Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] Ajax - APOEL Nicosia

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Je hebt te maken met sommigen in het elftal die vinden dat ze moeten blijven spelen, en die jij liever allesbehalve laat spelen, op basis van jouw standpunten over wat een elftal moet brengen..

Afleidende trainingspeilingen ben ik minder mee getrouwd dan jij en de meeste managers. Als de elftalprestatie in duigen valt om een manager ronduit onbelangrijke stof in trainingen te laten stoppen en te oreren over een soort van ontwikkelingskuur, dan heb je mij verloren. Het gaat er altijd om, heb je of heb je niet een elftal laten groeien in elftalvorm & ben je concreet met elftalprestatie bezig.

Met die aanpak heb je te maken. Jij wilt uit de selectie zetten, met welke openbaring laat je hen te maken krijgen, daarin heb je geen vrijbrief van een voetbalzakenchef nodig, want je weet dat je jouw beslissingen naar alle richtingen op een sportieve manier moet laten bewegen.

Niet verheerlijking van de extravagante kletskous manager die even een dikke profiel neerzet van zijn baldadige aanpak. Het mes diep erin steken, lijkt me nooit de juiste communicatie. Dat je een plekje inruimt voor de beste oplossing, dat is altijd te melden, eervol checken en motiveert juist objectief.

Je geeft aan welke spelers de wedloop hebben gewonnen voor een positie. En met iedereen zoek je naar een insteek om ergens weer binnen hun eenduizendsten van hun carrière kwalitatief te laten groeien. Zo blijf je iedereen recht in de ogen aankijken.

Zo behandel je niet ieder buiten jouw basiselftal als een afgeschreven kapitaalvernietigd misbaksel, maar geef je aan wat er logischerwijs bij de ander beter qua prestatiegedrag wordt ingevuld.

Een gefascineerd gezelschap op de bank en de tribune, zorgt voor veel meer energie in het veld, en slechte communicatie breekt de energie af van de ploeg. Een goede chefcoach klikt met elk onderdeel van de selectie. Bedenkt in ieder geval de perfecte sprong naar verbeteringen, gunt dat ook ieder individu.

Dus welke twee spelers nu (los van absentie door schorsing of blessure) moet je eruit halen bij dit basiselftal om het beter naar jouw standpunten en mening te organiseren?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 25 augustus 2019 om 02:15:

(...) Afleidende trainingspeilingen ben ik minder mee getrouwd dan jij en de meeste managers. (...)



Ik ben primair van mening dat spelers bepaalde basishandelingen c.q. -kwaliteiten moeten beheersen.
Die kun je ook buiten de wedstrijd beoordelen, bijvoorbeeld op een training.

Misschien wel beter op een training omdat daar een andere 'wedstrijddruk' (prestatiedruk) ligt.
En je een trainingsvorm kunt bedenken waarmee je gecontroleerd kunt toetsen wat je wil bereiken.

Anderzijds, als je in Ajax 1 speelt moet je 'er staan' en niet meer hoeven te sleutelen aan de basishandelingen etc. Is de regelmaat van verzaken te groot, hoor je niet bij Ajax thuis.

En dan ben ik er klaar mee en niet meer bezig met het volgende punt:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 25 augustus 2019 om 02:15:

(...) Het gaat er altijd om, heb je of heb je niet een elftal laten groeien in elftalvorm & ben je concreet met elftalprestatie bezig.



Jazeker, maar als spelers de basishandelingen / -kwaliteiten niet beheersen op dit niveau, 'heb je mij verloren' ... ;)
Dan loop je altijd achter de feiten aan, kunt niet het optimale er uit halen en de gebreken gaan ten koste van prestaties.

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 25 augustus 2019 om 02:15:

(...) Dus welke twee spelers nu (los van absentie door schorsing of blessure) moet je eruit halen bij dit basiselftal om het beter naar jouw standpunten en mening te organiseren?



Ik kijk in dit geval niet naar 'organiseren' maar eerst naar de kwaliteiten van het individu. En de juiste kwaliteiten van het individu leiden in mijn visie vanzelf tot een goed samenspelend team en teamprestaties.

