Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [EL] Ajax-Getafe CF

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ik weet trouwens wel hoe het zit Koentje, maar ik wil eens kijken of hier meer slimme mensen zitten ;)

 

+1/-0

Ik lees in wedstrijdverslagen dat Babel voorafgaand aan de 1-1 een 'slim overstapje' maakt ...

Ben ik de enige die een speler ziet die te traag reageert, handelingssnelheid te kort komt om zelf iets met die bal te doen, en dat Ajax mazzel had dat Babel daardoor die bal niet raakt waardoor Danilo hem binnen kan lopen?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 27 februari 2020 om 23:43:

open/sluit de onderstaande quote:

nautilus schreef op 27 februari 2020 om 23:30:

(...) hoe is het in godsnaam mogelijk dat Babel 90 minuten mag blijven staan. (...)



Het probleem zit dieper geworteld: hoe is het in godsnaam mogelijk dat Overmars & co. dit soort spelers aantrekken?



Amen. Overmars is de kneus die er z.s.m. uit moet. Onder de streep hebben we een enorm kapitaal om het elftal te versterken en vertrekkers adequaat te vervangen.
Maar dan moet je de oren niet laten hangen naar Ten Hag en Overmars geen spelers laten halen. Dan verdampt dat kapitaal weer door het halen van middelmatige spelers.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 februari 2020 om 00:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 februari 2020 om 00:07:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 februari 2020 om 00:01:

Het zit dieper..... Hoe kun je zo n trainer aanschaffen? (...)



Hoe hebben ze Bosz kunnen laten gaan?!

Met als struikelblok iemand die de pilonnen neer zet ...


Geen idee, ik heb een vriendin, die had indertijd Ajax inside info, die heeft me werkelijk 100x gezegd het is niet eerlijk gegaan...…..



Daar lag een machtsstrijd aan ten grondslag met de grote kwade genius Bergkamp. Daar is ook Jonk slachtoffer van geworden.
De toenmalige directie was verdeeld tot op het bot.

 

+1/-0

Nee hoor, de directie was unaniem maar de rapporteurs zoals Ling en Cruijff en Keizer vonden juist dat Sar moest wegwezen uit het technische hart terwijl Sar zich bijna belangrijker had gemaakt dan de Ajax teambaas. Terwijl hij helemaal geen voetbalfunctie had. Uiteindelijk besloot de directie onder gratie van bestuur en reguliere toezichthouders dat zij het geld mochten verdelen zoals zij dat wilden, en daarom moest Jonk weg van ze, die steeds om beleidsonderbouwing en gedegen discussie vroeg. Zo wereldzegevoetbalpeilprofessioneel was Ajax niet, dus wilden ze van Jonk af en ze hebben alleen Piet Keizer binnenboord gehouden omdat ze meegingen in zijn transferaanbevelingen en voetbalkritiek. Voor de rest wilden SOS sar overmars slop alle sleutels en autonomie van de ondernemingskas. Daarover ging het oplaaiende conflict.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 28 februari 2020 om 11:33:

Nee hoor, de directie was unaniem maar de rapporteurs zoals Ling en Cruijff en Keizer vonden juist dat Sar moest wegwezen uit het technische hart terwijl Sar zich bijna belangrijker had gemaakt dan de Ajax teambaas. Terwijl hij helemaal geen voetbalfunctie had. Uiteindelijk besloot de directie onder gratie van bestuur en reguliere toezichthouders dat zij het geld mochten verdelen zoals zij dat wilden, en daarom moest Jonk weg van ze, die steeds om beleidsonderbouwing en gedegen discussie vroeg. Zo wereldzegevoetbalpeilprofessioneel was Ajax niet, dus wilden ze van Jonk af en ze hebben alleen Piet Keizer binnenboord gehouden omdat ze meegingen in zijn transferaanbevelingen en voetbalkritiek. Voor de rest wilden SOS sar overmars slop alle sleutels en autonomie van de ondernemingskas. Daarover ging het oplaaiende conflict.



Ik ben een grote fan van de visie van Wim Jonk, van mij mag hij vandaag terugkomen. We moeten echter wel concluderen dat zijn entourage nogal 'eng' was en dat hij in de omgang niet de makkelijkste was.

Dat heeft ook allemaal mee gespeeld. Maar over het algemeen wel eens met bovenstaande.

