueel naar spelers te kijken. Ze spelen allemaal wel naar hun mogelijkheden, alleen zit er gewoon geen enkele lijn in.

+3/-0

s0lido schreef op 06 november 2025 om 10:49:

Het erge is, dat dit logisch gevolg mag genoemd worden van het huidig beleid. Nu gaan we reacties lezen dat Sutalo en ook andere spelers niet goed genoeg zijn. Sutalo heeft zich vorig seizoen, bij het nationale elftal en zijn vorige club meer dan bewezen. Ook Itakura is in mindere doen de afgelopen wedstrijden en hij heeft zichzelf ook voldoende laten zien als je naar zijn carrière kijkt. Zet je elftal goed neer en deze jongens zijn goud voor je waard op het veld. Helaas wel waarschijnlijk beter slechts één tegelijkertijd opstellen van deze twee heren.

+4/-0

Kiki schreef op 06 november 2025 om 11:16:

Het erge is, dat dit logisch gevolg mag genoemd worden van het huidig beleid. Nu gaan we reacties lezen dat Sutalo en ook andere spelers niet goed genoeg zijn. Sutalo heeft zich vorig seizoen, bij het nationale elftal en zijn vorige club meer dan bewezen. Ook Itakura is in mindere doen de afgelopen wedstrijden en hij heeft zichzelf ook voldoende laten zien als je naar zijn carrière kijkt. Zet je elftal goed neer en deze jongens zijn goud voor je waard op het veld. Helaas wel waarschijnlijk beter slechts één tegelijkertijd opstellen van deze twee heren.

Je kan je ook afvragen waarom deze spelers niet het voortouw nemen. Heitinga is een jandoedel die nooit had mogen aangesteld worden, maar ik vind het best wel schrijnend dat 2 ervaren verdedigers vrolijk meedoen met de malaise. Het is de 4e trainer bij Ajax voor Sutalo en bij 1 rendeerde hij. Dat is toch ook niet echt een gemiddelde om warm van te worden.

Zelfde geldt voor Itakuro trouwens. Speler had nooit aangekocht moeten worden, maar de wedstrijden die hij speelde was ik er nu ook niet bepaald kapot van. Als ervaren kracht mag de lat toch iets hoger liggen lijkt me.

+1/-0

Bjorn121 schreef op 06 november 2025 om 11:23:

Kiki schreef op 06 november 2025 om 11:16:

Je kan je ook afvragen waarom deze spelers niet het voortouw nemen. Heitinga is een jandoedel die nooit had mogen aangesteld worden, maar ik vind het best wel schrijnend dat 2 ervaren verdedigers vrolijk meedoen met de malaise. Het is de 4e trainer bij Ajax voor Sutalo en bij 1 rendeerde hij. Dat is toch ook niet echt een gemiddelde om warm van te worden.

Zelfde geldt voor Itakuro trouwens. Speler had nooit aangekocht moeten worden, maar de wedstrijden die hij speelde was ik er nu ook niet bepaald kapot van. Als ervaren kracht mag de lat toch iets hoger liggen lijkt me.

Wie rendeert momenteel wel van de verdedigers bij ons? Het is een gatenkaas! Itakura was een logische opvolger van Sutalo geweest, maar beiden... wederom een vorm van wanbeleid van Kroes!

+3/-0

Kiki schreef op 06 november 2025 om 11:25:

Wie rendeert momenteel wel van de verdedigers bij ons? Het is een gatenkaas! Itakura was een logische opvolger van Sutalo geweest, maar beiden... wederom een vorm van wanbeleid van Kroes!

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat is hier naast de kwestie. De vraag blijft nog altijd waarom een Sutalo blijkbaar wel rendeert onder Farioli, maar niet onder Steijn, Van 't Schip en Heitinga. Er is meer dan genoeg aan te merken op de kwaliteit van dat trio (of het gebrek eraan), maar ik vind wel dat we van ervaren verdedigers (die ook veel geld gekost hebben) wel iets meer mogen verwachten. Hoe hij zich in de luren laat leggen bij die 1-0 heeft weinig te maken met taken of tactiek. Dat is ook een beetje een gebrek aan kwaliteit vind ik.

Sutalo is niet de hoofdschuldige, die zit op de bank. Maar een speler die blijkbaar een bijna perfect afgelijnd takenpakket nodig heeft en enkel rendeert in een ploeg waar iedereen zijn taken bijna perfect uitvoert, is misschien toch niet zo goed als wij allemaal denken.

