Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] PSV - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

En weer een identiek tegendoelpunt.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 21 september 2025 om 16:21:

Echt hotseknots voetbal. Toch aardig wat kansjes gehad. Vindt Ajax toch wel iets minder slecht dan PSV. Ik heb er nog wel een soort van vertrouwen in dat we met name einde dit jaar, begin volgend jaar goed voetbal gaan zien. Bij zowel Ajax en PSV. 010 is eigenlijk het best in vorm. Toch ook wel knap met een onervaren trainert.

Lol.

Verdedigend hangt het als los zand aaneen, het is dat PSV geen zin heeft om veel doelpunten te maken, want anders was het al lang en breed beklonken. Die Saibari had al 3-4 keer kunnen scoren denk ik.

Wat een armtierig elftal zeg. Achterin hebben ze werkelijk geen idee wat ze moeten doen als er een voorzat komt.

Geen idee trouwens wie verantwoordelijk is voor de stilstaande fases, maar die persoon moet vandaag nog op staande voet ontslagen worden.

+4/-0

Nu snel een trainer met een visie voor de groep zetten en het seizoen kan nog gered worden. Snap niet waarom je achteruit gaat lopen en het over jezelf gaat afroepen als je gewoon 100% kunt winnen.

+2/-0

Bjorn121 schreef op 21 september 2025 om 16:28:

Echt hotseknots voetbal. Toch aardig wat kansjes gehad. Vindt Ajax toch wel iets minder slecht dan PSV. Ik heb er nog wel een soort van vertrouwen in dat we met name einde dit jaar, begin volgend jaar goed voetbal gaan zien. Bij zowel Ajax en PSV. 010 is eigenlijk het best in vorm. Toch ook wel knap met een onervaren trainert.

Lol.

Verdedigend hangt het als los zand aaneen, het is dat PSV geen zin heeft om veel doelpunten te maken, want anders was het al lang en breed beklonken. Die Saibari had al 3-4 keer kunnen scoren denk ik.

Wat een armtierig elftal zeg. Achterin hebben ze werkelijk geen idee wat ze moeten doen als er een voorzat komt.

Geen idee trouwens wie verantwoordelijk is voor de stilstaande fases, maar die persoon moet vandaag nog op staande voet ontslagen worden.

Voorzetten en standaardsituaties... maar extra op gaan trainen. Mijn hemel...

+4/-0

3LittleBirds schreef op 21 september 2025 om 16:37:

Bjorn121 schreef op 21 september 2025 om 16:28:

Lol.

Voorzetten en standaardsituaties... maar extra op gaan trainen. Mijn hemel...

Heeft geen nut om daar op te trainen. Immers "Het blijft een loterij" he :denk

We hebben een trainer van de sociale werkplaats ...

+1/-0

Met Farioli of een andere fatsoenlijke trainer had je gewonnen.

Mag toch hopen dat Gloukh de volgende wedstrijd nu mag starten? En graag op z'n eigen positie. Ik zeg dit niet alleen vanwege de goal. Er gebeurde gewoon meer met hem in de ploeg.

+4/-0

Ook wel schrijnend dat dit de 2 CL deelnemers zijn voor Nederland. Wat een niveau zeg.

+5/-0

Bjorn121 schreef op 21 september 2025 om 16:46:

Ook wel schrijnend dat dit de 2 CL deelnemers zijn voor Nederland. Wat een niveau zeg.

Beide gaan niet door in de CL. Club en Union wel. Feyenoord wordt kampioen. Vandaag even winnen, denk ik. Ueda topscorer.

+1/-0

Gloukh en Dolberg wil ik wel samen zien spelen, daar zit wel muziek in volgens mij.

+3/-0

AZ was het niet eens met mijn uitspraak van zonet; Daal in het bijzonder. Als AZ wint, hebben we een handvol titelkandidaten. Als Feyenoord wint, dan staan ze 5 punten los en haakt AZ al enigszins af. Ik vond AZ niet zo indrukwekkend tot zover, maar vandaag zijn ze goed opgestaan! Feyenoord kreeg zó weinig tegengoals tot zover; typisch een teken van de kampioen, maar het seizoen is pas net begonnen.

+1/-0

Na het begin had ik niet gedacht dat we dit resultaat zouden behalen.
Balen natuurlijk dat Dolberg geblesseerd eruit moest maar heel verrassend dat we zonder spits gingen spelen waar we zeker op voorsprong moesten komen en na de voorsprong van psv dacht ik dat het gespeeld was maar toch nog met een mooie goal een gelijkspel eruit hebben gehaald met dit keer goede wissels.

