Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Feyenoord - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Zondag 19 december, 14.30u.:

Feyenoord - Ajax

 

+1/-0

Als Feyenoord een beetje nauwkeurig met zijn kansen omspringt hebben ze niks te vrezen van Ajax. Geen enkele ploeg eigenlijk, het is onderhand wel duidelijk dat de selectie 0,0 interesse heeft in de Eredivisie en dat Ten Hag het onderhand ook niet meer weet. Als je een beetje tegenstander loot in de CL is het seizoen over en uit in februari.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 12 december 2021 om 18:46:

(...) Als je een beetje tegenstander loot in de CL is het seizoen over en uit in februari.



Juist niet. Dan begint het pas en kunnen ze zich gaan bezig houden met de kerntaak: kampioen worden.

En met een nieuwe trainer en andere spits ziet de wereld er ook heel anders uit.

 

+3/-0

Wordt waarschijnlijk de volgende nederlaag. Slot is tactisch sterk en Ten Hag een onbenul. Geeft af op zijn spelers, terwijl hij als een ongemotiveerde zoutzak langs het veld staat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 12 december 2021 om 19:24:

Wordt waarschijnlijk de volgende nederlaag. Slot is tactisch sterk en Ten Hag een onbenul. Geeft af op zijn spelers, terwijl hij als een ongemotiveerde zoutzak langs het veld staat.



Het stemt me enigszins gerust dat dit de volgende nederlaag wordt. Dat betekent dat we in ieder geval niet direct verliezen van Barendrecht. Kan ik toch nog rustig gaan slapen vannacht.

Tegen Feyenoord gaan we echt wel winnen. Na de eerste competitienederlaag dit seizoen werden ook de eerstvolgende twee competitiewedstrijden gewonnen. We zoeken gewoon enig houvast ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EI Nico schreef op 12 december 2021 om 19:29:

(...) We zoeken gewoon enig houvast (...)



Daar wordt helemaal niet naar gezocht.

Overmars houdt vast aan Ten Hag en als je goed zoekt kom je ook niet bij Haller uit.

 

+3/-0

Ajax was natuurlijk heel matig gisteren en Ten Hag zal eindelijk eens echt moeten ingrijpen om tegen verdedigende ploegen ook resultaat te halen. Haal Gravenberch, Blind of eventueel zelfs Antony als hij zijn man steeds laat lopen er maar eens uit. Toch zou deze wedstrijd wel eens op een goed moment kunnen komen, want tegen Feyenoord zal de instelling een stuk beter zijn en dan kan Ten Hag daarna tegen Fortuna en in de winterstop verder werken aan dit probleem. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de motivatie in de eredivisie structureel een stuk lager is dan in de Champions League. Het zou een grote schande zijn als wij dit jaar geen kampioen worden en dat maak je niet goed met goede prestaties in de Champions League. Als we zo doorgaan doen we volgend jaar wellicht niet eens mee.

Maar goed Feyenoord speelde nog veel slechter daar zit weinig voetbal in, enkel Sinistera kan een probleem worden vooral als Mazraoui niet mee doet. Als Ajax een hoog tempo hanteert en een beetje nauwkeurig met zijn kansen omspringt hebben we niks van Feyenoord te vrezen. Feyenoord maakte een vermoeide indruk en kan in tegensteling tot Ajax geen spelers sparen aanstaande woensdag.

 

+2/-0

Wordt weer zoals gewoonlijk 3 punten voor ons aller Ajax.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 13 december 2021 om 12:57:

Wordt weer zoals gewoonlijk 3 punten voor ons aller Ajax.



Daar ben ik nog niet zo zeker van. Gelukkig zonder publiek, want dan kan Berghuis ongestoord spelen zonder allerlei bedreigingen en verwensingen van die door gesnoven fans.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 13 december 2021 om 13:34:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 13 december 2021 om 12:57:

Wordt weer zoals gewoonlijk 3 punten voor ons aller Ajax.



Daar ben ik nog niet zo zeker van. Gelukkig zonder publiek, want dan kan Berghuis ongestoord spelen zonder allerlei bedreigingen en verwensingen van die door gesnoven fans.


Ook met publiek heersen we daar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JOHAN schreef op 13 december 2021 om 12:34:

(...) Feyenoord maakte een vermoeide indruk en kan in tegensteling tot Ajax geen spelers sparen aanstaande woensdag.



Kan dit Ajax spelers sparen?!?!

 

+3/-1

Haha ja tegen zo'n tegenstander wel natuurlijk. Ideale gelegenheid om spelers als Nico, Neres, Klaassen, Daramy en Danilo in actie te zien. En liefst ook Taylor, Ünüvar en Gorter of andere talenten.

