Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Ere] SC Heerenveen - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Zaterdag 7 maart a.s.

20.45u:


SC Heerenveen - Ajax

 

+1/-0

Gaat extreem lastig worden het om te draaien, vooral ook omdat de wedstrijden elkaar nog even snel blijven opvolgen en veel spelers er mentaal en fysiek doorheen lijken te zitten.

Qua opstelling zou je wel dingen willen omgooien maar je kunt vrij weinig doen. Tadic zou er misschien wel uit moeten (voor Traoré) maar dit gaat uiteraard nooit gebeuren. Schuurs blijft schutteren (hoewel hij tegen AZ ook een paar goede momenten had) maar om hem nu te vervangen door de ontevreden Alvarez lijkt me ook geen goed plan. Groot probleem is ook de derde middenvelder naast VD Beek en Martinez: Eiting komt (fysiek) te kort en de alternatieven (Marin, Gravenberch, Ekkelenkamp, Alvarez) lijken me ook niet echt geweldig.

Denk dan ook dat we maar even moeten vasthouden aan de opstelling van gisteren en de focus nu moet liggen op het doorbreken van een aantal verkeerde patronen. Tegen zowel Getafe als AZ hadden we veel te weinig variatie in het spel en waren we door onze voorspelbaarheid heel makkelijk te bespelen.

En het mag nu ook wel een keertje gaan mee zitten met een balletje dat net goed valt of een vroege goal of zo. Bekerwedstrijd tegen Utrecht kan de ommekeer zijn - veel slechter dan nu kan niet - al komt die wedstrijd al wel heel snel. Weinig tijd om iedereen fysiek en mentaal op te lappen...

 

+1/-0

Mss moeten we Ziyech terughalen naar het middenveld en Babel en Promes op de vleugels posteren. Ik zie ook liefst geen Babel op het veld, maar ik zie voorlopig helaas geen alternatieven. Wat je gisteren zag is dat er op het middenveld geen enkele vorm van creativiteit is op dit moment.

Ofwel met de punt naar achter, met dan VDB en Ziyech als aanvallende middenvelders, ofwel met de punt naar voor en dan schuift VDB een paar meter naar achter en vormt hij een koppel met Martinez. Maar dan zal VDB wel heel gedisciplineerd moeten zijn en niet te pas en te onpas in het strafschopgebied van de tegenstander opduiken.

Veel andere opties zie ik niet meer om eerlijk te zijn. Alle alternatieven voldoen niet of blijken niet te voldoen volgens Ten Hag. Ik zou graag eens Marin een aantal wedstrijden zien spelen, want tot nu toe maakt hij 1 of 2 fouten en werd meteen geslachtofferd. Niet dat hij de Verlosser is, maar hij zal toch wel het voetballen niet verleerd zijn. En het is ook niet dat de Belgische competitie kwalitatief zo veel lager staat dan NL, dus als hij daarin vlot mee kan draaien, moet dat ook lukken tegen Utrecht en Heerenveen.

 

+1/-0

Ten Hag wil niets veranderen in de speelwijze en dus zal er ook niets veranderen aan de uitslag: 2-0.

Ik heb er totaal geen vertrouwen meer in. Gisteren tegen zo'n zwak Utrecht had je gewoon een keertje behoudend en vanuit controle moeten spelen maar je geeft weer zoveel ruimte weg. En natuurlijk weer heel erg veel fouten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

nautilus schreef op 05 maart 2020 om 08:33:

Ten Hag wil niets veranderen in de speelwijze en dus zal er ook niets veranderen aan de uitslag: 2-0.

Ik heb er totaal geen vertrouwen meer in. Gisteren tegen zo'n zwak Utrecht had je gewoon een keertje behoudend en vanuit controle moeten spelen maar je geeft weer zoveel ruimte weg. En natuurlijk weer heel erg veel fouten.



Wat ik niet begrijp is dat je blijkbaar niet van systeem kan wisselen. Alle begrip voor automatismen, maar dat is toch te belachelijk voor woorden? Dus blijkbaar kan je maar 1 systeem aanleren en dan zit je ermee. En als er dan plots een steunpilaar wegvalt, dan kan je eigenlijk je seizoen opdoeken, want een ander systeem hanteren lukt dan plots niet meer.

 

+1/-0

We zijn zo ontzettend voorspelbaar en eenvoudig te bespelen nu. We hebben ons nu al ernstig geblameerd en als we niet uitkijken gaan we nog tien speelrondes lang weer het entertainment van Nederland zijn. Het is echt schandalig.

Dit bericht is gewijzigd op 5 maart 2020, 10:17:16.

 

+1/-0

Gepost op 5 maart 2020, 05:43:20 Wijzig posting
LuigiTentorioABC
Fan van Ajax

Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 356
Reg.: 24 november 2018

Favoriete opstelling: 4-3-3

Voorspel nu sc Heerenveen-Ajax

Man van de Wedstrijd FC Utrecht-Ajax: -





Je kunt niet verder met Promes of Babel als vervanger van Neres! Just facing the factual materials.
Je kunt niet Van de Beek in de rol van Schone zetten! Just facing the factual materials.
Tadic noch Ziyech noch rechtsback noch linksback heeft iets aan twee doorschuivende middenvelders! Just facing the factual materials.
Je kunt niet Dest gebruiken als een lopende rechtsachter en Blind als een nieuwe Frenkie! Just facing the factual materials.
Martinez is uberhaupt geen centrumverdediger, behalve in derderangscompetities! Just facing the factual materials.
Het gerommel met zelfverzekerdheid van de steeds zonder plan gerouleerde onderdelen van het elftal moet afgelopen zijn! Just facing the factual materials.
Poulsen heeft het op de as niet geregeld noch op de vleugels! Just facing the factual materials.

