Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] Ajax - RKC Waalwijk

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Deze wedstrijd moet je gewoon winnen en dan kom je op 3 punten van AZ en 6 punten op Twente.
Die derde plaats moet nog gewoon kunnen. De 2e plaats wordt iets moeilijker, maar Feijenoord speelt ook niet denderend.

Hopelijk slaat Ajax de weg naar boven in met beter spel.

 

+2/-0

We winnen eigenlijk altijd van RKC Waalwijk, dus hopelijk gebeuren er geen rare dingen. AZ, Twente en Feyenoord maken op mij ook niet veel indruk. Enkel PSV draait een duidelijk goed seizoen.

 

+1/-0

Ajax maakt op mij nog minder indruk dan AZ, Twente en Feyenoord.

We moeten helemaal niet naar andere ploegen kijken nu. De prioriteit moet zijn om beter te gaan voetballen. Gewoon wedstrijd per wedstrijd bekijken, niet naar de stand kijken en voor het eerst in anderhalf jaar eens een serie van 5 tot 10 fatsoenlijke wedstrijden neerzetten. Dat is op dit moment het enige wat telt.

Tot april zou ik helemaal niet naar de ranglijst kijken. Als je zelf niet beter gaat voetballen, heeft dat toch allemaal geen zin. Als er eenmaal een goede serie staat, kun je wellicht nog 3e worden, al wordt dat al lastig genoeg. Vergeet ook niet dat we nog uit naar AZ en Feyenoord moeten. PSV thuis wordt ook een hels karwei. Twente thuis win je ook niet zomaar. Die serie neerzetten wordt dus nog lastig zat.

Naar een vaste basis toewerken, beter gaan voetballen in een herkenbare stijl, en eens niet tegen elk veredeld bierelftal 3 tegendoelpunten om je oren krijgen. Daar moet de focus naar uitgaan. Ik ben wel benieuwd naar het komende halfjaar.

Trouwens ook interessant of PSV zijn ongeslagen status volhoudt. Gezien hun concurrentie is dit het ideale seizoen om een record neer te zetten. Ajax is bij mijn weten de enige ploeg die ooit ongeslagen kampioen werd. Zou toch mooi zijn als dat record nog overeind blijft.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 21 januari 2024 om 02:00:

Ajax maakt op mij nog minder indruk dan AZ, Twente en Feyenoord.

We moeten helemaal niet naar andere ploegen kijken nu. De prioriteit moet zijn om beter te gaan voetballen. Gewoon wedstrijd per wedstrijd bekijken, niet naar de stand kijken en voor het eerst in anderhalf jaar eens een serie van 5 tot 10 fatsoenlijke wedstrijden neerzetten. Dat is op dit moment het enige wat telt.

Tot april zou ik helemaal niet naar de ranglijst kijken. Als je zelf niet beter gaat voetballen, heeft dat toch allemaal geen zin. Als er eenmaal een goede serie staat, kun je wellicht nog 3e worden, al wordt dat al lastig genoeg. Vergeet ook niet dat we nog uit naar AZ en Feyenoord moeten. PSV thuis wordt ook een hels karwei. Twente thuis win je ook niet zomaar. Die serie neerzetten wordt dus nog lastig zat.

Naar een vaste basis toewerken, beter gaan voetballen in een herkenbare stijl, en eens niet tegen elk veredeld bierelftal 3 tegendoelpunten om je oren krijgen. Daar moet de focus naar uitgaan. Ik ben wel benieuwd naar het komende halfjaar.

Trouwens ook interessant of PSV zijn ongeslagen status volhoudt. Gezien hun concurrentie is dit het ideale seizoen om een record neer te zetten. Ajax is bij mijn weten de enige ploeg die ooit ongeslagen kampioen werd. Zou toch mooi zijn als dat record nog overeind blijft.



Voor suppoters is het normaal dat je naar de ranglijst kijkt.

Voor de rest zeg ik niet anders. Hopelijk slaat Ajax de weg naar boven in met beter spel.
Ik denk dat Henderson één van de ontbrekende schakels is. Als bijvoorbeeld Taylor zijn arrogante houding en zelfingenomenheid opzij gaat zetten en naar Henderson gaat luisteren kan het nog iets gaan worden.

 

+2/-0

AZ en Twente verspelen weer punten. Als er geen gekke dingen gebeuren sta je na vandaag gewoon nog maar 3 punten achter op de nummer 4 en 6 punten achter de nummer 3. Dit is te overbruggen. Het kan ook alleen maar beter met Henderson straks erbij. Misschien ben ik een beetje te optimistisch, maar het gaat echt een hoop schelen.

