Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie] Ajax - SC Heerenveen

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zondag 18 oktober 2020, 14.30u:


Ajax - SC Heerenveen

Dit bericht is gewijzigd op 15 oktober 2020, 01:03:59.

 

+1/-0

Zo, na Oranje weer over tot de orde van de dag.

Eens kijken of Ten Hag inmiddels "het licht" gezien heeft ...

 

+2/-0

Met deze opstelling heb ik er in ieder geval veel zin in: Onana - Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico - Klaassen, Kudus, Martinez - Antony, Tadic, Promes.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 15 oktober 2020 om 09:05:

Met deze opstelling heb ik er in ieder geval veel zin in: Onana - Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico - Klaassen, Kudus, Martinez - Antony, Tadic, Promes.



Vervang Promes door Neres en wat mij betreft heb je dan de beste opstelling die je met de huidige selectie kunt maken.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 15 oktober 2020 om 09:29:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 15 oktober 2020 om 09:05:

Met deze opstelling heb ik er in ieder geval veel zin in: Onana - Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico - Klaassen, Kudus, Martinez - Antony, Tadic, Promes.



Vervang Promes door Neres en wat mij betreft heb je dan de beste opstelling die je met de huidige selectie kunt maken.



Dat denk ik ook. Hoe kijken jullie naar de plek naast Blind? Kan dat nog een spannende strijd gaan worden tussen Schuurs en Timber?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 15 oktober 2020 om 09:29:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 15 oktober 2020 om 09:05:

Met deze opstelling heb ik er in ieder geval veel zin in: Onana - Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico - Klaassen, Kudus, Martinez - Antony, Tadic, Promes.



Vervang Promes door Neres en wat mij betreft heb je dan de beste opstelling die je met de huidige selectie kunt maken.




Een honderd procent fitte Neres wel. Maar daar is hij nog niet. Vandaar dat ik het zo deed, in principe echter eens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 oktober 2020 om 09:40:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 15 oktober 2020 om 09:29:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 15 oktober 2020 om 09:05:

Met deze opstelling heb ik er in ieder geval veel zin in: Onana - Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico - Klaassen, Kudus, Martinez - Antony, Tadic, Promes.



Vervang Promes door Neres en wat mij betreft heb je dan de beste opstelling die je met de huidige selectie kunt maken.



Dat denk ik ook. Hoe kijken jullie naar de plek naast Blind? Kan dat nog een spannende strijd gaan worden tussen Schuurs en Timber?



Timber klopt op de deur, dat is duidelijk. Maar nu Schuurs alweer permanent naar de bank verwijzen zou niet helemaal eerlijk zijn denk ik. Dan brand je die jongen definitief af.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 15 oktober 2020 om 09:44:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 oktober 2020 om 09:40:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 15 oktober 2020 om 09:29:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 15 oktober 2020 om 09:05:

Met deze opstelling heb ik er in ieder geval veel zin in: Onana - Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico - Klaassen, Kudus, Martinez - Antony, Tadic, Promes.



Vervang Promes door Neres en wat mij betreft heb je dan de beste opstelling die je met de huidige selectie kunt maken.



Dat denk ik ook. Hoe kijken jullie naar de plek naast Blind? Kan dat nog een spannende strijd gaan worden tussen Schuurs en Timber?



Timber klopt op de deur, dat is duidelijk. Maar nu Schuurs alweer permanent naar de bank verwijzen zou niet helemaal eerlijk zijn denk ik. Dan brand je die jongen definitief af.



Persoonlijk vind ik geen van beide echt overtuigend. Schuurs kende een goede voorbereiding maar in zijn laatste wedstrijden leek hij weer wat af te glijden. Ondanks dat hij opbouwend goed is (imo beter dan verdedigend) was hij weer een beetje een twijfelaar, veel te veel breed spelen. Ook in duels miste ik de verbetenheid die hij vooral tegen Frankfurt etaleerde.
Timber schat ik eigenlijk hoger in maar ik vind hem gewoon te klein voor een CV. Tot voor dit seizoen is het hem allemaal te gemakkelijk afgegaan. Dat zie je ook in zijn spel, soms laks, laconiek op het nonchalante af. Dat moet uit zijn spel. Wat Schuurs te weinig heeft (zelfvertrouwen) heeft hij in overvloed.
Als hij het kan opbrengen 90 minuten geconcentreerd te spelen is hij imo gewoon een prima speler.

 

+1/-0

Hopelijk hebben de Boyz er zin in tegen Heerenveen.
Leuk dat Klaassen er weer is, scoorde vaak de 1e goal, bovengenoemde middenveld met Klaassen, Kudus en Martinez heeft ook mij voorkeur, effe geen Alvarez en Gravenbergh.

 

+1/-0

Neres moet weer het vertrouwen krijgen en ritme. Tijd voor 90 min misschien?

De opstelling is nu wel helder.

Klaassen, kudus, Martinez.
Anthony, Tadic, Neres.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 oktober 2020 om 22:09:

Neres moet weer het vertrouwen krijgen en ritme. Tijd voor 90 min misschien?

De opstelling is nu wel helder.

Klaassen, kudus, Martinez.
Anthony, Tadic, Neres.



Inderdaad. Klaar als een klontje (al heb ik een zwak voor Ekkelenkamp, maar Klaassen meer ervaring).