Dus als ik spelers moet benoemen ...
Veltman zal bij mij nooit spelen. Als tweede Marin. Omdat hij te weinig brengt op een te belangrijke positie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 25 augustus 2019 om 13:12:
open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 25 augustus 2019 om 02:15:

(...) Dus welke twee spelers nu (los van absentie door schorsing of blessure) moet je eruit halen bij dit basiselftal om het beter naar jouw standpunten en mening te organiseren?




Dus als ik spelers moet benoemen ...
Veltman zal bij mij nooit spelen. Als tweede Marin. Omdat hij te weinig brengt op een te belangrijke positie.



Dan denken we aan hetzelfde.

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 25 augustus 2019 om 13:12:
open/sluit de onderstaande quote:




Anderzijds, als je in Ajax 1 speelt moet je 'er staan' en niet meer hoeven te sleutelen aan de basishandelingen etc. Is de regelmaat van verzaken te groot, hoor je niet bij Ajax thuis. Dus eerst de kwaliteiten staven van het individu. En de juiste kwaliteiten van het individu leiden in mijn visie vanzelf tot een goed samenspelend team en teamprestaties.


En dan ben ik er klaar mee en niet meer bezig met het volgende punt: Ik kijk in dit geval niet naar 'organiseren'.

Jazeker, maar als spelers de basishandelingen / -kwaliteiten niet beheersen op dit niveau, 'heb je mij verloren' ... ;)
Dan loop je altijd achter de feiten aan, kunt niet het optimale er uit halen en de gebreken gaan ten koste van prestaties.





Allereerst mag je best een voetballer uit een elftal halen. Dat moet een chefcoach zelfs doen. Je moet de basisvaardigheden samenbrengen.

Wat dat betreft zou dit volgende bedrijfsverhaal jou kunnen aanspreken

open/sluit de onderstaande quote:

Peter Holm, CEO & Co-founder Tonsser schreef op drie uur geleden :

Peter Holm
• 1ste
CEO & Co-founder at Tonsser
3 u • Bewerkt
Can a team of non-academy youth players who have never played together before and all selected from their performances on an app, challenge some of the best academy teams in Europe?

Let's ask the numbers..

Tonsser United - PSG: 1-1
Tonsser United - Juventus: 0-1
Tonsser United - Lille: 2-0
Tonsser United - Rennes: 0-0
Tonsser United - FC Porto: 0-1 (winners)
Tonsser United - Marseille: 0-0

This weekend's elite tournament, Vinci Cup in Paris, was the ultimate test of the Tonsser United by adidas experiment to prove that talent is everywhere and can be unlocked given the right opportunity.

The team did not lift the trophy, but they did something far more important: Challenge the myths of football.

All credit goes to the players, coaches and our amazing team of pioneers, constantly buzzing to empower youth players to unlock their potential. And to adidas for creating game-changing projects with us.



Bewijsvorming dat basishandelingen identificeren en de graadmeter maken van een elftalkeuze, zelfs zonder uitgebreide trainingslulkoek al een veel grotere basis geven om aanmerkelijk fatsoenlijk te presteren.




Maar je kunt niet als chefcoach jezelf afstandelijk opstellen ten opzichte van oude besluiten in de voetbalzaken. Je bent als club één, de chefcoach is de strijdcommandant van het gezamenlijke beleid, als officieren iets doen wat de strijdcommandant niet wil, gaat hij niet met twee tongen praten naar de troepen. Dan ga je tactvol op zoek naar een behulpzame uitweg.

Je kunt niet je collega-internationaalvoetbalbetalingsorganisatie-bestuurder als een volledige idioot schofferen. Je moet foute besluiten resoluut terugdraaien respectievelijk bij je basiselftal, door het basiselftal anders bijeen te rapen dan er gezien de aanbestedingen is uitgegeven, want het draait om de objectief meetbare elftalprestatie. Dus natuurlijk haal je Veltman en Marin eruit.

