Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Forumreacties: 582
Reg.: 19 september 2021
Favoriete opstelling: geen
Radio 1. Sven kockelmann in gesprek met Pier Eringa;
https://www.nporadio1.nl/podcasts/sven-op-1/86335/president-commissaris-van-ajax-pier-eringa-over-het-op-de-rit-krijgen-van-de-club-17-maart-2023link
Deel transcriptie;
Sven; laten we het hebben over de toekomst van de Ajax organisatie als geheel.
Pier; Ja, waar ook iets aan moet gebeuren is de professionalisering van de organisatie want het vertrek van Overmars heeft laten zien dat sommige dingen ook wel een beetje houtje touwtje leken.
Sven; Sterker nog. Overmars opereerde vrij solistisch. De kennis van zijn netwerk zaten in zijn hoofd en telefoon, schreef de NRC deze week nog.
Pier; Dat artikel heb ik ook gelezen en dat soort dingen wil je eigenlijk niet dat een krant dat kan schrijven. Dus wat ik zelf belangrijk vind en ook leuk vind om te doen, is om te kijken wat je bij zo'n belangrijke club, hoogwaardige club, een aantal dingen verder kunt professionaliseren. Zeg maar de professionaliteit die je op het veld ziet wil je ook in de organisatie zien. Het kan niet zo zijn dat de prestaties op het veld goed zijn ondanks de organisatie. Je wilt graag zien dat de prestaties op het veld goed zijn dankzij de organisatie.
Sven; Want dan is het een mindere kwestie van toeval?
Pier; Precies. Het feit dat je een goede organisatie hebt staan maakt niet dat je de garantie hebt dat de club altijd kampioen word, maar het is uitermate kwetsbaar als de organisatie niet stevig genoeg is met goede mensen, want dan weet je de kwetsbaarheid. Weet je ook dat supporters het bestuur en mij als commissaris weet te vinden.
Pier Eringa, radio 1, 17 maart 2023
Uit: Dordrecht
Vak: -
Forumreacties: 3.037
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Interessante man. Ik heb van de week uit nieuwsgierigheid ook wat interviews met hem gekeken, en het is duidelijk dat hij een echte verbinder is. Iemand met een vriendelijke uitstraling die kritisch durft te zijn maar ook heel goed zijn woorden weegt en begrijpt dat je om mensen met je mee te krijgen niet mag vergeten ook te benoemen wat wel goed is.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.198
Reg.: 1 juli 2006
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 261
Reg.: 10 juli 2021
open/sluit de onderstaande quote:TADIC10 schreef op 19 maart 2023 om 09:16:
RVC leden hebben altijd mooie praatjes en voornemens. In al die jaren is er nog nooit een RVC lid geweest, los van Johan Cruijff, die een positieve verandering heeft bewerkstelligd.
Het zal bij deze Pier Eringa waarschijnlijk niet anders zijn, maar ik laat me graag positief verrassen.
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Interview met de nieuwe Voorzitter van de RVC - Pier Eringa