Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - FC Utrecht

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag 3 maart 2024 om 12:15 uur ontvangen we angstgegner FC Utrecht, wie in goede doen zijn met clubrecord en alles.

Gezien alles:
- wordt lastig
- Kaplan in de basis
- terug naar 4-3-3
- Gaaei terug naar JA
- Hlynsson op 10
- Mannsverk viel tevens goed in
- Tahirovic jammer genoeg niet in goede doen
- Sutalo valt langdurig tegen
- Sosa maakte ook een slechte indruk
- Rensch is aanvallend sterker dan Gooijer
- en tot slot, geen Taylor in de basis

Dan kom ik uit op de volgende 11:

Forbs Brobbey Berghuis
Hlynsson
Henderson Mannsverk
Hato Kaplan Gooijer Rensch
Ramaj

Bank: Rulli, Gorter, Sarfo, Sutalo, Medic, Sosa, Van den Boomen, Tahirovic, Taylor, Banel, Akpom en Rijkhoff.

Bergwijn, Pasveer, Avila, Godts en Van Axel Dongen zullen vast nog altijd geblesseerd zijn. Geen idee wie verder op 3 maart.

 

+2/-0

Utrecht is aan een recordreeks bezig, op naar de volgende zeperd. Punten sprokkelen en naar beneden kijken in de hoop dat az nog wat punten laat liggen. Dit seizoen heeft lang genoeg geduurd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hoe Finidi George schreef op 25 februari 2024 om 19:51:

Utrecht is aan een recordreeks bezig, op naar de volgende zeperd. Punten sprokkelen en naar beneden kijken in de hoop dat az nog wat punten laat liggen. Dit seizoen heeft lang genoeg geduurd.


Op AZ nog hopen? Nu zou ik hopen dat we plek 5 kunnen vasthouden. Als we niet oppassen, haalt FC Utrecht ons nog in. Goede kans eigenlijk.

1 PSV
2 Feyenoord
3 Twente
4 AZ
5 Utrecht
6 Ajax
7 Go Ahead

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 februari 2024 om 19:17:

Zondag 3 maart 2024 om 12:15 uur ontvangen we angstgegner FC Utrecht, wie in goede doen zijn met clubrecord en alles.

Gezien alles:
- wordt lastig
- Kaplan in de basis
- terug naar 4-3-3
- Gaaei terug naar JA
- Hlynsson op 10
- Mannsverk viel tevens goed in
- Tahirovic jammer genoeg niet in goede doen
- Sutalo valt langdurig tegen
- Sosa maakte ook een slechte indruk
- Rensch is aanvallend sterker dan Gooijer
- en tot slot, geen Taylor in de basis

Dan kom ik uit op de volgende 11:

Forbs Brobbey Berghuis
Hlynsson
Henderson Mannsverk
Hato Kaplan Gooijer Rensch
Ramaj

Bank: Rulli, Gorter, Sarfo, Sutalo, Medic, Sosa, Van den Boomen, Tahirovic, Taylor, Banel, Akpom en Rijkhoff.

Bergwijn, Pasveer, Avila, Godts en Van Axel Dongen zullen vast nog altijd geblesseerd zijn. Geen idee wie verder op 3 maart.


Met Hlynsonn, Forbs en Mannsverk ga je nooit wedstrijden winnen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 25 februari 2024 om 20:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 februari 2024 om 19:17:

Zondag 3 maart 2024 om 12:15 uur ontvangen we angstgegner FC Utrecht, wie in goede doen zijn met clubrecord en alles.

Gezien alles:
- wordt lastig
- Kaplan in de basis
- terug naar 4-3-3
- Gaaei terug naar JA
- Hlynsson op 10
- Mannsverk viel tevens goed in
- Tahirovic jammer genoeg niet in goede doen
- Sutalo valt langdurig tegen
- Sosa maakte ook een slechte indruk
- Rensch is aanvallend sterker dan Gooijer
- en tot slot, geen Taylor in de basis

Dan kom ik uit op de volgende 11:

Forbs Brobbey Berghuis
Hlynsson
Henderson Mannsverk
Hato Kaplan Gooijer Rensch
Ramaj

Bank: Rulli, Gorter, Sarfo, Sutalo, Medic, Sosa, Van den Boomen, Tahirovic, Taylor, Banel, Akpom en Rijkhoff.