Ons geheugen hoeft niet eens lang te zijn. Waar kwalitatieve techniek is, heb je oplossingen in ruimtes die goed zijn voor meerdere onderdelen van de ploeg. Ergens waar ze in de jeugdopleiding geen oog voor hebben, omdat ze autistische statistieken tot een filosofie hebben gemaakt, en niet kunnen nagaan waar je een individu op moet ontwikkelen om op elftalpeil een grote meerwaarde te hebben.

Grijp terug naar dat Ziyech, Tadic en Neres als drietal enorme kwalitatieve techniek vormde. Misschien is niet alleen Neres niet in te zetten, maar zitten ook Tadic en Ziyech er volkomen doorheen. Daarmee houdt kwalitatieve techniek niet op, tenzij je totaal vergeet waar de kwaliteit techniek van alle drie op aan komt. Je zoekt de plaatsvervangers die de rol aankunnen, niet een soort van reservespitsenverhaal maar kijk eens naar de manier van samenspelen.

Grijp terug naar dat Mazraoui, Van de Beek en Tagliafico de flexibele bewegelijkheid van je aanvalsspel en omschakeling was, en onderken dat Mazraoui geblesseerd is en dat zowel Van de Beek als Tagliafico met een lege accu rondlopen, puur omdat alles in hun rug erger dan rampzalig is bedacht. Waar zijn de spelers die goed met de middelste laagste actievakken om kunnen gaan, centraal achterin en prioriteits- en schakelmiddenvelder? .. Dat is allemaal geen toeval.

Grijp terug naar dat Blind, Schone, De Jong en De Ligt er waren voor de neus van Onana. Drie van de vier zijn verkocht, de vierde is extreem uit zijn goede doen, maar dat zegt niet dat je kwalitatieve techniek mag vergeten.

= Puur mijn advies

I. Laat Onana de aanvoerdersband voorlopig dragen. Hij is de fitste beschikbare geschikte sterkhouder van afgelopen succesjaar, heeft charisma en begrijpt bovendien denk ik meer van verzorgde ruimteperiodisering dan Tadic.

II. Cruijffiaans, streven naar vindingrijkst hoogst haalbare en niet de tunnelvisie naar voorspelde waarschijnlijkste drap. Zet waar je niet genoeg volwassen fitte beroepsatleten hebt niet koste wat het kost volwassen ongeschikte beroepsatleten in, maar dan maar de nieuwe generatie volhardend neer, jeugd die de Youth League gaat kunnen winnen. Als je die nou voor laat gaan, zul je soms tekortkomen maar op de middellange termijn extreme potentiespurten veroorzaken, nodig voor internationale weerstand. Als je bang bent om te putten op mensen zonder takenvolwassenheid, weet je eigenlijk dat je niet weet op te leiden in kwalitatieve techniek. Kwalitatieve techniek betekent gerelateerde wisselwerking. Als je uitgaat van het scenario dat Ziyech, Tadic, Van de Beek, Tagliafico, Blind volslagen onbeschikbaar zijn omdat ze gespaard moeten worden om zo spoedig mogelijk opgeknapt te raken, en dat Dest Alvarez Martinez Ekkelenkamp alleen kunnen meedoen bij een andere takenvolwassenheid, en dat Promes gewoon een hopeloze mispeer momenteel is en Onana de enige constante, dan weet je dat je zes veldspelers mist. Die haal je uit de jeugd zonder smoesjes als de wissels op de bank tekortschieten, rijpen begint zo snel mogelijk.

iii. Als Ajax Teamleiding wil horen over dat elftal met in huidige observatie alleen Onana op de juiste plaats, dan kan ik ze de juiste tien plaatsbare ploegonderdelen makkelijk aanwijzen. Zelfs de jeugd kan in de Eredivisie kampioen worden met erop toegevoegd in de compositie slechts maar in elke linie een ervaren routinier. Een echte Cruijffiaan weet hoe. Laten we gewoon hopen dat met de per toeval opgeofferde bekerprijs, ertoe mag leiden dat het rigoureuze licht op tijd wordt gezien om de landstitel te zullen pakken. Het enige dat resteert nu ze erachter zijn wat wij al wisten, moet je gaan omzetten wat slecht voorvoeld is, want is namelijk gebleken dat in huidige opzet zelfs met de beste wil van de wereld dit nog geen vleugje kan leveren van het niveau van voor de zomer. Dus ga nou eens kwalitatieve techniek zoeken. Niet die autistische tunnelvisie, maar kwalitatieve techniek..



+1/-0 Wijzig



RENOVATIEPLAN


Allereerst is wijd behandeld dat Dick Schoenaker en Leo van Wijk het gremium bij Ajax gaan verlaten.
Wat de vennootschap zou kunnen helpen naar mijn smaak en mening, is dat Miel Brinkhuis naar de raad van commissarissen verkast op de stoel van Leo van Wijk, dat Henk Veldmate naar de bestuursraad gaat op de plaats van Dick Schoenaker, Marc Overmars de Hoofddirecteur/COO wordt,
Zlatan Ibrahimovic de teambaas/rentmeester voetbalzaken wordt, Said Ouaali hoofdscout wordt, Edwin van der Sar CIO/perschef wordt, Dusan Tadic de elftalmeester+beroepsatleet, Klaasjan Huntelaar inspanningsfysioloog, Clarence Seedorf oefenarchitect eerste en Winston Bogarde oefenarchitect academie wordt gemaakt, en Andre Onana eerste aanvoerder, David Camposneres reserveaanvoerder en Noussair Mazraoui stand-in-reserveaanvoerder, en alle overige mensen hun huidig dienstcontractfunctie mogen behouden m.u.v. Erik ten Hag en Christian Poulsen.

