Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Bertrand Traoré

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 20 september 2024 om 07:54:

Met die 28 jaar heb ik bij Traoré ook een beetje m`n twijfels hoor. Dat zou best eens +5 jaar kunnen zijn...


Dat zou je bijna gaan denken ja, maar goed, dat is natuurlijk speculatie.

Bovendien: genoeg voorbeelden van spelers van eind 20 die uitgeblust waren. Siem de Jong, John Heitinga.

Andersom zijn er genoeg spelers van 33+ die een stuk fitter ogen dan Traoré. Neem alleen al Henderson.

Het is ook een kwestie van basisfitheid vasthouden en goed voor jezelf zorgen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 20 september 2024 om 07:27:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 19 september 2024 om 20:32:

Hij begint er wat fitter uit te zien onderhand. Vind ook dat hij wel belachelijk snel afgevallen werd door al best veel supporters, terwijl hij overduidelijk gewoon wat tijd nodig heeft. Zo'n goal als hij gister maakte is echt gewoon prima. Berghuis had in zo'n situatie moeten wachten op een medespeler.

Natuurlijk gaat hij ook nog wel regelmatig ergerniswekkende dingen laten zien, zoals die afzwaaier waar hij zowel Taylor als Akpom vrij had kunnen spelen, maar hij brengt zowel voetbal als snelheid, dus ik ben gewoon heel blij met hem voor nu. Wat mij betreft is hij onomstreden op zijn positie. Hij was voor rust echt met afstand de gevaarlijkste man. Hij is het soort speler die met 1 actie het verschil kan maken. Daar hebben we er niet zoveel van op dit moment.


Eens dat hij er fitter uit begint te zien. En die goal was inderdaad prima.

Dat 'afvallen' vind ik wel meevallen. Als je dit topic doorleest, reageert men gewoon op wat men ziet. Als hij in de 70e minuut invalt en 20 minuten alleen maar sjokt, dan mag dat natuurlijk gewoon benoemd worden. Als hij een aantal wedstrijd allesbehalve fit oogt, dan mag dat ook benoemd worden. Je kunt de toekomst niet beoordelen, je kunt alleen beoordelen wat je op dat moment hebt gezien.

Ik denk dat hij op de goede weg is, qua fitheid, maar er nog niet is. In de tweede helft verzandde hij ook een beetje in gallery play en beweginkjes maken om de leuk. Maar dat er een stijgende lijn in zit, is evident.

Ik vind het ergens wel opzienbarend hoor, voor een profvoetballer. Kwam in juli binnen en is nu twee maanden later 'op de goede weg'. Je zou verwachten dat een 28-jarige met een goede basisfitheid gewoon binnen een paar weken inzetbaar is.

Het is niet zo erg als met Mido toen, maar vergelijk het met Klaassen: die heeft vorig jaar ook nauwelijks gespeeld, kwam afgelopen weekend binnen, en stond er woensdag al in.



Als transfervrije speler mis je de wedstrijdopbouw en hoge trainingsintensiteit van de voorbereiding. Tegen de tijd dat er weer ergens om wordt gespeeld dan wordt er veel minder op conditie getraind en is het meer van wedstrijd naar wedstrijd toewerken.

Dan ben je voor het kweken van je inhoud afhankelijk van speeltijd in wedstrijden die direct ergens om gaan, vaak ook in invalbeurten, en in fases waarin de ploeg misschien ook niet meer volle bak gaat. In zijn eerste wedstrijden stond hij ook een paar in de spits en werd er vaak niet echt gevoetbald. Thuis tegen Panathinaikos speelde hij door die late tegengoal denk ik ook wat langer dan aanvankelijk de bedoeling was.

Klaassen kwam in een heel andere situatie binnen door al die afgelaste wedstrijden. Hij heeft twee keer 60 minuten kunnen maken in wat eigenlijk een soort tweede voorbereiding genoemd mag worden. Ik denk ook niet dat je per se kan zeggen dat hij topfit was op basis van een halfuurtje tegen een ploeg in ondertal die de eigen helft niet meer af kwam.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Spelers » Bertrand Traoré