Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Getafe - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Zojuist binnengekomen.
Getafe - Valencia 3-0.

3 wedstrijden achter elkaar gewonnen. Geen tegen goal.

Jep. We hebben hier te maken met de nr 3 van Spanje. Gewoon een topploeg.
4 punten achter Barcelona. Boven Sevilla, Valencia en Atletico Madrid.

Nogmaals; Als Ajax het gaat lukken om door te gaan en dit moeilijke obstakel te nemen, dan zie ik echt kans voor de Uefacup. Getafe is misschien wel de moeilijkste loting die Ajax had kunnen loten?


Uit bij AtleticBilbao gewonnen met 0-2
1-0 tegen Real Betis Sevilla
nu 3-0 tegen Valencia.


Deze ploeg is op koers voor CL plaatsing en de verassing van Spanje.
Moeilijker dan Valencia.

Ajax kan haar borst nat maken.
Ajax is helemaal niet favoriet. Wordt 50 % - 50 % zo.

 

+1/-0

Heb een groot deel van Getafe-Valencia gezien. Is een een hele vervelende ploeg om tegen te spelen. Zetten meteen met genoeg mensen veel druk.
Hoop dat AJAX dat ziet en als de voetballende opbouw van achteruit moeizaam is de lange bal vaker hanteert. Zet Getafe met veel man druk hebben ze achter minder mensen. Mss. zo wel beginnen omdat ze dat wss. niet verwachten en krijg je zo Getafe aan het twijfelen.
Lange bal op balvaste spits met snel aansluitende middenvelders. Zo kun je een meerderheid krijgen op de helft van Getafe.
Vervelende loting, een moeilijke weinig aansprekende tegenstander.
We moeten echt top zijn om door te komen.

 

+1/-0

Kansloos. Echt totaal kansloos, zeker als belangrijke spelers als Ziyech er niet bij kunnen zijn. Ajax bakt er helemaal niks van de laatste tijd, en Getafe is in blakende vorm. We hadden inderdaad niet slechter kunnen loten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 09 februari 2020 om 10:38:

Kansloos. Echt totaal kansloos, zeker als belangrijke spelers als Ziyech er niet bij kunnen zijn. Ajax bakt er helemaal niks van de laatste tijd, en Getafe is in blakende vorm. We hadden inderdaad niet slechter kunnen loten.



Onderstaande clubs konden ze loten:

• APOEL Nicosia
• Bayer Leverkusen 
• Sjakhtar Donetsk 
• Olympiakos 
• Club Brugge
• Getafe
• FC Kopenhagen
• Sporting Lissabon
• CFR Cluj
• Eintracht Frankfurt
• Rangers
• Loedogorets
• VfL Wolfsburg
• AS Roma

Tegen welke club krijgen ze het in de huidige staat niet lastig?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 februari 2020 om 13:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 09 februari 2020 om 10:38:

Kansloos. Echt totaal kansloos, zeker als belangrijke spelers als Ziyech er niet bij kunnen zijn. Ajax bakt er helemaal niks van de laatste tijd, en Getafe is in blakende vorm. We hadden inderdaad niet slechter kunnen loten.



Onderstaande clubs konden ze loten:

• APOEL Nicosia
• Bayer Leverkusen 
• Sjakhtar Donetsk 
• Olympiakos 
• Club Brugge
• Getafe
• FC Kopenhagen
• Sporting Lissabon
• CFR Cluj
• Eintracht Frankfurt
• Rangers
• Loedogorets
• VfL Wolfsburg
• AS Roma

Tegen welke club krijgen ze het in de huidige staat niet lastig?



Maybe, Getafe is alleen de nr 3 van Spanje....

Elk Europese topclub krijgt het moeilijk als ze 5 van hun belangrijkste spelers missen voor langere periode af en aan.

Barca is nu al een tijdje net zo wisselvallig als Ajax en dan nog met Messi, Griezman, Frenkie en weet ik veel wie nog meer in hun team....

Zij missen: Suarez, Dembele recentelijk...

Hoe gaat Barca spelen zonder Messi, Busquets en Suarez?


Hoe gaat Liverpool spelen zonder Virgil, Sane, Henderson en Wijnaldum?

