Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] Ajax - Sparta

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Vandaag om 18:45 uur.

Laten we thuis gewoon de weg naar boven doorzetten!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 december 2023 om 18:10:

Vandaag om 18:45 uur.

Laten we thuis gewoon de weg naar boven doorzetten!



Gaat helemaal goed komen. Spelen goed tot nu toe.

 

+1/-0

Een typische overwinning van het huidige Ajax. 3 punten in de pocket. Een goede 1e helft.

 

+1/-0

Aan de bal was het de eerste helft op het niet benutten van de kansen na heel behoorlijk. Echt meerdere hele mooie aanvallen gezien. Daarbij helpt het dat de ploeg mede door de terugkeer van Rensch wat balvaster begint te worden. Daardoor ontstond er ook ruimte voor Berghuis om zijn stempel te drukken. Ook Hlynsson en Brobbey vond ik goed spelen. Brobbey had wat meer controle over de bal en had een positieve rol bij beide goals (al was die strafschop een cadeautje).

Zonder bal vond ik het wel heel afwachtend weer. Weliswaar geef je daardoor op een moment of twee uit corners of vrije trappen na heel weinig weg, maar Sparta had best veel de bal na rust. Dat mag je Van 't Schip ook best aanrekenen. Hij maakte een hoop rare keuzes deze wedstrijd. Dieptepunt vond ik wel dat hij met Banel weer geforceerd een middelmatige jeugdspeler brengt. Daarmee schoffeert hij de veel betere Forbs. Sosa is ook beter dan Martha natuurlijk, die bijna alles fout deed. Je had ook net zo goed Berghuis kunnen wisselen, die ver wegzakte na rust. Dan speel je bijvoorbeeld met Brobbey en Akpom, of Akpom en Mikautadze.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2022/2023] Ajax - Sparta