Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax-Benfica CL 2021-2022 8e Finale

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ik heb nog nergens iets gehoord of gelezen over het waardeloze verdedigen van Timber bij het doelpunt. Vreemd ... :denk

Edit: ik lees nu op Voetbalprimeur.nl dat hij door Vink genoemd wordt.

Dit bericht is gewijzigd op 17 maart 2022, 00:40:46.

 

+2/-0

Als Onana komt moet hij die bal hebben, het mag nooit dat de speler voor hem komt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 17 maart 2022 om 09:50:

Als Onana komt moet hij die bal hebben (...)



Zeker. Daar is geen discussie over.

Maar ik vind dat Timber ook naar die bal had moeten springen en koppen.
Als die spits de bal ziet aankomen en kan timen, kan Timber dat ook.
Hij brengt hem niet eens uit balans met een schouderduw.
Onbegrijpelijk op dit niveau!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 maart 2022 om 11:36:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 17 maart 2022 om 09:50:

Als Onana komt moet hij die bal hebben (...)



Zeker. Daar is geen discussie over.

Maar ik vind dat Timber ook naar die bal had moeten springen en koppen.
Als die spits de bal ziet aankomen en kan timen, kan Timber dat ook.
Hij brengt hem niet eens uit balans met een schouderduw.
Onbegrijpelijk op dit niveau!


Helemaal eens, maar het gebeurt op alle niveaus, anders vallen er nooit doelpunten toch?

 

+1/-0

Dit hoort bij het proces, Timber is nog jong en wat Spelbos zegt, je ziet het op alle niveaus terug. Wat mij meer zorgen baart (ook al eerder aangestipt) is zijn voorzetting opbouwend. Vaak risicoloos schuiven met Martinez. Soms met een rush zichzelf in problemen brengend en dan weer moeten corrigeren. Op dit punt vind ik! Timber geen stappen maken. Ik mis een splijtende pas over (midden) lange afstand iets wat Martinez wel heeft.

 

+1/-0

Tsja, misschien moeten we ons realiseren dat mooi voetbal, mét eigen jeugd en mét resultaat gewoon in de combinatie van deze 3 elementen niet structureel kan.

Ik zag ergens hier de vraag voorbijkomen hoe het toch mogelijk kon zijn dat Ajax zelf geen Anthony heeft kunnen opleiden, maar dat is wel een beetje boter op je hoofd hebben. Of gewoon moedwillig niet willen begrijpen hoe de zakelijke kant van voetbal werkt. ALS zo'n type er had rondgelopen was hij op zn 15e wel naar Chelsea of Dortmund geduwd door zn zaakwaarnemer.

Dat is ook gewoon een beetje het lot van perse de beste jeugdopleiding van Europa willen hebben en die opleiding internationaal vol in de aandacht zetten.

Ik denk dat mooi voetbal met eigen jeugd kan (op structurele basis) óf structureel succes met de eigen jeugd kan. Maar dat laatste is een andere mindset, en die mentaliteit hebben we niet in Nederland.

De roze bril van mooi voetbal, met eigen jeugd én succes hebben kan ook best. Maar succes dan niet in structurele vorm maar eens in de ca 15-20 jaar. Dan moeten alle kwartjes precies goed vallen. Dat is ook een keuze maar dan moeten we ook niet heel teleurgesteld zijn als het een paar jaar niet lukt.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 17 maart 2022, 16:00:20.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marek schreef op 17 maart 2022 om 14:24:

Tsja, misschien moeten we ons realiseren dat mooi voetbal, mét eigen jeugd en mét resultaat gewoon in de combinatie van deze 3 elementen niet structureel kan. (...)



Het lijkt mij dat dat besef er (bij de meesten) wel is.

Als ik uit die combinatie een item moet kiezen dat mijn voorkeur heeft en waar mijn inziens het accent op moet liggen, kies ik altijd voor mooi voetbal.

En daarom 'maak ik me druk' om de mogelijkheden om dat te bereiken of waarom het niet bereikt wordt. B)

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Ajax-Benfica CL 2021-2022 8e Finale