 

+3/-0

Ramaj, Rensch, Hato, Bergwijn, Taylor, Brobbey, Berghuis, Tahirovic, Hlynsson, Martha, Gooijer.

Rensch dus laatste man. Goede zaak. Martha minder blij mee. Kan niet verdedigen. Verder vrij logisch met wat beschikbaar is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 21 januari 2024 om 15:47:

Ramaj, Rensch, Hato, Bergwijn, Taylor, Brobbey, Berghuis, Tahirovic, Hlynsson, Martha, Gooijer.

Rensch dus laatste man. Goede zaak. Martha minder blij mee. Kan niet verdedigen. Verder vrij logisch met wat beschikbaar is.


Die verdediging is de natte droom van Michiel Kramer. Wordt weer minstens één keer raak, maar heel goed mogelijk twee keer of meer.

Dit bericht is gewijzigd op 21 januari 2024, 16:24:53.

 

+2/-0

Ten Hag moet maar even wachten. Brobbey lijkt momenteel het netje goed te vinden, en dat is hard nodig als je ziet hoeveel tegengoals we krijgen. Nu ook weer een ontzettend lachwekkende tegendoelpunt.

 

+3/-0

Het doet weer pijn aan de ogen. Het middenveld is zo zwak. Niemand heeft een actie in huis. Wel een zeer goede goal van Brobbey. Enige moment in de eerste helft dat ik heb genoten.

 

+1/-0

We zijn een zeer vooruitstrevende club want we hebben niet één, maar twee dameselftallen!

Ramaj, Hato en Brobbey mogen blijven staan. De rest mag naar het UWV.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 21 januari 2024 om 17:46:
Ramaj, Hato en Brobbey mogen blijven staan. De rest mag naar het UWV.


Hopelijk geldt er voor een uitkering wel een vermogenstoets bij het UWV. Berghuis en Bergwijn hebben genoeg vermogen om nooit meer te hoeven werken. Wat mij betreft de WW-aanvraag afwijzen.

 

+2/-0

Waarom moest Fitz-Jim nou zo nodig terugkomen??? De volgende speelronde zal Henderson mee mogen doen, dus dan heeft hij al helemaal geen rol meer. Fitz-Jim en Misehouy allebei geen minuut speeltijd, terwijl ons middenveld knudde is en met vele geblesseerden. Wat een wanbeleid!!! Zo jaag je de eigen jeugd wel weg.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 21 januari 2024 om 18:54:

Waarom moest Fitz-Jim nou zo nodig terugkomen??? De volgende speelronde zal Henderson mee mogen doen, dus dan heeft hij al helemaal geen rol meer. Fitz-Jim en Misehouy allebei geen minuut speeltijd, terwijl ons middenveld knudde is en met vele geblesseerden. Wat een wanbeleid!!! Zo jaag je de eigen jeugd wel weg.



Achteraf had Fitz-Jim bij Excelsior kunnen blijven, maar ik begreep wel waarom hij werd teruggehaald. De spoeling is dun (door blessures) en of Henderson zou komen was ook even de vraag. Hij gaat vast nog minuten maken, zeker in dit waardeloos seizoen. Schip is ook niet gek.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 januari 2024, 19:33:24.

 

+1/-0

Blij met de ruime overwinning en ook wel wat dingen gezien waar ik vrolijk van word.

Pluspunten:
- Bergwijn minder zelfzuchtig dan ik 'm vaak zie. Was heel lang gebrand op moeten scoren scoren scoren, wat dan vaak niet lukte. Lijkt nu meer bezig met het team en goed voetballen.
- Tweede goal Brobbey is topkwaliteit. Met dit soort acties ben je in staat om in je eentje overwinningen binnen te slepen. Ik moest denken aan zijn 0-1 tegen NEC in het laatste seizoen dat we kampioen werden.
- Berghuis in goeden doen is nog altijd een meerwaarde en één van onze betere spelers. Je vraagt je dan af waarom hij zo vaak niet thuis geeft.
- Regelmatig vloeiende combinaties gezien met één keer raken. Het moet allemaal nog veel structureler en beter, maar het speltempo gaat omhoog, ook op het middenveld.
- Ben nog niet helemaal overtuigd van Hlynsson, maar positioneel vind ik hem wel heel sterk hoor. Ja, het is tegen RKC, maar die goal maak je alleen doordat je haarfijn aanvoelt waar je moet staan om aanspeelbaar te zijn en ruimte te hebben voor zo'n schot. Lijkt een simpele goal en een fout van de keeper, maar dat is het niet.

