Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 4.765
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 maart 2025 om 23:55:
Mannsverk vind ik een gigantisch risico gezien zijn blessuregevoeligheid en het feit dat ie er vorig seizoen ook niet extreem veel van bakte op een paar wedstrijden na. Hoe we zijn tijd in Cardiff moeten beoordelen, is ook niet helemaal duidelijk.
Als Jordan gaat, moet je denk ik 2 serieuze kandidaten voor die positie in de selectie hebben.
open/sluit de onderstaande quote:
Heb het nog nergens aangekaart zien worden, maar naar mijn mening gaat Henderson bij die 1-2 van Sadiq behoorlijk in de fout. Hij staat simpelweg lucht te dekken, terwijl Sadiq helemaal vrij staat. De man is volgens de meeste bronnen 1.67m lang, maar ook hij kan de bal er gewoon inkoppen als hij ongehinderd de kans krijgt.
Een zeer slechte wedstrijd van de aanvoerder.
Forumreacties: 3.089
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 19 maart 2025 om 01:05:
Heb het nog nergens aangekaart zien worden, maar naar mijn mening gaat Henderson bij die 1-2 van Sadiq behoorlijk in de fout. Hij staat simpelweg lucht te dekken, terwijl Sadiq helemaal vrij staat. De man is volgens de meeste bronnen 1.67m lang, maar ook hij kan de bal er gewoon inkoppen als hij ongehinderd de kans krijgt.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.108
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 19 maart 2025 om 09:19:
Die tweede tegengoal was een aaneenschakeling van persoonlijke fouten. Rosa die een corner cadeau doet, Henderson die z'n man niet heeft en, hoewel ik in een ander topic Matheus vrijpleitte, vind ik het toch ook niet al te lekker gekeept. Ballen in het zesmetergebied mag je wat mij betreft als keeper wel gewoon volle bak voor gaan, want daar geniet je extra bescherming, dus weinig risico. Matheus schat die bal niet goed in, staat lang stil met een AZ'er naast zich, en kan dan niks meer.
Hij had richting die bal moeten bewegen, dan had die AZ-speler 'm waarschijnlijk proberen te blokken, dan spring je en laat je je vallen -> vrije trap (als Higler de regels toepast, wat je absoluut niet zeker weet, maar goed, wat moet je verder).
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 2.108
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 19 maart 2025 om 09:54:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 19 maart 2025 om 09:19:
Die tweede tegengoal was een aaneenschakeling van persoonlijke fouten. Rosa die een corner cadeau doet, Henderson die z'n man niet heeft en, hoewel ik in een ander topic Matheus vrijpleitte, vind ik het toch ook niet al te lekker gekeept. Ballen in het zesmetergebied mag je wat mij betreft als keeper wel gewoon volle bak voor gaan, want daar geniet je extra bescherming, dus weinig risico. Matheus schat die bal niet goed in, staat lang stil met een AZ'er naast zich, en kan dan niks meer.
Hij had richting die bal moeten bewegen, dan had die AZ-speler 'm waarschijnlijk proberen te blokken, dan spring je en laat je je vallen -> vrije trap (als Higler de regels toepast, wat je absoluut niet zeker weet, maar goed, wat moet je verder).
Bij een goede organisatie wijst iemand (idealiter de doelman omdat ie het meeste overzicht heeft) Henderson erop dat ie in gebreke is. Denk dat Pasveer dat bijvoorbeeld wel had gedaan. Overigens is het niet alleen dat Henderson niemand dekt, hij timet ook gewoon verkeerd. Hoe kan dat je nou gebeuren?
Nadat ie volgens mij moedwillig zijn schorsing tegen Frankfurt pakte is dit ook weer een actie waarvan je je afvraagt offie er nog wel zin in heeft.
Dat van Matheus ook helemaal eens. Hij timet ook verkeerd en gaat vervolgens bij de pakken neerzitten. Was het geen Braziliaan maar een Argentijn of een Uruguayaan dan had ie wel gedaan wat jij zei met over the top theater.
En hoeveel zelfs sommige van onze eigen "fans" dat zouden veroordelen: zo'n mentaliteit heb je met zo'n slecht team als het onze nodig. Ieder voordeeltje moet je met beide handen aangrijpen.
Ondertussen lijkt Ajax op zoek naar een vervanger voor Henderson, wie normaal gesproken bezig is aan zijn laatste seizoen bij ons. Pablo Rosario (aflopend contract) en Ángel Estrada (Club León) worden al genoemd. Ze zouden qua speelstijl veel op elkaar lijken. Rosario kennen we natuurlijk al en is momenteel 28 jaar oud. Estrada is jonger (22 jaar oud) en onbekender (Mexicaan actief in Mexico).
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.765
Reg.: 25 april 2004
In tegenstelling tot veel anderen zou ik het op zich best zien zitten in Rosario. Al je hem gebruikt als een soort van veredelde stand-in is van Mannsverk dan speel je aardig op safe op die positie. Dan heb je een jong talent en een ervaren speler in de kracht van zijn leven die daarnaast de trainer en club ook goed kent.
Ik krijg de indruk dat veel mensen hem beoordelen op het soort speler dat hij bij PSV was. Daar speelde hij in een aanvallendere rol en was hij wat kleurloos inderdaad. In een verdedigende rol vind ik hem een stuk interessanter. Hij is vrij compleet en heeft best pit in zijn spel gekregen in Frankrijk. Voor een verdedigende middenvelder kan hij nog redelijk goed voetballen. Je hoeft geen spectaculaire dingen te doen daar, dat doet Henderson ook niet.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 19 maart 2025 om 20:25:
In tegenstelling tot veel anderen zou ik het op zich best zien zitten in Rosario. Al je hem gebruikt als een soort van veredelde stand-in is van Mannsverk dan speel je aardig op safe op die positie. Dan heb je een jong talent en een ervaren speler in de kracht van zijn leven die daarnaast de trainer en club ook goed kent.
Ik krijg de indruk dat veel mensen hem beoordelen op het soort speler dat hij bij PSV was. Daar speelde hij in een aanvallendere rol en was hij wat kleurloos inderdaad. In een verdedigende rol vind ik hem een stuk interessanter. Hij is vrij compleet en heeft best pit in zijn spel gekregen in Frankrijk. Voor een verdedigende middenvelder kan hij nog redelijk goed voetballen. Je hoeft geen spectaculaire dingen te doen daar, dat doet Henderson ook niet.
Ajax Forum » Spelers » Jordan Henderson