Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Almere City - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Almere City - Ajax
Zondag 12 november 2024
14:30 uur

Vandaag, zo direct, gaan we weer los.

 

+1/-0

Zonder middenveld wordt het lastig voetballen. De afstanden zijn veel te groot. Bergwijn probeert er nog wat van te maken met zijn dribbels. Maar Berghuis kan het allemaal niet belopen en komt ook niemand voorbij. Mikautadze kan aardig voetballen, maar een nummer 10 zie ik er niet in. Beetje hetzelfde als met Akpom. Hopelijk komen er in de winterstop twee basiswaardige middenvelders bij. En een rechtsbuiten met snelheid, diepte en een actie.

 

+1/-0

Beetje een Maurice Steijn deja vu. Onder van't Schip nog niet eerder zo onsamenhangend spel gezien. Het tactisch plan wat het ook moge zijn geweest is totaal mislukt.
Zou nu toch maar mikautadze eruit halen en een middenvelder erin om meer vanachteruit op te bouwen. Misschien Martha er ook in om een beetje vleugelspel te krijgen.

 

+1/-0

Moeizaam is een understatement. Almere is volledig ingesteld op Ajax ontregelen. Je geeft ze echt de gelegenheid dat te doen als je voorin steeds de bal zo snel verliest. De rechterkant loopt nog voor geen meter. Berghuis is weer vreselijk en Rensch is niet echt een back die buitenom komt. Ik zou Gaaei of Forbs brengen, en misschien ook Tahirovic voor Hlynsson, want je mist wat balvastheid en duelkracht op het middenveld.

 

+1/-0

Onvoorstelbaar die Brobbey. Er gaat voorafgaand aan die strafschop nog wel meer fout, maar als hij gewoon een simpele pass geeft beslis je het waarschijnlijk in blessuretijd. Zelfs bij zo'n situatie duurt het te lang bij hem. Hij heeft keihard gewerkt vandaag, maar zo'n domme actie kan echt niet. Akpom was als invaller weer veel gevaarlijker, al had hij uit die vrije kopbal natuurlijk ook zijn tweede moeten maken.

Op de strafschop valt weinig af te dingen, behalve dan dat Ajax er ook best 1 had mogen hebben. Vond Nijhuis weer echt belabberd fluiten. Heel pijnlijk dit voor Tahirovic, die juist zo goed inviel. Bij Forbs kan je zien dat hij er een tijdje uit heeft gelegen. Ik snap ook niet waarom Bergwijn en Sosa eraf moesten, tenzij ze geblesseerd waren. De keuzes van Van 't Schip pakten niet goed uit vandaag.

 

+2/-0

Tahirovic dom, maar het begon natuurlijk bij Brobbey. Speel je een goeie pot, maar wat er in de laatste minuut gebeurde is onvergeeflijk.
Wij missen niet alleen balvastheid en duelkracht, we missen echt ALLES wat nodig is voor een fatsoenlijk middenveld. Hlynsson is niet goed genoeg, dat vind ik nu echt een typische Frank de Boer speler. Net zoals Rensch echt een beetje een slappe speler. Taylor is niet goed genoeg en Berghuis heeft er overduidelijk geen zin meer in. Bergwijn verpatsen aan een Saudische club graag.

En wederom was Ajax zo slap in het omschakelen. Ik heb het al eerder gezegd: deze spelers functioneren onvoldoende in dit systeem. Schip heeft het in ieder geval nog niet gezien.

 

+2/-0

Bergwijn speelde vrij aardig. Hij is alleen wel je enige aanvaller die echt serieus geld op kan leveren op dit moment. Hlynsson is inderdaad niet goed genoeg. Wel een leuke voetballer, maar fysiek te zwak voor een halfspeler. Drie geblesseerde middenvelders is ook wel wat veel.

 

+1/-0

Lekker Brobbey, blinde vink!

Tahirovic ook een kansloze gast natuurlijk om zo een duel in te gaan op nat veld in de laatste minuut.

Ik ben helemaal klaar met dat k*g Ajax!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 12 november 2023 om 16:57:

Lekker Brobbey, blinde vink!

Tahirovic ook een kansloze gast natuurlijk om zo een duel in te gaan op nat veld in de laatste minuut.

Ik ben helemaal klaar met dat k*g Ajax!



Prima, geen probleem verder. Ga in de weekenden lekker leuke dingen doen, dan hoef je je in ieder geval ook niet meer aan Ajax te ergeren. Misschien kun je volgend seizoen weer aansluiten (mocht je daar zin in hebben).

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 12 november 2023 om 16:57:

Ik ben helemaal klaar met dat k*g Ajax!



Heb je hoestpastilles in huis? ;)

Er is genoeg op van alles en nog wat aan te merken, maar wat mij betreft komt het gros van de problemen voort uit het middenveld. Eén goede breker, en de rest van de problemen worden gehalveerd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 12 november 2023 om 16:43:

Tahirovic dom, maar het begon natuurlijk bij Brobbey. Speel je een goeie pot, maar wat er in de laatste minuut gebeurde is onvergeeflijk.
Wij missen niet alleen balvastheid en duelkracht, we missen echt ALLES wat nodig is voor een fatsoenlijk middenveld. Hlynsson is niet goed genoeg, dat vind ik nu echt een typische Frank de Boer speler. Net zoals Rensch echt een beetje een slappe speler. Taylor is niet goed genoeg en Berghuis heeft er overduidelijk geen zin meer in. Bergwijn verpatsen aan een Saudische club graag.