+1/-0

spelbos schreef op 21 september 2025 om 17:37:

Balen natuurlijk dat Dolberg geblesseerd eruit moest maar heel verrassend dat we zonder spits gingen spelen waar we zeker op voorsprong moesten komen en na de voorsprong van psv dacht ik dat het gespeeld was maar toch nog met een mooie goal een gelijkspel eruit hebben gehaald met dit keer goede wissels.

Als je met alle creatieve spelers op de bank begint dan is de kans per definitie al vrij groot dat je 'goed wisselt'...

+3/-0

Sevic schreef op 21 september 2025 om 18:08:

Als je met alle creatieve spelers op de bank begint dan is de kans per definitie al vrij groot dat je 'goed wisselt'...

Hij begint de poppetjes meer op de juiste plek te zetten.
Aan John nu om met de juiste spelers te starten.

+1/-0

Ik vond het een hele genante wedstrijd van beide kanten. Echt de lamme tegen de blinde. Wij zijn aanvankelijk helemaal nergens, wat PSV kennelijk als een uitdaging zag om nog slechter dan ons te gaan spelen waardoor wij op een gegeven moment zelfs de bovenliggende partij waren. Niet dat het ons ervan weerhield om kinderlijk eenvoudig kansen weg te blijven geven als die gasten enigszins aanzetten.

Zowel bij PSV als bij ons is het middelmaat troef met 1 speler die meer kan dan dit. Bij hunnie is het die oude Kroaat en bij ons uiteraard Oscar. Geluk bij een ongeluk dat hij zich heeft laten zien, want deze speler moet er mits fit natuurlijk altijd in. Het liefst op 10, maar als de wedstrijd erom vraagt kan linksbuiten ook.

+3/-0

spelbos schreef op 21 september 2025 om 18:20:

Sevic schreef op 21 september 2025 om 18:08:

Hij begint de poppetjes meer op de juiste plek te zetten.
Aan John nu om met de juiste spelers te starten.

Doet hij vanwege blessures. Straks weer terug bij af.

+2/-0

Deze wedstrijd was gewoon te winnen. Dat Union en Telstar (nota bene) in Eindhoven wonnen, is geen toeval. Wat die ploegen gemeen hebben, is dat ze ondanks hun technische beperkingen gewoon vanaf minuut 1 vol druk zetten met 7 man op de vijandelijke helft. Daar hadden wij het thuis tegen Telstar ook knap lastig mee. PSV ging eraan ten onder. En tegen Union weer.

En dan komen wij langs en is de eerste 65 meter gratis. Ik wist echt niet wat ik zag. Sjon stelt een elftal op met allemaal lopers, 'karakter'spelers die 'de benen' hebben, en vervolgens gaan we achterover leunen. En Sjon kijkt erbij als één of andere filosoof en lijkt het prima te vinden. Ik mag toch aannemen dat de intentie was om te drukken, of was dit serieus de instructie, laat PSV maar komen en loeren op counters? Dan ben je als coach namelijk echt niet goed bij je snikkel en heb je ook niet naar de laatste wedstrijden van PSV gekeken.

Wat dat betreft goed dat dat direct in de eerste paar minuten wordt afgestraft, want dan kan je gameplan alvast de prullenbak in. Dat moest ook. Vervolgens vind ik dat heel snel duidelijk wordt dat PSV echt goed te verslaan was. Toen in de tweede helft de technische spelers erin kwamen, sneden we een aantal keer zo door die verdediging heen als een heet mes door een pak klamme boter.

Kijk, ik kan me nog voorstellen dat je denkt: we zijn technisch wellicht niet beter dan PSV, dus we gaan de fysieke strijd aan en stellen spelers op die dat kunnen. Edvardsen, Klaassen, Taylor, Rosa, dat soort spelers. Maar dan moet je die strijd vervolgens ook leveren en dat gebeurde niet. Ja, stel dan maar gewoon je beste voetballers op.

Oscar zal nu wel een basisplaats krijgen van Sjon volgende week. En dat zal dan wel weer ten koste gaan van Godts, want die speelde weer een mindere wedstrijd en dan gaat Sjon aan het jojo-en, terwijl hij op zoek is naar 'vastigheid'. En zo blijf je spelen met een betonnen middenveld dat geen bal in de ploeg kan houden.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] PSV - Ajax