Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Go Ahead Eagles - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Vanavond om acht uur. Eens kijken of we in een uitwedstrijd tegen Go Ahead Eagles een aantal dagen na de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard kunnen gaan bouwen aan een 'winning streak'.

Berghuis, Brobbey, Avila en Mannsverk zijn geblesseerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 21 september 2024 om 18:04:

Vanavond om acht uur. Eens kijken of we in een uitwedstrijd tegen Go Ahead Eagles een aantal dagen na de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard kunnen gaan bouwen aan een 'winning streak'.

Berghuis, Brobbey, Avila en Mannsverk zijn geblesseerd.


Ik las juist dat Brobbey waarschijnlijk weer kan gaan spelen?

Hlynsson is ook geblesseerd, bij mijn weten.

 

+1/-0

Grote verrassing:

Ajax: Pasveer; Rensch, Sutalo, Kaplan, Hato; Henderson, Taylor, Fitz-Jim; Traoré, Weghorst, Godts.

Weghorst, maar ook Kaplan in de basis.

Absoluut niet verwacht.

Farioli zal zo wel tekst en uitleg geven. Krijgt Baas slechts rust, of speelt er iets anders?

Akpom duidelijk gedaald in de pikorde. Brobbey zal wel nog niet 100% fit zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 21 september 2024 om 18:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 21 september 2024 om 18:04:

Vanavond om acht uur. Eens kijken of we in een uitwedstrijd tegen Go Ahead Eagles een aantal dagen na de thuiswedstrijd tegen Fortuna Sittard kunnen gaan bouwen aan een 'winning streak'.

Berghuis, Brobbey, Avila en Mannsverk zijn geblesseerd.


Ik las juist dat Brobbey waarschijnlijk weer kan gaan spelen?

Hlynsson is ook geblesseerd, bij mijn weten.


Oh ja, Hlynsson. Vorige wedstrijd nog geblesseerd. Misschien nog steeds, ja. Geen idee wat betreft Brobbey.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 21 september 2024 om 18:54:

Grote verrassing:

Ajax: Pasveer; Rensch, Sutalo, Kaplan, Hato; Henderson, Taylor, Fitz-Jim; Traoré, Weghorst, Godts.

Weghorst, maar ook Kaplan in de basis.

Absoluut niet verwacht.

Farioli zal zo wel tekst en uitleg geven. Krijgt Baas slechts rust, of speelt er iets anders?

Akpom duidelijk gedaald in de pikorde. Brobbey zal wel nog niet 100% fit zijn.


Dus Kaplan en Weghorst erin; Baas en Akpom eruit. Klinkt prima. Behoort een vooruitgang te zijn, dus laat maar zien.

 

+1/-0

Wat hebben we toch een lelijk uitshirt.

 

+1/-0

Ik zou me eerder zorgen maken om het spel. Dit voelt weer als Van ‘t Schip-ball. Nul urgentie en nul druk op de bal.

 

+1/-0

Het is saai...

Kans van Sutalo (bijna eigen goal) waren we nog dichtste bij een doelpunt

 

+1/-0

Lijkt wel walking football. 0,0 creativiteit zoals gewoonlijk. De enige die het spel een enkele keer probeert te versnellen is Taylor, maar de rest valt dan gelijk door de mand omdat ze de handelingssnelheid van een kreupele schildpad hebben.

Godts en Fitz-Jim terug zetten naar JA, bakken er niks van. Bij Godts is inmiddels elke individuele actie er uit geramd en hij speelt nu ook alles braaf en lekker veilig terug. Fitz-Jim heeft echt totaal geen eindproduct.

 

+2/-0

Ik vind dit eerlijk gezegd slechter dan de periode onder Frank de Boer. Wat zijn we ver teruggevallen, zeg. Ik verwacht straks alleen maar lange ballen in de 16.

 

+1/-0

Ik had gehoopt dat we deze ondergrens al voorbij waren.

 

+1/-0

Goeie scheids 🤣

 

+1/-0

Wat een schandalige vertoning. Echt ongekend. Niet de eerste dit seizoen. Ondanks alle ervaring ook niemand die de urgentie erin heeft weten te brengen vandaag. Nul organisatie, nul intentie iets met de bal te doen, nul afjagen. Go Ahead was beter.

Farioli moet ook meteen kappen met die debiele wissels. Wijndal moet meteen afgevoerd worden en Gaaei brengen met een opdracht om vooral niet aan te vallen slaat echt nergens op. Rasmussen is ook een kansloos project.

Met wat pech ga je dalijk lange ballen spelen op Brobbey, Weghorst en Klaassen als plan A.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 21 september 2024 om 21:35:

Goeie scheids 🤣


Refereert dit naar iets waarbij we geluk met de scheidsrechter hebben?

