Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - PEC Zwolle

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 16 september 2025 om 20:13:

Ik vind je keuze om hem dan de volgende wedstrijd in de basis te zetten dan tamelijk opportunistisch ja. Je kan dan zeggen dat je het op basis van zijn talent of specifieke kwaliteiten doet of zo, maar om te zeggen dat hij het verdiend heeft gaat me wat ver. Hij had sinds zijn rentree in december eigenlijk geen goede wedstrijd meer gespeeld.

Ik wens jou veel succes in het vinden van 2 spelers die het wél verdienen om op de vleugels te starten.

+1/-0

Kiki schreef op 17 september 2025 om 08:27:

thomas83 schreef op 16 september 2025 om 20:13:

Ik vind je keuze om hem dan de volgende wedstrijd in de basis te zetten dan tamelijk opportunistisch ja. Je kan dan zeggen dat je het op basis van zijn talent of specifieke kwaliteiten doet of zo, maar om te zeggen dat hij het verdiend heeft gaat me wat ver. Hij had sinds zijn rentree in december eigenlijk geen goede wedstrijd meer gespeeld.

Ik wens jou veel succes in het vinden van 2 spelers die het wél verdienen om op de vleugels te starten.

Exact, wat is het alternatief? Edvardsen? Wanneer heeft die voor het laatst een goede wedstrijd gespeeld voor ons?

Godts is onze snelste aanvaller, alleen al om die reden zou ik 'm tegen Inter opstellen. En ja, een speler een basisplaats gunnen na een ijzersterke wedstrijd is wellicht opportunistisch, maar ik ben er toch voorstander van. Goed gedrag moet je belonen. Als Godts twee keer scoort omdat hij (eindelijk) effectieve loopacties in de diepte maakt, en je beloont dat met een basisplaats met ook die uitleg erbij, creëer je voor hem voedingsbodem om dat vaker te doen en zijn spel te ontwikkelen. Zo simpel werkt het menselijke brein nu eenmaal, zeker bij gastjes van 20 jaar.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] Ajax - PEC Zwolle