Bergwijn, Pasveer, Avila, Godts en Van Axel Dongen zullen vast nog altijd geblesseerd zijn. Geen idee wie verder op 3 maart.


Met Hlynsonn, Forbs en Mannsverk ga je nooit wedstrijden winnen.


Prima. Met wie wel dan?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 februari 2024 om 20:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 25 februari 2024 om 20:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 februari 2024 om 19:17:

Zondag 3 maart 2024 om 12:15 uur ontvangen we angstgegner FC Utrecht, wie in goede doen zijn met clubrecord en alles.

Gezien alles:
- wordt lastig
- Kaplan in de basis
- terug naar 4-3-3
- Gaaei terug naar JA
- Hlynsson op 10
- Mannsverk viel tevens goed in
- Tahirovic jammer genoeg niet in goede doen
- Sutalo valt langdurig tegen
- Sosa maakte ook een slechte indruk
- Rensch is aanvallend sterker dan Gooijer
- en tot slot, geen Taylor in de basis

Dan kom ik uit op de volgende 11:

Forbs Brobbey Berghuis
Hlynsson
Henderson Mannsverk
Hato Kaplan Gooijer Rensch
Ramaj

Bank: Rulli, Gorter, Sarfo, Sutalo, Medic, Sosa, Van den Boomen, Tahirovic, Taylor, Banel, Akpom en Rijkhoff.

Bergwijn, Pasveer, Avila, Godts en Van Axel Dongen zullen vast nog altijd geblesseerd zijn. Geen idee wie verder op 3 maart.


Met Hlynsonn, Forbs en Mannsverk ga je nooit wedstrijden winnen.


Prima. Met wie wel dan?


Moet je aan Hamstra, Huntelaar, V/d Sar en Mislintat vragen. Die hebben oog voor talent en kwaliteit.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 februari 2024 om 20:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Hoe Finidi George schreef op 25 februari 2024 om 19:51:

Utrecht is aan een recordreeks bezig, op naar de volgende zeperd. Punten sprokkelen en naar beneden kijken in de hoop dat az nog wat punten laat liggen. Dit seizoen heeft lang genoeg geduurd.


Op AZ nog hopen? Nu zou ik hopen dat we plek 5 kunnen vasthouden. Als we niet oppassen, haalt FC Utrecht ons nog in. Goede kans eigenlijk.

1 PSV
2 Feyenoord
3 Twente
4 AZ
5 Utrecht
6 Ajax
7 Go Ahead



Ja dat is wat ik bedoel met naar beneden kijken en de punten bij elkaar harken. Tegelijkertijd de hoop houden dat az punten laat liggen zodat je misschien toch nog in de buurt blijft. Al verwacht ik dat niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 februari 2024 om 20:15:

open/sluit de onderstaande quote:

Ewige-Blumenkraft schreef op 25 februari 2024 om 20:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 25 februari 2024 om 19:17:

Zondag 3 maart 2024 om 12:15 uur ontvangen we angstgegner FC Utrecht, wie in goede doen zijn met clubrecord en alles.

Gezien alles:
- wordt lastig
- Kaplan in de basis
- terug naar 4-3-3
- Gaaei terug naar JA
- Hlynsson op 10
- Mannsverk viel tevens goed in
- Tahirovic jammer genoeg niet in goede doen
- Sutalo valt langdurig tegen
- Sosa maakte ook een slechte indruk
- Rensch is aanvallend sterker dan Gooijer
- en tot slot, geen Taylor in de basis

Dan kom ik uit op de volgende 11:

Forbs Brobbey Berghuis
Hlynsson
Henderson Mannsverk
Hato Kaplan Gooijer Rensch
Ramaj

Bank: Rulli, Gorter, Sarfo, Sutalo, Medic, Sosa, Van den Boomen, Tahirovic, Taylor, Banel, Akpom en Rijkhoff.