Wat een waardeloze 1-1. Niet alleen spelen we gelijk in Deventer, maar waren wij de onderliggende partij volgens de statistieken. Ik zou ook niet kunnen zeggen dat we vandaag goed hebben gespeeld; laat staan beter dan GAE. Een goaltje van Klaassen... en verder?

Rasmussen nu ook ingevallen voor Godts! Dus ook op linksbuiten!!! Hij en Gaaei op de vleugels bij een gelijke stand tegen Go Ahead!!?? Breng dan Akpom in!!!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 21 september 2024 om 21:57:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 21 september 2024 om 21:35:

Goeie scheids 🤣


Refereert dit naar iets waarbij we geluk met de scheidsrechter hebben?

Wat een waardeloze 1-1. Niet alleen spelen we gelijk in Deventer, maar waren wij de onderliggende partij volgens de statistieken. Ik zou ook niet kunnen zeggen dat we vandaag goed hebben gespeeld; laat staan beter dan GAE. Een goaltje van Klaassen... en verder?

Rasmussen nu ook ingevallen voor Godts! Dus ook op linksbuiten!!! Hij en Gaaei op de vleugels bij een gelijke stand tegen Go Ahead!!?? Breng dan Akpom in!!!



Ik snap helemaal niks van de wissels... Gaaie, Wijndal, Rasmussen.... allemaal niet goed genoeg...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 21 september 2024 om 21:57:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 21 september 2024 om 21:35:

Goeie scheids 🤣


Refereert dit naar iets waarbij we geluk met de scheidsrechter hebben?

Wat een waardeloze 1-1. Niet alleen spelen we gelijk in Deventer, maar waren wij de onderliggende partij volgens de statistieken. Ik zou ook niet kunnen zeggen dat we vandaag goed hebben gespeeld; laat staan beter dan GAE. Een goaltje van Klaassen... en verder?

Rasmussen nu ook ingevallen voor Godts! Dus ook op linksbuiten!!! Hij en Gaaei op de vleugels bij een gelijke stand tegen Go Ahead!!?? Breng dan Akpom in!!!



Dat-ie niet naar het scherm liep om naar de "handsbal" van Klaassen te kijken. Moest er gewoon om lachen, meer niet.

Wat de wedstrijd zelf betreft: wat een gekloot van trainer tot spelers. Ben er weer ff klaar mee. Dingen kunnen anders, wij zien het al jaren, maar blijkbaar raakt iedereen die trainer wordt verblind door iets.

Ik vraag me ook nog steeds af waar we nu gestaan hadden als Reiziger trainer was geworden i.p.v. Heitinga toen.

 

+1/-0

Zeer zwakke wedstrijd weer. Met Weghorst hoef je nooit meer in de basis te beginnen, met die knakker kom je eenvoudigweg niet aan het voetballen voorin. Kan geen bal vasthouden en bereikt vrijwel nooit een medespeler. Ik ben geen Akpom-fan, maar was dan met Akpom begonnen en had indien nodig het laatste half uur met Weghorst én Brobbey gespeeld.

Als Berghuis er niet bij is, hebben we gewoonweg onvoldoende creativiteit in de ploeg. Fitz-Jim heeft het een beetje, en ik dicht hem veel talent toe, maar hij is nog veel te licht om een hele ploeg te dragen. Die pendelde vorig seizoen tussen bank en basis bij Excelsior, die gaat nu natuurlijk niet ineens het verschil maken.

Zelfde geldt voor Godts. Vind ik een groot talent, maar jonge talenten zijn instabiel in hun prestaties - dat zagen we vandaag maar weer eens.

Dat Traoré eraf ging in de rust, begreep ik niet. Die speelde ook niet bepaald de sterren van de hemel, maar was alsnog je beste aanvaller. Had dan Weghorst eraf gehaald en had Traoré in de punt gezet, dan had je in ieder geval een aanspeelpunt gehad. Als het geen medische redenen heeft, vind ik dit een onbegrijpelijke zet.

Tegengoal was erg onnodig, maar wel verdiend voor GAE. Fitz-Jim had moeten opendraaien op Godts, in plaats van terugdraaien en terugspelen op Hato. Hato had moeten clearen en niet klooien. Twee fouten op rij in de achterhoede - dan hang je.

Hato begon de wedstrijd trouwens nog wel goed, als één van de weinigen. Speelde Taylor een aantal keer mooi vrij en had dat schot dat eigenlijk had verdien om in de kruising te zeilen.

Heb me weer zeer geërgerd aan Taylor en Rensch. Laatstgenoemde lag meer op het gras dan dat hij voetbalde, Taylor heb ik maar één of twee aardige ballen zien geven. Is in de hele tweede helft welgeteld één keer aan de bal geweest en dat was in eigen strafschopgebied. Volkomen terecht dat die eruit ging, bakte er weer echt niets van.

