Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker] Vitesse - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Woensdag 12 februari a.s., 20.45u:

Kwartfinale KNVB-Beker


Vitesse - Ajax

 

+1/-0

Wel lekker dat er nu 10 dagen rust is geweest tussen PSV en Vitesse.
Dat is toch fijn voor het herstel en rust. Vooral voor zo iemand als Dusan Tadic die alles maar wil spelen maar ik moet ook denken aan Tagliafico.

Kun je nagaan dat ze dan gister nog uit bij Utrecht een veldslag meemaakten en dan weer woensdag uit bij Vitesse. Alleen maar kans dat er meer issues zouden komen daar uit bij Utrecht. En een grote kans dat je daar gewoon puntverlies lijdt.
Zelfs met Ajax op volle sterkte blijft Utrecht uit al jaren zeer lastig.

Met welke opstelling gaat Ten Hag komen? Gaat hij gasten sparen?

En met welke opstelling zou je zelf komen?

In mijn optiek is de competitie (RKC) en Uefa cup (Getafe) van groter belang + heel houden van spelers dan nu door gaan in de beker, al zal niet iedereen met mij het eens zijn.


Mijn opstelling, met de focus op andere spelers de kans geven, Marin, Alvarez, Varela (Speelt tegen Getafe namelijk), Huntelaar.
Mijn tip is voor Ten Hag, andere jongens die nauwelijks spelen nu kans geven.
Je hebt namelijk 3 toernooien. En als je in competitie en Europees al zelden gebruikt van een aantal spelers, dan moet je ze wel in de beker gebruiken. Die jongens moeten kansen hebben ook om zich te laten zien en te groeien.



-----------Varela------------
Mazraoui - Schuurs - Martinez - ?
------ Alvarez------------------
--Marin---------------------
----------Ekkelenkamp /Unavar---------

Dest------ Huntelaar ------ Babel



* zoiets, Tadic, van de Beek en Tagliafico rust. Zij moeten nog een heel lang seizoen mee. En de competitie en Uefacup is veel belangrijker.
* Siem de Jong, Traore, Gravenbergh mogen er ook in/ of wissels.
* Castillo zou ik ook eens een kans geven?
* Pieri misschien laten invallen/ meenemen.
* Schuurs of alvarez zal de komende maanden RCV zijn dus Ten Hag moet een keuze maken en die speler nu vertrouwen geven. Vermoedelijk Schuurs.



Ten Hag zal vermoedelijk wel met Tadic, Beek, Tagliafico gaan spelen.
Ik hoop gewoon dat hij ook snapt dat Varela wedstrijd ritme moet maken voor Getafe uit en dat Alavarez bemoedigt gaat worden met minuten.
Marin, Huntelaar maken nauwelijks meer minuten - wordt ook weer tijd voor de sfeer.

 

+1/-0

Benieuwd of de KNVB zo pro-Ajax is als dit weekend is gesteld door diverse calimero's en piepkuikens.

Ajax benadelen tegen Vitesse biedt de KNVB nl. ruimte voor het plannen van het inhaalduel tegen Utrecht ...

 

+1/-0

Als Ajax goed voetbalt dan kun je nooit benadeeld worden....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 10 februari 2020 om 22:20:

Als Ajax goed voetbalt dan kun je nooit benadeeld worden....



Is juist! B)

Ik hoor trouwens van verschillende kanten (praatprogramma's, Sjaak Swart etc.) dat Vitesse erg slecht gespeeld heeft tegen Groningen.

(Mijn) Conclusie: zij hebben het dus laten lopen afgelopen weekend en "zetten alles in op Ajax" ...

 

+1/-0

Ik heb ook de idee dat Vitesse niet alles heeft gegeven i.v.m. De bekerwedstrijd tegen Ajax.
En ook belangrijk: Linssen deed niet mee vanwege een schorsing.
Ik ben er niet gerust op ook gezien de vorm van de Ajacieden.

 

+1/-0

Tadic Tagliafico Mazraoui komen tijdenlang al nauwelijks okselfris over, en dat veroorzaakt ook dat je als elftal geen robuustheid meer kunt leveren. Het best zouden ze nog een week uit collectieve actie gehouden worden. Heb je ze opgeknapt terug en ook Blind en Traore aan de minuten, en Ziyech en Neres rustig te brengen, dan kun je misschien wel uit de voeten tegen Getafe. Vuurdoop voor Scherpen en Marin en twee linksbenige jeugdexponenten kan prima plaatsnemen.

Scherpen . Familiacastillo Blind Alvarezvelazquez Gravenberch . Martinez Dest . Van de Beek . Taylor Traore Marin .

Bank: Onana, Mendez, Schuurs, Tagliafico, Babel, Llansana, JTimber.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 11 februari 2020 om 18:41:

Tadic Tagliafico Mazraoui komen tijdenlang al nauwelijks okselfris over, en dat veroorzaakt ook dat je als elftal geen robuustheid meer kunt leveren. Het best zouden ze nog een week uit collectieve actie gehouden worden. Heb je ze opgeknapt terug en ook Blind en Traore aan de minuten, en Ziyech en Neres rustig te brengen, dan kun je misschien wel uit de voeten tegen Getafe. Vuurdoop voor Scherpen en Marin en twee linksbenige jeugdexponenten kan prima plaatsnemen.