Dan lijkt het een zomerstop te kunnen worden waarin naast Hakim Ziyech ook Donny van de Beek, Nicolas Tagliafico kunnen vertrekken uit het oude sterrenensemble en dat ook voor Domenik Kotarski, Bruno Varela, Danilo Pereira da Silva, Razvan Marin, Zakaria Labyad, Kik Pierie, Jurgen Ekkelenkamp, Joel Veltman, Sergino Dest en Quincy Promes met het oog op wat er uit de jeugd door mag stromen en buitenkansjes extern, de deur wordt dichtgetrokken voor een verlengde behoud, en dat zou kunnen neerkomen een exodus van 12 extra vertreknamen bovenop de 38,3mio€ bruto die aan Hakim Ziyech is verdiend en de 59,2mio€ aan UEFA prijzengeld bruto. Daarmee valt te ramen dat er nog 163mio€ bruto bovenop komt, zou een inkomstenbrutotoenametotaal van 260mio€ kunnen vormen.


Mocht bovenstaande uitvoerbaar blijken, dan wil ik dat Ajax met vijf beroepsatleten in zee gaat die ik aanlever. Hun voornamen geef ik, maar weet dat ik er dus lang mee bezig al ben, dus ongeacht of je daardoor iets weet, kunnen we beter samenwerken aan desgewenste deals. Hun voornamen zijn Chimerenka, Vuk, Efrain, Narender en Ricardofelipe. Regelrechte schoten in de roos voor een wereldklasse internationaal sterrenensemble. Daarnaast pleit ik voor het contracteren van Juancarlos en Alirezasafar in kader van het tweede elftal, dat zijn in totaal 7 beroepsatleten.

Daarnaast heeft Ajax te delven uit de goudmijn van de jeugd. Daar weet ik nog 4 Ghanese onder 17 jeugdnamen aan toe te voegen, die ondergebracht moeten blijven daar, en waar ik een steengoede toegang tot heb.

Maar de jeugdacademie moet tenminste bij de beste 40 spelers als hoofdmacht horen, waarvan tenminste het 32 beroepsatleten zijn al voor hun 19e jaar bij Ajax hebben aangesloten. Een soort Ajax IYZ

Op dit moment kan je volgens ons kantoor stellen dat het tweede elftal wordt gevormd door Salahedinne, Tadic, Eiting, Pynadath, Giovanni, Jensen, Gravenberch, Schuurs, JDN, Juancarlos en Alirezasafar.
Het derde elftal wordt gevormd volgens ons kantoor door Rasmussen, Mendez, Martha, Van Axeldongen, Unuvar, Llansanabeuse, Hansen, Rensch, Aertsen, Regeer en Van der Heuvel. Het backup-verhaal daarbij zou dan gevormd worden door Scherpen, Fitzjim, Taylor, Botman, Hillen, Baas, Brobbey, waarmee je 40 spelers op de lijst hebt.

! Het basiselftal na de zomerstop in het eerste elftal zou moeten worden gevormd door Camposneres, Antony, Martinez, Chimerenka, Ricardofelipe, Vuk, Efrain, Alvarezvelazquez, Narender, Mazraoui en Onana.

Zijn deze kaders en lijsten compleet, dan ga ik waarzeggen dat dit een van de beste spelersgroepen met werkgroepen in teamverband kan zijn uit de clubgeschiedenis.

 

+2/-0

Jij leeft echt in je eigen wereldje, hè?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

nautilus schreef op 05 maart 2020 om 10:08:

We zijn zo ontzettend voorspelbaar en eenvoudig te bespelen nu. We hebben ons nu al ernstig geblameerd en als we niet uitkijken gaan we nog tien speelrondes lang weer het entertainment van Nederland zijn. Het is echt schandalig.



Dat krijg je als je geen enkele aanvaller en speler in de opbouw hebt die een man kan uitspelen. Het moet altijd dmv combinaties en/of passes.
Ziyech moet de man zijn die het ziet en de bal kan geven. Tadic is te traag en Promes heeft geen actie en is afhankelijk van mensen zoals Ziyech. En Babel heeft last van zijn kapsel.
Als je nu eens 2 vleugelspelers hebt die hun tegenstander kunnen passeren. Daar moet de tegenstander op anticiperen. Moet hun CV keuzes maken, er komen ruimtes vrij.
Neem die Ejuke (?) van Heerenveen. Geen wonderspeler maar passeert heel gemakkelijk en heeft daarna een versnelling. Zo ontstaat er altijd gevaar. Dat hij daarna vaak het overzicht verliest is een tekortkoming. Imo is dat wat we missen. Het is allemaal statisch en voorspelbaar. Dat wreekt zich vooral tegen ploegen die zich ingraven. Speel je tegen clubs die zelf meer voetballen en dus ook ruimte weggeven is dat probleem vaak minder groot.
Vorig seizoen waren we gelukkig met Frenkie. Die kon een man uitspelen, weliswaar in de as, maar dan moet een tegenstander altijd kiezen. Hij kan de man dan niet laten doorlopen en zijn directe tegenstander loslaten. Zo krijg je altijd en overal een meerderheid op het veld.
Het begint altijd met het samenstellen van de selectie.