 

+1/-0

'Eng' nee, overwerkt wel, ik ken ze allemaal goed.

In de omgang best prima te doen, zeker als je budgetdiscussies en voetbalvisie interessant genoeg vindt. Jonk zei niet wezenlijk andere dingen dan Cruijff Keizer Ling Gieling. En uiteindelijk zijn alle adviezen zoals stevigere werkdagen voor atleten, meer kwaliteitstechniek in het voetbal, ook gewoon doorgevoerd.

Het was ook niet dat Jonk alles perse in 1 moment verwezenlijkt wilde hebben, maar hij wilde wel het signaal enigszins krijgen dat ze een beetje dezelfde kans op koersten samen, en dat er 1 klein stapje werd gezet om weer dat gezamenlijke Meerzicht voor ogen te krijgen. En dat bleef uit, en wat het engste was , was vader Bergsma en de reputatiedeskundigen de goorste beledigingen en karaktermoorden lieten plegen op de oprecht geinteresseerde sportlustige hoek van Wim Jonk. De vele woorden in brieven en rapporten uit Wims naam, zouden gepaard gaan met verschijning en presentatie van hun afgevaardigde communicatiedeskundige, maar die werd toegang geweigerd voor eerst de AVA en later de ALV. Daarin heeft het setje zelfbenoemde-ereleden-zonder-wereldzegevoetbal-verleden zoals Van Os Van Praag Henrichs een vuil spelletje gespeeld ten koste van informatiestroom naar alle overige leden. Dat Henrichs een stadserepenning oid heeft gekregen heeft Muhren en Cruijff en Keizer en Hulshoff doen kotsen in hun dodengraf ofwel urn daar waar van toepassing, dat kan niet anders.

 

+1/-0

Terugkomend op de wedstrijd: ver ondermaats. Ik snap ook niet dat Getafe die hele trukendoos nodig had, ze hadden makkelijk nog 3 of 4 kunnen scoren. Gelukkig is AZ van een ander niveau, maar Europees komen er echt wel veel spelers flink tekort. Zeker met de blessures/schorsingen van gisteren. Ik vraag me nog steeds af waarom ik 90 minuten tegen die rare roze kop van Babel zit aan te kijken, want voetballen doet ie niet...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 28 februari 2020 om 11:09:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 februari 2020 om 00:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 februari 2020 om 00:07:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 februari 2020 om 00:01:

Het zit dieper..... Hoe kun je zo n trainer aanschaffen? (...)



Hoe hebben ze Bosz kunnen laten gaan?!

Met als struikelblok iemand die de pilonnen neer zet ...


Geen idee, ik heb een vriendin, die had indertijd Ajax inside info, die heeft me werkelijk 100x gezegd het is niet eerlijk gegaan...…..



Daar lag een machtsstrijd aan ten grondslag met de grote kwade genius Bergkamp. Daar is ook Jonk slachtoffer van geworden.
De toenmalige directie was verdeeld tot op het bot.


I know….. :denk

 

+1/-0

Een paar manden geleden waren Overmars en v/d Sar nog top en nu zijn ze niets meer.
Als het minder loopt dan kan niemand iets goeds doen.

Vorig jaar zat alles mee en zat er meer kwaliteit in de selectie, dit jaar heb je veel met blessures te maken en zijn de jongens ook nog eens niet in vorm.

Dat je er nu uit ligt, komt door onze spelers die zich liepen te ergeren aan Getafe ze lieten zich gewoon provoceren.

Zondag al het anders zijn en moeten ze een voorschot nemen op de landstitel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 februari 2020 om 13:36:

Een paar manden geleden waren Overmars en v/d Sar nog top en nu zijn ze niets meer. (...)



Onzin. Er is hier al jaren kritiek op die twee. Daarin is niets veranderd. Ook een paar maanden geleden niet.
En de kritische argumenten tonen ontegenzeggelijk hun falen aan.

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 februari 2020 om 13:36:

(...) Als het minder loopt dan kan niemand iets goeds doen. (...)



Overmars & co. moeten juist anticiperen op tijden dat het minder kan gaan.
En ellende voorkomen en minimaliseren.

Maar wat doen ze?
Ze halen de ellende en problemen juist in huis met spelers zoals Babel.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 februari 2020 om 14:53:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 februari 2020 om 13:36:

Een paar manden geleden waren Overmars en v/d Sar nog top en nu zijn ze niets meer. (...)



