Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] Ajax - FC Liverpool

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Totaal onnodig, maar wel perspectief gezien in gedeelten van de wedstrijd (voetballend was het vooral ren je rot, maar in de reactie paar echt goede aanvallen). Eeuwig zonde dat je hier niet minimaal een punt pakt.

Kudo’s voor Neres, Martinez, Klaassen en het moet gezegd: goede pot van Gravenberch. Ook Promes weer op de weg terug. Dat je hem niet wint is ongelukkig, maar ook gevolg van het feit dat dit Ajax toch net nog een schakel mist. Laten we hopen dat Erik en het team nu vanuit de logische opstelling blijven bouwen en verfijnen en dat deze pot het vertrouwen van de spelers goed heeft gedaan.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 oktober 2020, 23:11:23.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 21 oktober 2020 om 22:58:

(...) Ook Promes weer op de weg terug. (...)



Waarheen? Naar Sevilla?

Wat is die gast vermoeiend om naar te kijken. Hij komt simpelweg te kort.

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 21 oktober 2020 om 22:58:

(...)
Dat je hem niet wint is ongelukkig, maar ook gevolg van het feit dat dit Ajax toch net nog een schakel mist. (...)



In ieder geval een spits.

De kansen van Promes en Tadic moeten goals zijn. Die lob van Tadic ...
Een spits neemt hem om zijn slof, geeft snelheid aan de bal en een keeper is kansloos.

 

+1/-0

"De oefenmeester had tot slot nog wel complimenten over voor zijn tegenstander. 'Ajax is een topteam, ze zouden zeker in de Premier League kunnen spelen, dat is wel duidelijk. Ze zouden waarschijnlijk niet ieder seizoen kampioen worden, maar ze zouden meekunnen. Dat is helder. Ik houd van hun manier van spelen, het is een voetballende speelwijze.'

 

+1/-0

De stelregel om door te gaan naar de volgende ronde is je thuiswedstrijden winnen.
Is daarmee dit CL-avontuur eigenlijk al bijna ten einde?

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 22 oktober 2020 om 00:24:

De stelregel om door te gaan naar de volgende ronde is je thuiswedstrijden winnen.
Is daarmee dit CL-avontuur eigenlijk al bijna ten einde?



Nee, die stelregel geldt niet voor Ajax. Ajax kan door zijn manier van voetballen overal en tegen iedereen winnen.

Bovendien is die zogenaamde stelregel bedacht voor wedstrijden met publiek.

 

+2/-0

Deze wedstrijd bewijst maar weer eens dat een aantal spelers niet werkelijk mee kunnen op dit niveau , te weten : Mazraoui, Gravenberch , Promes, Klaassen , Huntelaar , Labyad , Ekkelenkamp en dan nog een paar die beter op de bank kunnen blijven zitten ..
Je kunt hier over van mening verschillen, maar dan heb je een roze bril op..

Let wel , ik zeg : op dit niveau ..! Ze zijn ‘bruikbaar’ in de Eredivisie ..

 

+1/-0

Het zat niet mee. Ze hebben toch een aantal grote kansen gehad om te scoren.

Promes van dichtbij op de keeper. Tadic met de bal over de keeper heen die van de lijn werd gehaald. Klaassen op de paal. Weer Promes met een direct schot op doel. Ekkelenkamp vlak voor tijd een vrije poging met de keeper die uit zijn goal was.

Qua kansen vond ik dat Ajax minstens gelijk had moeten spelen.

Tactisch vond ik het slim van Ten Hag deze keer. Want als je in het drukzetten te laat komt als geheel en je staat ver naar voren dan speelt dit Liverpool je compleet weg. Zeker omdat ze veel meer loopvermogen, snelheid en diepgang hebben.

Nu stond Ajax compacter en konden ze het de aanvallers moeilijker maken als Liverpool de bal had. De meest kwetsbare momenten waren telkens als Ajax dreigend leek te worden en de bal voorin verloor. Dan lag het compleet open.. was het voor Liverpool 1 lange bal naar voren en stonden ze 1 op 1 met de centrumverdedigers. Nou dat wil je dus echt niet als de match-up Mane tegen Schuurs is om maar iets te noemen!