En wederom was Ajax zo slap in het omschakelen. Ik heb het al eerder gezegd: deze spelers functioneren onvoldoende in dit systeem. Schip heeft het in ieder geval nog niet gezien.



Brobbey wat mij betreft man of the match. Je kunt hem heel diep in de 16 aanspelen en nog steeds is er niemand die hem wat doet. Nu hij de bal vervolgens ook bij medespelers weet te krijgen hebben we er gewoon een wapen bij. Moet wel wat vaker varieren met de diepte in gaan, maar vandaag speelde hij goed.

Na Brighton en vooral de eerste helft vandaag vrees ik dat Schip wel een leuke kerel is, maar taktisch in niks sterker is dan zo´n Steijn. Wat mij betreft kan ie er ook wel uit. Zijn verleden toont ook niet aan dat het een capabele trainer is.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 12 november 2023 om 17:23:

Brobbey wat mij betreft man of the match.



Niet na die actie op het laatst, lijkt me. :denk

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 12 november 2023 om 17:42:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 12 november 2023 om 17:23:

Brobbey wat mij betreft man of the match.



Niet na die actie op het laatst, lijkt me. :denk



Ik kijk naar de hele wedstrijd die iemand speelt. Dat hij hier de bal verliest waar de 2-2 uit voortkomt is jammer, maar het zou emotioneel zijn om zoiets zwaar mee te laten wegen.

 

+2/-1

Als de selectie goed was, zou je desondanks Steijn, Maduro of Schip makkelijk wedstrijden tegen bv. Almere en Excelsior moeten winnen. Eerst Van der Sar met H2 en daarna Mislinat hebben er een complete puinhoop van gemaakt. Alle kwaliteit is verkocht, de matige spelers blijven over en dat is aangevuld met meer middelmaat en talenten die over een paar jaar misschien van echte waarde zijn.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 12 november 2023 om 17:59:
Ik kijk naar de hele wedstrijd die iemand speelt. Dat hij hier de bal verliest waar de 2-2 uit voortkomt is jammer, maar het zou emotioneel zijn om zoiets zwaar mee te laten wegen.



Ik ben het met je eens dat hij de beste judoër op het veld was, maar ik begin zo langzaamaan te twijfelen of het wel zo goed is voor het Ajax-spel. Tegen de tijd dat Brian klaar is met worstelen, staat bij de tegenstander iedereen weer netjes op z'n plek. De meeste spitsen proberen uit dat soort duels te komen door meteen te kaatsen en zo de dynamiek in de aanval te houden.

 

+4/-0

Precies. Het haalt alle snelheid uit het spel en levert je lang niet zo veel op als dat je erdoor misloopt. Een goed aanspeelpunt zijn vraagt meer dan alleen brute kracht. Zo vaak komt het ook weer niet voor dat je een spits zomaar in de zestien kan aanspelen. Het ziet er best spectaculair uit allemaal, maar veel creëren doe je er niet mee, ook omdat als het duel eenmaal is gewonnen er nooit echt een progressieve pass volgt.

Ik vraag me trouwens af of het wel een strafschop was voor de 2-2. Volgens mij raakt Tahirovic hem niet eens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 12 november 2023 om 18:41:

Precies. Het haalt alle snelheid uit het spel en levert je lang niet zo veel op als dat je erdoor misloopt. Een goed aanspeelpunt zijn vraagt meer dan alleen brute kracht. Zo vaak komt het ook weer niet voor dat je een spits zomaar in de zestien kan aanspelen. Het ziet er best spectaculair uit allemaal, maar veel creëren doe je er niet mee, ook omdat als het duel eenmaal is gewonnen er nooit echt een progressieve pass volgt.

Ik vraag me trouwens af of het wel een strafschop was voor de 2-2. Volgens mij raakt Tahirovic hem niet eens.



Progressief of niet, de man heeft (eindelijk) nu twee assists achter zijn naam en hij creerde er nog meer kansen mee. Terecht verkozen tot MOTM.

Had ook het idee dat Tahirovic hem niet of nauwelijks raakte, maar gezien de VAR zal dat echt wel gechecked zijn.

 

+2/-0

Dit seizoen is definitief klaar en je mag blij zijn als je 5e-6e wordt. Alleen twee topaankopen in de winterstop kunnen Ajax nog Europees voetbal opleveren.
Wat een trieste selectie hebben wij. En van 't Schip is het ook niet. Tactisch heel zwak.

Slechtste Ajax sinds 1969.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 12 november 2023 om 19:02:

Dit seizoen is definitief klaar en je mag blij zijn als je 5e-6e wordt. Alleen twee topaankopen in de winterstop kunnen Ajax nog Europees voetbal opleveren.
Wat een trieste selectie hebben wij. En van 't Schip is het ook niet. Tactisch heel zwak.

Slechtste Ajax sinds 1969.


Met deze selectie zou je volgens veel supporters makkelijk moeten meedoen om de titel.

 

+1/-0

MOTM is op zich niet zo raar met twee assists en weinig individuele uitblinkers. Dat zegt alleen niet dat hij goed speelde.
Van de VAR verwacht je wel dat ze het goed gecheckt hebben, maar ik vind het maar dubieus, juist van een scheids die erom bekendstaat veel toe te laten.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Almere City - Ajax