Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » (Eredivisie 2023/2024) Ajax - Heerenveen

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

4 November 2023 om 16.45 uur

 

+1/-0

Hopelijk zetten ze de lijn naar boven door. Ik begin er langzamerhand weer vertrouwen in te krijgen.

 

+2/-0

Mooie doelpunten. Jammer van het onverwachte tegendoelpunt. Heerenveen heeft wel kansen gehad. Met een voorsprong de rust in. Dat moet toch vertrouwen geven.
Taylor valt wederom tegen. Vos erin.

 

+1/-0

Best is het niet. Wel genaaid door de scheids overigens, twee keer.

 

+4/-0

Zat alweer te mopperen op Van 't Schip omdat hij Akpom op 10 liet spelen. Gelukkig zet hij het snel om door Berghuis daar neer te zetten en Forbs op rechts. Akpom zou ik echt alleen als spits gebruiken. Op het middenveld heb je er niets aan. Hij heeft geen idee wat hij moet doen. Hij loopt er maar wat voor spek en bonen bij.

 

+2/-1

Moeilijk voetballen tegen een stugge tegenstander als Heerenveen, maar ik vond het wederom goed. Buiten die 2 gigantische kansen (hoe mis je die laatste, lol) amper iets weggegeven en zelf 4x gescoord. Taylor grootste dissonant imo en bij die ene kans waar hij gewoon had moeten schieten zie je gewoon dat het vertrouwen er niet is. Ik zou hem even laten banken en tot rust laten komen.

Drol van een scheids trouwens, als je ziet wat Brobbey allemaal moet ondergaan in een wedstrijd is het echt lachwekkend dat je die goal afkeurt. Hij raakt amper die verdediger aan en plots is het een trekfout. Sloeg helemaal nergens op en gelukkig heeft het geen gevolgen, want een paar minuten later had Heerenveen op 2-2 kunnen en misschien wel moeten komen.

Nu goed, plek 11 en als ze tegen RKC winnen is het plek 7. Ik hoop dat die PSV supporter zijn bonnetje heeft bijgehouden.

 

+3/-0

Berghuis voor mij man of the match. Brobbey speelde ook wel aardig. Akpom, al waren het maar twee intikkers, moet natuurlijk ook benoemd worden. Maar a.u.b. wel alleen in de spits.

De uitslag van 4-1 vind ik wel iets geflatteerd. In bepaalde fases was Heerenveen beter. Ze kregen ook veel kansen.

In de eredivisie komen er nu relatief simpele wedstrijden aan. Hopelijk kunnen we rond de winterstop aanhaken rond plek 5.

Op plek 5 t/m 10 staan:

Go Ahead - 18 punten
Sparta - 15 punten
Excelsior - 14 punten
Zwolle - 14 punten
Almere - 12 punten
Heracles - 12 punten

Ajax heeft 11 punten. Met daarbij nog 3 punten tegen RKC kom je op 14 punten. Dus voor de winterstop moet je dit rijtje clubs kunnen inhalen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 november 2023, 19:02:53.

 

+1/-0

Als we iedere keer viermaal scoren tegen Heerenveen, dan zijn dit leuke wedstrijden.

Veel spelers over wie ik met name ontevreden ben geweest, komen onder Van 't Schip ineens goed tot hun recht.

 

+1/-0

Het grootste probleem was Maurice Steijn. Dat is nu wel duidelijk. Onbegrijpelijk dat die zolang heeft mogen lopen knooien. Je ziet nu dat Ramaj, Sutalo, Van den Boomen, Sosa en Akpom directe versterkingen zijn voor Ajax. En het oordeel over Gaaei, Medic, Mannsverk, Tahirovic, Forbs en Mikautadze wacht ik ook nog even af. De voorlopige miskoop lijkt Avila.

Wat een verschil maken Ramaj en Van den Boomen!Aan het eind van de eerste helft zag ik zelfs iets wat leek op Ajax-voetbal. Vanaf nu trouwens Berghuis gewoon op het middenveld neerzetten. Daar kwam zoveel gevaar vandaan. Zag er ook totaal niet uit hoe Berghuis het eerste uur vrijwel voortdurend aan de zijlijn stond vastgeplakt en dan Hlynsson en Gaaei loopacties maakten richting het centrum de drukte in waar ze nooit aanspeelbaar waren.