Maar je kunt niet dan naar Veltman toe en naar Marin toe, dat ze in Ajax haar Gehandicaptenploeg nog niet zich mogen melden en bij de Twingames met de allerkleinsten en minst getalenteerden van de hele godganzer aarde moeten aansluiten, en dat er absolute noodzaak is om ze van de loonlijst te ruimen. Om het even te overdrijven, in hyberbool.

Je gaat ze keurig uitrangeren, en niet op basis van eigen venijn en geldingsdrang, maar op basis van kennis hoe een elftal moet draaien. De duurzame toon die iedereen slimmer maakt.

Dus ik miste in jouw verhaal het relativeren van de opdracht van de chefcoach c.q. strijdcommandant, dat je toch een bepaald uniform beleid altijd consistent uitvoert en voor alle bestelde artiestatleten degelijk moet zorgen met hulpvaardige communicatie, tenzij er alleen maar idioterie plaatsneemt en er een bom moet barsten. Maar dat kan je alleen maar in de extreemste gevallen doen, niet bij het minste geringste.


Snappen we elkaar nu meer?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 26 augustus 2019, 21:06:34.

 

+1/-0

Onana

Veltman
Schuurs
Blind
Tagliafico

Marin
Martinez

Ziyech

Neres
Huntelaar
Tadic


Zoiets lijkt me een prima opstelling.

Alternatieven:
- Lang op '10'
- Promes op '10' '7' of '11'.
- Marin op de plek van V/d Beek. Ik denk dat hij daar wél zal renderen. Dit is ook de plek waar hij succesvol was in België. We zitten nu alleen een beetje krap in de verdedigende middenvelders.

 

+1/-0

Ik verwacht bovenstaande opstelling eigenlijk ook wel. Al zou Promes op 10 en Tadic spits met Ziyech flank ook goed kunnen.
Mocht Huntelaar centraal spelen hoop ik wel op Dest in plaats van Veltman.

Al zou het mij niet verbazen als het Dest & Veltman worden in plaats van Veltman & Schuurs.

 

+1/-0

Kut. Eerder naar huis, alles voorbereid (bier) en vergeten dat de wedstrijd pas morgen is..

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 27 augustus 2019 om 17:49:

Kut. Eerder naar huis, alles voorbereid (bier) en vergeten dat de wedstrijd pas morgen is..



Zie weinig redenen om dit als kut te bestempelen tbh. Doe morgen gewoon hetzelfde :B.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 25 augustus 2019 om 14:05:

(...)
Snappen we elkaar nu meer?



Ik begrijp in ieder geval wat ik zelf bedoel ... B)

Ik heb moeite om "met het puin van een ander een huis te bouwen".
M.a.w. Spelers die mij niet bevallen kan ik moeilijk (lees 'niet') in een opstelling kwijt.

Ik heb bijvoorbeeld vaak genoeg gehad, wanneer men mij om een favoriete opstelling vroeg, ik niet verder dan 6 à 7 namen kwam.

 

+1/-0

Ik zie veel mensen online zeggen dat ze er vertrouwen in hebben dat het gewoon een makkie gaat worden, maar dan vraag ik me af op basis van wat? Pure hoop? Ontkenning?!?

(Het vertoonde spel tegen halve amateur teams als VVV is niet relevant)

Verdedigend is het wankel, gebrek aan lengte en onervaren. Het middenveld weet de bal niet uit onze zestien te houden en ook de bal niet te behouden en vooruit te spelen. De aanval komt door deze factoren onvoldoende uit de verf om de gebreken van de andere twee linies te compenseren. APOEL kan achterover leunen en gokken op de counter, zeker omdat we thuis spelen en moeten komen. Met onze verdediging is de kans aanzienlijk dat ze minstens één keer gaan scoren en het weer kaarten gaat regenen. Met elk tegendoelpunt worden deze factoren nog verder uitvergroot.

Ik vrees een kopie van de wedstrijden tegen PAOK en APOEL uit. APOEL uit was m.i. geen incident zoals het wel door velen wordt afgeschilderd, maar een gevolg van het gebrek aan kwaliteit in de as, spelers op de verkeerde plekken zetten en het heilig verklaren van een systeem gemaakt om twee wereldklasse voetballers te laten excelleren die niet meer bij Ajax spelen.

