Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - RKC

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax - RKC
Zaterdag 11 januari 18.45 uur
Johan Cruijff ArenA, Amsterdam

We hervatten de competitie morgenavond met (op papier) de makkelijkste wedstrijd van het seizoen, thuis tegen de hekkensluiter. De laatste vijf thuiswedstrijden tegen RKC wonnen we allemaal. Vorig seizoen speelden we deze wedstrijd ook in januari. Het werd toen 4-1, met o.a. twee goals van Brobbey.

RKC heeft één keer gewonnen in Amsterdam: in 1999. Het werd toen 1-2, goals van Govedarica, Cornelisse en Wamberto. Blind en Litmanen speelden hun afscheidsduel.

Terug naar nu: we hebben een nagenoeg fitte selectie, bij mijn weten. Avila is uiteraard nog niet klaar om te spelen, maar werkt weer aan zijn wedstrijdfitheid. Van Axel Dongen ligt uiteraard nog in de lappenmand. Mannsverk en Tahirovic zijn volgens mij nog twijfelgevallen. Iemand meer info over deze twee?

Ik hoop op een fris en energiek Ajax. De vrije weken hebben ons hopelijk goed gedaan. Het zou mooi zijn om in de eerste helft al een marge van 2 te bereiken, zodat we in de tweede helft gas terug kunnen nemen en wisselspelers minuten kunnen laten maken. Dinsdag wacht namelijk de zware uitwedstrijd tegen AZ voor de beker. Verder vooral belangrijk om uiteraard met 3 punten, maar ook zonder onnodige kaarten en blessures de wedstrijd door te komen.

Later dit weekend is het overigens PSV - AZ en Feyenoord - Utrecht. De top-5 (minus onszelf) tegen elkaar dus. Zoals ik in zulke gevallen graag mag zeggen: ik ben dan voor het gelijke spel ;B

+1/-0

Tim en Yuri Cornelisse... ik herinner me ze nog. Het zal wel Yuri geweest zijn die tegen ons scoorde toentertijd.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 januari 2025 om 12:20:

Tim en Yuri Cornelisse... ik herinner me ze nog. Het zal wel Yuri geweest zijn die tegen ons scoorde toentertijd.

Nee, het was Tim! Maar ze speelden dat seizoen inderdaad samen bij RKC. Was ook Tim z'n enige goal dat seizoen. Hoogendorp was de aangever.

Mooie tijden. Behalve voor Ajax dan...

+1/-0

Sevic schreef op 10 januari 2025 om 12:23:

Nee, het was Tim! Maar ze speelden dat seizoen inderdaad samen bij RKC. Was ook Tim z'n enige goal dat seizoen. Hoogendorp was de aangever.

What are the odds, haha!

Ricky Hoogendorp... hij zal wel een levendige legende zijn in Waalwijk.

+1/-0

Het spel zal nog steeds niet om aan te zien zijn maar ik verwacht dat de 3 punten gewoon in Amsterdam blijven.

+1/-0

Sevic schreef op 10 januari 2025 om 12:23:

De eerste wedstrijd die ik ooit bezocht heb was RKC - Sparta. Mijn oom had een seizoenskaart.

Hoogendorp bij RKC en Dennis de Nooijer bij Sparta allebei dat seizoen een garantie voor doelpunten dus je kan wel raden hoe het eindigde!

Inderdaad, 0-0, in een giga draak van een wedstrijd waarbij beide ploegen alleen maar bezig waren om de spits van de tegenstander te neutraliseren :\(

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Ajax - RKC