 

+2/-0

Achteraf erg domme zet om Noa Lang in de winterstop te laten gaan. Ondanks dat het een irritant ventje is.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Overkill schreef op 05 maart 2020 om 10:24:

Jij leeft echt in je eigen wereldje, hè?



Wablief? Haha, coolio.


Ligt hier een diskwalificerend waardeoordeel in besloten? Ik doe niet mee aan navelstaarderij dus kan je niet antwoorden. Vorm je mening, deert niets.

Dit bericht is gewijzigd op 5 maart 2020, 19:27:53.

 

+1/-0

SC Heerenveen speelt altijd met teveel mensen voor de bal.. Dus klein beetje inzakken als AJAX zijnde en je wint zonder problemen ..
Btw. bij een gelijke stand 14 minuten voor tijd Huntelaar het bos insturen en Schuurs in de spits zetten.. Zul je zien , maakt ie een hattrick..!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 05 maart 2020 om 09:56:

open/sluit de onderstaande quote:

nautilus schreef op 05 maart 2020 om 08:33:

Ten Hag wil niets veranderen in de speelwijze en dus zal er ook niets veranderen aan de uitslag: 2-0.

Ik heb er totaal geen vertrouwen meer in. Gisteren tegen zo'n zwak Utrecht had je gewoon een keertje behoudend en vanuit controle moeten spelen maar je geeft weer zoveel ruimte weg. En natuurlijk weer heel erg veel fouten.



Wat ik niet begrijp is dat je blijkbaar niet van systeem kan wisselen. Alle begrip voor automatismen, maar dat is toch te belachelijk voor woorden? Dus blijkbaar kan je maar 1 systeem aanleren en dan zit je ermee. En als er dan plots een steunpilaar wegvalt, dan kan je eigenlijk je seizoen opdoeken, want een ander systeem hanteren lukt dan plots niet meer.



Het is ook lastig om te automatiseren als je steeds vele wissels aanbrengt in je basis elf. Waarom koos hij tegen Utrecht ineens weer voor Alvarez en wss tegen Heerenveen weer voor Schuurs. Voorin moeten we gewoon met Traore gaan spelen, ik zou Tadic graag op 10 zien maar zie dat niet gebeuren door Ten Hag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

nautilus schreef op 05 maart 2020 om 08:33:

Ten Hag wil niets veranderen in de speelwijze en dus zal er ook niets veranderen aan de uitslag: 2-0.

Ik heb er totaal geen vertrouwen meer in. Gisteren tegen zo'n zwak Utrecht had je gewoon een keertje behoudend en vanuit controle moeten spelen maar je geeft weer zoveel ruimte weg. En natuurlijk weer heel erg veel fouten.



Als hij weer zonder restverdediging speelt terwijl we zo vaak balverlies lijden dan snijden die snelle gasten van Heerenveen regelmatig alleen op de goal af. Daar kun je op wachten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 05 maart 2020 om 10:08:

Gepost op 5 maart 2020, 05:43:20 Wijzig posting
LuigiTentorioABC
Fan van Ajax

Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 356
Reg.: 24 november 2018

Favoriete opstelling: 4-3-3

Voorspel nu sc Heerenveen-Ajax

Man van de Wedstrijd FC Utrecht-Ajax: -





Je kunt niet verder met Promes of Babel als vervanger van Neres! Just facing the factual materials.
Je kunt niet Van de Beek in de rol van Schone zetten! Just facing the factual materials.
Tadic noch Ziyech noch rechtsback noch linksback heeft iets aan twee doorschuivende middenvelders! Just facing the factual materials.
Je kunt niet Dest gebruiken als een lopende rechtsachter en Blind als een nieuwe Frenkie! Just facing the factual materials.
Martinez is uberhaupt geen centrumverdediger, behalve in derderangscompetities! Just facing the factual materials.
Het gerommel met zelfverzekerdheid van de steeds zonder plan gerouleerde onderdelen van het elftal moet afgelopen zijn! Just facing the factual materials.
Poulsen heeft het op de as niet geregeld noch op de vleugels! Just facing the factual materials.

Ons geheugen hoeft niet eens lang te zijn. Waar kwalitatieve techniek is, heb je oplossingen in ruimtes die goed zijn voor meerdere onderdelen van de ploeg. Ergens waar ze in de jeugdopleiding geen oog voor hebben, omdat ze autistische statistieken tot een filosofie hebben gemaakt, en niet kunnen nagaan waar je een individu op moet ontwikkelen om op elftalpeil een grote meerwaarde te hebben.

Grijp terug naar dat Ziyech, Tadic en Neres als drietal enorme kwalitatieve techniek vormde. Misschien is niet alleen Neres niet in te zetten, maar zitten ook Tadic en Ziyech er volkomen doorheen. Daarmee houdt kwalitatieve techniek niet op, tenzij je totaal vergeet waar de kwaliteit techniek van alle drie op aan komt. Je zoekt de plaatsvervangers die de rol aankunnen, niet een soort van reservespitsenverhaal maar kijk eens naar de manier van samenspelen.

