Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - Go Ahead Eagles

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax - Go Ahead Eagles
Zondag 23 februari 14.30 uur
Johan Cruijff Arena, Amsterdam

Lastig potje. Een tegenstander die ons niet echt ligt, en dat na een zware wedstrijd eerder deze week. Is dit de welbekende bananenschil? Of pakken we toch de volle buit?

+1/-0

GAE moet woensdag een halve finale spelen tegen PSV. Als we vanaf het begin er vol op klappen, hier en daar de beuk erin, zullen hun spelers zich vast een beetje inhouden. Want iedereen wil die halve finale meemaken :D

+3/-0

Pasveer is ziek (wat een belangrijke schakel is voor de communicatie achterin) en we spelen straks dus blijkbaar met Kaplan en Baas (eerste keer dat die 2 samen spelen volgens mij) in het centrum van de verdediging. Als dat maar goed gaat. Sorry, maar ben er niet echt gerust op. En ja, ik weet dat Go Ahead volgende week een belangrijke bekerwedstrijd heeft.

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 23 februari 2025 om 09:45:

GAE moet woensdag een halve finale spelen tegen PSV. Als we vanaf het begin er vol op klappen, hier en daar de beuk erin, zullen hun spelers zich vast een beetje inhouden. Want iedereen wil die halve finale meemaken :D

Zoals het zich er nu naar uit ziet klapt GAE er vol op en boeit niemand die halve finale.

De wedstrijden tegen 020 zijn immers ieder jaar dé finale.

+3/-0

Je mist toch net wat intensiteit om zo’n GAE gewoon vast te (willen) zetten. Voorin tevens al een paar keer domme keuzes gemaakt, terwijl er veel ruimte lag. Ik ben benieuwd of we uberhaupt kunnen scoren. Achterin houdt die Edvartsen de boel goed bezig en komen ze er met name aan onze linkerkant redelijk vaak doorheen. Blijft dus link.

+2/-0

De nieuwe keeper doet het prima tot nu toe.

Lijkt er op dat Kaplan gewisseld gaat worden. Had al geel, dus dat is logisch.

+2/-0

Lijkt wel alsof wij met 10 man staan ipv GAE ...

+1/-0

Het is dramatisch na de 1-0. Gelukkig weer een paar cm geluk.

+2/-0

Mooi. Vijf punten boven PSV. Nu een weekje herstellen en hopen op een betere wedstrijd in Almere.

+2/-0

Slechte scheids, goeie VAR. Verder terechte overwinning na zo'n slijtageslag op donderdag. Weer de nul gehouden, 5 punten voorsprong op PSV en de helft van de voetbalfans in NL zijn aan het janken. Dan weet je dat Ajax terug is, ook al is het ff lelijk.

+4/-0

Degelijke overwinning na een doordeweekse horror wedstrijd is gewoon prima. Die keeper is een uitstekende vervanger voor Pasveer.

+5/-0

Punten Ajax na 23 speelrondes:

2016/17: 55
2017/18: 54
2018/19: 56 (Kampioen)
2019/20: 53 (Coronajaar)
2020/21: 57 (Kampioen)
2021/22: 57 (Kampioen)
2022/23: 49
2023/24: 36
2024/25: 57

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-evenaart-eeuwrecord-qua-punten-dat-tweemaal-goed-was-voor-titellink

+2/-0

Weer eentje over de streep getrokken.
Leuk voor Ollie dat hij tegen zijn oude club heeft gescoord en mooi om te zien dat we een goeie vervanger hebben voor Pasveer.

+2/-0

Wat een gejank allemaal over die rode kaart, afgekeurde goal en teruggedraaide pingel. Gewoon allemaal terechte beslissingen. Ze zouden veel vaker geel moeten trekken voor het nog secondenlang bijhouden of wegtikken van een bal na een overtreding. Nauber had verder eerder al een tweede gele kunnen hebben (maakte in de eerste helft een overtreding waarvoor Kaplan voor minder geel kreeg, was ook een 'statement' van Kooij). Die overtreding op Fitz-Jim levert ook 9 van de 10x een gele kaart op, dus terecht. De afgekeurde goal was terecht, daar hadden we geluk mee, want de vrijheid die GAE daar kreeg was ongekend. Ook het terugdraaien van die pingel was terecht, al voordat die kerel schoot had Rugani z'n handen op z'n lichaam gevouwen. Ook daar geluk mee, want hoe vrij die mocht staan bij die vrije trap terwijl we een man meer hadden was ook weer ongekend.

+4/-0

Quido schreef op 23 februari 2025 om 18:18:

Wat een gejank allemaal over die rode kaart, afgekeurde goal en teruggedraaide pingel. Gewoon allemaal terechte beslissingen. Ze zouden veel vaker geel moeten trekken voor het nog secondenlang bijhouden of wegtikken van een bal na een overtreding. Nauber had verder eerder al een tweede gele kunnen hebben. Die overtreding op Fitz-Jim levert ook 9 van de 10x een gele kaart op, dus terecht. De afgekeurde goal was terecht, daar hadden we geluk mee, want de vrijheid die GAE daar kreeg was ongekend. Ook het terugdraaien van die pingel was terecht, al voordat die kerel schoot had Rugani z'n handen op z'n lichaam gevouwen. Ook daar geluk mee, want hoe vrij die mocht staan bij die vrije trap terwijl we een man meer hadden was ook weer ongekend.

