Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Jordan Henderson

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Ajax bereikt overeenstemming met Jordan Henderson

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Jordan Henderson over zijn komst naar Amsterdam. De middenvelder kwam het afgelopen half jaar uit voor Al-Ettifaq. Met de club uit Saoedi Arabië bereikte de 81-voudig Engels international onlangs een akkoord over de ontbinding van zijn lopende contract.



https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-bereikt-overeenstemming-met-jordan-henderson/link

Bijzondere transfer.

Bak aan ervaring en een echte leider. Een type speler die we zochten.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 18 januari 2024, 22:39:33.

 

+1/-0

Ik hoop dat het hem lukt om onze instabiele verdediging wat beter neer te zetten. Ben er niet helemaal gerust op, want hij heeft bij Liverpool natuurlijk jááren in een elftal gespeeld waarin alle spelers om hem heen minimaal van hetzelfde niveau waren als hij. Nu komt hij in een team vol spelers die er al een half jaar helemaal niets van bakken.

Hoe dan ook, het kan bijna alleen maar een verbetering zijn t.o.v. wat er nu regelmatig op het middenveld wordt gepresteerd. Hopelijk weet Van 't Schip er een voetballend, aanvallend ingesteld middenveld van te maken met Henderson als spelmaker van achteruit.

Ook goed dat Bergwijn nu zijn aanvoerdersband kan inleveren en dat Berghuis (ook geen leiderstype van onbesproken gedrag) weer een senior in het veld heeft. Hopelijk gaan ze er allebei beter door voetballen.

 

+2/-0

Ben ook wel benieuwd of hij het team direct beter kan maken. Hij is in elk geval een echte leider die jarenlang op een zeer hoog niveau heeft gespeeld in een ploeg die altijd dominant heeft gevoetbald met hoge pressing. Hij zal enorm veel ervaring brengen en hopelijk bijdragen aan het herstellen van de topsportcultuur. Daarnaast is hij ook een speler die goed omschakelt en altijd doet wat er gevraagd wordt. Dat mis je heel erg in dit team op het moment.

Aan de andere kant is het eigenlijk niet helemaal normaal om een speler van 33 jaar een contract van tweeënhalf jaar met ongetwijfeld een topsalaris te geven. Het neigt een beetje naar paniek.

Die Nathan van Kooperen is wel een hypocrietje trouwens. Van de zomer gaf hij nog af op Mislintat nadat deze spelers haalde voor de positie van Vos, en nu is hij zelf tussenpersoon bij het halen van een speler voor wie dat al helemaal het geval is. Het geeft nog maar eens dat de mensen die je het hardst hoort in de media vaak een eigen agenda hebben.

 

+4/-0

Ben trouwens nog wel benieuwd hoe dit financieel nu is geregeld. Die Saudi's hebben een half jaar geleden nog meer dan 15 miljoen euro betaald voor Henderson.

Ik hoop niet dat Ajax hier stiekem al te bizarre bedragen tegenaan heeft gegooid. Dit seizoen red je toch niet meer, dus dat is een investering die je niet meer zomaar terugkrijgt.

 

+2/-0

Ik heb wel een goed gevoel bij deze transfer. Een stap in de goede richting lijkt het me. Voetballend heb ik geen idee van Henderson, maar als hij de leiderschapskwaliteiten die men zegt dat hij heeft kan inzetten dan gaan we er op vooruit. Verwacht er geen wonderen van, maar wel op lange termijn een positieve invloed op de stabiliteit van het elftal, vooral mentaal. Maar goed, ook dat is wishful thinking natuurlijk...

 

+2/-0

Was er echt van overtuigd dat dit weer 1 of ander verzinsel was, maar blijkt dus toch waar te zijn. Benieuwd wat hij toevoegt aan de selectie, want buiten leiderschap is er ook nog wel voetballend vermogen nodig ook. En vraag mij af wat de impact zal zijn op spelers zoals Bergwijn en Berghuis, die er al heel het seizoen de kantjes af lopen. Blijf er nog altijd op hopen dat beide verkocht worden, maar het ziet er niet naar uit dat het gaat gebeuren.