Grijp terug naar dat Mazraoui, Van de Beek en Tagliafico de flexibele bewegelijkheid van je aanvalsspel en omschakeling was, en onderken dat Mazraoui geblesseerd is en dat zowel Van de Beek als Tagliafico met een lege accu rondlopen, puur omdat alles in hun rug erger dan rampzalig is bedacht. Waar zijn de spelers die goed met de middelste laagste actievakken om kunnen gaan, centraal achterin en prioriteits- en schakelmiddenvelder? .. Dat is allemaal geen toeval.

Grijp terug naar dat Blind, Schone, De Jong en De Ligt er waren voor de neus van Onana. Drie van de vier zijn verkocht, de vierde is extreem uit zijn goede doen, maar dat zegt niet dat je kwalitatieve techniek mag vergeten.

= Puur mijn advies

I. Laat Onana de aanvoerdersband voorlopig dragen. Hij is de fitste beschikbare geschikte sterkhouder van afgelopen succesjaar, heeft charisma en begrijpt bovendien denk ik meer van verzorgde ruimteperiodisering dan Tadic.

II. Cruijffiaans, streven naar vindingrijkst hoogst haalbare en niet de tunnelvisie naar voorspelde waarschijnlijkste drap. Zet waar je niet genoeg volwassen fitte beroepsatleten hebt niet koste wat het kost volwassen ongeschikte beroepsatleten in, maar dan maar de nieuwe generatie volhardend neer, jeugd die de Youth League gaat kunnen winnen. Als je die nou voor laat gaan, zul je soms tekortkomen maar op de middellange termijn extreme potentiespurten veroorzaken, nodig voor internationale weerstand. Als je bang bent om te putten op mensen zonder takenvolwassenheid, weet je eigenlijk dat je niet weet op te leiden in kwalitatieve techniek. Kwalitatieve techniek betekent gerelateerde wisselwerking. Als je uitgaat van het scenario dat Ziyech, Tadic, Van de Beek, Tagliafico, Blind volslagen onbeschikbaar zijn omdat ze gespaard moeten worden om zo spoedig mogelijk opgeknapt te raken, en dat Dest Alvarez Martinez Ekkelenkamp alleen kunnen meedoen bij een andere takenvolwassenheid, en dat Promes gewoon een hopeloze mispeer momenteel is en Onana de enige constante, dan weet je dat je zes veldspelers mist. Die haal je uit de jeugd zonder smoesjes als de wissels op de bank tekortschieten, rijpen begint zo snel mogelijk.

iii. Als Ajax Teamleiding wil horen over dat elftal met in huidige observatie alleen Onana op de juiste plaats, dan kan ik ze de juiste tien plaatsbare ploegonderdelen makkelijk aanwijzen. Zelfs de jeugd kan in de Eredivisie kampioen worden met erop toegevoegd in de compositie slechts maar in elke linie een ervaren routinier. Een echte Cruijffiaan weet hoe. Laten we gewoon hopen dat met de per toeval opgeofferde bekerprijs, ertoe mag leiden dat het rigoureuze licht op tijd wordt gezien om de landstitel te zullen pakken. Het enige dat resteert nu ze erachter zijn wat wij al wisten, moet je gaan omzetten wat slecht voorvoeld is, want is namelijk gebleken dat in huidige opzet zelfs met de beste wil van de wereld dit nog geen vleugje kan leveren van het niveau van voor de zomer. Dus ga nou eens kwalitatieve techniek zoeken. Niet die autistische tunnelvisie, maar kwalitatieve techniek..



+1/-0 Wijzig



RENOVATIEPLAN


Allereerst is wijd behandeld dat Dick Schoenaker en Leo van Wijk het gremium bij Ajax gaan verlaten.
Wat de vennootschap zou kunnen helpen naar mijn smaak en mening, is dat Miel Brinkhuis naar de raad van commissarissen verkast op de stoel van Leo van Wijk, dat Henk Veldmate naar de bestuursraad gaat op de plaats van Dick Schoenaker, Marc Overmars de Hoofddirecteur/COO wordt,
Zlatan Ibrahimovic de teambaas/rentmeester voetbalzaken wordt, Said Ouaali hoofdscout wordt, Edwin van der Sar CIO/perschef wordt, Dusan Tadic de elftalmeester+beroepsatleet, Klaasjan Huntelaar inspanningsfysioloog, Clarence Seedorf oefenarchitect eerste en Winston Bogarde oefenarchitect academie wordt gemaakt, en Andre Onana eerste aanvoerder, David Camposneres reserveaanvoerder en Noussair Mazraoui stand-in-reserveaanvoerder, en alle overige mensen hun huidig dienstcontractfunctie mogen behouden m.u.v. Erik ten Hag en Christian Poulsen.

Dan lijkt het een zomerstop te kunnen worden waarin naast Hakim Ziyech ook Donny van de Beek, Nicolas Tagliafico kunnen vertrekken uit het oude sterrenensemble en dat ook voor Domenik Kotarski, Bruno Varela, Danilo Pereira da Silva, Razvan Marin, Zakaria Labyad, Kik Pierie, Jurgen Ekkelenkamp, Joel Veltman, Sergino Dest en Quincy Promes met het oog op wat er uit de jeugd door mag stromen en buitenkansjes extern, de deur wordt dichtgetrokken voor een verlengde behoud, en dat zou kunnen neerkomen een exodus van 12 extra vertreknamen bovenop de 38,3mio€ bruto die aan Hakim Ziyech is verdiend en de 59,2mio€ aan UEFA prijzengeld bruto. Daarmee valt te ramen dat er nog 163mio€ bruto bovenop komt, zou een inkomstenbrutotoenametotaal van 260mio€ kunnen vormen.