Minpunten:
- Verdedigend blijft het naadje. Ja, je mist een hoop spelers, maar tjonge jonge wat een slechte organisatie soms. Je verwacht dat Ramaj en Hato (ondanks hun leeftijden) dat nu toch wel wat beter neerzetten. Opmerkelijk dat de hele verdedigingslinie eigen jeugdspelers zijn, gezien alle investeringen in de defensie van de afgelopen anderhalf jaar. Komt ook door blessures, maar toch.
- Taylor één van de weinigen die in mijn ogen nog vaak als een blind paard voetbalt. Krijgt maar geen rust aan de bal. Op deze manier dé kandidaat om ruimte te maken voor Henderson.
- Wat bij die penalty gebeurt, kan niet. Bergwijn is de eerste strafschopnemer. Voor mij onduidelijk waarom daarvan wordt afgeweken. Iemand zijn hattrick 'gunnen' is geen professioneel argument. Als je straks 3e wordt i.p.v. 2e op basis van één doelpunt verschil (remember 2007?) ben je mooi klaar. Het staat bovendien 3-1, als je nog tegen een tegendoelpunt aanloopt (wat zomaar kan) zit je weer te zweten. Discipline begint met afspraken nakomen. Iemand een pingel gunnen doe je maar bij 8-0 voor tegen FC Airfryer. Vind ook dat Schip hier te laconiek mee omgaat. Ik herinner me nog Frank de Boer die bij 5-0 voor tegen NAC of zo helemaal uit zijn plaat ging omdat Van Rhijn (meen ik) onnodig een inworp weggaf. Niet dat ik fan ben van het Frank de Boer-voetbal, maar die instelling op zich mis ik nu wel. Die pingel moet erin, laat gewoon Bergwijn die pingel nemen, hij heeft een prima track record en is eerste man. Kan ik me echt over opwinden.

Los daarvan: degelijke wedstrijd en hopelijk de start van een goede, ongeslagen serie. Al moet het volgende week wel beter.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 22 januari 2024 om 01:21:

Blij met de ruime overwinning en ook wel wat dingen gezien waar ik vrolijk van word.

Pluspunten:
- Bergwijn minder zelfzuchtig dan ik 'm vaak zie. Was heel lang gebrand op moeten scoren scoren scoren, wat dan vaak niet lukte. Lijkt nu meer bezig met het team en goed voetballen.
- Tweede goal Brobbey is topkwaliteit. Met dit soort acties ben je in staat om in je eentje overwinningen binnen te slepen. Ik moest denken aan zijn 0-1 tegen NEC in het laatste seizoen dat we kampioen werden.
- Berghuis in goeden doen is nog altijd een meerwaarde en één van onze betere spelers. Je vraagt je dan af waarom hij zo vaak niet thuis geeft.
- Regelmatig vloeiende combinaties gezien met één keer raken. Het moet allemaal nog veel structureler en beter, maar het speltempo gaat omhoog, ook op het middenveld.
- Ben nog niet helemaal overtuigd van Hlynsson, maar positioneel vind ik hem wel heel sterk hoor. Ja, het is tegen RKC, maar die goal maak je alleen doordat je haarfijn aanvoelt waar je moet staan om aanspeelbaar te zijn en ruimte te hebben voor zo'n schot. Lijkt een simpele goal en een fout van de keeper, maar dat is het niet.

