Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions league - 2022/2023] SSC Napoli - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 12 oktober 2022 om 20:58:

Wat een hosanna bij onze spelers. Je hebt er weer vier tegen gekregen en geen moment goed gespeeld/kans gehad op den resultaat.



Ze beseffen niet dat ze tegen een ploeg speelden die het na de 2-0 wel goed vond...

 

+2/-0

Napoli is gewoon een maatje te groot voor dit Ajax.
Dit seizoen is heeft Ajax niet het niveau om mee te doen in het miljoenenbal.
Nu maar zorgen dat we derde in de poule blijven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 12 oktober 2022 om 21:40:

Napoli is gewoon een maatje te groot voor dit Ajax.


10-3 noem jij een "maatje" te groot? Ik noem het een afdaling via een waterval in een bodemloze put of bungee jump zonder koord.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 12 oktober 2022 om 21:43:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 12 oktober 2022 om 21:40:

Napoli is gewoon een maatje te groot voor dit Ajax.


10-2 noem jij een "maatje" te groot? Ik noem het een afdaling via een waterval in een bodemloze put of bungee jump zonder koord.


Bij 10-2 heb je gelijk maar 10-3 is toch wel draagelijker :B

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 12 oktober 2022 om 21:45:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 12 oktober 2022 om 21:43:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 12 oktober 2022 om 21:40:

Napoli is gewoon een maatje te groot voor dit Ajax.


10-2 noem jij een "maatje" te groot? Ik noem het een afdaling via een waterval in een bodemloze put of bungee jump zonder koord.


Bij 10-2 heb je gelijk maar 10-3 is toch wel draagelijker :B


Fijn dat je nog kunt lachen, ik niet meer :\(

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 12 oktober 2022 om 21:47:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 12 oktober 2022 om 21:45:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 12 oktober 2022 om 21:43:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 12 oktober 2022 om 21:40:

Napoli is gewoon een maatje te groot voor dit Ajax.


10-2 noem jij een "maatje" te groot? Ik noem het een afdaling via een waterval in een bodemloze put of bungee jump zonder koord.


Bij 10-2 heb je gelijk maar 10-3 is toch wel draagelijker :B


Fijn dat je nog kunt lachen, ik niet meer :\(


Volgens mij hield iedereen al rekening met een nederlaag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 12 oktober 2022 om 20:58:

Wat een hosanna bij onze spelers. Je hebt er weer vier tegen gekregen en geen moment goed gespeeld/kans gehad op den resultaat.




Ze komen over als jongetjes op een schoolreisje op bezoek bij de grote kerels, geleid door een 'leraar' die door het lerarentekort aangesteld is terwijl hij eigenlijk zijn lerarendiploma nog niet heeft.

Ik maak grappen her en der, maar dit is natuurlijk dieptriest. Ik vind het ongelooflijk dat er niet wordt ingegrepen en dat we zo voor schut staan. Wat is er in godsnaam aan de hand? Waarom doet Van de Sar niets?

 

+2/-0

Naam Cijfer
Remko Pasveer 4,5
Jorge Sánchez 4
(64. Youri Baas) -
Jurriën Timber 6
Daley Blind 4
Calvin Bassey 4,5
Edson Álvarez 4,5
Davy Klaassen 5,5
Kenneth Taylor 5
(64. Florian Grillitsch) -
Steven Berghuis 4,5
(84. Francisco Conceiçao) -
Mohammed Kudus 3,5
(64. Brian Brobbey) -
Steven Bergwijn 5
(84. Lucas Ocampos) -
Alfred Schreuder 5

Ik vind de analisten van VI nog mild. Blind een 4. Hooguit een 2. Schreuder een 5 hooguit een 2.

 

+1/-0

Waaraan heeft Blind die 4 verdiend? Hij is komen opdagen?