In dat opzicht zie je ook duidelijk dat zij een maatje te groot zijn. Het is letterlijk 1, 2 passes en ze kunnen al gevaarlijk worden. Ze staan heel ver uit elkaar bij de opbouw dus pressing op zo'n ploeg is lastig. En als je zelf probeert op te bouwen zetten ze je onder druk. Gevolg > veel lange ballen. En die lange ballen leveren in het geval van Ajax bijna altijd balverlies op. Veel van de afvallende ballen gingen telkens naar Liverpool.

Daardoor kun je niet op de helft van Liverpool blijven > ze niet onder druk zetten en krijg je veel meer een heen en weer wedstrijd die niet in het voordeel is van Ajax.

Desondanks vind ik dat Ajax niet veel grote kansen heeft weggegeven. Ik had het erger verwacht tegenover die aanval (en hun backs).

Mazraoui had niet zijn beste pot maar vergeet niet dat hij telkens de afstand moest overbruggen naar Robertson en weer terug. Want hij moest hem opvangen. En Schuurs op Mane. Dat is direct de meest gevaarlijke kant van Liverpool. Mane is zo snel, behendig, sterk, slim.

Robertson had 1 sprint waarbij van achteruit zo door kon lopen naar voren. Dit werd pas op het laatste moment gestuit. Het geeft aan hoe gevaarlijk ze zijn. Het is jammer dat je dan geen Antony hebt, want die kan met zijn kwaliteiten de back vaker achterin houden.

Door de zoveelste individuele fout van Schuurs kom je helaas op achterstand. Zo slecht deed hij het niet tegen Mane.. maar toch is het typerend dat hij elke keer op de cruciale momenten een fout maakt.

Het vervelende is dat Atalanta in de poule zit. Dan lijkt een derde plek reëler.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 22 oktober 2020 om 00:59:

Deze wedstrijd bewijst maar weer eens dat een aantal spelers niet werkelijk mee kunnen op dit niveau , te weten : Mazraoui, Gravenberch , Promes, Klaassen , Huntelaar , Labyad , Ekkelenkamp en dan nog een paar die beter op de bank kunnen blijven zitten ..
Je kunt hier over van mening verschillen, maar dan heb je een roze bril op..

Let wel , ik zeg : op dit niveau ..! Ze zijn ‘bruikbaar’ in de Eredivisie ..



Ik heb helaas de wedstrijd niet volledig kunnen zien. Op neutrale Engelse fora vonden ze dit Ajax zeer middelmatig. Eigenlijk de enige spelers die hen kon bekoren waren Gravenberch en Onana. Wel waren ze van mening dat Ajax ongelukkig was.

 

+1/-0

Matige wedstrijd tegen een ook matig Liverpool. Schlemielig en onnodig verloren.
Maar AJAX speelde niet des AJAX. Ze waren gewoon bang en angst is een slechte raadgever. Excuus is imo wel het ontbreken van onze 2 beste spelers tot nu toe dit seizoen, Kudus en Antony. Met hen erbij zou het wellicht anders zijn gelopen.
Ook duidelijk dat onze bank een trieste aanblik is op CL niveau. Op het moment dat je een speler als Labyad moet brengen weet je dat het over en uit is.
Als er geen fysieke redenen waren om Neres en Klaassen te wisselen heeft Ten Hag weer geblunderd.
Martinez kon mij wel bekoren. Mazraoui zeer zeker niet. Speelde imo heel slecht.
Het zal velen een doorn in het oog zijn, maar geef Klaiber maar eens de kans als RB.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RodyTur10 schreef op 22 oktober 2020 om 09:20:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 22 oktober 2020 om 00:59:

Deze wedstrijd bewijst maar weer eens dat een aantal spelers niet werkelijk mee kunnen op dit niveau , te weten : Mazraoui, Gravenberch , Promes, Klaassen , Huntelaar , Labyad , Ekkelenkamp en dan nog een paar die beter op de bank kunnen blijven zitten ..
Je kunt hier over van mening verschillen, maar dan heb je een roze bril op..