Minpunten:
- Verdedigend blijft het naadje. Ja, je mist een hoop spelers, maar tjonge jonge wat een slechte organisatie soms. Je verwacht dat Ramaj en Hato (ondanks hun leeftijden) dat nu toch wel wat beter neerzetten. Opmerkelijk dat de hele verdedigingslinie eigen jeugdspelers zijn, gezien alle investeringen in de defensie van de afgelopen anderhalf jaar. Komt ook door blessures, maar toch.
- Taylor één van de weinigen die in mijn ogen nog vaak als een blind paard voetbalt. Krijgt maar geen rust aan de bal. Op deze manier dé kandidaat om ruimte te maken voor Henderson.
- Wat bij die penalty gebeurt, kan niet. Bergwijn is de eerste strafschopnemer. Voor mij onduidelijk waarom daarvan wordt afgeweken. Iemand zijn hattrick 'gunnen' is geen professioneel argument. Als je straks 3e wordt i.p.v. 2e op basis van één doelpunt verschil (remember 2007?) ben je mooi klaar. Het staat bovendien 3-1, als je nog tegen een tegendoelpunt aanloopt (wat zomaar kan) zit je weer te zweten. Discipline begint met afspraken nakomen. Iemand een pingel gunnen doe je maar bij 8-0 voor tegen FC Airfryer. Vind ook dat Schip hier te laconiek mee omgaat. Ik herinner me nog Frank de Boer die bij 5-0 voor tegen NAC of zo helemaal uit zijn plaat ging omdat Van Rhijn (meen ik) onnodig een inworp weggaf. Niet dat ik fan ben van het Frank de Boer-voetbal, maar die instelling op zich mis ik nu wel. Die pingel moet erin, laat gewoon Bergwijn die pingel nemen, hij heeft een prima track record en is eerste man. Kan ik me echt over opwinden.

Los daarvan: degelijke wedstrijd en hopelijk de start van een goede, ongeslagen serie. Al moet het volgende week wel beter.




Veel dingen eens vooral over die penalty. Ik ergerde me groen en geel daaraan. Brobbey kreeg de bal van Bergwijn alsof de wedstrijd toch al beslist was. Alles is fout hieraan.

Voor hetzelfde geld wordt het later nog 3-3, dit kan écht niet met het labiele team dat we hebben. Een goal tegen hangt iedere seconde in de lucht.
Dit was toch weer een soort van overmoed, gelukkig werd het niet afgestraft maar toch was het te belachelijk voor woorden.

Ajax voetbalt bij vlagen redelijk, al moet het nog veel beter. Achterin en op het middenveld hebben we echter geen enkele grip als we de bal verliezen. Iedere keer als de tegenstander over de middenlijn komt is het levensgevaarlijk en een tegengoal bijna waarschijnlijk.

Hopelijk gaat dat veranderen als Henderson centraal komt te spelen maar ook een Taylor moet veel meer meeverdedigen en minder slordig zijn in de passing, zeker als we kunnen gaan counteren. Dat is zo dodelijk telkens.

Martha kan eigenlijk niet...die lopen ze voorbij alsof hij er niet staat. Rensch gaat wel als CV maar kan amper 90 minuten spelen, standaard heeft hij na 70 minuten altijd wel ergens een pijntje.

Gooijer deed het aan de bal redelijk goed, hopelijk is hij niet te zwaar geblesseerd. Dat zou een drama voor die jongen zijn.

Met deze defensie tegen PSV spelen en het wordt 1-5.

 

+3/-0

Vond het op zich wel een redelijke wedstrijd. Niet direct goed of zo, maar op misschien een paar minuten kort na rust na zat ik heel de wedstrijd vrij rustig en had ik niet echt idee dat je dit niet zou gaan winnen. Het maakte alleen al een verschil dat de ploeg ditmaal vast aan de bal was. Al zette RKC natuurlijk niet echt druk, en tussen de linies werd nog behoorlijk wat ruimte weggegeven. Daardoor was Hlynsson voor het eerst in een aantal wedstrijden weer eens goed. Hij kon nu echt zijn eigen spel spelen.

Defensief blijft het nog wel erg wankel allemaal, met name op de flanken en op het middenveld. De aanvallers deden het wel ok. Berghuis vertraagt het spel nog wel eens, maar hij leverde nog een hoop goede voorzetten af. Brobbey en Bergwijn hadden daar nog wel wat attenter op mogen reageren soms. De voorzetten van Gooijer waren wel echt dramatisch.

Verder ook prettig om te zien dat Brobbey na een aantal goals inmiddels een stuk meer ontspannen oogt. Dan gaat alles ook makkelijker. Bergwijn had wel die strafschop gewoon zelf moeten nemen. Het is sympathiek om Brobbey een kans op een hattrick te gunnen, maar het was nog een goal te vroeg voor dit soort gebaren. Aangezien Bergwijn eigenlijk nooit mist had je de wedstrijd waarschijnlijk al een kwartier eerder kunnen beslissen.

De wissels vond ik ook wel jammer. Van 't Schip zijn voorkeur voor middelmatige eigen kweek blijft wat raar. Waarom zou je Banel voor Brobbey brengen als je ook Misehouy erin kan gooien? Dan staat Berghuis ook op zijn beste positie.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] Ajax - RKC Waalwijk