 

+2/-0

Bergwijn ook weer teleurstellend. Maakt zichzelf tot een erg beperkte speler.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 12 oktober 2022 om 16:37:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 12 oktober 2022 om 15:48:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 12 oktober 2022 om 10:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 12 oktober 2022 om 09:22:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 12 oktober 2022 om 09:02:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 12 oktober 2022 om 08:53:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 12 oktober 2022 om 08:31:

Zonder blikken of blozen aangeven op de persconferentie dat je wil domineren (wat an sich al een belachelijk uitspraak is na afgelopen wedstrijden) en dan vervolgens Klaassen i.p.v. Tadic opstellen.


Dat is Amsterdamse bluf, dat zal altijd blijven, ik vind het niet erg dat hij dat zegt want wij zijn Ajax, maar of het gaat gebeuren is nog te bezien. ;B



Barneveldse onkunde bedoel je denk ik?

Als er ook maar iets is wat deze man niet belichaamt, dan is dat Amsterdamse bluf!



Kom je nog wel eens in Amsterdam?
Van die originele bluf is weinig meer over hoor, de verhouding toeristen + niet-authentieke Amsterdammers vs authentieke Amsterdammers is al jaren echt enorm.



Ja hoor, één van de laatsten der mohikanen helaas!
Ik doelde ook meer op wat Amsterdamse Bluf ooit was. Dat is hedendaags praktisch uitgestorven. Afijn, ik denk dat we het beide erover eens zijn dat Alfred Schreuder sowieso niet in de categorie valt van bluffer 😊

Hij kan toch gewoon zeggen: “het is momenteel helemaal kut en het moet beter”. Ik denk serieus dat je dan meer sympathie van je achterban krijgt.



Schreuder moet gewoon duidelijker worden en minder wispelturig. De vraag is of dat kwartje bij Schreuder nog gaat vallen? Laten we niet vergeten dat de bejubelde Ten Hag in zijn eerste jaar in de zelfde situatie zat. De uitslagen met Erik waren dermate slecht dat hij naast een aantal aankopen, waaronder Martinez, er helemaal niks van konden. ASAP oprotten was het advies want Ajax onwaardig.

Ten Hag wist de negatieve spiraal te doorbreken omdat de uitslagen mee begonnen te zitten naast dat het voetbal weer herkenbaarder werd. Hoe Ten Hag het geflikt heeft? Ik denk dat de man in eerste instantie resoluter was in zijn houding/opstelling. Vooral duidelijker dus en daardoor meer respect afdwong om het negatieve proces snel te doorbreken.


Het verhaal wat jij over ETH verteld klopt niet, Martinez kwam niet in zijn eerste jaar maar in het tweede jaar.

ETH begon in de winter van 2018/19 als trainer van Ajax met o.a. spelers als Onana, De Ligt, Ziyech, vd Beek en Neres in de selectie. Tagliafico werd toen al in de winter toegevoegd. Resultaten bleven uit en we verloren beschamend het kampioenschap in een rechtstreeks duel met PSV. Toen kwam het excuus nog van ik moet een selectie van een ander overnemen.

In de zomer kwamen Blind en Tadic en ETH behaalde nog steeds geen resultaten omdat hij rare opstellingen in elkaar flanste. Bijvoorbeeld Frenkie op 4 en Schone op rechtsbuiten. Na opnieuw een debacle bij PSV is hij door de selectie terecht geroepen en toen pas begon het te lopen.

En een jaar later begon ETH gewoon opnieuw te tobben om Alvarez en Martinez op het middenveld te posteren, het duurde een jaar voordat hij pas de oplossing van Martinez op 4 zag.

Het grote verschil is natuurlijk wel dat ETH met veel meer kwaliteit zijn kunstje mocht uitoefenen, alleen Schreuder heeft die kans ook gehad, mocht ook 100 miljoen uitgeven. Hier is hoofdzakelijk middelmaat voor gekocht. Als wij als leken bv. al kunnen zien dat Ocampos niet voldoet, dan moeten zij dat zeker kunnen zien.



Bedankt voor de correctie John aangaande Martinez ;) Die kwam bij nader inzien idd pas een jaar later en draaide het team nog steeds niet optimaal.

