Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Binnenlandse competities » KNVB Bekerfinale 2026 AZ-NEC

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Opzich wel een geinig potje tussen AZ-NEC. NEC is voetballend wel beter maar verwacht dat AZ het gaat winnen, zij hebben iets meer ervaring in dit soort ''grote'' wedstrijden.

waar wij een week langer de tijd hebben om toe te leven naar de nog 4 finales van dit seizoen.

+1/-0

Ik ga 'm wel live kijken denk ik. Denk zelf dat NEC gaat winnen. AZ vindt het niet fijn om vol onder druk te worden gezet.

Heel Nijmegen ziet ondertussen rood-groen-zwart trouwens. Het leeft hier enorm.

+2/-0

Zou Ajax niet bestaan, zou ik voor AZ zijn. Los daarvan vind ik dat ze moeten winnen, puur omdat NEC hier niet zou mogen staan wegens hun valse praktijken.

+2/-0

Veel goals en sensatie, graag.

+1/-0

AZ kan in de stront zakken, dus laat NEC als uitschieter van het seizoen maar beloond worden, en Ajax een plekje hoger op de ranglijst eindigen.

+3/-0

Hup NEC!

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 17 april 2026 om 14:45:

Zou Ajax niet bestaan, zou ik voor AZ zijn. Los daarvan vind ik dat ze moeten winnen, puur omdat NEC hier niet zou mogen staan wegens hun valse praktijken.

Als Ajax niet bestond, keken we allemaal korfbal :P

+2/-1

Nu live op Nederland 1. Korfbal finale van (denk beker?) tussen Fortuna en DVO. Best spannend, het staat 29-29. Volgens de commentator ruim 11.000 toeschouwers.

+1/-0

s0lido schreef op 17 april 2026 om 15:41:

ElSimao2 schreef op 17 april 2026 om 14:45:

Als Ajax niet bestond, keken we allemaal korfbal :P

Het is moeilijk voor te stellen dat Amsterdam geen profclub heeft. Dan zal 1 van die andere wel opgestaan hebben.

+2/-0

AZ overklast NEC, is eenrichtingsverkeer deze wedstrijd.

Opzich denk ik dat dit voor Ajax ook gunstig is, NEC gaat hier hoe dan ook een deuk(je) van oplopen.

+1/-0

Of NEC staat nu weer met beide voeten op de grond en gaat vol voor plek 2 nu. Na een late gelijkmaker tegen Feyenoord blijft die droom in leven.

+1/-0

Ik kom zelf uit Amsterdam, maar mijn moeder uit Alkmaar en heb, geheel toevallig, een vriendengroep waarvan sommigen voor AZ zijn. Heb daardoor die verloren bekerfinales van ze de laatste jaren op scherm gezien, de Europese campagne na de winterstop in een cafe bijgewoond en Telstar en Twente thuis in de beker vanuit het stadion aanschouwd.

Heb daardoor en sympathie voor de club en vind het leuk dat ze gewonnen hebben. Ook leuk voor de aimabele Amsterdamse straatvechter Echteld. Werd van alle kanten bekritiseerd voor een volstrekt logische beslissing en haalt hiermee zijn gelijk. En hoe, 5-1 tegen NEC is echt niet niks.

+2/-0

Alle sentimenten en persoonlijke voorkeuren ten spijt was het voor ons eenvoudigweg beter geweest wanneer NEC gewonnen had, omdat de kans op Europees voetbal dan groter was geworden. Als we dat straks mislopen, al dan niet via mislukte playoffs, hebben we een aanzienlijk financieel probleem.

+2/-0

Sevic schreef op 20 april 2026 om 18:01:

Alle sentimenten en persoonlijke voorkeuren ten spijt was het voor ons eenvoudigweg beter geweest wanneer NEC gewonnen had, omdat de kans op Europees voetbal dan groter was geworden. Als we dat straks mislopen, al dan niet via mislukte playoffs, hebben we een aanzienlijk financieel probleem.

Het is sneu dat we als Ajax naar dat soort dingen moeten kijken, maar daar lijkt het wel op. Of NEC moet nog onder AZ gaan eindigen.

Mochten we daadwerkelijk zonder Europees voetbal komen te staan, is het misschien wel makkelijker al die zinloze miljoenencontracten naar de uitgang te bewegen en daar hoef je dan niks voor terug te halen. Dan kun je met iets als dit spelen:

Gloukh-Dolberg-Carrizo (Konadu / Rijkhoff, Nash)
Ouazane (Bounida)
Steur - Mokio (Regeer)
Baas-Janse-Tomiyasu-Gaaei (Bouwman, Rosa, Gooijer)
X (Paes / Reverson / Heerkens)

En de rest haal je maar uit de jeugd. Zou wel een heerlijke sanering zijn.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Binnenlandse competities » KNVB Bekerfinale 2026 AZ-NEC