Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Fortuna Sittard - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Nu eerst een interlandbreak, en daarna kun je aan de bak tegen Twente en Feyenoord. Ben blij dat ik niet Maurice ben.

 

+3/-0

Het werd dus weer een domper. Het middenveld is denk ik het grootste probleem. Van den Boomen is niet goed genoeg. Vooral balverlies, traag en niet goed in de kleine ruimte. Tahirovic krijgt het voordeel van de twijfel, maar bij lange na niet goed genoeg om een dragende speler te zijn. Tahirovic, Vos, Berghuis, hopelijk Mannsverk lijken mij de enige geschikte middenvelders.

Die Georgiër viel niet mee, 16 miljoen lijkt mij wat veel. En 12 miljoen voor Avila is ook te veel. Forbs had was ik eerder nog wel positief over, maar deze wedstrijd leek nergens op. Een linksbenige Lesley de Sa. Maar dan voor 14 miljoen. Godts maakte veel meer indruk.

En weer grijpt Steijn niet of nauwelijks in met een tactische omzetting. Want die Georgiër als soort valse spits die vanaf links komt en dan de invulling op rechts met Rensch en Hlynsson, leek nergens op.

Gaaei deed weinig verkeerd. Akpom viel ook niet echt tegen.

Dit bericht is gewijzigd op 3 september 2023, 16:42:08.

 

+2/-0

Dat er structureel zo’n 40% te veel is betaald per binnengehaalde speler was al duidelijk.

Je ziet ook niet waar de staf naartoe wil.
Mislintat kiest de makkelijke weg met Steijn - geen tegenspraak - maar de beste leiders zoeken juist iemand die minstens zo sterk is als zij naast zich.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 03 september 2023 om 16:41:

Dat er structureel zo’n 40% te veel is betaald per binnengehaalde speler was al duidelijk.

Je ziet ook niet waar de staf naartoe wil.
Mislintat kiest de makkelijke weg met Steijn - geen tegenspraak - maar de beste leiders zoeken juist iemand die minstens zo sterk is als zij naast zich.


Dat Bosz gepasseerd is, lijkt mij een fout. Des te pijnlijker dat hij nu zelfs de concurrent beter maakt.

 

+3/-0

Het hele elftal was vandaag niet goed maar wat ben ik Rensch kots- en kotsbeu. Heeft verdedigend en aanvallend niks goed gedaan en veroorzaakt ook nog eens een penalty die gelukkig over gaat. Deze jongen gaat je echt alleen nog maar meer punten kosten als hij blijft spelen. Niks is goed aan dit stuk verdriet.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Panenka schreef op 03 september 2023 om 18:16:

Het hele elftal was vandaag niet goed maar wat ben ik Rensch kots- en kotsbeu. Heeft verdedigend en aanvallend niks goed gedaan en veroorzaakt ook nog eens een penalty die gelukkig over gaat. Deze jongen gaat je echt alleen nog maar meer punten kosten als hij blijft spelen. Niks is goed aan dit stuk verdriet.



Bizar hè, twee jaar terug wilde Overmars het contract van Mazraoui niet verlengen omdat we Rensch achter de hand hadden, en nu zitten we met een speler die opzich wel kan voetballen, maar overal een kwartier te laat aankomt. Hij blijft ook spelen alsof er totaal geen urgentie is tot verbetering. Heb vandaag niet kunnen zien of Gaaei kan voetballen, maar hij is iig snel.

 

+2/-0

Dit viel niet mee, om het maar even zo uit te drukken. Spelers moeten nog ingespeeld raken, maar er zakten er ook wel een paar door het ijs. De usual suspects zoals Rensch en Brobbey waren drama (al schoot Brobbey vanuit buitenspel nog wel aardig raak), maar Mikautadze viel mij bijvoorbeeld ook erg tegen. Stond de hele wedstrijd naast Brobbey waardoor het voor Fortuna erg makkelijk te verdedigen was, en we op het middenveld telkens een man tekort kwamen. Naast zijn gevoel voor positie vond ik zijn aannames, dribbels en passing ook zeer onder de maat. Jammer, had meer van hem verwacht. Van den Boomen kan dit trage tempo niet eens aan, misschien kunnen we die gewoon weer gratis laten gaan. Ik hoop dat Mannsverk goed kan voetballen en samen met Tahirovic en Berghuis het middenveld ik kan gaan vullen, want van den Boomen is niveau SC Heerenveen. Ook Gaaei mist een bepaalde basiskwaliteit in zijn aannames, al heeft die misschien nog wel potentie met zijn fysiek en drive.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Fortuna Sittard - Ajax