Bergwijn, Pasveer, Avila, Godts en Van Axel Dongen zullen vast nog altijd geblesseerd zijn. Geen idee wie verder op 3 maart.


Met Hlynsonn, Forbs en Mannsverk ga je nooit wedstrijden winnen.


Prima. Met wie wel dan?



Geen idee... komen in elke linie kwaliteit tekort. Wie je opstelt maakt geen verschil, het is gewoon niet goed genoeg...

 

+1/-0

Dit wordt weer een nederlaag als er niets is veranderd qua personeel de laatste dagen. Ik zou zelf in een 442 spelen. Ramaj - Rensch Kaplan Hato Sosa - Gaaei, Van den Boomen, Berghuis, Taylor - Brobbey, Rijkhoff

Akpom dan als wissel voor de spitsen

Gaaei kan dan aanvallen op rechts zonder te hoeven verdedigen, Taylor aan de andere kant, heeft ook diepgang. Berghuis voor de passjes naar de spitsen

Gaaei was tegen AZ voor zijn wissel de enige die voor gevaar zorgde.

Ik ga er bij deze opstelling vanuit dat Bergwijn en Henderson niet inzetbaar zijn.

 

+2/-0

Deze wedstrijd gaan we gewoon (kansloos) verliezen. Utrecht is in goede doen. Jans weet altijd iets te verzinnen tegen Ajax. Daarentegen is van 't Schip een tactische onbenul, En die Griek naast hem op de bank is misschien wel de slechtste assistent die bij Ajax heeft rondgelopen.
De gifbeker is nog lang niet leeg en we mogen blij zijn als we 5e worden, maar ik denk inmiddels 6e of 7e. En in de play offs gaan we alles verspelen.

Totaal geen vertrouwen meer in dit zooitje ongeregeld. Hoop dat Kroes gelijk ingrijpt als hij in dienst treedt en van 't Schip gelijk op non actief stelt.

 

+3/-1

Nooit gedacht dat we een fase zouden krijgen met een nog dramatischer elftal dan het team dat onder Jan Wouters speelde. Die waren beter dan de huisige stuntels die ons shirt dragen(Uitzonderingen als onder andere Ramaj tena gesproken)

https://www.youtube.com/watch?v=GNan7yr74EQlink

 

+2/-0

Rijkhoff speelde gisteren een helft met Jong Ajax dus lijkt me niet dat hij gaat starten op zondag. Jammer... had het wel willen zien samen met Brobbey.

 

+1/-0

Lekker weer hopen op een bevlieging van Brobbey op een eiland. En er verder weer minimaal twee tegen krijgen. Rare opstelling dit. Formatiewissel is te billijken, maar om dan maar met 1 aanvaller te spelen en nul diepte?

 

+3/-0

Ik droomde vannacht dat we 3-2 wonnen, terwijl mijn voorspelling een zege voor Utrecht. Ben benieuwd....

 

+1/-0

Waarom weer 5-4-1. We moeten toch ook zelf doelpunten zien te maken. Ik had voor 4-4-2 gegaan met Rijkhof erbij en Forbs vanaf de zijkant (min of meer als middenvelder). Ik zie Sosa en Gooijer niet voor dreiging gaan zorgen aan de zijkanten en moet Brobbey in zijn eentje voor diepgang gaan zorgen. Heb er heel weinig vertrouwen in maar uiteraard hoop ik op het beste, hup AJAX!

 

+2/-0

Volgens de commentator zijn Hlynsonn en Taylor de meest creatieve spelers van deze opstelling. Dat was wel even een pijnlijk moment.

Denk zelf dat Kaplan van deze 11 spelers het meest creatief denkt met zijn ballen vooruit. Hij probeert steeds vooruit te voetballen en gaat alleen terug als het niet anders kan.