En mensen die zeggen dat het seizoen toch al voorbij is, beseffen niet goed wat er nog op het spel staat denk ik. Je kan heus nog derdes worden en daarbij voorronde CL veilig stellen. AZ inhalen moet nog te doen zijn, Twente zelfs ook nog. Er zijn nog 16 potjes te gaan en 48 punten te verdelen.

 

+2/-0

Ik ben benieuwd of hij het team ook echt wat extra's kan brengen of dat hij net als onze andere vedetten compleet door het ijs zakt. Van een Sutalo verwacht je ook dat die wat extra's brengt, maar dat is hem ook niet gelukt.

We gaan het zien. 1 zwaluw maakt uiteindelijk ook geen zomer, er zal nog veel moeten gebeuren om een kwalitatief elftal neer te zetten. En als die namen dan aantrokken zijn, moet het nog blijken dat het ook allemaal past. Zo had real jaren op papier het beste elftal ter wereld, maar wisten ze toch steeds de CL niet te winnen. Het moet een team gaan worden, en geen 11 individuele goede spelers.

 

+3/-2

Ik vind het helemaal niks. Paniekvoetbal. Proberen een idee in stand te houden dat al lang gevallen is.
Terug naar de roots: de jeugdopleiding en slim scoutingwerk.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 19 januari 2024 om 18:43:

Ik vind het helemaal niks. Paniekvoetbal. Proberen een idee in stand te houden dat al lang gevallen is.
Terug naar de roots: de jeugdopleiding en slim scoutingwerk.


In beginsel eens met de feedback uit je laatste regel, maar die lijkt me meer van toepassing op afgelopen transferzomer dan op de komst van Henderson.

Een internationaal ervaren speler toevoegen aan je selectie past mijns inziens prima in de filosofie van Ajax. Liefst terugkerende spelers met een Ajaxverleden (Rijkaard, Litmanen, Davids), maar ook andere oudere spelers met internationale ervaring hebben veel waarde gehad in het verleden (Stam, Tadic, B + M Laudrup). Dan moeten het wel écht (voormalige) topspelers zijn en geen twijfelaars als Urzaíz of Ooijer.

Wat er afgelopen zomer is gebeurd - voor elke positie een nieuwe speler kopen zonder ook maar enigszins te kijken naar wat je vanuit de jeugd zou kunnen aanvullen - dat vind ik nou pas helemaal niks.

Overigens met je eens dat de scouting weer belangrijker moet worden gemaakt.
1. Ervaren, kundige scouts brengen het hele jaar voor elke positie meerdere kandidaten in kaart.
2. TD vormt geen mening over spelers maar bekijkt wat haalbaar is en handelt transacties af.
3. Trainer bemoeit zich daar niet mee en gaat aan de slag met de selectie die hij krijgt zonder te zeiken.

Zo moet het zijn. Het begint met scouting, niet met een wensenlijstje van een trainer.

 

+1/-0

Om de jeugd te ontwikkelen heb je ook ervaren spelers met voldoende kwaliteit nodig, met alleen jeugd redt je het niet, hoe talentvol ook.
Mooi voorbeeld is de hand van Seedorf op de knie van Rijkaard na de CL finale. Het zou niet zijn enige CL finale blijken ;)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 20 januari 2024 om 02:36:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 19 januari 2024 om 18:43:

Ik vind het helemaal niks. Paniekvoetbal. Proberen een idee in stand te houden dat al lang gevallen is.
Terug naar de roots: de jeugdopleiding en slim scoutingwerk.


Wat er afgelopen zomer is gebeurd - voor elke positie een nieuwe speler kopen zonder ook maar enigszins te kijken naar wat je vanuit de jeugd zou kunnen aanvullen



Als er genoeg talent zat in de jeugdopleiding zouden ze wel meer hun kans hebben gegrepen. We hebben in twee jaar Schreuder, Heitinga, Steijn, Maduro en Schip gehad en jeugdspelers worden er hoofdzakelijk ingezet om punten te scoren bij de achterban, om het ontslag uit te stellen. Alleen het talent dat onder alle omstandigheden boven zou komen drijven (Hato) heeft echt een stap gemaakt.