Voorspelling media is dat morgen een ouderwets betonmiddenveld wordt opgesteld.
Zijn we in die jaren gegaan van Gudelj-Klaassen-Bazoer om nu weer terug te gaan naar Alvarez-Klaassen-Gravenberch ???

 

+1/-0

Zelf zou ik gaan voor:

Onana
Mazraoui-Schuurs-Blind-Nico
Klaassen-Kudus
Gravenberch
Neres-Tadic-Antony

Verdediging lijkt me vrij logisch. Timber had gekund, maar Schuurs voorlopig nog wel de voorkeur. Ik vind het daarom ook jammer dat ze Klaiber hebben gehaald. Timber was daar denk ik ook een prima optie voor geweest om minuten te maken.

Middenveld heeft Klaassen veelal controlerend gespeeld bij Bremen. Grote voordeel is dat hij veel meer voetballend vermogen heeft dan Alvarez (niet heel moeilijk) en veel geleerd heeft om de organisatie op peil te houden. Kudus zou ik niet te diep willen zien. Ik denk dat hij beter is als hij het spel voor zich heeft. Gravenberch heeft oog voor de diepgang.

Neres nog niet heel erg gelukkig, maar moet ook gewoon minuten maken. Tegen Heerenveen krijg je altijd wel ruimte, dus hopelijk komt hij er dan wat beter in. Tadic in spits lijkt me een 'no brainer' en Antony doet hele seizoen al goed. Om het even wat mij betreft wie links en rechts staat btw.

 

+1/-0

Ik weet niet waar ik naar kijk. Je staat florissant voor (3-0), maar er zit echt nul intensiteit, organisatie en aandrang in. Lijkt wel alsof ze nog nooit samen hebben gespeeld. Schuurs is onbegrijpelijkerwijs nog steeds ontzettend angstig en durft niet vooruit in te spelen of in te lopen waardoor alle potentiële dynamiek vanuit de achterlinie dood slaat, Tagliafico is dit seizoen nog steeds uit vorm, Gravenberch moet ook wat meer gas gaan geven (hoewel iedereen veel tijd neemt aan de bal) en Traore sleurt en trekt, maar staat sinds zijn debuut toch redelijk stil in zijn ontwikkeling. Het voelt raar om dat te zeggen met een ruime voorsprong, maar het is echt los zand.

 

+2/-0

Gravenberch speelt vandaag gewoon goed. Net zoals Kudus. Ik vind voornamelijk Neres heel slecht. Daar zit helemaal geen energie in lijkt wel.

Als je een beetje oplet zie je dat Traore de ballen bij zich weet te houden en aflegt... daar valt niks op aan te merken. Nu moeten ze hem nog een keer bereiken zodat hij zelf kan schieten.

Er is weer geen diepgang. De backs staan soms te ver naar voren bij de opbouw. Ze houden het veld ook niet breed bij de opbouw. Neres staat zowat naast Traore..

 

+2/-0

Nou prima pot. Van mij Traore worden verkocht.... Denk dat hij tekort komt.
Huntelaar zou echt wel wat meer minuten mogen hebben,

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

inocente jansen schreef op 18 oktober 2020 om 17:22:

Nou prima pot. Van mij Traore worden verkocht.... Denk dat hij tekort komt.
Huntelaar zou echt wel wat meer minuten mogen hebben,



Het kan dat je het niet ziet zitten in Traoré, maar meer minuten voor Huntelaar is wel het laatste waar Ajax behoefte aan heeft. Huntelaar kan echt niet meer.

 

+1/-0

hij heeft nog niet laten zien dat hij het kwijt is... die kans heeft ie nog niet gehad.
Klaas Jan is een klasbak ook op late leeftijd.

 

+1/-0

Dat Huntelaar nog bij AJAX speelt is volstrekt idioot. Was vroeger een matige speler maar enorm gevaarlijk in de zestien. Daar is ook niks meer van over. Hij kan bij Lucky AJAX gaan spelen. Daar hoort hij thuis.
Traoré speelde imo redelijk, een voldoende. Maar is geen klasbak. Daarvoor is hij te hoekig, te weinig gepolijst. Maar in de Nederlandse competitie kun je hem soms gebruiken.
Bij vlagen vond ik het een leuke pot maar vond het ook soms stroperig. Er had een nog grotere overwinning ingezeten. Tegen Liverpool zou ik Martinez ipv Gravenberch (speelde gisteren overigens heel aardig) op het middenveld laten spelen. Maar als slot op de deur op het middenveld tegen sterke ploegen lijkt mij Martinez beter. Die houdt de balans nog beter.
Ben het eens met een ander forumlid dat Schuurs met poep in de broek speelt. Heeft geen flair, is bang om fouten te maken. Hij moet dat van zich afgooien want hij kan gewoon goed opbouwen. Verdedigend vind ik hem niet echt sterk, zijn pluspunt is juist de opbouw. Als hij dat niet durft lijft er een hele modale speler over. Niet goed genoeg voor AJAX.
Niet specifiek op basis van de wedstrijd gisteren, maar ik denk dat Klaiber een goede aanwinst wordt. Kunnen we in sommige wedstrijden goed gebruiken. Is snel, fel, sterk in duels. Als back goede kwaliteiten.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie] Ajax - SC Heerenveen