Akpom die kan er gewoon nog twintig inschieten als die de voorkeur gaat krijgen boven Brobbey. Die staat altijd op de goede plek. Martha was leuk tegen Volendam, maar kan echt niet verdedigen. Gelukkig hebben we met Sosa een bewezen international die een sublieme voorzet in huis heeft. Hoe is het trouwens mogelijk dat Taylor de Ajax-opleiding heeft doorlopen als middenvelder, maar totaal geen idee heeft hoe een middenvelder moet spelen?

Volgende wedstrijd graag starten met de ruit waarmee we eindigden VDB(CVM)-Vos(LM)-Berghuis(RM)-Akpom(SP).

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 05 november 2023 om 19:11:

Het grootste probleem was Maurice Steijn. Dat is nu wel duidelijk. Onbegrijpelijk dat die zolang heeft mogen lopen knooien. Je ziet nu dat Ramaj, Sutalo, Van den Boomen, Sosa en Akpom directe versterkingen zijn voor Ajax. En het oordeel over Gaaei, Medic, Mannsverk, Tahirovic, Forbs en Mikautadze wacht ik ook nog even af. De voorlopige miskoop lijkt Avila.

Wat een verschil maken Ramaj en Van den Boomen!Aan het eind van de eerste helft zag ik zelfs iets wat leek op Ajax-voetbal. Vanaf nu trouwens Berghuis gewoon op het middenveld neerzetten. Daar kwam zoveel gevaar vandaan. Zag er ook totaal niet uit hoe Berghuis het eerste uur vrijwel voortdurend aan de zijlijn stond vastgeplakt en dan Hlynsson en Gaaei loopacties maakten richting het centrum de drukte in waar ze nooit aanspeelbaar waren.

Akpom die kan er gewoon nog twintig inschieten als die de voorkeur gaat krijgen boven Brobbey. Die staat altijd op de goede plek. Martha was leuk tegen Volendam, maar kan echt niet verdedigen. Gelukkig hebben we met Sosa een bewezen international die een sublieme voorzet in huis heeft. Hoe is het trouwens mogelijk dat Taylor de Ajax-opleiding heeft doorlopen als middenvelder, maar totaal geen idee heeft hoe een middenvelder moet spelen?

Volgende wedstrijd graag starten met de ruit waarmee we eindigden VDB(CVM)-Vos(LM)-Berghuis(RM)-Akpom(SP).



Het is me nog net iets te snel na thuiswedstrijden tegen Volendam en Heerenveen, die normaal gesproken altijd wel gewonnen worden. Het lek is nog zeker niet boven, maar mooi dat het beter lijkt te gaan inderdaad.

Vraag me wat Sneijder en VDV en dat soort idioten nu over de situatie te zeggen hebben...

 

+3/-0

Het blijft verrassend hoe slecht we altijd uit de kleedkamer komen / niet weten wat te doen als de tegenstander iets aanpast.

Er is nog veel week te verrichten, maar hopelijk geeft dit vertrouwen waardoor dingen sneller kunnen gaan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 05 november 2023 om 20:02:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 05 november 2023 om 19:11:

Het grootste probleem was Maurice Steijn. Dat is nu wel duidelijk. Onbegrijpelijk dat die zolang heeft mogen lopen knooien. Je ziet nu dat Ramaj, Sutalo, Van den Boomen, Sosa en Akpom directe versterkingen zijn voor Ajax. En het oordeel over Gaaei, Medic, Mannsverk, Tahirovic, Forbs en Mikautadze wacht ik ook nog even af. De voorlopige miskoop lijkt Avila.

