Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] FC Twente - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 14 januari 2021 om 20:55:

Promes niet van toegevoegde waarde op het middenveld. Hij rent iedere keer blind naar voren als we balbezit hebben. Verder vind ik Blind ook zwak, op zijn mooie pass op Promes na. Antony wisselt mooie voorzetten af met rollertjes op doel. Die moet leren goed hard op doel te schieten ipv elke keer proberen te plaatsen. Kansen zat, maar niet scherp voorin. Haller overigens ook meevoetballend/kaatsend goed. Maakt een goede indruk.




Promes lijdt veel en veel teveel balverlies voor een middenvelder. Dat kan echt niet. Ik zie nog liever Labyad daar dan hem. Of je zet Klaassen daar en Taylor op plek Davy. Echt het grootste probleem dat we hebben is dat onze 10 constant de bal kwijtraakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ome Michel schreef op 14 januari 2021 om 23:27:

Pfff, ik was er al de hele aanloop niet gerust op en terecht blijkt nu. Ajax moet echt eens leren killen, na puntverlies van anderen. Klaas is een held met een hoofdletter H. Maar die 1-1 was de mep op de neus die je toekwam en zag aankomen. Blij met de overwinning, want ook nipte overwinningen tellen uiteindelijk mee in een titelstrijd.



Dit probleem blijf je houden als we niet vaster aan de bal worden op de 10 positie. Daarom hoop ik echt dat Kudus snel weer helemaal de oude is. Je moet maar eens kijken hoe vaak Ajax de bal kwijtraakt in de derde fase (aanvallend middenveld), dat is echt niet normaal. En dan niet omdat er veel druk gezet wordt, gewoon omdat men slordig is. Meestal betreft het dan Promes.

En als je daar een Litmanen zou hebben....man, man. Dat zou ALLES schelen. Maar goed, die hebben we niet haha. Maar een wat meer balvaste dude als Promes....zou toch mogelijk moeten zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 15 januari 2021 om 11:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Ome Michel schreef op 14 januari 2021 om 23:27:

Pfff, ik was er al de hele aanloop niet gerust op en terecht blijkt nu. Ajax moet echt eens leren killen, na puntverlies van anderen. Klaas is een held met een hoofdletter H. Maar die 1-1 was de mep op de neus die je toekwam en zag aankomen. Blij met de overwinning, want ook nipte overwinningen tellen uiteindelijk mee in een titelstrijd.



Dit probleem blijf je houden als we niet vaster aan de bal worden op de 10 positie. Daarom hoop ik echt dat Kudus snel weer helemaal de oude is. Je moet maar eens kijken hoe vaak Ajax de bal kwijtraakt in de derde fase (aanvallend middenveld), dat is echt niet normaal. En dan niet omdat er veel druk gezet wordt, gewoon omdat men slordig is. Meestal betreft het dan Promes.

En als je daar een Litmanen zou hebben....man, man. Dat zou ALLES schelen. Maar goed, die hebben we niet haha. Maar een wat meer balvaste dude als Promes....zou toch mogelijk moeten zijn.



Als Kudus niet beschikbaar is zou ik Blind doorschuiven naar het middenveld en Martinez er centraal achterin bij. Lijkt me op dit moment het beste alternatief.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 15 januari 2021 om 11:39:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 15 januari 2021 om 11:25:

open/sluit de onderstaande quote:

Ome Michel schreef op 14 januari 2021 om 23:27:

Pfff, ik was er al de hele aanloop niet gerust op en terecht blijkt nu. Ajax moet echt eens leren killen, na puntverlies van anderen. Klaas is een held met een hoofdletter H. Maar die 1-1 was de mep op de neus die je toekwam en zag aankomen. Blij met de overwinning, want ook nipte overwinningen tellen uiteindelijk mee in een titelstrijd.



Dit probleem blijf je houden als we niet vaster aan de bal worden op de 10 positie. Daarom hoop ik echt dat Kudus snel weer helemaal de oude is. Je moet maar eens kijken hoe vaak Ajax de bal kwijtraakt in de derde fase (aanvallend middenveld), dat is echt niet normaal. En dan niet omdat er veel druk gezet wordt, gewoon omdat men slordig is. Meestal betreft het dan Promes.

En als je daar een Litmanen zou hebben....man, man. Dat zou ALLES schelen. Maar goed, die hebben we niet haha. Maar een wat meer balvaste dude als Promes....zou toch mogelijk moeten zijn.



Als Kudus niet beschikbaar is zou ik Blind doorschuiven naar het middenveld en Martinez er centraal achterin bij. Lijkt me op dit moment het beste alternatief.



Klaassen op 10 dan?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie - 2020/2021] FC Twente - Ajax