Heel erg dat men jankt om een "rode kaart" terwijl daar terecht geel wordt gegeven. Ik vond alle beslissingen uiteindelijk terecht. Vandaag ook heel blij met de VAR, anders had Kooij ons genaaid.

De goal van GAE had ook afgekeurd kunnen worden voor buitenspel, maar de arbitrage koos voor iets dat het meest duidelijk was :)

+3/-0

Ik vond het leuk dat Konadu zijn debuut werd gegund. Jammer dat de wedstrijd daarna meer stillag dan dat er gevoetbald werd, maar toch. Hij kwam vier keer aan de bal: drie keer een goede voorzetting, één keer een overtreding tegen. Foutloos gespeeld! :B

+3/-0

"Met de basisplek voor Matheus en de invalbeurt van de achttienjarige Konadu, spits van Jong Ajax, staat het aantal door Farioli in de Eredivisie ingezette Ajacieden op 36. Nooit eerder verschenen gedurende een Eredivisie-seizoen zoveel verschillende Ajax-spelers binnen de lijnen."

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-door-farioli-clubrecord-rijker-na-debuut-keeper-matheus-en-konadulink

+2/-0

s0lido schreef op 24 februari 2025 om 11:22:

"Met de basisplek voor Matheus en de invalbeurt van de achttienjarige Konadu, spits van Jong Ajax, staat het aantal door Farioli in de Eredivisie ingezette Ajacieden op 36. Nooit eerder verschenen gedurende een Eredivisie-seizoen zoveel verschillende Ajax-spelers binnen de lijnen."

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-door-farioli-clubrecord-rijker-na-debuut-keeper-matheus-en-konadulink

Hieruit blijkt dat iedereen een kans van Farioli.
Op zich is dat goed om de vrede in de ploeg te bewaren maar soms komen er teams in het veld waarbij je denkt moet dat nou.
Tot nu toe is het goed gegaan maar het kan een keer fout gaan.
De teamspirit is echt groot bij ons waardoor ze toch een extra stapje willen doen voor elkaar en daarom heb ze nu de punten behaald die ze hebben behaald.
Hopelijk gaat de stand niet in de hoofden van de spelers zitten zodat ze gaan blokkeren, aan de andere kant kan het ook een motivatie zijn om de voorsprong te behouden.

+3/-0

Met spelers als Henderson, Klaassen, Pasveer en Weghorst in je selectie denk ik dat het mentale gedeelte wel goed gedekt is, die houden de rest wel bij de les. Farioli gaat het ook niet laten gebeuren dat ze gemakzuchtig worden stel ik me zo voor. Maar we gaan wel punten verspelen nog, dat zeker. Titel is echt nog niet binnen.
Bij vlagen zie je wel weer leuk voetbal, dat is fijn. En het feit dat je bijna geen doelpunten tegen krijgt (in de eredivisie) maakt dat ik wel iets rustiger op m`n stoel zit bij een voorsprong.

+3/-0

Dat gelul over Lucky Ajax etc. slaat inderdaad nergens op. Vind het wel echt schrikbarend dat niet alleen supporters maar ook media hiermee komen. Ajax creëerde een stuk meer kansen en stond alleen niet voor doordat het voorin weer zo slecht uit werd gespeeld, en de situaties waren bij Rugani en de goal van Dirksen zo duidelijk als wat. Nauber vraagt er bij zijn eerste kaart ook al een beetje om door de bal weg te trappen en daarna ook nog eens weg te lopen. Prima dat hier gelijk tegen op werd getreden. Godts kreeg later ook geel voor vergelijkbaar gedrag, en nu werd er tenminste gewoon gevoetbald. Ik vond Go Ahead Eagles zelfs een stuk dreigender in de eerste helft. Ajax oogde niet geheel onbegrijpelijk niet helemaal fris.

Na rust ging het een stuk beter, maar Ajax had het zichzelf weer veel makkelijker kunnen maken. Ik vind dat je voorin echt wat kwaliteit en doortastendheid mist. Met Edvardsen werd dat wel wat beter. De assist van Godts op Brobbey was een hele mooie, maar hij had toch ook echt zelf nog wel mogen scoren. Als hij naar binnen komt om te schieten is het te vaak net niet. Verder is Traoré na een goede periode aan het begin van het seizoen echt flink weggezakt. Ik vind het echt niet te verkopen dat zeker nu Rasmussen geblesseerd is Faberski niet op de bank zit. Waarom heb je met Rugani, Janse en Verschuren drie centrale verdedigers op de bank nodig in een wedstrijd als deze? Wel leuk dat Konadu nog even in mocht vallen.

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - Go Ahead Eagles