 

+1/-0

De lachende 3e die lekker relax achterover in de stoel deze wedstrijd gaat bekijken is Psv.
En dat is toch een trieste constatering als je nagaat dat we ze er met 5-0 afgeveegd hebben en Feyenoord ze zelfs 4-0 op de broek gaf in Eindhoven.
Ik heb het hele najaar uitgekeken naar deze wedstijd en nu is het bijna zover en is de lol er door afgelopen weekend al bijna helemaal af.
Wij kunnen daar niks meer winnen alleen nog maar heel veel verliezen, win je dan hou je weleens waar perspectief op de titel maar niet meer van pole position in de 2e seizoenshelft.
Verlies je hem dan geef je Psv dus de ultieme mogelijkheid om Ajax direct naar de winterstop waar ze thuis spelen al de genadeklap te geven.
7 punten gaan we dan namelijk nooit meer inhalen, en dan ga ik er gemakshalve maar even van uit dat we dan in Utrecht daarvoor nog gewonnen hebben anders zijn het er 10!
Mijn gevoel zeg dat het een gelijkspel word, en daar heb je dus ook niets aan.
De decemberdip gaat Ajax dit jaar ook niet ontzien, en dat zonder buffer waar we die de laatste jaren in ieder geval nog wel hadden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 14 december 2021 om 13:46:

De lachende 3e die lekker relax achterover in de stoel deze wedstrijd gaat bekijken is Psv. (...)



Volgens mij zitten Overmars & co. er net zo bij.

Zij laten ook maar alles passeren zonder maatregelen te nemen.
Terwijl je best iets tegen werkweigering kunt doen. Ook wettelijk.

 

+3/-1

Pasveer - Timber, Schuurs, Martinez, Tagliafico - Blind, Berghuis, Klaassen - Antony, Haller, Tadic.

Zo zou ik starten.
Alvarez speelt al weken als een frikandel, Rensch als rechtsback is een drama ook. Nico hoort erin en Daley zal het middenveld veel balvaster maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 17 december 2021 om 12:52:

Pasveer - Timber, Schuurs, Martinez, Tagliafico - Blind, Berghuis, Klaassen - Antony, Haller, Tadic.

Zo zou ik starten.
Alvarez speelt al weken als een frikandel, Rensch als rechtsback is een drama ook. Nico hoort erin en Daley zal het middenveld veel balvaster maken.



Pasveer
Rensch - Timber - Martinez - Blind
Alvarez - Berghuis - Gravenberch
Antony - Haller - Tadic

Niet mijn opstelling, maar dit wordt het ongetwijfeld wel tenzij iemand zich blesseerd op de training.

Jouw opstelling houdt rekening met de vorm van de spelers, maar dat boeit ten Hag niet. De realiteit moet zich maar aanpassen aan zijn waanideeën en anders verliezen we maar (weer). Schuld van de scheidsrechter, VAR, het veld, het weer, het tijdstip, de paal, de lat, de bus van de tegenstander etc. Zo jammer dat een trainer geen invloed heeft op de manier waarop zijn team probeert te spelen :denk

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 december 2021 om 13:28:

(...) Zo jammer dat een trainer geen invloed heeft op de manier waarop zijn team probeert te spelen :denk



Ik draai het om. Ik vind het jammer dat de spelers geen invloed uitoefenen op de manier van spelen.
Ze moeten 'schijt' hebben aan Ten Hag en het harnas dat hij omlegt. Ze kunnen nl. ongetwijfeld veel meer als dat ze laten zien.
En anders is het niet best. Dan is het serieus niet best.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 december 2021 om 14:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 december 2021 om 13:28:

(...) Zo jammer dat een trainer geen invloed heeft op de manier waarop zijn team probeert te spelen :denk



Ik draai het om. Ik vind het jammer dat de spelers geen invloed uitoefenen op de manier van spelen.
Ze moeten 'schijt' hebben aan Ten Hag en het harnas dat hij omlegt. Ze kunnen nl. ongetwijfeld veel meer als dat ze laten zien.
En anders is het niet best. Dan is het serieus niet best.


Geen idee, Van Basten was niet zo positief over sommige spelers. Alleen Tadic en Timber werden terecht positief uitgelicht. Over de recente Ajax Feyenoord historie kan ik mij eigen alleen herinneren, de 6-2 nederlaag en de 4-0 winst in de Arena, die 4-0 was zwaar *** omdat we na 1 helft stopten met voetballen.

Over het algemeen word ik niet blij van het hedendaagse voetbal, men zegt dat het beter georganiseerd is en dat solo's moeilijker zijn. Ik zie in wedstrijden soms vierkante kilometers aan ruimte liggen. Ik vraag me soms af of de spelers nog wel de vaardigheden hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 17 december 2021 om 17:44:

Geen idee, Van Basten was niet zo positief over sommige spelers. (...)



Omdat hij niet ziet wat hij (en ik) wil zien.

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 17 december 2021 om 17:44:

(...) Over de recente Ajax Feyenoord historie kan ik mij eigen alleen herinneren, de 6-2 nederlaag en de 4-0 winst in de Arena, die 4-0 was zwaar *** omdat we na 1 helft stopten met voetballen. (...)



Ook zo iets, dat consolideren van een voorsprong tegen een tegenstander waartegen je het doelsaldo flink kan opschroeven.
En nog belangrijker: waartegen je het publiek kunt vermaken.

open/sluit de onderstaande quote:

John89 schreef op 17 december 2021 om 17:44:

(...) Over het algemeen word ik niet blij van het hedendaagse voetbal (...)



Nee. Het is een andere sport geworden.

 

+1/-0

Scherpe reactie van de selectie moet ik zeggen ...

Gelukkig loopt er bij Feyenoord altijd wel een uilskuiken rond die met plezier een handje toesteekt. Ofwel door het missen van kansen ofwel door hun eigen doelman te verschalken.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2021/2022] Feyenoord - Ajax