 

+1/-0

Kaplan en Mannsverk duidelijke versterkingen. Aanvallend is het zeer mager, maar het was degelijk, met enkele goede combinaties. Ook de urgentie in het team was er eindelijk weer.

 

+2/-0

Zeer interessante wedstrijd. Eindelijk zag je eens een Ajax dat echt de controle had. Dat maakt voetballen zo veel makkelijker. Utrecht probeerde aanvankelijk nog even druk te zetten, maar er werd vooral dankzij de komst van Mannsverk veel beter opgebouwd en verdedigd. Hij en Henderson vormden een heel solide blok op het middenveld. Ze liepen altijd goed vrij en stonden goed. Ze waren ook proactief, sterk in de duels en vast aan de bal. Dat maakt een wereld van verschil voor je organisatie. Spelers kwamen op logischere posities uit en er ontstonden veel meer situaties waarin de afstanden niet te groot waren en je collectief kon verdedigen, zoals het hoort als je echt een team bent.

Je hebt natuurlijk wel veel mazzel gehad dat die goals een beetje uit het niets vielen op gunstige momenten. Utrecht gaf nadat Ajax zich een paar keer er goed doorheen voetbalde het hoge pressen al snel op, en dan nog was de situatie tot de 1-0 in hun voordeel omdat ze niet per se hoeven te winnen. Dat is een scenario dat voor bijna iedere tegenstander opgaat als ze tegen Ajax spelen. Echt raar dat van 't Schip dan weer zo weinig aanvallers en creatieve spelers het veld in stuurt. Na rust had je het door een tactische omzetting waar Van 't Schip geen antwoord op had ook een stuk lastiger. Een corner met elf man verdedigen kan ook echt niet.

Daarnaast is de speeltijd van Mannsverk ook niet goed gemanaged de laatste weken. Aanvankelijk werd dat goed opgebouwd in Jong Ajax, maar de laatste twee weken heeft hij geen serieuze minuten meer gemaakt. Het was dan ook weinig verrassend dat hij er uiteindelijk met kramp vanaf moest.

Beide goals verdienen overigens nog wel een speciale vermelding. Sosa wordt in het begin van de wedstrijd na een op zich leuk bedachte poging om een moeilijke bal ineens te spelen direct uitgefloten door een stel malloten, maar bij de 1-0 speelt hij een andere lastige bal ook ineens en legt hij hem perfect neer voor Brobbey. En bij de 2-0 houdt Taylor het tempo hoog zoals je Ajax dat vaker zou willen doen als er ruimte ligt om aan te vallen.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 03 maart 2024 om 18:51:

Zeer interessante wedstrijd. Eindelijk zag je eens een Ajax dat echt de controle had. Dat maakt voetballen zo veel makkelijker. Utrecht probeerde aanvankelijk nog even druk te zetten, maar er werd vooral dankzij de komst van Mannsverk veel beter opgebouwd en verdedigd. Hij en Henderson vormden een heel solide blok op het middenveld. Ze liepen altijd goed vrij en stonden goed. Ze waren ook proactief, sterk in de duels en vast aan de bal. Dat maakt een wereld van verschil voor je organisatie. Spelers kwamen op logischere posities uit en er ontstonden veel meer situaties waarin de afstanden niet te groot waren en je collectief kon verdedigen, zoals het hoort als je echt een team bent.

Je hebt natuurlijk wel veel mazzel gehad dat die goals een beetje uit het niets vielen op gunstige momenten. Utrecht gaf nadat Ajax zich een paar keer er goed doorheen voetbalde het hoge pressen al snel op, en dan nog was de situatie tot de 1-0 in hun voordeel omdat ze niet per se hoeven te winnen. Dat is een scenario dat voor bijna iedere tegenstander opgaat als ze tegen Ajax spelen. Echt raar dat van 't Schip dan weer zo weinig aanvallers en creatieve spelers het veld in stuurt. Na rust had je het door een tactische omzetting waar Van 't Schip geen antwoord op had ook een stuk lastiger. Een corner met elf man verdedigen kan ook echt niet.