Kan ook zijn dat trainers het niet aandurven om die jeugd er in te zetten maar dan is het continu fout gegaan bij de keuze voor de trainerspositie.

En nee, Taylor, Brobbey en Rensch zijn na zoveel wedstrijden in Ajax 1 gedurende meerdere seizoenen geen jeugdspeler meer.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 20 januari 2024 om 14:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 20 januari 2024 om 02:36:

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 19 januari 2024 om 18:43:

Ik vind het helemaal niks. Paniekvoetbal. Proberen een idee in stand te houden dat al lang gevallen is.
Terug naar de roots: de jeugdopleiding en slim scoutingwerk.


Wat er afgelopen zomer is gebeurd - voor elke positie een nieuwe speler kopen zonder ook maar enigszins te kijken naar wat je vanuit de jeugd zou kunnen aanvullen



Als er genoeg talent zat in de jeugdopleiding zouden ze wel meer hun kans hebben gegrepen. We hebben in twee jaar Schreuder, Heitinga, Steijn, Maduro en Schip gehad en jeugdspelers worden er hoofdzakelijk ingezet om punten te scoren bij de achterban, om het ontslag uit te stellen. Alleen het talent dat onder alle omstandigheden boven zou komen drijven (Hato) heeft echt een stap gemaakt.

Kan ook zijn dat trainers het niet aandurven om die jeugd er in te zetten maar dan is het continu fout gegaan bij de keuze voor de trainerspositie.

En nee, Taylor, Brobbey en Rensch zijn na zoveel wedstrijden in Ajax 1 gedurende meerdere seizoenen geen jeugdspeler meer.


Eens met je laatste alinea, maar kom op: je gaat toch geen spelers als Medic aanschaffen als je een hoog aangeschreven jeugdopleiding hebt? Waarom koop je Mannsverk, Tahirovic EN VdBoomen als je Vos al aan boord hebt? Je noemt zelf Hato: waarom koop je dan nog voor 12 miljoen Avila?

Ik vind dat dus typische aankopen waarbij niet is gekeken naar wat er uit de eigen opleiding doorstroomt. Dan zijn er maar twee opties: ofwel je geeft veel geld uit aan een bankzitter (ben ik op tegen), ofwel je blokkeert je eigen jeugdspelers, waardoor ze verpieteren en/of vertrekken (ben ik ook op tegen).

Hoe dan ook, dit topic gaat over Henderson, en wat mij betreft is dat nu een typische aanwinst die geen jeugd blokkeert. Uit je jeugdopleiding haal je namelijk geen internationale ervaring en leiderschap. In mijn ogen dus een aanwinst die iets toevoegt.

 

+2/-0

Ben benieuwd of hij een succes wordt op nummer 6.

Henderson gaat bij Ajax met het nummer 6 op de rug spelen. Maar bij statistiekenbureau Opta, dat nagenoeg alle gegevens heeft van de Engelsman, klinkt het toch echt: 'Hij heeft wel eens op 'zes' gespeeld, maar hij is duidelijk een nummer acht.'

forumillustratie

 

+1/-0

Ben erg benieuwd wat hij gaat brengen. Niet alleen op het veld, maar vooral ook daarbuiten. Serieus met je vak bezig zijn en topsport bedrijven, die mentaliteit mist bij veel spelers in de selectie op het moment.

Door Henderson te contracteren koop je als het ware wat tijd om de selectie weer in balans te brengen, dus wat dat betreft snap ik het helemaal. Ajax heeft nu 2 jaar de tijd om een opvolger te scouten of op te leiden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 22 januari 2024 om 13:58:

Ben erg benieuwd wat hij gaat brengen. Niet alleen op het veld, maar vooral ook daarbuiten. Serieus met je vak bezig zijn en topsport bedrijven, die mentaliteit mist bij veel spelers in de selectie op het moment.

Door Henderson te contracteren koop je als het ware wat tijd om de selectie weer in balans te brengen, dus wat dat betreft snap ik het helemaal. Ajax heeft nu 2 jaar de tijd om een opvolger te scouten of op te leiden.