Onzin. Er is hier al jaren kritiek op die twee. Daarin is niets veranderd. Ook een paar maanden geleden niet.
En de kritische argumenten tonen ontegenzeggelijk hun falen aan.

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 februari 2020 om 13:36:

(...) Als het minder loopt dan kan niemand iets goeds doen. (...)



Overmars & co. moeten juist anticiperen op tijden dat het minder kan gaan.
En ellende voorkomen en minimaliseren.

Maar wat doen ze?
Ze halen de ellende en problemen juist in huis met spelers zoals Babel.




Juist Fier Koen, maar van sommige hier mogen we geen kritiek hebben en moeten we de hele dag hosanna roepen. Ik ben één van de criticasters die al langer verkondigt dat het niet goed zit in de leiding. Ik laat me niet verblinden door successen.

De leiding moet zich diep schamen dat we niet een gat hebben geslagen met de concurrentie zo groot als een krater. En dat alles heeft te maken met aankoopbeleid en de trainer.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 28 februari 2020 om 19:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 februari 2020 om 14:53:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 februari 2020 om 13:36:

Een paar manden geleden waren Overmars en v/d Sar nog top en nu zijn ze niets meer. (...)



Onzin. Er is hier al jaren kritiek op die twee. Daarin is niets veranderd. Ook een paar maanden geleden niet.
En de kritische argumenten tonen ontegenzeggelijk hun falen aan.

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 28 februari 2020 om 13:36:

(...) Als het minder loopt dan kan niemand iets goeds doen. (...)



Overmars & co. moeten juist anticiperen op tijden dat het minder kan gaan.
En ellende voorkomen en minimaliseren.

Maar wat doen ze?
Ze halen de ellende en problemen juist in huis met spelers zoals Babel.




Juist Fier Koen, maar van sommige hier mogen we geen kritiek hebben en moeten we de hele dag hosanna roepen. Ik ben één van de criticasters die al langer verkondigt dat het niet goed zit in de leiding. Ik laat me niet verblinden door successen.

De leiding moet zich diep schamen dat we niet een gat hebben geslagen met de concurrentie zo groot als een krater. En dat alles heeft te maken met aankoopbeleid en de trainer.



Sluit me helemaal bij jullie aan.

 

+1/-0

@renemar @FierKoen @tackle

Kritiek hebben betekent nog niet dat deze gefundeerd is. En argumenten zijn nog steeds geen feit als ze worden gedeeld door meerdere personen (dat heet populisme).

Geen van jullie is achter de schermen betrokken en ieder van jullie is op enige manier emotioneel gebonden en dus vertroebeld.

Maar ga gerust door ;B

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 februari 2020 om 00:09:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 februari 2020 om 00:07:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 28 februari 2020 om 00:01:

Het zit dieper..... Hoe kun je zo n trainer aanschaffen? (...)



Hoe hebben ze Bosz kunnen laten gaan?!

Met als struikelblok iemand die de pilonnen neer zet ...


Geen idee, ik heb een vriendin, die had indertijd Ajax inside info, die heeft me werkelijk 100x gezegd het is niet eerlijk gegaan...…..



Dus jij hebt geen idee, maar je vriendin heeft wél inside info :B
En nu weet je zeker dat het niet eerlijk is gegaan.

Als je je eigen zin eens goed zou teruglezen lees je dat je het eigenlijk helemaal niet weet :D

Bosz wilde niet verder met Bergkamp en stelde dat als voorwaarde voor aanblijven. vd Sar vond dat Bosz daar niet over ging: Bosz -> exit (overigens was hij exit bij de eerste de beste aanbieding, dat zegt ook wat). Bergkamp vond dat hij als overwinnaar uit de bus kwam en nog de enige Cruyff bewaarder was en de enige die het goed zag. Dat vond vd Sar ook te ver gaan en was Bergkamp ook exit.

Net als het vertrek van een voormalig journalist/perschef/tv commentator die op enig moment gepromoveerd werd tot teamchef, die het vervolgens nodig vond en nog wekenlang in allerlei week- en dagbladen te verkondigen dat hij zo gekwetst en oneerlijk behandeld is geweest.

