Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Eredivisie 2023/2024] Heracles Almelo - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zaterdag 27 januari 2024 Heracles Almelo - Ajax

Gespeeld Winst Gelijk Verlies Voor Tegen
Thuis 24 19 4 1 76 13
Uit 23 14 4 5 47 19
Totaal 47 33 8 6 123 32

2020-2021 Eredivisie 13-02-2021 Heracles Almelo-Ajax 0-2 (0-1)
2021-2022 Eredivisie 30-10-2021 Heracles Almelo-Ajax 0-0 (0-0)
2021-2022 Eredivisie 06-02-2022 Ajax-Heracles Almelo 3-0 (1-0)
2023-2024 Eredivisie 12-08-2023 Ajax-Heracles Almelo 4-1 (1-1)

 

+1/-0

Medic!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 januari 2024 om 16:27:

Medic!



Wat is er met Medic. Doet toch niet mee mag ik hopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 januari 2024 om 16:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 januari 2024 om 16:27:

Medic!



Wat is er met Medic. Doet toch niet mee mag ik hopen.


Heracles Almelo is de enige tegenstander waar ik een goede herinnering heb wat betreft Medic. Dit is mogelijk de laatste en enige keer dat ik iets positief over Medic kan zeggen (of simpelzeg zijn naam roepen).

Geen idee of hij vanavond gaat spelen. Wat mij betreft niet en wordt hij verkocht.

Het was toch tegen Heracles dat hij die ene goal maakte? Anders kom ik gek over.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 januari 2024 om 16:38:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 27 januari 2024 om 16:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 januari 2024 om 16:27:

Medic!



Wat is er met Medic. Doet toch niet mee mag ik hopen.


Heracles Almelo is de enige tegenstander waar ik een goede herinnering heb wat betreft Medic. Dit is mogelijk de laatste en enige keer dat ik iets positief over Medic kan zeggen (of simpelzeg zijn naam roepen).

Geen idee of hij vanavond gaat spelen. Wat mij betreft niet en wordt hij verkocht.

Het was toch tegen Heracles dat hij die ene goal maakte? Anders kom ik gek over.



Ja klopt en hij tekende daarmee ook voor één van de hoogtepunten van het seizoen.

 

+1/-0

Gaat toch weer moeizaam. Kinderlijke fout van Hato waardoor je voor de zoveelste keer weer een vermijdbaar tegendoelpunt slikt. Voorin ook weinig creativiteit en Heracles houdt het goed gesloten.

Oh ja, Martha kan toch echt niet meer op die linksachter. Hij is misschien een goeie rechtsbuiten, maar verdedigend komt hij zo zwaar te kort.

 

+3/-0

Deze wedstrijd laat mooi zien waarom ik Tahirovic het vertrouwen blijf geven. Samen met Henderson mogelijk een goed koppeltje.

 

+3/-0

Wanneer eindigt Van 't Schip zijn rare experiment met Martha? Hij was een gevaar voor eigen ploeg voor rust. Vond het maar een matige wedstrijd, waarin Ajax te weinig met de ruimtes voorin deed en vooral in de eerste helft vaak niet betrouwbaar was aan de bal. De tegengoals werden weer op zo'n idiote manier weggegeven. Hato heeft dit seizoen al best vaak mazzel gehad dat zijn fouten op een of andere manier altijd goed afliepen, maar nu zag hij er bij beide goals niet best uit.

De enige spelers die me nog wel goed bevielen waren Tahirovic, Hlynsson en Brobbey. Tahirovic verloor voor rust een of twee keer wat gevaarlijk de bal, maar over het algemeen was hij balvast. Hij had ook weer een mooie assist en een voorassist. Daarnaast was hij in de duels ook best sterk, en hij zat er ook wat korter op dan normaal. Dit was zijn beste wedstrijd van het seizoen.

Brobbey kreeg volgens mij alles heel knap op doel, waardoor hij ook een belangrijke rol met twee goals kon hebben. Wat ook opviel is dat hij nu veel meer op zijn voeten bleef staan en best slimme loopacties maakte. Hlynsson liet bij zijn goal en assist handelingssnelheid zien waarvan je zou wensen dat Berghuis of Taylor die had. Ik kreeg wel wat medelijden met Forbs, die nog best vaak met gevaarlijke passes iemand in de zestien kon vinden. Dat werd dan vaak verpest met onnodig getreuzel. Soms moet je vol overtuiging voor de actie gaan.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 27 januari 2024 om 21:58:

Gaat toch weer moeizaam. Kinderlijke fout van Hato waardoor je voor de zoveelste keer weer een vermijdbaar tegendoelpunt slikt. Voorin ook weinig creativiteit en Heracles houdt het goed gesloten.

Oh ja, Martha kan toch echt niet meer op die linksachter. Hij is misschien een goeie rechtsbuiten, maar verdedigend komt hij zo zwaar te kort.



Nou nee, ook een waardeloze rechtsbuiten. 98 wedstrijden voor Jong Ajax, de één nog bedroevender dan de ander. Hij heeft dubbel zoveel gele kaarten ontvangen als dat hij assists heeft gegeven. De zoveelste Lukoki/de Sa/Ebilicio etc. uit de jeugdopleiding. Dat hij zo lang bij Ajax mag blijven aanklooien is een indicatie van hoezeer het al minstens twee jaar fout gaat in het sportief beleid.

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 januari 2024 om 22:59:

Deze wedstrijd laat mooi zien waarom ik Tahirovic het vertrouwen blijf geven. Samen met Henderson mogelijk een goed koppeltje.


Zal wel een veilige keuze worden denk ik, dus Tahirovic banken voor Henderson.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 januari 2024 om 22:59:

Deze wedstrijd laat mooi zien waarom ik Tahirovic het vertrouwen blijf geven. Samen met Henderson mogelijk een goed koppeltje.



Voor mij duidelijk. Henderson voor Taylor en dan schuiven.

 

+3/-0

Het is maar goed dat we nu redelijk makkelijk weten te scoren, want we krijgen weer 2 kutgoals om de oren. We gaan niet 4 keer tegen PSV scoren, dus dat zal volgende week puntverlies worden.

 

+3/-0

Het is misschien gek maar ik heb best wel genkten van de tweede helft. Het was toch wel typisch Ajax vind ik, lekker aanvallen en dan in de verdediging zo enorm kwetsbaar zijn.
Ik vond het wel knap hoe zo'n super jong elftal overeind bleef. Brobbey was weer geweldig en ik ben definitief fan van Hlynson! Hato is natuurlijk ook voetballend een baas.

Het zal niet voldoende zijn tegen PSV maar ik zie wel weer een authentiek Ajax in opbouw.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Eredivisie 2023/2024] Heracles Almelo - Ajax