Hoe gaat Juventus spelen zonder Ronaldo, Dybala, Chielini en Bonucci?

Hoe gaat Real spelen zonder Benzema, Ramos, Kroos en Isco?

Hoe gaat Bayern spelen zonder Lewandoski, Kimmich, Alaba en Gnabry?


Wanneer de bepalende spelers wegvallen, krijgt elk team het lastig.

Ac Milaan zonder Gullit, Rijkaard en Van Basten was ook niet meer zo speciaal.

Barca van 1992 zonder Koeman, Romario, Guardiola, Stoichkov en Bakero?

Ajax van 1995 zonder Rijkaard, Litmanen, Kluivert, Overmars, Davids?

Barca van 2011 zonder Messi, Xavi, Iniesta en Pique?


Ajax van 2019 zonder Neres, Blind, Zyech, Promes, Labyad + her en der blessures, vermoeidheid dan weer die, dan weer die....

Er blijft gewoon niet veel van over.

Dit bericht is gewijzigd op 9 februari 2020, 18:03:48.

 

+1/-0

Ik heb ze tegen Valencia zien spelen en ze maakte indruk op mij, veel grote spelers wel.
Spelen heel fysiek, maar wel als collectief heel sterk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 10 februari 2020 om 13:55:

Ik heb ze tegen Valencia zien spelen en ze maakte indruk op mij, veel grote spelers wel.
Spelen heel fysiek, maar wel als collectief heel sterk.



Er zitten ook wat slimmeriken tussen met inzicht, die ook nog eens technisch balvaardig zijn.

Daarin schuilt volgens mij het grootste gevaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 februari 2020 om 20:12:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 10 februari 2020 om 13:55:

Ik heb ze tegen Valencia zien spelen en ze maakte indruk op mij, veel grote spelers wel.
Spelen heel fysiek, maar wel als collectief heel sterk.



Er zitten ook wat slimmeriken tussen met inzicht, die ook nog eens technisch balvaardig zijn.

Daarin schuilt volgens mij het grootste gevaar.



Onze Perr moet zich eigen ook maar staande zien te houden, ik heb er nog niet echt vertrouwen in.

 

+1/-0

Varela ziet er ook weer super goed uit :denk

 

+1/-0

Varela keept, zegt Ten Hag vandaag tegen Frank Snoeks bij de NOS.

 

+1/-0

Zei ik toch. Anders kan je ook wel stoppen met Varela.
het enige rare is dat Ten Hag Varela niet laat keepen of tegen Vitesse of RKC voor ritme.
Op hoop van zegen dan maar dat Ten Hag dit goed aanvoelt. Vreemd is het wel.

Getafe uit is moeilijker dan welke wedstrijd momenteel in de eredivisie. Moeilijker dan Valencia uit of thuis. Zag ze tegen Barca. Nou net 2-1 won Messi en co.

Examen wordt dit.

 

+1/-0

Gaat zeker lastig worden ja. Getafe zet veel druk op de achterste linie en ze kunnen dit ook volhouden. Als je dan Alvarez centraal hebt staan en je hanteert een laag baltempo dan ga je zeker in de problemen komen. Ze hebben op meerdere posities fysiek sterke spelers. In de duels leg je het dus af normaliter. Als zij druk zetten en de linies compact houden ligt er ruimte achter de verdediging. Alleen heb je op dit moment geen snelheid, diepte in het spel. Zeker niet met Tadic op rechts. Daarnaast hebben Blind en Ziyech nog geen 90 minuten in de benen. Ziyech was ook slordig vanmiddag. Heel logisch allemaal, maar het komt niet goed uit voor zo'n uitwedstrijd.

De vraag is of we het Ajax van de afgelopen periode krijgen of juist van de CL groepsfase. Het spel loopt nu zo stroef dat je direct denkt dat we een pak slaag gaan krijgen. Misschien valt het mee.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 16 februari 2020 om 18:13:

Zei ik toch. (...)



Ik hecht er meer waarde aan als Ten Hag dit zegt. ;)

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 16 februari 2020 om 18:13:

(...)

Examen wordt dit.



Er komen alleen nog maar examens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 16 februari 2020 om 18:52:

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 16 februari 2020 om 18:13:

Zei ik toch. (...)