Scherpen . Familiacastillo Blind Alvarezvelazquez Gravenberch . Martinez Dest . Van de Beek . Taylor Traore Marin .

Bank: Onana, Mendez, Schuurs, Tagliafico, Babel, Llansana, JTimber.




:D :D :D :D

 

+2/-0

Wel eens dat Tadic, Tagliafico en Mazraoui niet de spelers zijn van vorig jaar door oververmoeidheid en belasting.
Zie bv Tadic eens tegen Real Madrid spelen of Tegen Benfica uit, bij die 1-1, die sprint. Lukt hem nu niet.
Is ie slechter geworden? nee, gewoon niet fit en overbelast.

Luigi zet gewoon even Blind in de basis, TOTAAL ONVERANTWOORDELIJK...
Doet Ten Hag niet.

 

+1/-0

Heb desbetreffende juist beluisterd dat hij zich even fit en veilig voelt als een speler die vakantie heeft gehad en terugkeert voor seizoensvoorbereiding. Traint plusminus een week, dan kun je een helft speelgelegenheid aan. Hij is ruim onderzocht en vrijgegeven. Een ware hartspierontsteking is het nooit geweest, anders ben je daar vier a vijf maanden zoet mee en was hij ooit onwel op een langdurige enge wijze, kon hij ook niet de wedstrijd vol maken tegen Valencia, is in de wereld bekend. Doen medici vaker, een groot wijd begrip hanteren in de diagnose in het belang van de arbeidskracht, zodat genezing een grondigere aanpak mag krijgen, terwijl de besproken aandoening weliswaar in eentiende fractie er zit.

Ik weet niet of je de verdediging bij de invalkrachten tegen Jong FC Utrecht onder stormomstandigheden hebt gezien, maar daarmee starten zou pas echt onverantwoordelijk zijn, gezien het feit dat Schuurs of Alvarezvelazquez eigenlijk niet vertrouwd zijn met een basisplaats, heb je tenminste 1 kwaliteitsfactor nodig. Als jij denkt dat je het oplost door Martinez achterin te zetten en Eiting op het middenveld, dan denk ik dat je niet weet wat voor uitwerking dat heeft op Schuurs danwel Alvarezvelazquez. Lijkt me meer onverstandig als je Matavz wilt ontmantelen.


Live te zien op het Open kanaal van FOX.


AZ-NAC daarentegen niet, waar het 0-0 intussen staat.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 12 februari 2020, 18:57:09.

 

+1/-0

Opstelling bekend:
Onana; Dest, Álvarez, Martínez, Tagliafico; Eiting, Gravenberch; Tadic, Van de Beek, Babel; Traoré

> Onana nu laten keepen snap ik 100 % niet....wisselkeepers mogen toch beker doen?
en al helemaal nu Ten Hag! Wie ga je dan opstellen straks? Een Varela die 7-2 in zijn slaap steeds overdenkt of een 0-3 winst tegen Vitesse bv?
Ik snap dit niet! Onana heeft verder genoeg games om te spelen.

> Alvarez in het centrum zien ben ik blij mee.
> absentie van Huntelaar is me ook een raadsel..
> Gravenbergh speelde bv tegen PSV dramatisch, maar mag weer starten! Ongelofelijk.

Vandaag ben ik dus kritisch, dat iedereen het even weet, op Ten Hag.
Ik snap dit totaal niet.
Verdermoet Ten Hag meer rouleren, de NOS heeft al een item uitgebracht hierover.

 

+1/-0

Schuurs schijnt ziek te zijn....

 

+1/-0

Varela kan ook nog tegen RKC meedoen om die 7-2 in zijn gedachte weg te werken.

 

+1/-0

Wat een domme gele kaart van Babel... Man man man. Iemand met zijn ervaring maakt zo'n overtreding toch niet?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElemeNt schreef op 12 februari 2020 om 20:01:

Varela kan ook nog tegen RKC meedoen om die 7-2 in zijn gedachte weg te werken.



Gebeurd niet. Onana zal ook in de competitie gaan spelen, dat weet jij ook.

Beker zou voor de 2e keeper moeten zijn. Onana speelt verder al CL en comp.

 

+1/-0

Ach wat is die Nijhuis toch een narcist.

 

+1/-0

Ziyech en Blind maken weer minuten. Prima!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 12 februari 2020 om 22:55:

Ziyech en Blind maken weer minuten. Prima!


Dat was het enige positieve, voor de rest een waardeloze wedstrijd. Ik hoorde bij de gele kaart van Ten Hag, Noa Lang nog van de tribune roepen, je moet je mond dichthouden Erik, het onze wedstrijd en niet de jouwe :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 12 februari 2020 om 23:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 12 februari 2020 om 22:55:

Ziyech en Blind maken weer minuten. Prima!



Dat was het enige positieve, voor de rest een waardeloze wedstrijd. (...)



Niet best dus ... :\(

Ik had graag wat voortekenen gezien van een 'zevenklapper' of zo, tegen RKC.

Maar daar zal ook de rem wel op gaan met Getafe in het vooruitzicht.
En dat wordt zeker een vervelend potje als spelers gespaard gaan worden ...

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [KNVB Beker] Vitesse - Ajax