We hadden het in een ander topic over de vraag of Farioli, gezien het gebrek aan vleugelspelers, zijn speelstijl zou wijzigen of het 'next in line'-principe zou toepassen. Nou, volgens mij hebben we ons antwoord. Gaaei wordt ingezet als noodrechtsbuiten (deed ie niet heel slecht, trouwens, maar er zit ook niks van verfijnde techniek in) en Rasmussen mag het op links proberen. Tja.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 21 september 2024 om 22:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 21 september 2024 om 21:57:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 21 september 2024 om 21:35:

Goeie scheids 🤣


Refereert dit naar iets waarbij we geluk met de scheidsrechter hebben?

Wat een waardeloze 1-1. Niet alleen spelen we gelijk in Deventer, maar waren wij de onderliggende partij volgens de statistieken. Ik zou ook niet kunnen zeggen dat we vandaag goed hebben gespeeld; laat staan beter dan GAE. Een goaltje van Klaassen... en verder?

Rasmussen nu ook ingevallen voor Godts! Dus ook op linksbuiten!!! Hij en Gaaei op de vleugels bij een gelijke stand tegen Go Ahead!!?? Breng dan Akpom in!!!



Ik snap helemaal niks van de wissels... Gaaie, Wijndal, Rasmussen.... allemaal niet goed genoeg...


De wissels Brobbey en Klaassen waren in orde, maar die drie inderdaad niet. Rugani erin voor Kaplan, Akpom voor Traoré en Banel voor Godts zou een stuk logischer geweest zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 21 september 2024 om 22:08:

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 21 september 2024 om 22:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 21 september 2024 om 21:57:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 21 september 2024 om 21:35:

Goeie scheids 🤣


Refereert dit naar iets waarbij we geluk met de scheidsrechter hebben?

Wat een waardeloze 1-1. Niet alleen spelen we gelijk in Deventer, maar waren wij de onderliggende partij volgens de statistieken. Ik zou ook niet kunnen zeggen dat we vandaag goed hebben gespeeld; laat staan beter dan GAE. Een goaltje van Klaassen... en verder?

Rasmussen nu ook ingevallen voor Godts! Dus ook op linksbuiten!!! Hij en Gaaei op de vleugels bij een gelijke stand tegen Go Ahead!!?? Breng dan Akpom in!!!



Ik snap helemaal niks van de wissels... Gaaie, Wijndal, Rasmussen.... allemaal niet goed genoeg...


De wissels Brobbey en Klaassen waren in orde, maar die drie inderdaad niet. Rugani erin voor Kaplan, Akpom voor Traoré en Banel voor Godts zou een stuk logischer geweest zijn.



Ik denk dat deze betweter van een trainer weer aan het rouleren geslagen is en de kleinere ED-ploegen onderschat.

Misschien dat hij ze analyseert op basis van hun recente wedstrijden en geen idee heeft hoe deze ploegen spelen tegen Ajax.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 21 september 2024 om 22:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 21 september 2024 om 21:57:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 21 september 2024 om 21:35:

Goeie scheids 🤣


Refereert dit naar iets waarbij we geluk met de scheidsrechter hebben?

Wat een waardeloze 1-1. Niet alleen spelen we gelijk in Deventer, maar waren wij de onderliggende partij volgens de statistieken. Ik zou ook niet kunnen zeggen dat we vandaag goed hebben gespeeld; laat staan beter dan GAE. Een goaltje van Klaassen... en verder?

Rasmussen nu ook ingevallen voor Godts! Dus ook op linksbuiten!!! Hij en Gaaei op de vleugels bij een gelijke stand tegen Go Ahead!!?? Breng dan Akpom in!!!



Dat-ie niet naar het scherm liep om naar de "handsbal" van Klaassen te kijken. Moest er gewoon om lachen, meer niet.

Wat de wedstrijd zelf betreft: wat een gekloot van trainer tot spelers. Ben er weer ff klaar mee. Dingen kunnen anders, wij zien het al jaren, maar blijkbaar raakt iedereen die trainer wordt verblind door iets.

Ik vraag me ook nog steeds af waar we nu gestaan hadden als Reiziger trainer was geworden i.p.v. Heitinga toen.


Dat mocht wel een strafschop voor GAE zijn. Ik dacht al aan dat moment toen ik jouw reactie zag. Ook denk ik dat die ene bal niet volledig over de zijlijn was. Dat volgde kort op elkaar.

Reiziger i.p.v. Heitinga was zeker een interessant scenario geweest. Of gewoon doorgaan met Heitinga toentertijd.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] Go Ahead Eagles - Ajax