Mocht bovenstaande uitvoerbaar blijken, dan wil ik dat Ajax met vijf beroepsatleten in zee gaat die ik aanlever. Hun voornamen geef ik, maar weet dat ik er dus lang mee bezig al ben, dus ongeacht of je daardoor iets weet, kunnen we beter samenwerken aan desgewenste deals. Hun voornamen zijn Chimerenka, Vuk, Efrain, Narender en Ricardofelipe. Regelrechte schoten in de roos voor een wereldklasse internationaal sterrenensemble. Daarnaast pleit ik voor het contracteren van Juancarlos en Alirezasafar in kader van het tweede elftal, dat zijn in totaal 7 beroepsatleten.

Daarnaast heeft Ajax te delven uit de goudmijn van de jeugd. Daar weet ik nog 4 Ghanese onder 17 jeugdnamen aan toe te voegen, die ondergebracht moeten blijven daar, en waar ik een steengoede toegang tot heb.

Maar de jeugdacademie moet tenminste bij de beste 40 spelers als hoofdmacht horen, waarvan tenminste het 32 beroepsatleten zijn al voor hun 19e jaar bij Ajax hebben aangesloten. Een soort Ajax IYZ

Op dit moment kan je volgens ons kantoor stellen dat het tweede elftal wordt gevormd door Salahedinne, Tadic, Eiting, Pynadath, Giovanni, Jensen, Gravenberch, Schuurs, JDN, Juancarlos en Alirezasafar.
Het derde elftal wordt gevormd volgens ons kantoor door Rasmussen, Mendez, Martha, Van Axeldongen, Unuvar, Llansanabeuse, Hansen, Rensch, Aertsen, Regeer en Van der Heuvel. Het backup-verhaal daarbij zou dan gevormd worden door Scherpen, Fitzjim, Taylor, Botman, Hillen, Baas, Brobbey, waarmee je 40 spelers op de lijst hebt.

! Het basiselftal na de zomerstop in het eerste elftal zou moeten worden gevormd door Camposneres, Antony, Martinez, Chimerenka, Ricardofelipe, Vuk, Efrain, Alvarezvelazquez, Narender, Mazraoui en Onana.

Zijn deze kaders en lijsten compleet, dan ga ik waarzeggen dat dit een van de beste spelersgroepen met werkgroepen in teamverband kan zijn uit de clubgeschiedenis.



Heerlijk, hier hou ik van. Dit maakt dit forum de moeite.

Kan niet alles volgen maar het out of the box denken wat hierboven wordt gedaan is wel inspirerend.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 05 maart 2020 om 10:08:

Gepost op 5 maart 2020, 05:43:20 Wijzig posting
LuigiTentorioABC
Fan van Ajax

Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 356
Reg.: 24 november 2018

Favoriete opstelling: 4-3-3

Voorspel nu sc Heerenveen-Ajax

Man van de Wedstrijd FC Utrecht-Ajax: -





Je kunt niet verder met Promes of Babel als vervanger van Neres! Just facing the factual materials.
Je kunt niet Van de Beek in de rol van Schone zetten! Just facing the factual materials.
Tadic noch Ziyech noch rechtsback noch linksback heeft iets aan twee doorschuivende middenvelders! Just facing the factual materials.
Je kunt niet Dest gebruiken als een lopende rechtsachter en Blind als een nieuwe Frenkie! Just facing the factual materials.
Martinez is uberhaupt geen centrumverdediger, behalve in derderangscompetities! Just facing the factual materials.
Het gerommel met zelfverzekerdheid van de steeds zonder plan gerouleerde onderdelen van het elftal moet afgelopen zijn! Just facing the factual materials.
Poulsen heeft het op de as niet geregeld noch op de vleugels! Just facing the factual materials.

Ons geheugen hoeft niet eens lang te zijn. Waar kwalitatieve techniek is, heb je oplossingen in ruimtes die goed zijn voor meerdere onderdelen van de ploeg. Ergens waar ze in de jeugdopleiding geen oog voor hebben, omdat ze autistische statistieken tot een filosofie hebben gemaakt, en niet kunnen nagaan waar je een individu op moet ontwikkelen om op elftalpeil een grote meerwaarde te hebben.

Grijp terug naar dat Ziyech, Tadic en Neres als drietal enorme kwalitatieve techniek vormde. Misschien is niet alleen Neres niet in te zetten, maar zitten ook Tadic en Ziyech er volkomen doorheen. Daarmee houdt kwalitatieve techniek niet op, tenzij je totaal vergeet waar de kwaliteit techniek van alle drie op aan komt. Je zoekt de plaatsvervangers die de rol aankunnen, niet een soort van reservespitsenverhaal maar kijk eens naar de manier van samenspelen.

Grijp terug naar dat Mazraoui, Van de Beek en Tagliafico de flexibele bewegelijkheid van je aanvalsspel en omschakeling was, en onderken dat Mazraoui geblesseerd is en dat zowel Van de Beek als Tagliafico met een lege accu rondlopen, puur omdat alles in hun rug erger dan rampzalig is bedacht. Waar zijn de spelers die goed met de middelste laagste actievakken om kunnen gaan, centraal achterin en prioriteits- en schakelmiddenvelder? .. Dat is allemaal geen toeval.

Grijp terug naar dat Blind, Schone, De Jong en De Ligt er waren voor de neus van Onana. Drie van de vier zijn verkocht, de vierde is extreem uit zijn goede doen, maar dat zegt niet dat je kwalitatieve techniek mag vergeten.