Wat een verschil maken Ramaj en Van den Boomen!Aan het eind van de eerste helft zag ik zelfs iets wat leek op Ajax-voetbal. Vanaf nu trouwens Berghuis gewoon op het middenveld neerzetten. Daar kwam zoveel gevaar vandaan. Zag er ook totaal niet uit hoe Berghuis het eerste uur vrijwel voortdurend aan de zijlijn stond vastgeplakt en dan Hlynsson en Gaaei loopacties maakten richting het centrum de drukte in waar ze nooit aanspeelbaar waren.

Akpom die kan er gewoon nog twintig inschieten als die de voorkeur gaat krijgen boven Brobbey. Die staat altijd op de goede plek. Martha was leuk tegen Volendam, maar kan echt niet verdedigen. Gelukkig hebben we met Sosa een bewezen international die een sublieme voorzet in huis heeft. Hoe is het trouwens mogelijk dat Taylor de Ajax-opleiding heeft doorlopen als middenvelder, maar totaal geen idee heeft hoe een middenvelder moet spelen?

Volgende wedstrijd graag starten met de ruit waarmee we eindigden VDB(CVM)-Vos(LM)-Berghuis(RM)-Akpom(SP).



Het is me nog net iets te snel na thuiswedstrijden tegen Volendam en Heerenveen, die normaal gesproken altijd wel gewonnen worden. Het lek is nog zeker niet boven, maar mooi dat het beter lijkt te gaan inderdaad.

Vraag me wat Sneijder en VDV en dat soort idioten nu over de situatie te zeggen hebben...




Ik denk dat we met Steijn deze potjes niet hadden gewonnen.
Er is nu wel degelijk verbetering waarneembaar. Van t Schip kan nu gaan finetunen, heeft met bijvoorbeeld Martha, die never nooit onder Steijn een kans had gekregen, alweer meer opties gecreëerd.

Daarnaast zie je het vertrouwen groeien van diverse spelers. En Ramaj is nu doelman, onder Steijn zou Gorter meteen weer spelen indien fit.

Dus de weg omhoog is gevonden. Hoe ver die weg gaat reiken valt nog te bezien, we moeten op zijn minst toch 5e kunnen worden lijkt mij.

 

+3/-0

Weer genoeg aanknopingspunten gezien. Hoewel dat hoge tempo van donderdag niet mogelijk was doordat Heerenveen goed georganiseerd stond en de opbouw durfde te verstoren was Ajax aan de bal toch nog best wel redelijk. Je kon zien dat als ze de eerste fase van druk wisten te doorstaan er vaak wel weer ruimte ontstond om te voetballen. Het was vooral op verdedigend gebied wel echt wat minder. Je mist gewoon een verdedigende middenvelder van niveau op dit moment. Voor het eerst in wedstrijden stonden de linies vaak te ver uit elkaar. Eigenlijk heb je het alleen aan geluk en een gebrek aan kwaliteit bij Heerenveen voorin te danken dat je uiteindelijk maar 1 tegengoal krijgt.

Aan de andere kant had je in aanvallend opzicht wel pech met een dramatische scheidsrechter. Niet alleen werd Brobbey zijn tweede goal onterecht afgekeurd, ook bij dat moment waar na goed pressen Taylor alleen op de keeper af kon was er maar weinig aan de hand volgens mij. Ajax had dus al uit kunnen lopen voordat Akpom weer een verlossende rol had als invaller. Vond de wissels sowieso heel goed en voor de hand liggend.

Je ziet ook op bepaalde andere vlakken echt de positieve invloed van Van 't Schip. Het lijkt wel alsof hij met de spelers heeft gesproken over interactie met het publiek. Ineens zie je spelers als Bergwijn de boel opzwepen met handgebaren. Belangrijker nog is dat je Brobbey voorafgaand aan zijn goal een vooractie ziet maken, en als er wordt aangevallen duiken spelers nu ook de hoeken in. Dat dit eerder dit seizoen niet gebeurde vond ik echt ergerniswekkend. Het is vaak een makkelijke manier om balbezit te behouden als er geen makkelijke afspeelmogelijkheden zijn. Het hele team kan dan ook naar voren opschuiven en het dwingt verdedigers van de tegenstander om uit te stappen.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » (Eredivisie 2023/2024) Ajax - Heerenveen