Let wel , ik zeg : op dit niveau ..! Ze zijn ‘bruikbaar’ in de Eredivisie ..



Ik heb helaas de wedstrijd niet volledig kunnen zien. Op neutrale Engelse fora vonden ze dit Ajax zeer middelmatig. Eigenlijk de enige spelers die hen kon bekoren waren Gravenberch en Onana. Wel waren ze van mening dat Ajax ongelukkig was.



Nou blinken Engelsen niet echt uit in voetbalverstand, dus hoe serieus je dat moet nemen. ;)

Het leek gisteren wel alsof Ajax bang werd in de eindfase om de trekker over te halen. Op het schot op de paal van Klaassen na is er niet één keer vol overtuiging afgewerkt, heel apart.

Ik ben nooit zo'n fan van de lange bal erin pompen in de slotfase, maar Ajax is daar dan ook wel echt extreem slecht in. We hebben het nu geprobeerd tegen Valencia, Getafe en Liverpool, en volgens mij zijn daar in totaal 0 kansen uitgekomen. Waarom niet gewoon blijven voetballen, als je (volgens Ten Hag) zoveel kansen creeërde?

Positief: Onana was top, Blind vond ik goed spelen op 6, Neres bij vlagen leuk em Klaassen prima.

Minder: Schuurs lange tijd prima, op toch weer een bepalende fout na, waardoor het toch gewoon weer onvoldoende wordt. Mazraoui leek er niet zo'n zin in te hebben ofzo, Gravenberch kan voetballen, maar handelt nog regelmatig te langzaam. Promes schijnt het helemaal kwijt te zijn, maar volgens mij is dit gewoon zijn niveau zonder Ziyech die ze voor hem klaarlegt. Labyad heeft volgens mij helemaal niks goed gedaan. Tadic was niet gelukkig, maar kreeg ook niet bepaald de hulp van zijn ploeggenoten die hij nodig had om mee te kaatsen of om weg te sturen.

Al met al was het niet slecht, maar ook niet geweldig. Wel iets om op verder te bouwen.

 

+1/-0

Liverpool was veel rustiger aan de bal dan Ajax.
Heb zeker goede dingen gezien, helaas waren we weer eens niet scherp in de afronding.
Schrok wel toen Ten Hag 2 verdedigers wisselde voor 2 aanvallers.
Het wordt weer een lastige campagne dit jaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 22 oktober 2020 om 00:59:

Deze wedstrijd bewijst maar weer eens dat een aantal spelers niet werkelijk mee kunnen op dit niveau , te weten : Mazraoui, Gravenberch , Promes, Klaassen , Huntelaar , Labyad , Ekkelenkamp en dan nog een paar die beter op de bank kunnen blijven zitten ..
Je kunt hier over van mening verschillen, maar dan heb je een roze bril op..

Let wel , ik zeg : op dit niveau ..! Ze zijn ‘bruikbaar’ in de Eredivisie ..



Klaassen??? Was één van de beste op het veld. Gravenberch speelde zeer verdienstelijk.

Maar volgens jou horen er pakweg 10-11 spelers niet te spelen.

Wie zijn die paar anderen dan?

 

+1/-0

Gezien de personele problemen, en wat we al eerder ingeleverd hebben, vond ik Ajax na een moeizaam begin goed voor de dag komen. Klaassen vond ik sensationeel, echt een aanvulling voor ons. En ben blij dat Neres weer in vorm begint te komen. Op dit niveau moet je echter deze kansen benutten, vooral die eerste van Promes (Was nog wel een varretje geworden) moet er echt in en Tadic moet die bal door het net hengsten.

De grote grauwsluier is voor mij de blessure van Kudus. Die nederlaag is te overzien maar als hij voor langere tijd wegvalt hebben we echt een probleem. Dat zou echt Kilo Utrecht Tango zijn en ook botte pech.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 21 oktober 2020 om 23:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 21 oktober 2020 om 22:58:

(...) Ook Promes weer op de weg terug. (...)



