Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Sofyan Amrabat

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Jake Styles schreef op 06 september 2026 om 13:59:

Dit viel me alleszins mee. Ik heb nu een idee hoe hij de 6 positie invult, al liet Michel hem wel heel ver uitzakken. Wil naar voren voetballen en passing zag er simpel maar nauwkeurig uit. Er staat wel echt een anker. Enige waar ik nog mijn twijfels bij heb is zijn handelingssnelheid aan de bal. Wat vonden jullie van zijn invalbeurt?

Prima. De enige wissel die het niet slechter maakte. Deze jongen gaat voor de broodnodige balans zorgen. Hij is fysiek uitstekend en kan ook prima voetballen. Natuurlijk was het team nog zoekende met hem op die positie en helemaal tegen een tegenstander van het kaliber PSV. Dat het laatste half uur zo liep als dat het ging, had echter ook met alle andere wissels te maken. Met de wissel van Tolu werd de lange bal veel minder effectief (die Ajax vaak gebruikte om onder de druk uit te komen) en met Leonardo stond je eigenlijk gewoon weer met een man minder op het veld. Eigenlijk gold voor Tsygankov hetzelfde. Dan wordt het ook gewoon lastig voetballen. Lag niet aan Amrabat. Hij liet al zien sterk in de duels te zijn, de ruimtes goed te kunnen bespelen en ook rustig te zijn aan de bal. In de positionering was het nog zoeken, maar dat is natuurlijk prima verklaarbaar. Ik verwacht dat Amrabat echt een goede aankoop zal blijken te zijn. Het zal me teleurstellen als dat niet zo is.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Spelers » Sofyan Amrabat