Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Forumreacties: 2.599
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
Morgenmiddag, om 16:45 uur.
NEC kan zomaar goed presteren of tegenvallen. Laten we hopen dat wij gewoon zelf goed zijn.
Ik lees al geruchten over Taylor en Klaassen weer terug in de basis, met Weghorst in de spits, weer dezelfde verdediging, Traoré op linksbuiten en Berghuis op rechts. Maar ja, iedere keer klopt er weinig van. We zullen het zien morgen.
Forumreacties: 2.599
Reg.: 21 januari 2021
Hlynsson, Weghorst, Berghuis
Taylor, Klaassen (c)
Van den Boomen
Hato, Kaplan, Sutalo, Rensch
Pasveer
Gorter, Reverson, Gaaei, Janse, Baas, Wijndal, Mokio, Henderson, Fitz-Jim, Rasmussen, Traoré en Akpom.
Opvallend: Ramaj ontbreekt. Hlynsson en Kaplan staan voor de verandering in de basis. Ik hoop dat ze goed spelen. NEC start met Sontje Hansen op rechtsbuiten en Lasse Schöne op de bank.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 1 december 2024, 16:32:51.
Vak: -
Forumreacties: 3.671
Reg.: 10 juli 2003
Favoriete opstelling: geen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 305
Reg.: 14 mei 2024
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 305
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 01 december 2024 om 18:43:
Inpakken en wegwezen weer. Dit is een godswonder. Moet snel wat bij, dit is niet vol te houden.
Kaplan en Van den Boomen trouwens echt heel slecht. Toen die eerste net in Ajax 1 kwam, verwachtte ik er veel van. Maar dit seizoen is het echt onherkenbaar slecht. Fitz Jim viel heel slecht in, Gaaei is defensief ook zeer instabiel. Klaassen heeft niet meer de topvorm van 4-6 weken terug en voegt dan ook zeer weinig toe. Sutalo en Pasveer mogen vandaag bedankt worden.
Forumreacties: 2.913
Reg.: 27 april 2004
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.532
Reg.: 16 augustus 2007
Het was weer bar en boos gisteren. Heb me bijzonder gestoord aan Kaplan en Van den Boomen. Eerstgenoemde omdat ie fout op fout stapelde in de opbouw, een onzekere factor was achterin en dan als klap op de vuurpijl nog gaat staan handballen in blessuretijd.
Van den Boomen vond ik zo mogelijk nog erger, want die heeft zijn ervaring dan nog mee. Als je VM speelt moet je je actief met de opbouw betrekken, zorgen dat je vrijloopt en aanspeelbaar bent, het spel versnellen, jezelf aanbieden. Meneer stond 90 minuten lang te sjokken, bleef continu veel te lang aan de bal waardoor hij regelmatig balverlies leed en heeft niet één bal gegeven waarvan ik zeg: mooie oplossing. Zodra Tahirovic en/of Mannsverk weer kunnen spelen, hoef ik deze gozer nooit meer op VM te zien. Wat een drama zeg.
Een goed voetballende VM is zó belangrijk als je met de punt naar achteren speelt, zeker als het elftal niet lekker draait. Zie wat spelers als Poulsen en Blind (onder De Boer) daar voor ons betekenden in verder vrij matige elftallen. Conclusie is dat we daar momenteel puur afhankelijk zijn van Henderson.
Ik zou voortaan, zolang Mannsverk en Tahirovic niet beschikbaar zijn, nog eerder met Taylor op VM spelen dan met Van den Boomen. Die maakt tenminste zijn meters en kan met zijn tweebenigheid eenvoudig beide kanten op openen. Moet alleen iemand 'm duidelijk maken dat je op die positie niet moet gaan wandelen en kutten met de bal.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 02 december 2024 om 08:19:
Het was weer bar en boos gisteren. Heb me bijzonder gestoord aan Kaplan en Van den Boomen. Eerstgenoemde omdat ie fout op fout stapelde in de opbouw, een onzekere factor was achterin en dan als klap op de vuurpijl nog gaat staan handballen in blessuretijd.
Van den Boomen vond ik zo mogelijk nog erger, want die heeft zijn ervaring dan nog mee. Als je VM speelt moet je je actief met de opbouw betrekken, zorgen dat je vrijloopt en aanspeelbaar bent, het spel versnellen, jezelf aanbieden. Meneer stond 90 minuten lang te sjokken, bleef continu veel te lang aan de bal waardoor hij regelmatig balverlies leed en heeft niet één bal gegeven waarvan ik zeg: mooie oplossing. Zodra Tahirovic en/of Mannsverk weer kunnen spelen, hoef ik deze gozer nooit meer op VM te zien. Wat een drama zeg.
Een goed voetballende VM is zó belangrijk als je met de punt naar achteren speelt, zeker als het elftal niet lekker draait. Zie wat spelers als Poulsen en Blind (onder De Boer) daar voor ons betekenden in verder vrij matige elftallen. Conclusie is dat we daar momenteel puur afhankelijk zijn van Henderson.
Ik zou voortaan, zolang Mannsverk en Tahirovic niet beschikbaar zijn, nog eerder met Taylor op VM spelen dan met Van den Boomen. Die maakt tenminste zijn meters en kan met zijn tweebenigheid eenvoudig beide kanten op openen. Moet alleen iemand 'm duidelijk maken dat je op die positie niet moet gaan wandelen en kutten met de bal.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.466
Reg.: 25 april 2004
Het is gewoon overleven op dit moment. Je hebt niet eens zo enorm veel geblesseerden of zo, maar met een selectie die niet in balans is kan je je op bepaalde posities gewoon geen afwezigen permitteren. Toen ik de opstelling zag vreesde ik al dat het moeilijk zou worden. Je hebt geen buitenspelers met een actie, snelheid en diepgang (ik had misschien zelfs voor Banel gekozen om daar in elk geval iemand met snelheid te hebben), en daarnaast is er dan ook nog het probleem dat je eigenlijk Taylor en Fitz-Jim allebei in het veld nodig hebt als je Van den Boomen op moet stellen.
Van de Boomen was ook echt verschrikkelijk, werkelijk overal te laat. Tel daar ook nog Berghuis bij op, een Kaplan uit vorm en Klaassen die ook niet de meest snelle en lichtvoetige speler is, en het gebrek aan goede druk op de bal is ook niet zo gek. Ik vond het vooral daaraan schorten in deze wedstrijd.
In de tweede helft geef je op die kopbal op de lat eigenlijk niet eens echt serieuze kansen meer weg, maar NEC kwam op een gegeven moment toch weer in de wedstrijd doordat je eigen kansrijke aanvallen vaak slecht werden uitgespeeld. Gelukkig was Weghorst vrij klinisch deze wedstrijd. Ik vond hem als een van de weinigen ook sterk spelen. Pasveer, Sutalo, Klaassen en Akpom waren ook nog wel naar behoren.
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 01 december 2024 om 18:51:
Kaplan en Van den Boomen trouwens echt heel slecht. Toen die eerste net in Ajax 1 kwam, verwachtte ik er veel van. Maar dit seizoen is het echt onherkenbaar slecht. Fitz Jim viel heel slecht in, Gaaei is defensief ook zeer instabiel. Klaassen heeft niet meer de topvorm van 4-6 weken terug en voegt dan ook zeer weinig toe. Sutalo en Pasveer mogen vandaag bedankt worden.
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] NEC - Ajax