 

+2/-0

Ik ga er van uit dat ervaren jongens als Huntelaar en Tadic de rest op sleeptouw nemen en wat spirit brengen. Dan nog hangt het een beetje af van wat Ten Hag en aanhang kwa tactiek uit de hoge hoed toveren. Als het goed loopt bij ons rol je ze op, loopt het niet dan kom je in de problemen.
Wat mij betreft 2 mogelijkheden: of het wordt een makkie of een totale mislukking...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 28 augustus 2019 om 09:11:

Ik ga er van uit dat ervaren jongens als Huntelaar en Tadic de rest op sleeptouw nemen en wat spirit brengen. (...)



:denk

Die twee houden geen ballen tegen of lopen gaten op het middenveld dicht ...

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 28 augustus 2019 om 09:11:

(...)
Wat mij betreft 2 mogelijkheden: of het wordt een makkie of een totale mislukking...



Ik denk precies daar tussen in: 95 minuten billenknijpen voordat er iets beslist is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 27 augustus 2019 om 23:28:

Ik zie veel mensen online zeggen dat ze er vertrouwen in hebben dat het gewoon een makkie gaat worden, maar dan vraag ik me af op basis van wat? Pure hoop? Ontkenning?!?

(Het vertoonde spel tegen halve amateur teams als VVV is niet relevant)

Verdedigend is het wankel, gebrek aan lengte en onervaren. Het middenveld weet de bal niet uit onze zestien te houden en ook de bal niet te behouden en vooruit te spelen. De aanval komt door deze factoren onvoldoende uit de verf om de gebreken van de andere twee linies te compenseren. APOEL kan achterover leunen en gokken op de counter, zeker omdat we thuis spelen en moeten komen. Met onze verdediging is de kans aanzienlijk dat ze minstens één keer gaan scoren en het weer kaarten gaat regenen. Met elk tegendoelpunt worden deze factoren nog verder uitvergroot.

Ik vrees een kopie van de wedstrijden tegen PAOK en APOEL uit. APOEL uit was m.i. geen incident zoals het wel door velen wordt afgeschilderd, maar een gevolg van het gebrek aan kwaliteit in de as, spelers op de verkeerde plekken zetten en het heilig verklaren van een systeem gemaakt om twee wereldklasse voetballers te laten excelleren die niet meer bij Ajax spelen.



Het is denk ik gestoeld op dat iedereen heeft gezien hoe belachelijk we zijn afgegaan tot noch toe, en dat Ajax het natuurlijke veerkrachtige reflex kan tonen en dat ook gaat doen met de (volgens kranten) meerdere aanpassingen aan het elftal. Als ik sms met de mensen, merk ik dat het is doorgedrongen.

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 27 augustus 2019 om 21:38:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 25 augustus 2019 om 14:05:

(...)
Snappen we elkaar nu meer?



Ik begrijp in ieder geval wat ik zelf bedoel ... B)

Ik heb moeite om "met het puin van een ander een huis te bouwen".
M.a.w. Spelers die mij niet bevallen kan ik moeilijk (lees 'niet') in een opstelling kwijt.

Ik heb bijvoorbeeld vaak genoeg gehad, wanneer men mij om een favoriete opstelling vroeg, ik niet verder dan 6 à 7 namen kwam.



Dat begreep ik al en nu nog dat je mij begrijpt. Ik ben ook niet voor het "huis bouwen met de puin van een ander", maar volgens de reglementen moet je er minstens 7 het veld op sturen, en volgens je sterspelers moeten er altijd 11 de natuurgrasmat op. Overigens brengt dat mij het idee om ook eens de experimenteren tegen zwakke broeders in de competitie om er een keer 10 of 9 de wei in te sturen, maar dat is weer een gek spinsel van mij.


Maar wat ik zeg, stel dat je maar 7 spelers goed genoeg vindt (na secure betrouwbare metingen op basis van OTIS), je zegt dat de enige 7 zijn, dan moet je het aanvullen uit de jeugd.