Ik hecht er meer waarde aan als Ten Hag dit zegt. ;)

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 16 februari 2020 om 18:13:

(...)

Examen wordt dit.



Er komen alleen nog maar examens.




Getafe uit, zo'n lastige ploeg is wel even wat anders dan RKC thuis of Emmen uit.
En dan bedoel ik puur dat je misschien wel tegen de meest taaie tegenstander speelt van dit jaargang. Taaier dan Chelsea of Valencia. Ondanks dus dat Ajax niet door is spelen ze wel tegen een CL waardige ploeg, de nr 3 van Spanje die speelt als een Atletico. En dus bedoel ik hiermee: een examen voor deze ploeg en deze spelers. Sommigen willen misschien straks een transfer, maar heel Europa kijkt mee nu naar een Donny, Hakim, Nico en wat ze er van bakken...

Ik blijf erbij als Ajax deze HORDE kan nemen...

Dan is ALLES mogelijk...en misschien wel straks Dusan Tadic en Hakim met die Cup in de handen? Zou GRUWELIJK mooi zijn. Voor Nouri.

 

+1/-0

Ploegen gaan weer Europees rekening houden met Ajax, maar als er een club is die kan verrassen dan zijn wij het wel.
Getafe wordt een lastige horde om te nemen maar waarom zou het niet kunnen.
Gelukkig eerst uit en hopen op een gunstige uitslag zodat we het thuis kunnen afmaken.

 

+1/-0

We moeten Getafe niet groter maken dan ze zijn. De spaanse competitie is dit jaar minder dan gebruikelijk, en Getafe is door een 3e divisie club uit de beker geknikkerd.
Ajax moet uit de duels blijven en zoveel mogelijk ervaring in het team brengen. Dus Huntelaar en blind laten starten en Tadic naar de linksbuiten positie ipv Babel.
Ik zie ook liever Martines naast Blind dan Alvares, maar ik vind Martines bij uitstek het type speler dat we nodig gaan hebben op het middenveld wanneer er geknokt zal moeten worden om de bal.

 

+1/-0

De sleutel wordt het middenveld. Dit seizoen heeft enkel het trio Ziyech/Martinez/Van de Beek daar goed samen gefunctioneerd. Als we daar de slag kunnen winnen dan kunnen we een goed resultaat boeken.

Ten Hag valt niet te benijden. Met Onana, Schuurs, Veltman, Mazraoui, Promes, Labyad en Neres mist hij 7 potentiële basisspelers (Labyad zou door alle andere geblesseerden gespeeld hebben), daarbij komt dat diverse aankopen (Alvarez, Marin, Babel) niet voldoen en dan wordt het wel heel mager. Nog een geluk dat Blind en Ziyech er weer bij zijn, anders was het een kansloze exercitie geweest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

merijnvankeulen schreef op 18 februari 2020 om 14:26:

We moeten Getafe niet groter maken dan ze zijn. De spaanse competitie is dit jaar minder dan gebruikelijk, en Getafe is door een 3e divisie club uit de beker geknikkerd.
Ajax moet uit de duels blijven en zoveel mogelijk ervaring in het team brengen. Dus Huntelaar en blind laten starten en Tadic naar de linksbuiten positie ipv Babel.
Ik zie ook liever Martines naast Blind dan Alvares, maar ik vind Martines bij uitstek het type speler dat we nodig gaan hebben op het middenveld wanneer er geknokt zal moeten worden om de bal.



B)

 

+1/-1

Er is nog geen scheidsrechter bekend?

Alle 'grote jongens' fluiten in de CL. Eens kijken wie ze uit de b-garnituur op Ajax zetten ...

Hopelijk eentje die zich wil bewijzen en volgens de regels fluit.
Die dus geen geschop etc. tolereert.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 18 februari 2020 om 20:33:

Er is nog geen scheidsrechter bekend?

Alle 'grote jongens' fluiten in de CL. Eens kijken wie ze uit de b-garnituur op Ajax zetten ...

Hopelijk eentje die zich wil bewijzen en volgens de regels fluit.
Die dus geen geschop etc. tolereert.



https://ajaxfanzone.nl/2020/02/18/fransman-buquet-scheidsrechter-bij-getafe-ajax/link

;)

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » Getafe - Ajax