Waarheen? Naar Sevilla?

Wat is die gast vermoeiend om naar te kijken. Hij komt simpelweg te kort.

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 21 oktober 2020 om 22:58:

(...)
Dat je hem niet wint is ongelukkig, maar ook gevolg van het feit dat dit Ajax toch net nog een schakel mist. (...)



In ieder geval een spits.

De kansen van Promes en Tadic moeten goals zijn. Die lob van Tadic ...
Een spits neemt hem om zijn slof, geeft snelheid aan de bal en een keeper is kansloos.



Precies dit. Promes zo snel mogelijk verkopen. En zet Tadic er maar eens naast. Misschien motiveert hem dat om weer eens op het oude niveau (lang geleden) terug te komen. Tegen Heerenveen ging het nog enigzins.

Waar is de spits die er minimaal 30 per jaar in totaal inlegt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 22 oktober 2020 om 08:17:

(...) Het vervelende is dat Atalanta in de poule zit. (...)



Of juist niet. Zij willen voetballen waardoor er ruimtes ontstaan.
En wij hebben Promes met zijn gebreken, zij hebben Hateboer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 oktober 2020 om 09:46:

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 22 oktober 2020 om 00:59:

Deze wedstrijd bewijst maar weer eens dat een aantal spelers niet werkelijk mee kunnen op dit niveau , te weten : Mazraoui, Gravenberch , Promes, Klaassen , Huntelaar , Labyad , Ekkelenkamp en dan nog een paar die beter op de bank kunnen blijven zitten ..
Je kunt hier over van mening verschillen, maar dan heb je een roze bril op..

Let wel , ik zeg : op dit niveau ..! Ze zijn ‘bruikbaar’ in de Eredivisie ..



Klaassen??? Was één van de beste op het veld. Gravenberch speelde zeer verdienstelijk.

Maar volgens jou horen er pakweg 10-11 spelers niet te spelen.

Wie zijn die paar anderen dan?




Klaassen was optisch leuk bezig door regelmatig in de 16 te komen , maar hij verzaakt op het rechtermiddenveld ; dat was één grote geitenkaas , en dat hoort hij greep op te hebben ...Liverpool had over hun linkerkant te vaak de mogelijkheid om op te komen en riante kansen te creëren..

Spelers die via de bank naar de uitgang kunnen ..: Alvarèz , Labyad, Huntelaar , Promes , Ekkelenkamp ,Mazraoui .
Deze spelers zijn niet van het niveau wat AJAX nastreeft.. ( zie bv het interview in NRC met Leen Meijaard van AJAX ) ..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 22 oktober 2020 om 00:59:

Deze wedstrijd bewijst maar weer eens dat een aantal spelers niet werkelijk mee kunnen op dit niveau , te weten : Mazraoui, Gravenberch , Promes, Klaassen , Huntelaar , Labyad , Ekkelenkamp en dan nog een paar die beter op de bank kunnen blijven zitten ..
Je kunt hier over van mening verschillen, maar dan heb je een roze bril op..

Let wel , ik zeg : op dit niveau ..! Ze zijn ‘bruikbaar’ in de Eredivisie ..



Eens, op Gravenberch na. In hem zie ik echt wel potentie. Klaassen kan ook nog wel van nut zijn en als hij die bal er in schiet i.p.v. op de paal had hij zijn waarde getoond, maar hij draagt niet heel veel bij aan het spel. De rest van de spelers mist kwaliteit om Ajax echt verder te brengen. Vooral Mazraoui viel mij tegen, had verwacht dat hij verder was in zijn ontwikkeling.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DelCampo schreef op 22 oktober 2020 om 12:18:

(...) Spelers die via de bank naar de uitgang kunnen ..: Alvarèz , Labyad, Huntelaar , Promes , Ekkelenkamp ,Mazraoui . (...)



Waarom moet dat via de bank? Er zijn snellere methoden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [CL] Ajax - FC Liverpool