(Nogmaals, noch hij, noch Itakura zijn debet aan de huidige toestand bij Ajax)

+1/-0

Bjorn121 schreef op 06 november 2025 om 11:39:

Kiki schreef op 06 november 2025 om 11:25:

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat is hier naast de kwestie. De vraag blijft nog altijd waarom een Sutalo blijkbaar wel rendeert onder Farioli, maar niet onder Steijn, Van 't Schip en Heitinga. Er is meer dan genoeg aan te merken op de kwaliteit van dat trio (of het gebrek eraan), maar ik vind wel dat we van ervaren verdedigers (die ook veel geld gekost hebben) wel iets meer mogen verwachten. Hoe hij zich in de luren laat leggen bij die 1-0 heeft weinig te maken met taken of tactiek. Dat is ook een beetje een gebrek aan kwaliteit vind ik.

Sutalo is niet de hoofdschuldige, die zit op de bank. Maar een speler die blijkbaar een bijna perfect afgelijnd takenpakket nodig heeft en enkel rendeert in een ploeg waar iedereen zijn taken bijna perfect uitvoert, is misschien toch niet zo goed als wij allemaal denken.

(Nogmaals, noch hij, noch Itakura zijn debet aan de huidige toestand bij Ajax)

Het was niet alleen bij de 1-0 dat Osimhen hem de baas was, ondanks dat we met een zeer defensief systeem speelden.

Is het een gozer van 20 dan is het hem wellicht vergeven wegens gebrek aan ervaring, maar wat je zegt, bij wordt binnenkort 26. Dit wordt niet beter ben ik bang.

+1/-0

Wijndal viel me idd positief op. Baas wordt ook steeds beter. Het was ook niet zo dat bepaalde spelers zo heel slecht waren. Individueel was Gala natuurlijk op bijna elke positie beter, Oshimen, Sane. Het ziet er allemaal makkelijk uit bij ze. Fysiek zat meer dan in orde bij Gala.

Wat ook opviel is dat het lokken vd aanvallers en opbouwen vanaf Pasveer niet lukte. 3 a 4 keer tikken en dan toch maar die bal naar voren peren omdat het te link wordt achterin. Echt een gebrek aan kwaliteit en vertrouwen om je daar fatsoenlijk uit te voetballen. Ging onder Farioli erg goed.

Onder Heytinga stokt het al tussen de aansluiting verdediging en middenveld. Onder Farioli ging het daar goed maar konden de aanvallers slecht worden bereikt. Dat laatste zorgt er iig voor dat je minder tegengoals krijgt. Nu zit je in een situatie dat je middenveld niet lekker functioneert. Teveel tegengoals . Te weinig kansen creëer je.

+1/-0

3LittleBirds schreef op 06 november 2025 om 12:12:

Wijndal viel me idd positief op. Baas wordt ook steeds beter. Het was ook niet zo dat bepaalde spelers zo heel slecht waren. Individueel was Gala natuurlijk op bijna elke positie beter, Oshimen, Sane. Het ziet er allemaal makkelijk uit bij ze. Fysiek zat meer dan in orde bij Gala.

Wat ook opviel is dat het lokken vd aanvallers en opbouwen vanaf Pasveer niet lukte. 3 a 4 keer tikken en dan toch maar die bal naar voren peren omdat het te link wordt achterin. Echt een gebrek aan kwaliteit en vertrouwen om je daar fatsoenlijk uit te voetballen. Ging onder Farioli erg goed.

Gala heeft met o.a. Osimhen en Sané inderdaad topspelers.

Het leuke is dat ze die ook al hadden toen wij ze vorig seizoen versloegen o.l.v. Farioli.

+2/-0

Ajax-onwaardig weer. Kijkend naar de selectie van Galatasaray kan je misschien niet eens zeggen dat Ajax absoluut moest winnen, maar de manier waarop was weer te kansloos voor woorden. Het enige waarover je nog positief kan zijn is de goede organisatie. Je gaf niet eens zoveel kansen weg en verliest wat geflatteerd met ruime cijfers door twee strafschoppen tegen, waarvan zeker die eerste knap lullig was om hem te geven.

Je komt alleen wel vaker in dat soort ongelukkige situatie als je er maar niet in slaagt wat verder van je eigen doel te spelen. En aanvallend was het weer zo waanzinnig tandeloos. Als je voorin wat spelers hebt die de tegenstander pijn kunnen doen dan kan je de wedstrijd misschien nog naar je toetrekken als je als eerste weet te scoren. Weghorst heeft beweging om zich heen nodig om goed te kunnen renderen. Gloukh kon Godts nooit wegsturen omdat die totaal niet gevaarlijk in de diepte is en ook niet doelgericht is.

s0lido schreef op 06 november 2025 om 10:49:

Ik vind hem juist steevast bij de beste spelers behoren dit seizoen en een groot contrast vormen met de vaak wisselvallige Itakura. Alleen tegen Zwolle maakte hij een slechte beurt als invaller, en tegen Twente zag hij er ook niet goed uit in de eerste helft. Dat had alleen duidelijk ook te maken met de verdedigende organisatie bij dode spelmomenten. Hier mag je vooral naar de trainer wijzen vind ik.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions League 2025/2026] Ajax - Galatasaray