= Puur mijn advies

I. Laat Onana de aanvoerdersband voorlopig dragen. Hij is de fitste beschikbare geschikte sterkhouder van afgelopen succesjaar, heeft charisma en begrijpt bovendien denk ik meer van verzorgde ruimteperiodisering dan Tadic.

II. Cruijffiaans, streven naar vindingrijkst hoogst haalbare en niet de tunnelvisie naar voorspelde waarschijnlijkste drap. Zet waar je niet genoeg volwassen fitte beroepsatleten hebt niet koste wat het kost volwassen ongeschikte beroepsatleten in, maar dan maar de nieuwe generatie volhardend neer, jeugd die de Youth League gaat kunnen winnen. Als je die nou voor laat gaan, zul je soms tekortkomen maar op de middellange termijn extreme potentiespurten veroorzaken, nodig voor internationale weerstand. Als je bang bent om te putten op mensen zonder takenvolwassenheid, weet je eigenlijk dat je niet weet op te leiden in kwalitatieve techniek. Kwalitatieve techniek betekent gerelateerde wisselwerking. Als je uitgaat van het scenario dat Ziyech, Tadic, Van de Beek, Tagliafico, Blind volslagen onbeschikbaar zijn omdat ze gespaard moeten worden om zo spoedig mogelijk opgeknapt te raken, en dat Dest Alvarez Martinez Ekkelenkamp alleen kunnen meedoen bij een andere takenvolwassenheid, en dat Promes gewoon een hopeloze mispeer momenteel is en Onana de enige constante, dan weet je dat je zes veldspelers mist. Die haal je uit de jeugd zonder smoesjes als de wissels op de bank tekortschieten, rijpen begint zo snel mogelijk.

iii. Als Ajax Teamleiding wil horen over dat elftal met in huidige observatie alleen Onana op de juiste plaats, dan kan ik ze de juiste tien plaatsbare ploegonderdelen makkelijk aanwijzen. Zelfs de jeugd kan in de Eredivisie kampioen worden met erop toegevoegd in de compositie slechts maar in elke linie een ervaren routinier. Een echte Cruijffiaan weet hoe. Laten we gewoon hopen dat met de per toeval opgeofferde bekerprijs, ertoe mag leiden dat het rigoureuze licht op tijd wordt gezien om de landstitel te zullen pakken. Het enige dat resteert nu ze erachter zijn wat wij al wisten, moet je gaan omzetten wat slecht voorvoeld is, want is namelijk gebleken dat in huidige opzet zelfs met de beste wil van de wereld dit nog geen vleugje kan leveren van het niveau van voor de zomer. Dus ga nou eens kwalitatieve techniek zoeken. Niet die autistische tunnelvisie, maar kwalitatieve techniek..



+1/-0 Wijzig



RENOVATIEPLAN


Allereerst is wijd behandeld dat Dick Schoenaker en Leo van Wijk het gremium bij Ajax gaan verlaten.
Wat de vennootschap zou kunnen helpen naar mijn smaak en mening, is dat Miel Brinkhuis naar de raad van commissarissen verkast op de stoel van Leo van Wijk, dat Henk Veldmate naar de bestuursraad gaat op de plaats van Dick Schoenaker, Marc Overmars de Hoofddirecteur/COO wordt,
Zlatan Ibrahimovic de teambaas/rentmeester voetbalzaken wordt, Said Ouaali hoofdscout wordt, Edwin van der Sar CIO/perschef wordt, Dusan Tadic de elftalmeester+beroepsatleet, Klaasjan Huntelaar inspanningsfysioloog, Clarence Seedorf oefenarchitect eerste en Winston Bogarde oefenarchitect academie wordt gemaakt, en Andre Onana eerste aanvoerder, David Camposneres reserveaanvoerder en Noussair Mazraoui stand-in-reserveaanvoerder, en alle overige mensen hun huidig dienstcontractfunctie mogen behouden m.u.v. Erik ten Hag en Christian Poulsen.

Dan lijkt het een zomerstop te kunnen worden waarin naast Hakim Ziyech ook Donny van de Beek, Nicolas Tagliafico kunnen vertrekken uit het oude sterrenensemble en dat ook voor Domenik Kotarski, Bruno Varela, Danilo Pereira da Silva, Razvan Marin, Zakaria Labyad, Kik Pierie, Jurgen Ekkelenkamp, Joel Veltman, Sergino Dest en Quincy Promes met het oog op wat er uit de jeugd door mag stromen en buitenkansjes extern, de deur wordt dichtgetrokken voor een verlengde behoud, en dat zou kunnen neerkomen een exodus van 12 extra vertreknamen bovenop de 38,3mio€ bruto die aan Hakim Ziyech is verdiend en de 59,2mio€ aan UEFA prijzengeld bruto. Daarmee valt te ramen dat er nog 163mio€ bruto bovenop komt, zou een inkomstenbrutotoenametotaal van 260mio€ kunnen vormen.


Mocht bovenstaande uitvoerbaar blijken, dan wil ik dat Ajax met vijf beroepsatleten in zee gaat die ik aanlever. Hun voornamen geef ik, maar weet dat ik er dus lang mee bezig al ben, dus ongeacht of je daardoor iets weet, kunnen we beter samenwerken aan desgewenste deals. Hun voornamen zijn Chimerenka, Vuk, Efrain, Narender en Ricardofelipe. Regelrechte schoten in de roos voor een wereldklasse internationaal sterrenensemble. Daarnaast pleit ik voor het contracteren van Juancarlos en Alirezasafar in kader van het tweede elftal, dat zijn in totaal 7 beroepsatleten.