Ik sta volledig achter vd Sar. Weg met die enge individuen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 29 februari 2020, 10:08:30.

 

+1/-0

Je bent niet goed op de hoogte. Bergkamp was in het technisch hart de baas van Bosz en tegelijkertijd ook de onderdaan als assistent. Dit kan natuurlijk nooit functioneren en heeft aantoonbare conflicten opgeleverd. Je hebt een assistent die lekker ongestraft aan de stoelpoten van de trainer kan zagen. En dit wilde Bosz dus terecht niet meer. Bergkamp was een wolf in schaapskleren en niet Bosz.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 29 februari 2020 om 09:47:

@renemar @FierKoen @tackle

Kritiek hebben betekent nog niet dat deze gefundeerd is. En argumenten zijn nog steeds geen feit als ze worden gedeeld door meerdere personen (dat heet populisme).

Geen van jullie is achter de schermen betrokken en ieder van jullie is op enige manier emotioneel gebonden en dus vertroebeld.

Maar ga gerust door ;B



Jij bent wel achter de schermen betrokken? En niet emotioneel gebonden.
Supporters zijn emotioneel en dat hoort zo.
Ik kijk naar feiten. En feiten zijn dat Overmars er enkele uitzonderingen daargelaten een puinhoop van heeft gemaakt. Gelukkig dringt dat nu eindelijk ook in de media door. Die zijn een hele tijd verblind geweest door de resultaten.
Wat een lariekoek te veronderstellen dat als argumenten door meerdere personen gedeeld worden geen feiten kunnen zijn.
Arrogantie ten top. Is een hele enge karaktertrek.
En ja, ik ga in ieder geval door. Laat me de mond niet snoeren door betweterige gasten.
Feiten van falen van Marcje heb ik al genoeg hier gemeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 29 februari 2020 om 12:00:

Ik kijk naar feiten. En feiten zijn dat Overmars er enkele uitzonderingen daargelaten een puinhoop van heeft gemaakt.



Je kijkt zogezegd naar feiten om tot de conclusie te komen dat Overmars er een puinhoop van heeft gemaakt. Finale EL, halve finale CL (wat was het, 30 seconden van de finale verwijderd?), een handelsbalans waar je duizelig van wordt en een paar titels en bekers.

Is dat jouw definitie van een puinhoop? Vorig jaar 150 miljoen gevangen voor 2 spelers en meerdere contracten verlengd waardoor we eindelijk geen spelers meer verliezen na 4 goeie wedstrijden. Een Ziyech was pre-Overmars al na anderhalf seizoen de deur uitgewandeld voor een aalmoes.

Zitten er misperen tussen? Natuurlijk. Voetballers zijn ook maar mensen en we hebben niet altijd zicht op (soms) onbegrijpelijke beleidskeuzes. Dat ontkent ook niemand.

Had Ajax verder moeten staan? Geen idee, moeilijk over te oordelen. Als Ajax straks titel en beker wint (en ik acht die kans zeer reeel), hebben we 2 dubbels op rij. Als Ajax zich dan nog eens voor de CL plaatst volgend seizoen, heb je op financieel vlak eigenlijk geen concurrent meer in Nederland.

Dus misschien iets minder met straffe woordjes strooien? Dit zijn geen puinhopen. Dit is een goed beleid, waar nog wat aan kan bijgeschaafd worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 29 februari 2020 om 12:00:

Arrogantie ten top. Is een hele enge karaktertrek.
..
Feiten van falen van Marcje heb ik al genoeg hier gemeld.



Alleen deze twee regels al.
"MarcJE"


open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 29 februari 2020 om 12:00:

En ja, ik ga in ieder geval door. Laat me de mond niet snoeren door betweterige gasten.



Ik zou vandaag eens naar de Xenos gaan en een spiegel kopen als ik jou was.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 29 februari 2020 om 11:42:

Bergkamp was een wolf in schaapskleren en niet Bosz.



Dat is wat ik al zei.

En Bosz wilde zich daarmee bemoeien, maar in de huidige opzet gaat hij niet over personeel.
Daar gaat vd Sar over. En dat was ook direct het einde van Bosz.

Een zeer goede beslissing van vd Sar. En ook de conclusie om het TH anders te gaan invullen om herhaling te voorkomen was een prima besluit.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [EL] Ajax-Getafe CF