Silvano Vos kan veel van hem leren. Mannsverk verdient ook nog een kans. Henderson kan ook op acht, wat ook prima is.

Gisteren op de tribune hoorde ik iemand verzuchtten na die tegengoal van Kramer: "Tsja, Henderson, wat ga jij hier in hemelsnaam aan doen?" Dat is een beetje de ellende. Die Gaaei staat altijd en overal net tussenin. Tahirovic zal kind van de rekening worden denk ik, dus dat lost zich op. Alleen Forbs kan niet ineens wel goed voetballen. Bergwijn zal niet plotseling wel veel diepte in zijn spel gaan leggen. Ik weet het niet. Het middenveld zal meer balans krijgen. Taylor gaat beter spelen verwacht ik. Hlynsson heb ik sowieso een zwak voor, en die kan ook beter gaan renderen vanaf rechtshalf. Maar wonderen verwacht ik niet.

 

+2/-0

Wat er van hem verwacht wordt is dat hij in het veld helpt om de spelers verdedigend op de juiste plek te zetten denk ik. Als je het lek achterin een beetje onder controle krijgt ga je veel minder wedstrijden uit handen geven. Dat is positief. Buiten dat lijkt hij iemand die in de groep/kleedkamer ook een positieve invloed kan hebben.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 22 januari 2024 om 14:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 22 januari 2024 om 13:58:

Ben erg benieuwd wat hij gaat brengen. Niet alleen op het veld, maar vooral ook daarbuiten. Serieus met je vak bezig zijn en topsport bedrijven, die mentaliteit mist bij veel spelers in de selectie op het moment.

Door Henderson te contracteren koop je als het ware wat tijd om de selectie weer in balans te brengen, dus wat dat betreft snap ik het helemaal. Ajax heeft nu 2 jaar de tijd om een opvolger te scouten of op te leiden.



Silvano Vos kan veel van hem leren. Mannsverk verdient ook nog een kans. Henderson kan ook op acht, wat ook prima is.

Gisteren op de tribune hoorde ik iemand verzuchtten na die tegengoal van Kramer: "Tsja, Henderson, wat ga jij hier in hemelsnaam aan doen?" Dat is een beetje de ellende. Die Gaaei staat altijd en overal net tussenin. Tahirovic zal kind van de rekening worden denk ik, dus dat lost zich op. Alleen Forbs kan niet ineens wel goed voetballen. Bergwijn zal niet plotseling wel veel diepte in zijn spel gaan leggen. Ik weet het niet. Het middenveld zal meer balans krijgen. Taylor gaat beter spelen verwacht ik. Hlynsson heb ik sowieso een zwak voor, en die kan ook beter gaan renderen vanaf rechtshalf. Maar wonderen verwacht ik niet.



Gaaei staat verdedigend inderdaad vaak niet goed. Rensch overigens ook niet. Juist Henderson moet/kan daarbij helpen door te coachen. Ik hoop overigens dat Taylor kind van de rekening wordt en niet Tahirovic. Tahirovic kan en moet in verdedigend opzicht veel meer brengen, en Henderson kan hem daarbij helpen. Taylor is, in verdedigend opzicht, kansloos. Heeft er de mentaliteit niet voor.

 

+3/-0

Henderson kan wellicht zaterdag uit bij Heracles debuteren. Typisch zo'n potje waarbij ik me dan voorstel dat zo'n Henderson tijdens de warming-up denkt: waar ben ik aan begonnen.

Laten we hopen op een snelle 0-1 en een verdediging die een keer de 0 houdt.

 

+2/-1

Ik zou hem lekker op zijn favoriete positie zetten, dus op 8. Een opbouwer is het duidelijk niet. Hopelijk dat Mannsverk iets is op 6.

 

+2/-0

Ik vind hem tot nu toe wel tegenvallen, als je ziet hoeveel kansen we tegen krijgen tegen Heereveen,en ook Henderson veel onnodig balverlies lijdt.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Spelers » Jordan Henderson