Daarnaast heeft Ajax te delven uit de goudmijn van de jeugd. Daar weet ik nog 4 Ghanese onder 17 jeugdnamen aan toe te voegen, die ondergebracht moeten blijven daar, en waar ik een steengoede toegang tot heb.

Maar de jeugdacademie moet tenminste bij de beste 40 spelers als hoofdmacht horen, waarvan tenminste het 32 beroepsatleten zijn al voor hun 19e jaar bij Ajax hebben aangesloten. Een soort Ajax IYZ

Op dit moment kan je volgens ons kantoor stellen dat het tweede elftal wordt gevormd door Salahedinne, Tadic, Eiting, Pynadath, Giovanni, Jensen, Gravenberch, Schuurs, JDN, Juancarlos en Alirezasafar.
Het derde elftal wordt gevormd volgens ons kantoor door Rasmussen, Mendez, Martha, Van Axeldongen, Unuvar, Llansanabeuse, Hansen, Rensch, Aertsen, Regeer en Van der Heuvel. Het backup-verhaal daarbij zou dan gevormd worden door Scherpen, Fitzjim, Taylor, Botman, Hillen, Baas, Brobbey, waarmee je 40 spelers op de lijst hebt.

! Het basiselftal na de zomerstop in het eerste elftal zou moeten worden gevormd door Camposneres, Antony, Martinez, Chimerenka, Ricardofelipe, Vuk, Efrain, Alvarezvelazquez, Narender, Mazraoui en Onana.

Zijn deze kaders en lijsten compleet, dan ga ik waarzeggen dat dit een van de beste spelersgroepen met werkgroepen in teamverband kan zijn uit de clubgeschiedenis.



Ik kan wel meegaan in een behoorlijk gedeelte van het verhaal. Wel altijd moeilijk leesbaar.

Jij geeft hier volgens mij aan dat het behoorlijk mis is bij Ajax. Van bestuursraad tot de spelers en alles wat daar tussenin zit. Daar ben ik het zeker mee eens. En dat al hele lange tijd.

 

+1/-0

Dank liam en tackle. Prettig, juist weekend.

 

+1/-0

Mijn hoop vanavond is gevestigd op Bogarde. Hopelijk trekt hij zijn mond wel open tegen TH en opent hij de ogen van onze stront eigenwijze coach. Bogarde heeft kijk op hoe er verdedigd moet worden en heeft lak aan heilige huisjes. Dit is misschien wel de beslissende zet in het naderende ontslag van TH.
Misschien is door deze situatie, thuis zittende stafleden, Bogarde wel bewust doorgeschoven.

Ik durf geen voorspelling te doen voor vanavond. Alleen de hoop uitspreken dat ze winnen. Het kampioenschap moet kost wat kost worden binnengehaald, anders wordt de club in een diep zwart gat gedompeld. Dan heeft Overmars gegokt en verloren.

 

+2/-0

Tot nu toe heb ik vertrouwen gehad in Ten Hag, maar nu hij zelfs nu nog roept om vast te houden aan het concept dat al tien+ wedstrijden gefaald heeft houd ik mijn hart vast.
Je kan het scenario alweer uittekenen, Ajax zogenaamd dominant met nul kansen, ergens midden 1e helft uitbraak van de snelle aanvallers van herenveen. Verdediging nergens te bekennen en/of klungelend 1-0. Tweede helft valt nog ergens op dezelfde manier 2-0. Einde kampioenschap...

Ga desnoods 4-4-2 spelen, een kerstboom opstelling of iets dergelijks. Gooi martinez puur als stofzuiger voor je verdediging en ga vandaaruit voetballen. Laat de backs verdedigen in plaats van rond de 16 van de tegenstander alles dichtlopen. Doe in ieder geval iets anders want het huidige spel is zooo voorspelbaar.

 

+1/-0

Je ziet echt van alle kanten aankomen dat dit mis gaat. De gifbeker is nog niet helemaal leeg en meestal moet je eerst rock bottom bereiken voordat het weer beter gaat.

Ik hoop dat ik er helemaal naast zit maar ik vond Ten Hag niet goed overkomen op de persconferentie.

En... het AD heeft het zelden goed maar ik zou dit een begrijpelijke opstelling vinden. Traoré ipv Huntelaar lijkt me beter maar ik neem aan dat Ten Hag voor de grootst mogelijke "vastigheid" wil kiezen:

"Het Algemeen Dagblad verwacht dat Erik ten Hag opnieuw flink gaat puzzelen met zijn opstelling. Perr Schuurs lijkt de voorkeur te krijgen boven Edson Álvarez, terwijl Lisandro Martínez en Daley Blind weer van positie zullen veranderen. Klaas Jan Huntelaar lijkt in de spits te beginnen, zodat Dusan Tadic als nummer tien zal spelen.

Vermoedelijke opstelling sc Heerenveen: Bednarek, Van Rhijn, Dresevic, Botman, Floranus, Kongolo, Faik, Veerman, Halilovic, Ejuke, Van Bergen

Vermoedelijke opstelling Ajax: Onana, Dest, Schuurs, Blind, Tagliafico, Van de Beek, Tadic, Martínez, Ziyech, Huntelaar, Promes"

Dit bericht is gewijzigd op 7 maart 2020, 11:00:14.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Ere] SC Heerenveen - Ajax