Enfin, het aankoopbeleid heeft ten Hag zeker geholpen. Deze bleek van de zomer een stuk minder van kwaliteit. Wat mij betreft en ik kan het niet vaak genoeg herhalen, gaan dit soort zaken niet meer besloten worden door één of twee personen maar word er een denk-tank opgezet die bestudeerd wat wel, of niet een gerichte aankoop is die het team versterkt.

Nu de financieele belangen groter en groter worden kan het niet zo zijn dat ook op deze supporter5s side straks weer een elle lange lijst met namen verschijnt van aangetrokken spelers die in het tweede bleven hangen of elders rondwalen omdat bleek dat ze van geen enkel toegevoegde waarde zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 12 oktober 2022 om 22:21:

Naam Cijfer
Remko Pasveer 4,5
Jorge Sánchez 4
(64. Youri Baas) -
Jurriën Timber 6
Daley Blind 4
Calvin Bassey 4,5
Edson Álvarez 4,5
Davy Klaassen 5,5
Kenneth Taylor 5
(64. Florian Grillitsch) -
Steven Berghuis 4,5
(84. Francisco Conceiçao) -
Mohammed Kudus 3,5
(64. Brian Brobbey) -
Steven Bergwijn 5
(84. Lucas Ocampos) -
Alfred Schreuder 5

Ik vind de analisten van VI nog mild. Blind een 4. Hooguit een 2. Schreuder een 5 hooguit een 2.


Ja, ik vind dat Schreuder niet een hoger cijfer verdient dan ieder, willekeurige voetballer.

 

+1/-0

Het is dat Napoli het na de 2-0 wel best vond anders had er weer een grote uitslag op papier gestaan. Na de 2-1 zette ze direct weer aan en kwam Ajax weer in de verdrukking. Alfred heeft gewoon zand in zijn ogen. Zijn interview achteraf was te voorspellen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 12 oktober 2022 om 21:50:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 12 oktober 2022 om 21:47:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 12 oktober 2022 om 21:45:

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 12 oktober 2022 om 21:43:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 12 oktober 2022 om 21:40:

Napoli is gewoon een maatje te groot voor dit Ajax.


10-2 noem jij een "maatje" te groot? Ik noem het een afdaling via een waterval in een bodemloze put of bungee jump zonder koord.


Bij 10-2 heb je gelijk maar 10-3 is toch wel draagelijker :B


Fijn dat je nog kunt lachen, ik niet meer :\(


Volgens mij hield iedereen al rekening met een nederlaag.


Zeker houdt je rekening met een nederlaag, maar om weer die bedroevende interviews te horen is alles zeggend.

 

+1/-0

Waarom bemoeide Blind zich weleens met de doeltrap van Pasveer? Als er iets is waar Pasveer het beste in is ten opzichte van alle Nederlandse of de meeste doelmannen, is het wel zijn trap.

Die blunder van Daley op het einde is alleszeggend: hij overschat zichzelf nu hij niet meer zo goed is als vroeger en Blind wilt te graag belangrijk zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 13 oktober 2022 om 11:13:

Waarom bemoeide Blind zich weleens met de doeltrap van Pasveer? Als er iets is waar Pasveer het beste in is ten opzichte van alle Nederlandse of de meeste doelmannen, is het wel zijn trap.

Die blunder van Daley op het einde is alleszeggend: hij overschat zichzelf nu hij niet meer zo goed is als vroeger en Blind wilt te graag belangrijk zijn.



En kan iemand mij uitleggen wat het nut is van met twee CVs en de keeper binnen de vijf meter te staan bij een doeltrap waarbij de keeper de bal naar de CV trapt, die geeft em gelijk terug en vervolgens ramt de keeper de bal naar voren. Dan kun je dus net zo goed gelijk de doeltrap richting de spits trappen ipv die achterlijke poppenkast. Is de kans dat de tegenstander buitenspel staat wanneer de bal gelijk weer terug komt ook een stuk groter.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Champions league - 2022/2023] SSC Napoli - Ajax