Daarnaast is de speeltijd van Mannsverk ook niet goed gemanaged de laatste weken. Aanvankelijk werd dat goed opgebouwd in Jong Ajax, maar de laatste twee weken heeft hij geen serieuze minuten meer gemaakt. Het was dan ook weinig verrassend dat hij er uiteindelijk met kramp vanaf moest.

Beide goals verdienen overigens nog wel een speciale vermelding. Sosa wordt in het begin van de wedstrijd na een op zich leuk bedachte poging om een moeilijke bal ineens te spelen direct uitgefloten door een stel malloten, maar bij de 1-0 speelt hij een andere lastige bal ook ineens en legt hij hem perfect neer voor Brobbey. En bij de 2-0 houdt Taylor het tempo hoog zoals je Ajax dat vaker zou willen doen als er ruimte ligt om aan te vallen.


Eens met nagenoeg alles wat je zegt. Aan Sosa zie je nu echt wat het verschil is als een speler mét of zónder vertrouwen staat te ballen. Sosa is vertrouwen aan het opbouwen, maar dat is nog broos. Op die (overigens prachtige) lange bal van Kaplan anticipeert hij eerst ook nog wat weifelend. Heel mooi voor hem dat het een assist wordt. Nog een paar van dit soort momenten en ik zie het wel goedkomen met hem op linksback, want hij is toch vaak bij de aanval betrokken (op het laatst zelfs nog als enige, bijzonder moment).

Verder inderdaad noemenswaardig dat je eigenlijk volledig de controle hebt (tot de rode kaart van Rensch, wat de fuck was dat voor actie overigens?) en niet continu zit te billenknijpen. Heb nooit gedacht dat Utrecht een goal zou gaan maken. Statistieken zijn ook zeer overtuigend. Ik kan dat allemaal niet los zien van de komst van Mannsverk en Kaplan in de basisopstelling.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 04 maart 2024 om 01:31:

Eens met nagenoeg alles wat je zegt. Aan Sosa zie je nu echt wat het verschil is als een speler mét of zónder vertrouwen staat te ballen. Sosa is vertrouwen aan het opbouwen, maar dat is nog broos. Op die (overigens prachtige) lange bal van Kaplan anticipeert hij eerst ook nog wat weifelend. Heel mooi voor hem dat het een assist wordt. Nog een paar van dit soort momenten en ik zie het wel goedkomen met hem op linksback, want hij is toch vaak bij de aanval betrokken (op het laatst zelfs nog als enige, bijzonder moment).

Verder inderdaad noemenswaardig dat je eigenlijk volledig de controle hebt (tot de rode kaart van Rensch, wat de fuck was dat voor actie overigens?) en niet continu zit te billenknijpen. Heb nooit gedacht dat Utrecht een goal zou gaan maken. Statistieken zijn ook zeer overtuigend. Ik kan dat allemaal niet los zien van de komst van Mannsverk en Kaplan in de basisopstelling.



Ik heb niet het idee dat het nou met zo veel met vertrouwen te maken heeft. Je kan in elk geval niet echt veel emoties bij hem zien. Het heeft er gewoon alles te maken met op welke manier hij wordt gebruikt. Hij kwam nu veel meer in positie om zijn gevaarlijke linker te gebruiken. En doordat de ploeg goed stond kwam hij niet in gevaarlijke 1 op 1 situaties terecht. Dat is voor bijna iedere back wel lastig tegen een tegenstander met een actie.

Kaplan was heel overtuigend inderdaad. Ik denk dat Sutalo ook wel een goede wedstrijd had gespeeld nu de organisatie van de ploeg goed klopte en je ook balvaste middenvelders had die aanspeelbaar waren, maar de rust die Kaplan van nature in zijn spel heeft is wel echt uitzonderlijk. Daarnaast is hij fysiek ook erg sterk. Je ziet vaak irritatie bij tegenstanders na een duel. Echt zonde dat hij zo snel geblesseerd is geraakt, want ik kreeg de indruk dat Schreuder op het punt stond hem een serieuze kans te geven.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Ajax - FC Utrecht