Zou jij het durven om Ekkelenkamp in plaats van Veltman? Enige overige elftalomzettingen om dat veilig te doen is dan natuurlijk toegestaan.

Dat is de norm van mijn denkwijze, en ik denk dat we aardig hetzelfde daarin staan.

 

+2/-0

Hopelijk hebben ze geleerd van vorige week en gaat niet alles weer vanaf het centrum. Probeer het veld breed te houden, maar dan moet wel een echte spits opgesteld worden. Ook zou wat meer lengte in de ploeg fijn zijn, dan doel ik op Schuurs, want we kregen zoveel corners waar we helemaal niets mee konden.. Als we vol op de aanval spelen, moeten we deze ploeg helemaal weg kunnen blazen. Een gelijkspel is vanavond geen optie, om door te gaan moeten we winnen.

 

+1/-0

Om Freek Jansen te quoten: "De kans is groot dat Ajax komende zondagavond zowel sportief (koppositie/CL) als financieel (transferzomer/CL) terug kan kijken op de beste zomermaanden in 20 (?) jaar...". Vanavond 3-0 winnen en dan hopelijk achteraf verbaasd terugkijken waarom we onszelf nou eigenlijk zo zenuwachtig maken.

 

+1/-0

Het zou een hoop rust geven als de volgende ronde CL gehaald wordt, thuis moet normaal gesproken geen probleem zijn. We gaan het niveau van vorig jaar denk niet halen. Sportief gezien wil ik Ajax natuurlijk door zien gaan naar de CL. Vervolgens niet 4e worden in de poule. 3e plek lijkt me ook niet slecht, toch de inkomsten van meedoen aan de CL en een niveautje lager in de EL om weer kans te maken om ver te komen/prijs.

Ben erg benieuwd naar de opstelling van vanavond. Alvarez en/of Huntelaar in basis? Wat wordt de centrale verdediging, Schuurs, Blind? Martinez op middenveld? Hoe wordt vd Beek ongevangen, Marin naar midden met punt naar voren? Er zijn een hoop veelzijdige spelers die op meerdere posities kunnen spelen. Ten Hag succes met puzzelen.

 

+1/-0

Hoeveel ik ook voorstander ben van die vrije weekenden voor belangrijke wedstrijden, is dit toch ook echt wel het nadeel. Als je afgelopen weekend tegen Fortuna Sittard had gespeeld (of all teams), dan had je gewoon Alvarez kunnen proberen, Lang, Ekkelenkamp, etc. Nu moet je aan de ene kant blij zijn met een vrij weekend, maar in deze periode kun je aan de andere kant ook stellen dat je alleen maar ritme krijgt van regelmatig wedstrijden spelen. Zeker nu je nog zo zoekende bent en blessures/schorsingen erbij komen kijken.

 

+1/-0

Ik vrees dat we verliezen of 2-2 gelijk zullen spelen. 0,0% vertrouwen in ons middenveld en verdediging.
Zie het somber in en zou extreem aangenaam verrast zijn indien we de groepsfase wel halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

jellie schreef op 28 augustus 2019 om 15:30:

Ik vrees dat we verliezen of 2-2 gelijk zullen spelen. 0,0% vertrouwen in ons middenveld en verdediging.
Zie het somber in en zou extreem aangenaam verrast zijn indien we de groepsfase wel halen.


Ik heb er vertrouwen in. Ik zou extreem onaangenaam verrast zijn als we in eigen huis worden verslagen door, jawel, APOEL Nicosia.

 

+1/-0

Debuut in de basis voor Alvarez. Ook Martinez op het middenveld. Helaas Veltman centraal achterin....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Brasil schreef op 28 augustus 2019 om 19:52:

Debuut in de basis voor Alvarez. Ook Martinez op het middenveld. Helaas Veltman centraal achterin....



Ik verwacht Blind op het middenveld en Martinez gewoon centraal naast Veltman.

Onana
Dest, Veltman, Martinez, Tagliafico
Blind, Alvarez,Tadic
Ziyech, Huntelaar, Neres

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] Ajax - APOEL Nicosia