Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] NEC - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 april 2022 om 18:30:

Hier zijn echt geen woorden voor. Wat een ontzettende droevenis, dieper zinken kan bijna niet - ik verlangde zelfs opeens terug naar de treurnis onder De Boer - dan weet je hoe erg het is.

Taylor enige lichtpuntje.



Hoe kan je nou terug verlangen naar iets wat nóg erger was? 2013/2014 vergeten (of misschien verdrongen 😋)? Deze ploeg trekt de 3 punten tenminste ook in de klote wedstrijden over de streep. Frustrerend? Ja? Verschrikkelijk om naar te kijken? Ja. Maar de ondergrens is in die 8 jaar wel flink omhoog gegaan, net als ons verwachtingspatroon. De ploeg ligt nog steeds op koers voor 87 punten. Dan verlang ik niet terug naar jaren waarin we kampioen werden met 71 of 74 punten.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 april 2022 om 18:30:

(...) ik verlangde zelfs opeens terug naar de treurnis onder De Boer (...)



Daar zijn vast medicijnen voor.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 23 april 2022 om 20:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 april 2022 om 18:30:

Hier zijn echt geen woorden voor. Wat een ontzettende droevenis, dieper zinken kan bijna niet - ik verlangde zelfs opeens terug naar de treurnis onder De Boer - dan weet je hoe erg het is.

Taylor enige lichtpuntje.



Hoe kan je nou terug verlangen naar iets wat nóg erger was? 2013/2014 vergeten (of misschien verdrongen 😋)? Deze ploeg trekt de 3 punten tenminste ook in de klote wedstrijden over de streep. Frustrerend? Ja? Verschrikkelijk om naar te kijken? Ja. Maar de ondergrens is in die 8 jaar wel flink omhoog gegaan, net als ons verwachtingspatroon. De ploeg ligt nog steeds op koers voor 87 punten. Dan verlang ik niet terug naar jaren waarin we kampioen werden met 71 of 74 punten.


Het was dan ook enigszins cynisch natuurlijk. Maar na zo'n minuut of tien in de tweede helft bedacht ik me opeens waarom we tegen dit soort middelmaat niet meer gewoon met drie verdedigers durfden te spelen. Die bravoure had Frank tenminste wel. Erik houdt gewoon vast aan stront totdat het niet eens meer wegspoelt in een wc-pot.

Dat ik Franks tijdperk steeds meer een lijdensweg begon te vinden, weet elke trouwe forummer hier vast nog wel ;)

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 23 april 2022 om 20:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 april 2022 om 18:30:

(...) ik verlangde zelfs opeens terug naar de treurnis onder De Boer (...)



Daar zijn vast medicijnen voor.



:D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Suavimani schreef op 23 april 2022 om 20:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 april 2022 om 18:30:

Hier zijn echt geen woorden voor. Wat een ontzettende droevenis, dieper zinken kan bijna niet - ik verlangde zelfs opeens terug naar de treurnis onder De Boer - dan weet je hoe erg het is.

Taylor enige lichtpuntje.



Hoe kan je nou terug verlangen naar iets wat nóg erger was? 2013/2014 vergeten (of misschien verdrongen 😋)? Deze ploeg trekt de 3 punten tenminste ook in de klote wedstrijden over de streep. Frustrerend? Ja? Verschrikkelijk om naar te kijken? Ja. Maar de ondergrens is in die 8 jaar wel flink omhoog gegaan, net als ons verwachtingspatroon. De ploeg ligt nog steeds op koers voor 87 punten. Dan verlang ik niet terug naar jaren waarin we kampioen werden met 71 of 74 punten.



Totaal niet te vergelijken met elkaar. Ajax kroop toen uit een diep dal, vooral financieel gezien. En door de kampioenschappen van De Boer met beperkte middelen en vooral eigen jeugd kon Ajax regelmatig in de CL spelen. Door die prestaties en extra inkomsten is Ajax weer gezond geworden. Hij heeft dus samen met Overmars, Van der Sar etc. aan de basis gestaan van de latere successen.

Suarez en Emanuelson vertrokken in de winterstop en hij werd kampioen met Ebecilio.
De aankopen die ze deden waren niet geweldig, maar er was niet veel mogelijk. Jaarlijks gingen meerdere sterkhouders weg en vaak voor lage bedragen vanwege hun resterende contractduur. Daar is bar weinig voor terug gekomen.

Dan kunnen we De Boer aanrekenen dat hij zelf ook verkeerde keuzes heeft gemaakt. Toch moet je het dan wel afzetten tegen de aankopen die trainers als Bosz en Ten Hag konden verwelkomen. Echt een totaal andere categorie.

Een transfervrije Bulykin en een spits als Sigthorsson voor 4 miljoen. Of Boerrigter als buitenspeler voor 5 ton. Is dat te vergelijken met Haller voor 22,5 miljoen? Of Neres voor 12,5 miljoen (later zelfs meer dan dat)? Antony voor 16 miljoen.

Nee ik vind over het algemeen dat mensen hier echt te makkelijk aan voorbij gaan.

Het was voornamelijk teleurstellend dat hij met de jaren steeds defensiever, negatiever ging denken / spelen. Dat heeft zijn trainerscarrière toch een beetje verpest, want het begin was hoopgevend. Maar je kan niet zeggen dat hij destijds niet het maximale eruit heeft gehaald. Europees hebben ze wat laten liggen (meerdere kansen om door te gaan niet benut). Maar die selecties waren qua volwassenheid en basisniveau natuurlijk niet te vergelijken met de selecties van Bosz en Ten Hag.

Als ik er nog aan terugdenk... gasten zoals Sana, Jozefzoon, Bulykin, Sigthorsson, Hoesen, Dijks, Lukoki, Sulejmani, Koppers, Boerrigter, Duarte, Van der Hoorn, Viergever, De Sa, Ligeon, Zimling, Zivkovic, Yaya Sanogo, Younes enzovoorts. Brrrrr barre tijden.

 

+3/-0

Waarom speelden ze trouwens niet in het thuistenue maar in dat Atalanta-shirt?!

Schamen ze zich om met dit voetbal in een Ajaxshirt te lopen?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 april 2022 om 18:30:
Taylor enige lichtpuntje.



Ik vond Timber toch ook wel zeer goed spelen, balvast, aanvallend goed bezig, verovert de strafschop. En Brobbey natuurlijk.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Perrfect schreef op 24 april 2022 om 03:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 23 april 2022 om 18:30:
Taylor enige lichtpuntje.



Ik vond Timber toch ook wel zeer goed spelen, balvast, aanvallend goed bezig, verovert de strafschop. En Brobbey natuurlijk.



Vooral ook omdat hij zowel met- als zonder bal diepte zoekt. En inspeelt en dan zelf doorbeweegt.
Basisdingen in het voetbal maar in dit Ajax val je dan op en ben je waardevol.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] NEC - Ajax