Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Excelsior - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zaterdag 19 augustus 2023, 16:30 uur:

Excelsior - Ajax

 

+1/-0

Stel we hebben Akpom op tijd binnen en nog altijd Kudus binnen boord:

Bergwijn, Brobbey, Kudus
Akpom
Van den Boomen, Tahirovic
Wijndal, Hato, Medic, Rensch
Gorter

Ramaj, Setford, Aertssen, Gooijer, Salah-Eddine, Sánchez, Klaassen, Taylor, Vos, Forbs, Godts, Rasmussen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 augustus 2023 om 11:12:

Stel we hebben Akpom op tijd binnen en nog altijd Kudus binnen boord:

Bergwijn, Brobbey, Kudus
Akpom
Van den Boomen, Tahirovic
Wijndal, Hato, Medic, Rensch
Gorter

Ramaj, Setford, Aertssen, Gooijer, Salah-Eddine, Sánchez, Klaassen, Taylor, Vos, Forbs, Godts, Rasmussen.



Op zich een prima opstelling, maar Akpom op die plek gaat denk ik niet gebeuren. Deze speler heeft waarschijnlijk nog nooit op kunstgras gespeeld en ik denk dat hij eerst even een weekje moet meetrainen.

Denk niet dat Steijn het risico gaat nemen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 augustus 2023 om 12:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 15 augustus 2023 om 11:12:

Stel we hebben Akpom op tijd binnen en nog altijd Kudus binnen boord:

Bergwijn, Brobbey, Kudus
Akpom
Van den Boomen, Tahirovic
Wijndal, Hato, Medic, Rensch
Gorter

Ramaj, Setford, Aertssen, Gooijer, Salah-Eddine, Sánchez, Klaassen, Taylor, Vos, Forbs, Godts, Rasmussen.



Op zich een prima opstelling, maar Akpom op die plek gaat denk ik niet gebeuren. Deze speler heeft waarschijnlijk nog nooit op kunstgras gespeeld en ik denk dat hij eerst even een weekje moet meetrainen.

Denk niet dat Steijn het risico gaat nemen.


Ja, ik hoorde een dag of twee geleden inderdaad dat Akpom niet mee reist voor deze wedstrijd.

En nu lees ik Kudus op 10, Forbs in de basis en Taylor niet. Zo makkelijk kan dat gewoon: het juiste kiezen.

 

+1/-0

Nou ben benieuwd wat het gaat worden. Helaas nog steeds dat kunstgras.

 

+1/-0

Beide backs kan niet zelfs op dit niveau

 

+1/-0

Dankjewel, Rensch.

 

+1/-0

Niet dat dit een blunder is van die Gorter, maar die gozer probeert altijd met z’n benen reddingen te brengen. Zal hij weten dat je ook mag duiken en je handen mag gebruiken?

Beide backs kunnen echt niet!
Bij Forbs kan je wel zien dat hij kan voetballen, maar weet niet wat hem overkomt op kunstgras, dus ongelukkig!

Dit bericht is gewijzigd op 19 augustus 2023, 17:28:38.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 19 augustus 2023 om 17:22:

Niet dat dit een blunder is van die Gorter, maar die gozer probeert altijd met z’n benen reddingen te brengen. Zal hij weten dat je ook mag duiken en je handen mag gebruiken?

Beide backs kunnen echt niet!
Bij Forbs kan je wel zien dat hij kan voetballen!


Het is inderdaad ook een fout van Gorter. Hij liet zich hinderen of werd gehinderd en was veel te laat in juiste positie.

 

+2/-0

Forbs zou ik graag op linksbuiten willen zien. Kudus dan maar weer op rechts en Bergwijn op 10.

Dat veld is echt verschrikkelijk. Ik heb soort van plaatsvervangende schaamte t.o.v. de nieuwe spelers. Wat moeten zij wel niet denken. Echt debiel dat dit ooit is goedgekeurd.

 

+4/-0

Alle ballen op Medic de 2e helft! 😉

Edit: Nevermind! Man man man

Dit bericht is gewijzigd op 19 augustus 2023, 17:39:11.

 

+2/-0

Conclusie na de eerste helften een gedeelte van de tweede helft.

Twee backs nooit meer laten spelen. Brobbey verkopen. Medic een enorme fout. Gorter na deze wedstrijd vervangen.

Nu Klaassen en Taylor. Eigenlijk geen zin meer om te kijken.

 

+2/-0

We spelen nu met Rensch en Wijndal als backs, Klaassen en Taylor op het middenveld en een spits die 100 kansen nodig heeft om te scoren. Dit is bijna hetzelfde elftal als vorig jaar. Moet nog erg veel gebeuren.

 

+3/-0

Brobbey staat of buitenspel of hij helpt een kans om zeep.

 

+1/-0

Zit totaal geen voetbal intelligentie in. oogkleppen voetbal.

 

+1/-0

Hier ga ik geen woorden aan vuil maken. Wat een verschrikkelijke slechte wedstrijd in de tweede helft. En Brobbey naar Amsterdam laten lopen om daar vervolgens zijn ontslag te laten tekenen.

Dit wordt Europees een ramp.

 

+1/-0

Die wijndal zit na die blunder ook gewoon te lachen met die Higler. Wat een stel ongeregeld is dit zeg.

Gorter, sallah-edine, wijndal, Rensch, Medić, is sowieso geen Ajax materiaal (ook niet in potentie). Maar wat een armoedig tempo.

 

+1/-0

Twee wedstrijden tegen degradatiekandidaten en een benauwde zege en een gelijkspel. Gorter nooit meer in Ajax 1 alsjeblieft.

 

+2/-0

Gorter 4: doet eigenlijk alles fout en gaat mee in de malaise met de rest, zal zijn plek snel verliezen

Rensch 5: technisch redelijk, maar veel te passief en grijpt vaak pas in als het te laat is, structureel onvoldoende
Medic 4: veel minder dan vorige week en dan een dodelijke blunder, dat kost punten en oogde ook houterig
(Hlynsson -)
Hato 7: de sterkhouder achterin, zat zelfs te denken aan een 8, knap van een jongen van 17 om hier overeind te blijven
Salah-Eddine 4: absoluut niet goed genoeg voor Ajax, best wel schokkend hoeveel hij te kort komt
(Wijndal 5): dankzij zijn invalbeurt stond het iets beter op links al zegt dat meer over zijn concurrent

Tahirovic 6: leuke speler, die zowel verdedigend als aanvallend zijn waarde heeft, maar had wel moeten scoren
Van den Boomen 5: de lange halen naar voren kwamen niet aan en was daardoor onzichtbaar
(Taylor 5): weinig spelintelligentie, al valt zijn bedrijvigheid te prijzen, bracht wel wat te weeg
Kudus 6: de kwaliteit spat eraf, uiteindelijk ook een assist, maar met meer overzicht zat er véél meer in

Forbs 6: heel onwennig op rechts en toch stond hij aan de basis van alle grote kansen in de eerste helft
(Klaassen 6): prachtige treffer, typisch Davy, in de '16' een killer en daarbuiten is het niets
Brobbey 6: hij kan elke wedstrijd een hattrick scoren, ongelooflijk, zoveel kansen en zo vaak mis
Bergwijn 5: degelijke eerste helft en zakte daarna weg toen de ploeg zijn aanvoerder nodig had

 

+2/-0

Flinke tegenvaller. Op papier één van de makkelijkste tegenstanders.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2023/2024] Excelsior - Ajax